Cassettes

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Genesis
Filmster
Filmster

Cassettes

Bericht door Genesis » 22 nov 2004 19:07

Nu we een LP Topic hebben, dan ook maar een Cassete Topic :D

wie gebruikt er uberhaupt nog cassete's (weet iemand nog wat het zijn :D )

voor de mensen die het niet weten:

Afbeelding zo ziet een cassete er dus uit :P

maar even serieus, wie heeft er leuke of bijzondere opname's?
misschien uit je jeugd nog bewaarde, beladen met jeugdsentiment gemaakte opnames.

zelf zit ik nu te luisteren naar een deel van Pink Pop 1978, welke in een doos met oude cassete's zat die ik voor een prikkie kocht.

vind het wel leuk om al die oude opname's te horen, ook leuk met geklets van voormalige DJ's em oude nieuwsberichten die er soms opstaan.

Groetjes, Genesis

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 nov 2004 19:09

Ik heb ergens nog cassettes in een doos,met allerlei vreemde dingen erop..zelf gemaakte hoorspelen,opnames van het Radio veronica programma Het Zwarte Gat..
en zelfs electro..uit begin '80,opgenomen van verschillende radiostations hier in de buurt..
Ik gebruike meestal maxwell of TDK, die hele zware metaal cassette's.. 8)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 nov 2004 23:29

Toen ik vier jaar geleden mijn huidige stereo kocht moest en zou er een cassette-deck bij zitten. Achteraf eigenlijk geen idee waarom, heb hem welgeteld twee keer gebruikt: de eerste keer om een bandje voor mijn moeder te kopiëren, de tweede keer om een fatsoenlijk bandje samen te stellen toe ik tijdelijk geen cd-speler in de auto had...

Ik heb wel jarenlang opnames gemaakt van Pinkpop, de hele dag bij de radio gezeten, zelfs eten was toen bijzaak. Eén van die opnames was van Radiohead, die heb ik toen nog erg vaak gedraaid. Helaas een keer iets gedeeltelijk er overheen opgenomen, wat is autoreverse toch geweldig }:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 nov 2004 01:08

O, ja hoor, nog cassette-bandjes ook genoeg. Zelfs eentje waarop 32 jaar geleden de hele familie kerstliederen zat te schallen, eens waren wij een gelovige familie. :D Dan nog allerlei bandjes met liedjes die ik ooit heb opgenomen van de radio, bandjes die ik van anderen heb gekregen met mooie muziek waarvan ik geen LP's of CD's had, en een lading in m'n auto omdat ik daarin geen CD speler heb, en er op de radio teveel wordt gekletst. Meestal maakte ik twee dezelfde voor event. breuken. Nee, m'n bandjes wil ik ook al niet missen. :oops:

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 23 nov 2004 10:06

Ik heb een boel cassette's thuis liggen; een boel boorlegs en demo's en zelf opgenoen van cd's voor in mijn toenmalige walkman.
Nu heb ik een discman en geen C.deck meer in mijn install.
Toen ik mn huis aan het opknapen was heb ik ze weer uitgehaald, want ik had voor daar nog een hele oude cassettespeler en het was weer zeer leuk om die oude opnames weer te horen!!! memories!!

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 23 nov 2004 10:21

Ik heb nog op cassette diverse cabaretprogramma's van tv(ja,een nadenkertje),een Prince concert vanuit Dusseldorf(denk ik),diverse Ben Liebrand mixes,diverse eigen mixes(niks bijzonders alleen met de pauzeknop),jingles,geluidjes van tv,muziek van tvreclames.
En wil je ajb NOOIT MEER zeggen 'wie weet nog wat cassettes zijn'??? :D
Ze zijn nog steeds verkrijgbaar hoor....... :Y

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 23 nov 2004 10:39

Ik draai nog vrij vaak een bandje hoor. Vooral bootlegs die ik ooit heb bemachtigd, en het is altijd leuk om een van die vele compilatietapes terug te horen; uren mee bezig geweest om uit te puzzelen welke nummers ik erop wilde hebben en wat de beste volgorde moest zijn. (High Fidelity; anyone? :) )
High Fidelity schreef:The making of a great compilation tape, like breaking up, is hard to do and takes ages longer than it might seem. You gotta kick off with a killer, to grab attention. Then you got to take it up a notch, but you don't wanna blow your wad, so then you got to cool it off a notch. There are a lot of rules...
:Y

en ook:
High Fidelity schreef:Now, the making of a good compilation tape is a very subtle art. Many do's and don'ts. First of all you're using someone else's poetry to express how you feel. This is a delicate thing.
Kan de topicstarter trouwens even de spelfouten uit de topicnaam halen.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 nov 2004 11:43

Bukowski schreef:Kan de topicstarter trouwens even de spelfouten uit de topicnaam halen.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 23 nov 2004 12:08

dborhem schreef: .... een Prince concert vanuit Dusseldorf(denk ik) ...
Die heb ik ook volgens mij! :)

Was dat niet de Live-Sexy tour waarin je halverwege een grote groep heel hard Holland, Holland hoort scanderen?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 nov 2004 12:40

Dr. Strangelove schreef:
Bukowski schreef:Kan de topicstarter trouwens even de spelfouten uit de topicnaam halen.
Done.

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 23 nov 2004 14:12

dborhem schreef:wil je ajb NOOIT MEER zeggen 'wie weet nog wat cassettes zijn'??? :D
Ze zijn nog steeds verkrijgbaar hoor....... :Y
dat is waar maar het is ook meer bedoeld als geintje.
er zijn misschien wel mensen onder ons die praktisch nooit cassete's hebben gedraaid en uit het cd only tijdperk komen

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 23 nov 2004 14:42

Bukowski schreef:Ik draai nog vrij vaak een bandje hoor. Vooral bootlegs die ik ooit heb bemachtigd, en het is altijd leuk om een van die vele compilatietapes terug te horen; uren mee bezig geweest om uit te puzzelen welke nummers ik erop wilde hebben en wat de beste volgorde moest zijn. (High Fidelity; anyone? :) )
High Fidelity schreef:The making of a great compilation tape, like breaking up, is hard to do and takes ages longer than it might seem. You gotta kick off with a killer, to grab attention. Then you got to take it up a notch, but you don't wanna blow your wad, so then you got to cool it off a notch. There are a lot of rules...

en ook:
High Fidelity schreef:Now, the making of a good compilation tape is a very subtle art. Many do's and don'ts. First of all you're using someone else's poetry to express how you feel. This is a delicate thing.
Kan de topicstarter trouwens even de spelfouten uit de topicnaam halen.
Heb je het boek wel eens gelezen? Een schat aan informatie voor de muziekgek. Dilemma's als "Hoe organizeer ik mijn muziekcollectie" kent iedereen natuurlijk. :D

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 23 nov 2004 18:54

JB schreef:
Die heb ik ook volgens mij! :)
Was dat niet de Live-Sexy tour waarin je halverwege een grote groep heel hard Holland, Holland hoort scanderen?[/quote]

Het concert begint met een aanloop van Sheila E.,die alleen maar de drum laat horen,zodat je dit hoort;

boom-boom-boomHey! boom-boom-boomhey!

Daarna stapt his Badness uit z'n Corvette en het begint.
Was geregisseerd door Egbert van Hees,omdat prince zo dol op zijn werk was geworden EN omdat hij de Hollandse fans zo te gek vond.
Toch wel z'n beste periode,totdat hij 'in de Heere'ging,om daarna terug te keren met Musicology :T

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 23 nov 2004 19:06

dborhem schreef:Het concert begint met een aanloop van Sheila E.,die alleen maar de drum laat horen,zodat je dit hoort;

Was geregisseerd door Egbert van Hees,omdat prince zo dol op zijn werk was geworden EN omdat hij de Hollandse fans zo te gek vond.
Toch wel z'n beste periode,totdat hij 'in de Heere'ging,om daarna terug te keren met Musicology :T
Klopt, die heb ik dus ook op band en het is inderdaad een erg gaaf concert van inderdaad zijn beste periode.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 24 nov 2004 07:00

Mister Pink schreef:Heb je het boek wel eens gelezen? Een schat aan informatie voor de muziekgek. Dilemma's als "Hoe organizeer ik mijn muziekcollectie" kent iedereen natuurlijk. :D
Ik heb heb het boek nooit gelezen - is het de moeite waard, ook als slechts een milde vorm van muziekgekte hebt? Dat organiseren is er trouwens met de komst van MP3 niet makkelijker op geworden. Ik heb er in de afgelopen twee jaar meer CD's bijgekregen dan in de hele 10 jaar daarvoor. :D

JB schreef:
dborhem schreef:Het concert begint met een aanloop van Sheila E.,die alleen maar de drum laat horen,zodat je dit hoort;

Klopt, die heb ik dus ook op band en het is inderdaad een erg gaaf concert van inderdaad zijn beste periode.
Dat beroemde - onder Nederlandse fans dan - concert heb ik ook. Op bandje inderdaad, een van mijn meest gedraaide Princebandjes. Zal toch eens op zoek moeten naar een gedigitaliseerde versie. Ik heb ook nog een livebandje dat opgenomen is tijdens een concert van hem in Het Paard uit zo'n beetje dezelfde periode - erg leuk ook. :Y

Ik koop nog steeds blind ieder nieuw album van hem, een tik die waarschijnlijk nooit meer over gaat ook al vind ik de muziek een stuk minder dan zijn vroege werk en weet ik vantevoren dat ik het amper zal draaien. Hoewel, Musicology was wel weer een redelijk aangename verrassing en zelfs op zijn slechtste albums staat meestal wel weer een nummertje dat de moeite waard is. Maarrre Prince _O_ :)

Plaats reactie