Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 dec 2007 08:49

Colonel_Kurz schreef:
WizardOfOss schreef:Het valt me trouwens wel op dat ik jullie beiden nog niet gehoord heb over Gypsy Biker, wat mij betreft toch ook zeker een van de betere nummers van Magic.
Ain't nobody talking 'cause everybody knows :wink:
Helaas ken ik de teksten niet goed genoeg uit m'n kop om zo snel even met een reactie in stijl te komen...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 dec 2007 09:38

WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:
WizardOfOss schreef:Het valt me trouwens wel op dat ik jullie beiden nog niet gehoord heb over Gypsy Biker, wat mij betreft toch ook zeker een van de betere nummers van Magic.
Ain't nobody talking 'cause everybody knows :wink:
Helaas ken ik de teksten niet goed genoeg uit m'n kop om zo snel even met een reactie in stijl te komen...
Qua tekst is het weer een ijzersterke maar muzikaal vind ik het dan weer een van de minste, zo niet de minste van de plaat. Ik weet dat veel mensen dat niet met mij eens zijn maar ja he :) Live komt het overigens veel beter uit de verf met die solo van Little Steven.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 14 dec 2007 12:58

ash_ schreef:
WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ain't nobody talking 'cause everybody knows :wink:
Qua tekst is het weer een ijzersterke maar muzikaal vind ik het dan weer een van de minste, zo niet de minste van de plaat. Ik weet dat veel mensen dat niet met mij eens zijn maar ja he :) Live komt het overigens veel beter uit de verf met die solo van Little Steven.
Gypsy Biker vind ik persoonlijk het beste nummer van het album! :Y
Ik zal van het weekend nog eens alle nummers goed doornemen en mijn mening posten

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 14 dec 2007 12:58

ash_ schreef:
WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ain't nobody talking 'cause everybody knows :wink:
Gypsy Biker vind ik persoonlijk het beste nummer van het album! :Y
Ik zal van het weekend nog eens alle nummers goed doornemen en mijn mening posten

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 dec 2007 13:28

Wat hiervan te denken? Ik kwam er trouwens op via Tom Hanks.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 dec 2007 14:36

Colonel_Kurz schreef:Wat hiervan te denken? Ik kwam er trouwens op via Tom Hanks.
Aparte manier van reclame maken. Beetje vreemd.

De officiele myspace pagina van Springsteen is trouwens http://www.myspace.com/brucespringsteen maar dat wist je vast al :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 dec 2007 18:51

Nah, wat heb ik op Myspace te zoeken? Dat van Tom Hanks zag ik in de TotalFilm staan, en toen zag ik B.Springsteen staan, en moest dat natuurlijk even bekijken.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 13 jan 2008 21:25

ash_ schreef:Mijn favoriete Springsteen album... Moeilijk hoor. Eigenlijk zijn dat er twee, de live albums Live 1975-1985 en Live in New York City omdat die, behalve een mooie doorsnede van The Boss' repertoire, een indruk geven van hoe geweldig de beste man en The E-Street Band live zijn. Die energie maar tegelijk ook dat ingetogene... Helaas heb ik hun comeback concerten een paar jaar terug moeten missen, ik hoop echt dat ze nog een keer hier komen optreden.
Man bedankt, Live 75-85 is idd een geweldig voorbeeld van Bruce live. Ik ben der helemaal aan verslaafd :)

Ik zat te kijken naar een live dvd van hem, welke raden jullie aan?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 jan 2008 01:29

Live in New York. Voor dé uitvoering van Tenth Avenue Freeze-Out.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 jan 2008 01:49

Colonel_Kurz schreef:Live in New York. Voor dé uitvoering van Tenth Avenue Freeze-Out.
+1

Hammersmith Odeon '75 heeft overigens ook zeker z'n charme. Live in Barcelona is op zich prima maar voegt weinig toe aan NY, MTV (un)plugged is aardig maar mist de E Street Band en Dublin is uiteraard een verhaal apart.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 jan 2008 08:34

Live in NY is inderdaad de beste samenvatting van hoe een concert van Springsteen tegenwoordig kan zijn. Inderdaad met *de* uitvoering van Tenth Avenue Freeze-Out (die ook nog eens een paar minuten langer duurt dan op CD) en met meesterlijke uitvoeringen van Prove It All Night, Murder Inc., Badlands, American Skin en het geweldige kwartet Jungleland, Light of Day, The Promise en Thunder Road. En dan is de rest ook niet misselijk :)

Overigens begint Hammersmith Odeon '75 (zit bij de 30th anniversary edition van Born to Run) langzaam maar zeker de rol van favoriete live DVD over te nemen. Het is een minder lange maar zo'n beetje nog intenser DVD.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 mar 2008 03:19

http://tinyurl.com/2lm6dn

Een tikje drastisch wellicht, maar die kans is nu eenmaal aanwezig als je iemand verbied naar The Boss te luisteren...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 apr 2008 09:37

Van de officiele Bruce Springsteen site:
DANNY FEDERICI

"Danny and I worked together for 40 years - he was the most wonderfully fluid keyboard player and a pure natural musician. I loved him very much...we grew up together."
—Bruce Springsteen

Danny Federici, for 40 years the E Street Band's organist and keyboard player, died this afternoon, April 17, 2008 at Memorial Sloan-Kettering Cancer Center in New York City after a three year battle with melanoma.

The Federici family and the E Street family request that, in lieu of flowers, donations be made to the Danny Federici Melanoma Fund. A web site for the Fund is being established and we'll post its link when it is on line.

Bruce Springsteen's concerts scheduled for Friday in Ft. Lauderdale and Saturday in Orlando performance are being postponed. Replacement dates will be announced shortly.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 apr 2008 11:17

:(

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 apr 2008 17:51

Inderdaad :(