Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 dec 2007 00:58

WizardOfOss schreef:Born to Run
Hoewel dat ook gisteravond erg fijn was, vind ik hoe ze dat tegenwoordig spelen toch minder dan hoe ze dat 30 jaar terug deden, zoals op de live DVD bij de 30th Anniversary is te zien. Toen zat daar toch meer vuur en ietsje meer tempo in. Badlands daarentegen doen ze nog even goed als ooit!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 dec 2007 01:05

Die DVD moet ik nog steeds een keer kijken, ik heb hem hier nog gesealed liggen :oops:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 03 dec 2007 22:28

Zo, van mij ook nog even reactie. Ik vond het licht tegenvallen. Alhoewel ik het een erg goed concert vond, was het niet zo goed als ik gehoopt had. Nu waren mijn verwachtingen na jaren wachten op een concert van The E Street Band ook gigantisch maar toch... Op zijn best kan een concert van Springsteen een bijna religieuze ervaring zijn, dat is ook waar ik op hoopte maar dat kreeg ik toch niet. Dat is vrij makkelijk te verklaren: de nummers waar ik dat gevoel op CD en DVD meestal bij krijg, werden niet gespeeld. Geen The River, geen Jungleland, geen Racing in the Street, geen Tenth Avenue Freeze-Out en ga zo maar door. Sowieso was het voornamelijk een rechtoe-rechtaan rock concert waar naar mijn smaak net iets te weinig rustpuntjes inzaten. Maar dat had ik van te voren al kunnen weten :) Nu moet ik zeggen dat door de dramatische akoestiek in het Gelredome vaak nuances in het geluid verloren gingen en ook dat helpt niet. Ik ben alleen bang dat dat in de Arena nog erger is.

Maar goed, ik ben behoorlijk aan het zeuren want er bleef zat over om van te genieten: de nieuwe versie van Reason To Believe (al was daar door youtube de verrassing voor mij al vanaf), Candy's Room, het saxofoonspel van Clarence (dat verrassend goed was), de gitaarsolo van Nils in Tunnel of Love, het einde van Devils Arcade met Max' hartslag-drumbeat, Long Walk Home (toch wel het beste nummer van de nieuwe plaat) dat vervolgens overging in een machtige uitvoering van Badlands... De toegiften waren prima met Sinterklaas is coming to Town en Born To Run als uitschieters.

Eens kijken wat Bruce en zijn kornuiten er volgende week in Antwerpen van maken.

@Kurz: ik meende Bela te herkennen in de trein terug naar Nijmegen. Ik ken hem alleen van foto en weet dat hij in A'dam woont dus ik dacht dat het hem wel niet zou zijn maar misschien dus toch?

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 05 dec 2007 20:30

Ik ben jaloers op alle mensen die het concert hebben bezocht. Het lijkt me echt geweldig om The Boss een keer live te zien optreden. Ik heb enkele live DVD's en die vind ik over het algemeen al ontzettend tof, dus een live ervaring moet helemaal geweldig zijn.

Dat concert in juni, wanneer start daarvoor de voorverkoop en in welke prijscategorie moet ik de kaartjes ongeveer verwachten?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 dec 2007 20:49

Voorverkoop start zaterdag, veldkaarten € 81. Ondanks de klote-lokatie toch een aanradertje. Ik sta zaterdagochtend in ieder geval vroeg bij het postkantoor...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 dec 2007 20:53

Ik ook. Hoe ik de financiën in deze maand ga regelen is weer een ander verhaal...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 dec 2007 21:23

Colonel_Kurz schreef:Ik ook. Hoe ik de financiën in deze maand ga regelen is weer een ander verhaal...
Een hypotheek op je dvd-collectie wellicht? :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2007 01:55

ash_ schreef:Long Walk Home (toch wel het beste nummer van de nieuwe plaat)
Werkelijk? Ik vind het wel een mooi nummer, maar met een hoog 'been there, done that' gevoel. Magic, The Devil's Arcade, Terry's Song en Radio Nowhere vind ik toch echt beter. You'll Be Coming Down, Your Own Worst Enemy en Girls In Their Summer Clothes zijn dan weer beduidend minder.
ash_ schreef: @Kurz: ik meende Bela te herkennen in de trein terug naar Nijmegen. Ik ken hem alleen van foto en weet dat hij in A'dam woont dus ik dacht dat het hem wel niet zou zijn maar misschien dus toch?
Hij ging naar Nijmegen die avond, dus dat zou heel erg goed kunnen.
ash_ schreef:Op zijn best kan een concert van Springsteen een bijna religieuze ervaring zijn, dat is ook waar ik op hoopte maar dat kreeg ik toch niet. Dat is vrij makkelijk te verklaren: de nummers waar ik dat gevoel op CD en DVD meestal bij krijg, werden niet gespeeld. Geen The River, geen Jungleland, geen Racing in the Street, geen Tenth Avenue Freeze-Out en ga zo maar door.
Tja, dat gevoel kreeg ik juist bij No Surrender, Candy's Room, The Promised Land en Badlands. :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 dec 2007 11:56

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:Long Walk Home (toch wel het beste nummer van de nieuwe plaat)
Werkelijk? Ik vind het wel een mooi nummer, maar met een hoog 'been there, done that' gevoel. Magic, The Devil's Arcade, Terry's Song en Radio Nowhere vind ik toch echt beter. You'll Be Coming Down, Your Own Worst Enemy en Girls In Their Summer Clothes zijn dan weer beduidend minder.)
Zo zie je maar weer hoe meningen kunnen verschillen, ik vind You'll Be Coming Down en vooral Girls in their Summer Clothes echt geweldig nummers (vooral die glorieuze overgang van de brug terug naar het couplet in Girls). En of Long Walk Home echt het beste nummer is: ik roep iedere dag weer een ander nummer dat beter is, na het concert van gisteren ben ik weer geneigd om te zeggen dat dat het titelnummer is.

Maar goed, gisteren Antwerpen en daar kreeg ik alles wat ik miste in Arnhem. Het concert was intenser, had voor mijn gevoel een betere setlist (The River, Waiting on a Sunny Day, Working on the Highway, 10th Avenue Freeze-out en Because The Night) en het was duidelijk dat Bruce anderhalve week terug zeker nog niet hersteld was: waar hij de vorige keer al energiek leek, knalde hij nu pas echt. Het viel ook op dat hij veel meer zelf zong, in Arnhem liet hij relatief vaak Steve of het publiek zingen. En de zogenaamde 'snot rockets' waren ook helemaal verdwenen.

Het hielp naar mijn idee ook dat het Sportpaleis kleiner is dan het Gelredome en een veel betere akoestiek heeft. De band had er ook duidelijk meer lol in: Nils vond ik de vorige keer nogal rustig, nu stond hij af en toe als een gek het publiek op te zwepen. Wat ook in Arnhem al opviel: het contact tussen Steve en het publiek is echt geweldig. Zelfs The Big Man ging tijdens de encores volledig uit zijn dak (er ging zelfs even het gerucht dat hij na het concert met zuurstofgebrek naar het ziekenhuis was afgevoerd). Wat een show! _O_

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2007 15:11

Ach, de grootste moeite die ik heb met de nummers die ik niet waardeer op Magic is dat ik ze inhoudelijk niet interessant vind of niet begrijp. Maar ik ben momenteel nog eens bezig met het hele album nog eens goed te bestuderen, en You'll Be Coming Down is al van de 'critical list' af. :wink:

Edit: nu begrijp ik Girls In Their Summer Clothes wel, maar het is nog steeds het minste nummer van Magic. "She cuts me like a knife"? Kom op Bruce, dat deed je twintig jaar geleden al zo, en toen veel beter. Your Own Worst Enemy is echter wel vrijgesproken. :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2007 15:36

Magic blijft trouwens wat mij betreft het hoogtepunt van het album.
I got a shiny saw blade
All I needs' a volunteer
I'll cut you in half
While you're smiling ear to ear
And the freedom that you sought's
Driftin' like a ghost amongst the trees
This is what will be, this is what will be

Daar lopen toch nog regelmatig de rillingen van over mijn rug.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 dec 2007 17:22

Colonel_Kurz schreef:Magic blijft trouwens wat mij betreft het hoogtepunt van het album.
I got a shiny saw blade
All I needs' a volunteer
I'll cut you in half
While you're smiling ear to ear
And the freedom that you sought's
Driftin' like a ghost amongst the trees
This is what will be, this is what will be

Daar lopen toch nog regelmatig de rillingen van over mijn rug.
:Y Live ook adembenemend in die duozang met Soozie Tyrell, in Arnhem ook al. Overigens krijg ik hetzelfde aan het eind van Devils Arcade met het steeds herhaalde "the beat of your heart" en daarna de drums die een hartslag imiteren.

En nog even over Girls: het is vooral de sfeer van het nummer dat me zo enorm aantrekt. De tekst is niet de sterkste die hij ooit schreef maar weet in al zijn eenvoud wel heel makkelijk het ik-zit-in-de-put-maar-vanavond-zorg-ik-dat-het-beter-wordt gevoel op te roepen. Het past denk ik hooguit niet zo goed bij de rest van het album (vooral qua tekst dan), het is veel meer een (tamelijk perfect in mijn ogen) popliedje net zoals Waitin' on a Sunny Day dat op The Rising was.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2007 18:37

ash_ schreef:En nog even over Girls: het is vooral de sfeer van het nummer dat me zo enorm aantrekt. De tekst is niet de sterkste die hij ooit schreef maar weet in al zijn eenvoud wel heel makkelijk het ik-zit-in-de-put-maar-vanavond-zorg-ik-dat-het-beter-wordt gevoel op te roepen. Het past denk ik hooguit niet zo goed bij de rest van het album (vooral qua tekst dan), het is veel meer een (tamelijk perfect in mijn ogen) popliedje net zoals Waitin' on a Sunny Day dat op The Rising was.
Joah... dat zie ik er toch niet zo in. En zelfs als ik dat wel zou doen, zou het toch het minste nummer op Magic blijven. Maar dat betekent nu van mij iets anders dan vanochtend. :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 dec 2007 21:21

Het valt me trouwens wel op dat ik jullie beiden nog niet gehoord heb over Gypsy Biker, wat mij betreft toch ook zeker een van de betere nummers van Magic. De echte toppers blijven wat mij betreft overigens toch nog Magic, Radio Nowhere en vooral Devil's Arcade.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2007 22:43

WizardOfOss schreef:Het valt me trouwens wel op dat ik jullie beiden nog niet gehoord heb over Gypsy Biker, wat mij betreft toch ook zeker een van de betere nummers van Magic.
Ain't nobody talking 'cause everybody knows :wink:

Plaats reactie