Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bruce Springsteen

Bericht door Colonel_Kurz » 27 jan 2005 12:04

Het kan me niet schelen of dit slechts een één-tweetje tussen mij en Ash_ wordt, maar ik open toch een topic over Bruce Springsteen. Zijn er hier op dit forum nog meer fans/liefhebbers/mensen die af en toe naar 'm luisteren? Dij zijn teksten ook prachtig vinden?

Afbeelding

Ik heb daarbij gelijk maar een poll over zijn albums geopend...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jan 2005 16:34

Er is tot nu toe naast mij één iemand die gestemd heeft... Wie? Waarom?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 jan 2005 17:46

Colonel_Kurz schreef:Er is tot nu toe naast mij één iemand die gestemd heeft... Wie? Waarom?
Bruce Springsteen was voor mijn zoon de allerbeste, en ik vind de songs nog steeds mooi, maar ik kan niet stemmen omdat ik moet opzoeken wat ik van Bruce heb, en er staan veel songs op cassettebandjes, waar dan weer geen titel bij staat. Maar er wordt aan gewerkt, Bruce Springsteen is top. _O_

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 28 jan 2005 18:10

Colonel_Kurz schreef:Er is tot nu toe naast mij één iemand die gestemd heeft... Wie? Waarom?
Ik ken zijn hits natuurlijk maar ben bijna niet bekend met complete albums. En ik ben niet van plan om aan poll-vervalsing te doen door op het enige album te stemmen dat ik in mijn bezit heb.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jan 2005 18:12

Bukowski schreef:
Ik ken zijn hits natuurlijk maar ben bijna niet bekend met complete albums. En ik ben niet van plan om aan poll-vervalsing te doen door op het enige album te stemmen dat ik in mijn bezit heb.
Heh... welke is dat dan?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 28 jan 2005 18:20

Colonel_Kurz schreef:Heh... welke is dat dan?
Uuh... het voor de hand liggende Born In The U.S.A. natuurlijk. Op vinyl nog, en een van de eerste LP's die ik van mijn zus heb gejat... Lekker album hoor. :T Draai hem alleen niet zo vaak, sowieso draai ik bijna nooit LP's. Moet daarvoor speciaal de platenspeler uit de kast trekken. Iets wat pakweg een keer per jaar op een druiligere zondagmiddag gebeurt.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 jan 2005 23:57

Mijn favoriete Springsteen album... Moeilijk hoor. Eigenlijk zijn dat er twee, de live albums Live 1975-1985 en Live in New York City omdat die, behalve een mooie doorsnede van The Boss' repertoire, een indruk geven van hoe geweldig de beste man en The E-Street Band live zijn. Die energie maar tegelijk ook dat ingetogene... Helaas heb ik hun comeback concerten een paar jaar terug moeten missen, ik hoop echt dat ze nog een keer hier komen optreden.

Maar de poll gaat over studio albums en 1 favoriet album daaruit kiezen is bijna niet te doen: ieder album bevat minstens enkele zeer sterke tracks. Bovendien hangt het een beetje van mijn stemming af welk album ik het beste vind: wil ik tomeloze energie dan is het Born To Run of Born In The U.S.A., wil ik iets rustigs dan komen Nebraska of The Ghost of Tom Joad in aanmerking. The River biedt een combinatie van beide, vandaar dat ik daarop gestemd heb.

Maar de grootste kwaliteit van Springsteen is misschien wel, zoals Colonel Kurz al aangeeft, zijn teksten. Weinig artiesten zijn in staat je echt te laten meeleven met de personages in hun nummers. Bovendien laat The Boss je het scale aan emoties tussen hoop en wanhoop ervaren. Het gevoel dat zijn teksten je geven is moeilijk te omschrijven, maar luister bijvoorbeeld eens naar Racing In The Street, Johnny 99 of The River en je zult hopelijk begrijpen wat ik bedoel.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2005 00:10

Maar heb jij hem destijds dan wel live gezien?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 feb 2005 00:14

Colonel_Kurz schreef:Maar heb jij hem destijds dan wel live gezien?
Helaas, toen was ik nog te jong (en hield ik nog niet van zijn muziek). Ik heb wel een flinke hoeveelheid beelden gezien van zijn concerten. En zijn live reputatie is natuurlijk enorm goed.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2005 09:41

ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Maar heb jij hem destijds dan wel live gezien?
Helaas, toen was ik nog te jong (en hield ik nog niet van zijn muziek). Ik heb wel een flinke hoeveelheid beelden gezien van zijn concerten. En zijn live reputatie is natuurlijk enorm goed.
Inderdaad. Heb net zaterdag zijn Live in Barcelona DVD binnengehaald... _O_

Overigens heb ik laatst ergens gelezen dat er weer een wereldtour op til is... waarbij Bruce de eerste concerten alleen optreed en er geleidelijk aan steeds meer leden van de E Street Band bijkomen. Tegen de tijd dat de tour in Europa belandt, zal de E Street Band er wel helemaal bijzitten denk ik.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 feb 2005 14:02

Colonel_Kurz schreef:Overigens heb ik laatst ergens gelezen dat er weer een wereldtour op til is... waarbij Bruce de eerste concerten alleen optreed en er geleidelijk aan steeds meer leden van de E Street Band bijkomen. Tegen de tijd dat de tour in Europa belandt, zal de E Street Band er wel helemaal bijzitten denk ik.
Een concert van Bruce en The E-Street Band... Als ze echt gaan touren en ze komen in de buurt dan ben ik er zeker bij!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2005 14:10

Er zit volgens mij ook weer een nieuw album aan te komen, een beetje in de lijn van Nebraska/Tom Joad.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 feb 2005 14:59

Deze link (klik) kwam ik net tegen op amazon. Interessant.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2005 15:03

ash_ schreef:Deze link (klik) kwam ik net tegen op amazon. Interessant.
Dat van Badlands wist ik, de rest niet...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2005 15:03

Ash_, wat vind je trouwens van Bruce zijn eerste twee albums?

Plaats reactie