Hip hop

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 19 nov 2004 12:00

Konami schreef:Ik kan ze helaas niet beluisteren, ik weet niet wat voor bestanden dit zijn, maar ik heb geen Real Player, of ligt het ergens anders aan?
Het zijn Windows Media bestanden, dus ze zouden het gewoon in WMP moeten doen. Bij mij werken ze wel.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 22 nov 2004 02:13

Mister Pink schreef:
Konami schreef:Ik kan ze helaas niet beluisteren, ik weet niet wat voor bestanden dit zijn, maar ik heb geen Real Player, of ligt het ergens anders aan?
Het zijn Windows Media bestanden, dus ze zouden het gewoon in WMP moeten doen. Bij mij werken ze wel.
Helaas worden elke bestanden van mij automatisch geopend door Winamp, die audio en video bestanden afspeelt. Laatste tijd kijk ik alleen maar films op Winamp... Weet jij toevallig hoe ik die bestanden kan besluisteren zonder dat de die Winamp zich opent?
Hmm, misschien opslaan als... en dan afspelen met windows media... oke.. ff proberen...

Ahhhh, nu zie ik het pas, het is een link die ik opsla, en waar ik een connectie via Windows Media Shit krijg... okay...

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 14 dec 2004 22:22

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 17 dec 2004 20:51

Het Ned. 3 kunstprogramma R.A.M. ging de afgelopen keer in z'n geheel over hiphop...
R.A.M. schreef:Arnon Grunberg praat met Chuck D. Chuck D is de voorman van Public Enemy en een van de meest gerespecteerde en gerenommeerde namen in de hip-hop. Nummers als Fight the Power en Welcome to the Terrordome zijn klassiek. Zijn teksten zijn bekend vanwege de politieke en confronterende lading die zwarten trots in boezemt.
Buck 65 is een Canadese turntabelist die grote populariteit geniet en onlangs in Rotterdam was voor een Masterclass. RAM volgde hem tijdens deze masterclass en registreerde zijn draaitafelkunst.

Het meest linkse geluid van dit moment in de hip-hop komt bij het label Stones Throw vandaan. Madlib (voorheen bij de Loot Pack, -en zoon van Otis Jackson) is de creatieve geest die al met veel namen in de hip-hop heeft samen gewerkt. Producer Peanut Butter Wolf is de drijvende kracht achter het label.

Het Amerikaanse leger heeft in samenwerking met het blad Source, hip-hop en vette Hummers gebruikt om de jeugd te strikken voor het leger. Er is veel kritiek geweest op de campagne. R.A.M praat met de mastermind achter de campagne, Colonel Nickersone en met hip-hopper Baba die een anti-recruteringslied heeft geschreven als antwoord op de campagne van het leger. Hij is fel gekant tegen het gebruik van hip-hop door het leger.
Click hier voor meer info over de aflevering, maar de aflevering zelf kijken is natuurlijk veel leuker...

hier clicken en openen in windows media player
(p.s. wat is Arnon Grunberg toch een quasi-intelectuele lambal)

Maykem
Figurant
Figurant

Bericht door Maykem » 26 dec 2004 14:37

Konami schreef:Even een vraagje tussen door, zijn wij soms de enige 2 die van Hip Hop houden?
Haha nee zeker niet :)
Hm, ik vind The Pharcyde echt goed:D (www.thepharcyde.com) en nu had ik laatst Aquemini van Outkast voor een kleine 7 euro gekocht en ik moet zeggen dat de meeste nummers me ook wel bevielen :)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 03 feb 2005 18:18

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 03 feb 2005 18:26

Opgenomen tijdens Spit?

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 03 feb 2005 18:31

Mister Pink schreef:
Opgenomen tijdens Spit?
Zou best kunnen, ik vond deze link ergens op http://www.ml75.nl

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 feb 2005 16:15

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig vrouwelijke nederlandse rappers?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 26 feb 2005 16:23

Mark schreef:Waarom zijn er eigenlijk zo weinig vrouwelijke nederlandse rappers?
Gokje... omdat het rapwereldje nogal een machocultuur is, vaak zelfs sexistisch. Zelf ben ik dan ook geen fan van veel rappers, maar kan veel andere aspecten van hiphop weer wel waarderen.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 11 mar 2005 01:00

Mister Pink schreef:
Mark schreef:Waarom zijn er eigenlijk zo weinig vrouwelijke nederlandse rappers?
Gokje... omdat het rapwereldje nogal een machocultuur is, vaak zelfs sexistisch. Zelf ben ik dan ook geen fan van veel rappers, maar kan veel andere aspecten van hiphop weer wel waarderen.
Tja is anders wel grappig, een vrouw dat over 'bling-bling' zingt en het telkens over vrijen met mannen heeft met grote spieren strakke billen. Waarbij je in de clip halfnaakt dansende mannen ziet die schudden met hun naakte billen. Hè, is een keer lekker andersom!! :D

Een ex-collega van mij schrijft songs en heeft in het oosten ooit een clip uitgebracht. Haar artiestennaam: Boogie G Funk 8)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 11 mar 2005 01:19

Ken jij toevallig Dready MC?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 11 mar 2005 01:46

Konami schreef:Ken jij toevallig Dready MC?
Bij artiestennaam niet, maar als hij/zij uit Enschede komt ken ik die persoon misschien wel. Ken jij Boogie G Funk wel dan?

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 11 mar 2005 08:58

Dit is Dready MC:
Afbeelding
oT schreef:Een ex-collega van mij schrijft songs en heeft in het oosten ooit een clip uitgebracht. Haar artiestennaam: Boogie G Funk 8)
http://www.ongekendtalent.nl/clubs/club ... ubid=10654
De 2de link aan de rechterkant, is dat van haar?*Walk on Klik*
Is zij dit:
Afbeelding

Nu even over naar de mannen:
Ken jij ook toevallig Al-j, een goede vriend van mij... heeft zijn eigen album uitgebracht, heeft een europese tournee gehad. Check zijn website: www.al-j.nl
We hebben een tijdje terug zijn eerste clip opgenomen, als het goed is, moet die binnen een maand op The Box komen.

Plaats reactie