Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 dec 2008 11:25

Ik vergeet het de hele tijd Kurz, sorry.

In de tussentijd: Hier een filmpje van de making of My Lucky Day, inclusief het hele nummer.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 jan 2009 09:21

De geruchten gingen al een tijdje maar ik geloofde ze niet. Blijkt het toch waar te zijn: Springsteen speelt dit jaar op Pinkpop.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jan 2009 13:26

:-?
Betekent dit dat hij verder Nederland niet 'normaal' aandoet? Aangezien hij een set van drie uur gaat spelen op Pinkpop... moet ik daar dan ook godverdomme heen? }:

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 21 jan 2009 14:04

ash_ schreef:De geruchten gingen al een tijdje maar ik geloofde ze niet. Blijkt het toch waar te zijn: Springsteen speelt dit jaar op Pinkpop.
Met de complete E-Street Band nog wel.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 jan 2009 15:37

Colonel_Kurz schreef::-?
Betekent dit dat hij verder Nederland niet 'normaal' aandoet? Aangezien hij een set van drie uur gaat spelen op Pinkpop... moet ik daar dan ook godverdomme heen? }:
Hij schijnt zelfs de hele Benelux verder niet aan te doen, dusseh, ja je moet erheen ;) Is best een leuk festival hoor (al verbleekt het bij Lowlands) en je kunt ook gewoon een dagkaart proberen te kopen.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 22 jan 2009 08:15

30 mei - Landgraaf, Nederland, Pinkpop-festivalterrein
2 juni - Tampere, Finland, Ratina Stadium
4 juni - Stockholm, Zweden, Stockholm Stadium
5 juni - Stockholm, Zweden, Stockholm Stadium
9 juni - Bergen, Noorwegen, Bergenhus Festning-Koengen
10 juni - Bergen, Noorwegen, Bergenhus Festning-Koengen
2 juli - München, Duitsland, Olympiastadion
3 juli - Frankfurt, Duitsland, Commerzbankarena
5 juli - Wenen, Oostenrijk, Ernst Happel Stadion
8 juli - Herning, Denemarken, MCH Outdoor Arena
19 juli - Rome, Italië, Stadio Olimpico
21 juli - Turijn, Italië, Stadio Olimpico
23 juli - Udine, Italië, Stadio Friu

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 22 jan 2009 11:28

Colonel_Kurz schreef::-?
Ga je toch met een dagkaart? Blijf je bij mij overnachten en ga je de volgende dag fris gedoucht en met een ontbijtje in je buik weer vrolijk naar huis...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 jan 2009 15:00

Dat aanbod maakt het wel een stuk aantrekkelijker... :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 feb 2009 16:00

Afbeelding

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 feb 2009 16:11

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 feb 2009 15:49

Even in dit topic verder.
Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:(duidelijk sixties pop georienteerd)
Kun je een voorbeeld noemen? De 60's pop die ik ken hoor ik er niet zo in terug... o.a. omdat die wel melodieus is.
Ik hoor de Beach Boys en The Turtles in This Life, Roy Orbison in Kingdom of Days (vind ik trouwens een briljant nummer), The Byrds in What Love Can Do en Life Itself.

Er zijn wel wat uitzonderingen maar het merendeel van de nummers leunt naar mijn idee stevig op sixties pop. Ook de productie doet eraan denken en is naar mijn idee een verwijzing naar Phil Spector. Het is wat dat betreft een voortzetting van een nummer als Girls in their Summer Clothes op Magic.

En "wel melodieus"? Ik heb Springsteen zelden zo melodieus bezig gehoord.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 feb 2009 16:58

Roy Orbison in Kingdom of Days? Hoe dan?

Wat betreft die melodieën: Outlaw Pete, Working on a Dream en What Love Can Do (drie van de vijf nummers die ik niet regelmatig oversla) hebben inderdaad wel goede melodieën, maar in Queen of the Supermarket, This Life, Good Eye (minste nummer, blues zonder enige blues), Life Itself en Kingdom of Days hoor ik toch echt geen echte melodieën, ze kabbelen gewoon een beetje voort op heel basale motiefjes. Nou zijn melodieën ook niet alles, maar als je simpele popmuziek wilt gaan maken, doe het dan ook. Dit valt vaak een beetje tussen wal en schip gaan maken.

Girls In Their Summer Clothes vond ik trouwens ook al matig. Doe dan in die richting iets als Waitin' On A Sunny Day, stukken beter.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 11 feb 2009 19:49

Hier kan ik volledig mee instemmen.
Dat is trouwens wel een hele snelle handjob die de boss daar krijgt.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 feb 2009 10:34

Colonel_Kurz schreef:Roy Orbison in Kingdom of Days? Hoe dan?
De zang, zeker in het refrein en dan zeker richting het einde? Hij galmt daar net zoals Orbison.
Colonel_Kurz schreef:Wat betreft die melodieën: Outlaw Pete, Working on a Dream en What Love Can Do (drie van de vijf nummers die ik niet regelmatig oversla) hebben inderdaad wel goede melodieën
Grappig, Working on a Dream vind ik veruit het minste nummer van de plaat (dat gefluit :o), Outlaw Pete ok maar niet echt geweldig. What Love Can Do vind ik wel prima.
Colonel_Kurz schreef:maar in Queen of the Supermarket, This Life, Good Eye (minste nummer, blues zonder enige blues), Life Itself en Kingdom of Days hoor ik toch echt geen echte melodieën, ze kabbelen gewoon een beetje voort op heel basale motiefjes. Nou zijn melodieën ook niet alles, maar als je simpele popmuziek wilt gaan maken, doe het dan ook. Dit valt vaak een beetje tussen wal en schip gaan maken.
Ik had het met name over This Life, Kingdom of Days en Surprise, Surprise, die met zijn drieeen wat mij betreft het hoogtepunt van het album vormen. Ik snap ook niet wat er mis is met basale motieven, naar mijn mening leunt een sterke melodie net erg vaak op zo'n basaal motief. Voortkabbelen vind ik trouwens een verkeerd woord, de drie eerder genoemde nummers werken naar een duidelijk hoogtepunt toe.

Het is naar mijn idee ook helemaal niet zo dat Springsteen simpele popmuziek (alleen Surprise, Surprise is 'simpel' wat mij betreft) wilde maken, maar hij laat zijn vroege invloeden duidelijk naar voren komen en die hoor ik er dan ook duidelijk in terug.

Overigens vind ik ook Life Itself heel sterk. De constante, bijna monotone zang werkt hypnotiserend (ik snap dat je dat voortkabbelen noemt, maar dat is het naar mijn idee niet) en na een paar keer luisteren erg verslavend. In het begin vond ik het niks maar dat nummers is een van die aanwijzingen dat dit een echte groeiplaat is.
Colonel_Kurz schreef:Girls In Their Summer Clothes vond ik trouwens ook al matig. Doe dan in die richting iets als Waitin' On A Sunny Day, stukken beter.
Zo zie je maar weer, ik vond Girls in Their Summer Clothes het op een na beste nummer van Magic (Long Walk Home was voor mij het beste). En als je het over Waitin' On A Sunny Day hebt: dat werkt pas met een basaal motief.

Overigens vind ik Working on a Dream een wisselvallig album, daar niet van. Maar de hoogtepunten op het album vind ik zo mooi, dat ik het hoger inschat dan Magic dat misschien een hogere gemiddelde kwaliteit had maar wat mij betreft te weinig echte uitschieters kende.

Bovendien vind ik het bewonderenswaardig dat iemand als Springsteen nog steeds met voor zijn doen iets totaal nieuws kan komen, al zegt dat natuurlijk niks over de kwaliteit van het album an sich.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 feb 2009 10:40

Jullie hebben het voor elkaar hoor. Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig geworden naar dit album.

Van Magic hebben Shine en ik het nummer I'll work for your love gebruikt bij onze trouwplechtigheid. We vonden het erg toepasselijk.

Plaats reactie