Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 mei 2008 19:31

Ik heb het nieuws even niet meer gevolgd, is Dan eigenlijk vervangen of zijn met een keyboard minder verder gegaan?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 mei 2008 08:58

Voorlopig (deze tour in ieder geval) gaan ze gewoon verder met Charles Giordano, die er in Arnhem ook al bij was. Was ook de keyboard speler tijdens de Seeger Sessions tour. Geen idee of hij echt een vervanger is van Dan of dat er voor de eventuele volgende tours steeds sessie muzikanten ingehuurd worden (want die keyboard zijn wel nodig).

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 09 mei 2008 21:07

Kimon gaat ook naar The Boss deze zomer :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 mei 2008 21:12

Betrue.nl schreef:Springsteen en de E Street Band hebben op 7 mei opgetreden in het Count Basie Theatre in Red Bank. Ze gaven een benefietconcert, waarvan de kaartjes per opbod waren verkocht om het noodlijdende theater uit de brand te helpen. Ze speelden de nummers van Darkness on the Edge of Town en Born to Run achter elkaar, wat Springsteen aankondigde als "iets dat we nooit hebben gedaan en wat je elders niet meer zult zien". Patti was ook van de partij, want ze is vice-voorzitter van de reddingscampagne van het Count Basie. Het hele concert was ook haar idee, vertelde Rusty Young, directeur van het theater. Het door een net beschermde afbladderende plafond liet wel zien waarom het nodig is het 80-jarige theater een opknapbeurt te geven. Over Patti's idee zei Bruce later nog: "Ik wist dat ik in de problemen zat toen Patti thuis kwam en zei: 'Raad eens waar jij binnenkort speelt.' " Na de welkomstwoorden van Young kwam Patti het podium op en ze kreeg meteen een staande ovatie. "Ik zou jullie moeten verwelkomen, maar jullie verwelkomen mij", zei ze alvorens ze wat vertelde over de geschiedenis van de band en het Count Basie Theatre. Daarna kwam NBC Nightly News-anchorman Brian Williams, een groot Springsteen-fan, aan het woord. Hij haalde het overlijden van Danny Federici aan. "Geweldige families doorstaan alles. En geweldige bands doorstaan alles. Het net hangt er alleen om ervoor te zorgen dat er geen kleine stukjes plafond naar beneden vallen. En als er één geheel is dat de grote stukken kan laten vallen, dan is het wel deze groep, dames en heren, Bruce Springsteen en de E Street Band."

Springsteen en de band kwamen op en Bruce zei: "We beginnen met Darkness zodat we jullie niet suïcidaal naar huis sturen." 'Badlands' kreeg een valse start en Bruce brak het meteen weer af. "We laten het nu al in de soep lopen! Ik wist dat er een reden was waarom we dit nooit doen. Misschien moeten we het niet doen." Toch zetten Bruce en de E Streeters een spetterende set neer. Springsteen nam alle gitaarsolo's voor zijn rekening behalve die in 'Prove It All Night', die Nils weer deed. Op een gegeven moment bood Bruce wel aan Steve aan om een gitaarsolo te spelen, maar die wees dat respectvol af.
Na een dertien minuten durende pauze werden de nummers van Born to Run ook in volgorde van het album gespeeld. Het werd een waar feestje. Springsteen klom een paar keer op de vleugel en ging ook een paar keer het publiek in. Bij 'Tenth Avenue Freeze-Out' kwamen The Max Weinberg Horns en Eddie Manion meedoen. Trompettist Mark Pender kwam terug voor 'Meeting Across the River' en leverde daaraan een prachtig mooie bijdrage. In 'Jungleland' deed niet alleen Clarence maar ook Steve een solo.
Voor de toegiften riep Bruce de blazerssectie weer het podium op, om te beginnen met Darkness-outtake 'So Young and in Love'. Daarna volgde 'Kitty's Back'. "En ze heeft iemand bij zich!", riep Bruce op het eind uit. Dat bleek 'Rosalita' te zijn. Concertafsluiter 'Raise Your Hand' maakte de jaren zeventig-revival compleet.
Het optreden bracht 3 miljoen dollar op voor het Count Basie Theatre, dat van juli tot oktober de deuren sluit voor een renovatie.

Setlist: Badlands / Adam Raised a Cain / Something in the Night / Candy's Room / Racing in the Street / The Promised Land / Factory / Streets of Fire / Prove It All Night / Darkness on the Edge of Town / // Thunder Road / Tenth Avenue Freeze-out (met Max Weinberg Horns) / Night / Backstreets / Born to Run / She's the One / Meeting Across the River (met Mark Pender) / Jungleland /// So Young and in Love (met Max Weinberg Horns) / Kitty's Back (met Max Weinberg Horns) / Rosalita (met Max Weinberg Horns) / Raise Your Hand (met Max Weinberg Horns)
Torrent (Flac):
http://jungleland.dnsalias.com:6969/tor ... p?id=30402

Mp3:
Darkness
Born To Run
Encore

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 mei 2008 09:41

Ik las het laatst al op Tramps Like Us. Stonden ook links naar YouTube filmpjes. Helaas is er in geknipt maar Clarence' gezicht na het vern**ken van Badlands is geweldig:

http://www.youtube.com/watch?v=bmVwO7yfIyI

Dit is deel 1, de rest staat bij related video rechts.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 mei 2008 16:55

Misschien is een van de andere torrents op Jungleland wel beter... zelf had ik Miracle in Redbank gedownload en gebrand, en toen kwam die geequalizeerde versie waar hierboven een link naar toe staat... maar die klinkt in mijn oren toch juist wat fletser. Dat zou dan ook weer te maken kunnen hebben met de weergave van CD's versus flac op mijn computer door winamp...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 09:57

Kurz, Wizard, (anderen), gaan jullie morgen ook en zo ja, waar zitten/staan jullie ergens? Ik heb zelf weer een staan plaats maar daar heb ik wel wat spijt van omdat je dan behoorlijk op tijd bij het stadion moet zijn om niet helemaal achteraan te staan. Volgende keer ga ik toch voor de tribune denk ik.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 jun 2008 19:09

Ik heb veldkaarten, ik zie wel hoe dichtbij ik kan gaan komen. Ik heb om 15.30 afgesproken met een vriend van me bij Den Bosch, dan moeten we nog iets eten, dus heel erg vroeg zullen wij ook niet in die omgekeerde Big Mac zijn. Maar goed, in Arnhem waren we ook niet zo vroeg maar hadden desondanks toch wel een aardig plekje weten te bemachtigen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 21:53

Ik wilde rond eigenlijk pas rond 17.30 bij de Arena zijn maar gezien files en dergelijke heb ik toch maar besloten om daar rond 16u - 16:30 te zijn. Moet je alleen nog dik 4 uur wachten :o

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jun 2008 00:17

ash_ schreef:Volgende keer ga ik toch voor de tribune denk ik.
Maar toch niet in de Arena? Dat zou ik voor 80 euro nooit durven, met die reputatie.

Maar er zijn belangrijkere dingen. Zoals het concert zelf. Wooohooo! Bijna drie uur lang. Vooral het laatste stuk, vanaf Last To Die, was meer dan fantastisch (op Summer Clothes na dan, hoewel ik ook dat meezing...)
_O_

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 jun 2008 01:17

Op het veld was het geluid prima, nooit geweten dat dat in die galmbak mogelijk was, bij eerdere concerten altijd tribunekaarten gehad. Maar ook verder een geweldig concert, vooral mooi dat The River nu ook eens een keertje langs kwam.

Ik vond overigens Max nogal vermoeid ogen, aan z'n drumwerk was het gelukkig niet te horen, maar hij heeft er wel eens gezonder uitgezien.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 19 jun 2008 10:20

Meesterlijk concert, vooral de uitgelatenheid van The Boss viel op. En de publieksinteractie natuurlijk. Mooi dat je in zo'n ongezellige omgeving toch zo'n sfeer voor elkaar kunt krijg. Geweldig!

Waar stond jij trouwens Wizard? Ik stond een paar rijen achter het voorste vak (en een rij of 5 achter Kurz bleek :)).

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 jun 2008 19:14

ash_ schreef:Waar stond jij trouwens Wizard? Ik stond een paar rijen achter het voorste vak (en een rij of 5 achter Kurz bleek :)).
Vrijwel midden voor het podium, ik schat op een meter of 30 afstand. Of zo. Afstanden inschatten is niet m'n sterkste kant. Laat ik het anders zo zeggen, stel dat het had geregend en het dak was open geweest dan hadden jullie waarschijnlijk nog wel droog gestaan en was ik doorweekt geweest :D

Trouwens nog wel een goede ontdekking: boven de Febo zit een wat fout tentje met een enigzins verstopte ingang, waar je voor 5 euro een heel redelijke portie lasagna krijgt. Vreemd genoeg had blijkbaar niemand dat in de gaten, de rij bij de Febo is steeds eindeloos, maar hier zaten in totaal misschien 10 man binnen. Heeft verder natuurlijk niks met Bruce te maken (tenminste, ik zie hem daar nog niet zo snel binnenlopen...), maar vond het wel het vermelden waard...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jun 2008 23:09

ash_ schreef:Waar stond jij trouwens Wizard? Ik stond een paar rijen achter het voorste vak (en een rij of 5 achter Kurz bleek :)).
Die tegen het tussenhek aanstond. 8)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 jun 2008 20:59

Gadver de gadver. Ik zou vandaag naar het concert in Antwerpen gedaan maar moest wegens gezondheidsproblemen afhaken. Speelt hij uiteraard net "Thundercrack" :(

Plaats reactie