Bruce Springsteen

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Wat is het beste (studio) album van Bruce Springsteen?

Greetings From Asbury Park, NJ
0
Geen stemmen
Born To Run
4
10%
Darkness On The Edge Of Town
3
8%
The River
11
28%
Nebraska
0
Geen stemmen
Born In The U.S.A.
19
48%
Tunnel Of Love
1
3%
The Ghost Of Tom Joad
0
Geen stemmen
The Rising
1
3%
Anders, nl. (Specificeer je keuze alsjeblieft in een bericht)
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 feb 2009 09:41

ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Roy Orbison in Kingdom of Days? Hoe dan?
De zang, zeker in het refrein en dan zeker richting het einde? Hij galmt daar net zoals Orbison.
Ik hoor het niet.
ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Wat betreft die melodieën: Outlaw Pete, Working on a Dream en What Love Can Do (drie van de vijf nummers die ik niet regelmatig oversla) hebben inderdaad wel goede melodieën
Grappig, Working on a Dream vind ik veruit het minste nummer van de plaat (dat gefluit :o), Outlaw Pete ok maar niet echt geweldig. What Love Can Do vind ik wel prima.
Dat gefluit moest ik me eerst ook overheen zetten, maar het nummer is het enige op het album van al die 'popnummers' met een memorabele melodie en refrein dat ik niet meteen weer vergeet na het te horen.
ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:maar in Queen of the Supermarket, This Life, Good Eye (minste nummer, blues zonder enige blues), Life Itself en Kingdom of Days hoor ik toch echt geen echte melodieën, ze kabbelen gewoon een beetje voort op heel basale motiefjes. Nou zijn melodieën ook niet alles, maar als je simpele popmuziek wilt gaan maken, doe het dan ook. Dit valt vaak een beetje tussen wal en schip gaan maken.
Ik had het met name over This Life, Kingdom of Days en Surprise, Surprise, die met zijn drieeen wat mij betreft het hoogtepunt van het album vormen. Ik snap ook niet wat er mis is met basale motieven, naar mijn mening leunt een sterke melodie net erg vaak op zo'n basaal motief. Voortkabbelen vind ik trouwens een verkeerd woord, de drie eerder genoemde nummers werken naar een duidelijk hoogtepunt toe.
Een sterke melodie leunt misschien wel op een basaal motief, maar hier is er niks wat op die motieven leunt. Prima voor rockmuziek, maar voor de pophybride die Bruce hier presenteert nogal mager. Leuk voor op de achtergrond, meer niet.
ash_ schreef: Het is naar mijn idee ook helemaal niet zo dat Springsteen simpele popmuziek (alleen Surprise, Surprise is 'simpel' wat mij betreft) wilde maken, maar hij laat zijn vroege invloeden duidelijk naar voren komen en die hoor ik er dan ook duidelijk in terug.
Zijn vroege invloeden kwamen ook in zijn eerste platen naar voren, maar dan in goede muziek die aandacht trekt en vereist, waarbij je niet voortdurend met je gedachten afdwaalt.
ash_ schreef: Overigens vind ik ook Life Itself heel sterk. De constante, bijna monotone zang werkt hypnotiserend (ik snap dat je dat voortkabbelen noemt, maar dat is het naar mijn idee niet) en na een paar keer luisteren erg verslavend. In het begin vond ik het niks maar dat nummers is een van die aanwijzingen dat dit een echte groeiplaat is.
Monotone, lichte poprock. Tja, dat is typerend voor veel nummers op dit album. En dan heb ik het niet alleen over de zang, maar ook vooral over de muziek.
ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Girls In Their Summer Clothes vond ik trouwens ook al matig. Doe dan in die richting iets als Waitin' On A Sunny Day, stukken beter.
Zo zie je maar weer, ik vond Girls in Their Summer Clothes het op een na beste nummer van Magic (Long Walk Home was voor mij het beste). En als je het over Waitin' On A Sunny Day hebt: dat werkt pas met een basaal motief.
Nee, met een sterke melodie die leunt op een basaal motief. :P Waitin' On A Sunny Day heeft een meteen herkenbare muzikaal deuntje, dat ik zo in mijn hoofd krijg als jij de titel noemt.
ash_ schreef: Overigens vind ik Working on a Dream een wisselvallig album, daar niet van. Maar de hoogtepunten op het album vind ik zo mooi, dat ik het hoger inschat dan Magic dat misschien een hogere gemiddelde kwaliteit had maar wat mij betreft te weinig echte uitschieters kende.
Zelfs Radio Nowhere of Your Own Worst Enemy prefereer ik boven alles van dit album, op de laatste twee nummers na, de enige echte hoogtepunten wat mij betreft. Waarvan The Wrestler me eigenlijk pas echt raakte en ik pas echt begreep nadat ik de film gezien had...

Daarnaast: geen hoogtepunten op Magic? Livin' in the Future, Gypsy Biker, Magic, Last To Die, Long Walk Home, Devil's Arcade en Terry's Song vond ik toch allemaal hoogtepunten. En ze gingen ook nog eens ergens over, op een intelligente manier.
patrob schreef:Van Magic hebben Shine en ik het nummer I'll work for your love gebruikt bij onze trouwplechtigheid. We vonden het erg toepasselijk.
:T

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 feb 2009 11:43

Hmm, we verschillen duidelijk van mening, dus ik zal niet op alle punten ingaan.
Colonel_Kurz schreef:Monotone, lichte poprock. Tja, dat is typerend voor veel nummers op dit album. En dan heb ik het niet alleen over de zang, maar ook vooral over de muziek.
Naar mijn idee is Life Itself zeker niet typerend voor het album. En het monotone werkt bij dit nummer precies in het voordeel, in het begin vond ik het ook niets maar iedere keer dat ik het nummer nu langs komt, heb ik de neiging om mee te zingen.
Colonel_Kurz schreef:Daarnaast: geen hoogtepunten op Magic? Livin' in the Future, Gypsy Biker, Magic, Last To Die, Long Walk Home, Devil's Arcade en Terry's Song vond ik toch allemaal hoogtepunten. En ze gingen ook nog eens ergens over, op een intelligente manier.
Het enige echte hoogtepunt van Magic vond ik Long Walk Home, dat is een nummer dat mij echt raakte. Magic en Terry's Song vond ik ook erg sterk maar komen niet echt in de buurt bij mij wat Long Walk Home voor mij doet. Gypsy Biker en Devils Arcade skip ik trouwens altijd, hoewel ik ze live wel sterk vond.

Als ik dat vergelijk met WOAD: daar raken Kingdom of Days, The Last Carnival en The Wrestler mij echt. Surprise, Surprise raakt mij niet, daar is het te simpel voor, maar super vind ik dat nummer wel, ondanks de tekst. My Lucky Day, This Life en What Love Can Do vind ik dan ook nog erg sterk. Dat is voor mij dus gewoon een betere score dan Magic, daar kunnen nummers als Working on a Dream en Queen of the Supermarket vrij weinig aan af doen.

Tekstueel is het inderdaad wel allemaal minder, alhoewel de teksten minder oppervlakkig zijn dan sommigen denken. Dat neemt trouwens niet weg dat ik de manier waarop hij in Kingdom of Days het geluk van het samen oud worden bezingt echt ontroerend vind.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 20 nov 2009 10:43

Van Rolling Stone:
What’s Next for Springsteen: “Darkness on the Edge of Town” Box Set, “Dream” Tour DVD

This Sunday, Bruce Springsteen & The E Street Band will wrap up their two-year tour by performing their 1973 debut album Greetings From Asbury Park in its entirety (stick with Rolling Stone for a full report). After that, Springsteen’s next moves are unclear. His manager, Jon Landau, says the only plans for 2010 are the release of the long-delayed Darkness on the Edge of Town box set and a DVD of the Working on a Dream tour. “The Darkness box set is 93 percent done,” he tells RS. “It’s absolutely fantastic and there are just some finishing touches that we need to turn our attention to and finalize and we’ll get it out there.” As for the Dream DVD, Landau says, “We’re working on some different approaches to a DVD for this tour. We’ll release it sometime fairly soon, post-Christmas.” Grab the next issue of RS, out November 25th, to read E Street’s reflections on their magical two years on the road.

See the Dream: Springsteen launches his tour with the E Street Band.

The Darkness box will likely contain a remastered edition of the disc, a new documentary about the making of the LP, as well as live footage from the 1978 tour. A handful of pro-shot shows circulate through the fan community, but there’s no word on which concert will be brought out of the vaults for the set. In 2005, fans were stunned when a previously unknown complete performance from London in 1975 appeared on the Born to Run box set. The Darkness on the Edge of Town tour is widely regarded as the high water mark of Springsteen’s live career.

There are no plans for another E Street Band album or tour next year. “We just had back-to-back tours and back-to-back records,” Landau says. “That’s never happened before, so we’re going to have substantial downtime at this point. The E Street Band does have an illustrious future, but I don’t have anything more specific to tell you about next year except those two media projects that are on the horizon.”

Check out photos of E Street’s epic set and more from the Rock and Roll Hall of Fame anniversary concert.

The E Street Band have mixed feelings about the tour coming to an end. “I really don’t want the work to end, but I need to go home,” says guitarist Nils Lofgren. “It’s kind of an inherent level of homesickness that wears on you. I’m really looking forward to being home and actually unpacking my suitcase. It sat there with my dogs giving me dirty looks for two years.”

Steven Van Zandt has similar feelings. “It feels very much like The Sopranos,” he says. “Everybody was like, ‘Well, we’re extremely successful and still very high on the ratings,’ but David Chase knew it was time to stop. In the end I agreed and I feel like it’s the same thing here.” He says he hasn’t had any discussions with Springsteen about future work. “I’m always afraid to stop,” he says. “You think, ‘If we stop, can we get this thing going again?’ After a year or two off, you find yourself at the bottom of Mt. Everest looking up and thinking, ‘How are we gonna get there?’ I will be surprised if we don’t continue and if you ask me if I think we’ll continue I’ll certainly say yes. It’s just a matter of what happens to everybody physically, beginning with Clarence [Clemons] I suppose. He may fantasize about retiring, but with all his ex-wives I doubt it.”
Een live DVD is altijd mooi, maar ik kijk vooral uit naar die Darkness box.

Die laatste zin van Little Steven trouwens :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 nov 2009 01:48

Die box klinkt inderdaad mooi. En dan nog een keer een box rondom Nebraska én Born in the USA? Dat is toch wel een beetje één groot proces.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 sep 2010 11:30

ash_ schreef: maar ik kijk vooral uit naar die Darkness box.
Nu ik eindelijk doorheb wat er allemaal in gaat zitten, kijk ik er ook ontzettend naar uit. Nog twee maanden!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door ash_ » 13 sep 2010 09:52

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef: maar ik kijk vooral uit naar die Darkness box.
Nu ik eindelijk doorheb wat er allemaal in gaat zitten, kijk ik er ook ontzettend naar uit. Nog twee maanden!
:Y Precies op tijd voor mijn verjaardag!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Bruce Springsteen

Bericht door Colonel_Kurz » 15 sep 2010 09:49

Voor mij net een maand te laat... :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 sep 2010 21:47

Is er eigenlijk ook al iets bekend over een nieuw album, of belangrijker nog, een nieuwe tour?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 sep 2010 09:28

WizardOfOss schreef:Is er eigenlijk ook al iets bekend over een nieuw album, of belangrijker nog, een nieuwe tour?
Steve van Zandt heeft gezegd dat hij dacht dat een eerstvolgende tour van de E Street Band pas in 2012 gepland staat. Niet vreemd, gezien de tijd die ze de afgelopen jaren op tournee hebben doorgebracht. Dat zegt uiteraard niets over eventuele soloprojecten, waar zover ik weet niets over bekend is.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 sep 2010 23:20

Geduld is dus het motto...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 nov 2010 20:49

Maar nu niet meer! _O_

It ain't no sin to be glad you're alive!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 nov 2010 18:50

Wie heeft er eventueel interesse om die concertfilm van drie uur een keer hier bij mij in het tuinhuis op groot scherm te komen kijken? :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 nov 2010 21:40

Klinkt als een goede reden om m'n auto richting Utrecht te sturen...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 jun 2011 11:04

Saxofonist band Bruce Springsteen overleden

LOS ANGELES - De saxofonist van de band van Bruce Springsteen, Clarence Clemons, is zaterdag overleden.

Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times.

Bruce Springsteen noemt het verlies van de saxofonist en goede vriend immens. "We zijn vereerd en dankbaar dat we hem hebben gekend en dat we bijna veertig jaar met hem op hebben mogen treden", schrijft Springsteen op zijn website.

"Clarence heeft een schitterend leven gehad", concludeert Springsteen. The Boss schrijft verder dat Clemons zich tijdens elk concert volledig gaf.

"Hij hield van de saxofoon en van onze fans. Hij was een goede vriend en met hem aan mijn zijde konden de band en ik een verhaal vertellen dat veel dieper ging dan enkel onze muziek", schrijft Springsteen. "Zijn leven, zijn herinnering en zijn liefde leven voort in dat verhaal en onze band."

The Big Man
Clemons speelde in Springsteens E Street Band sinds 1971 en droeg daar de bijnaam The Big Man. In nummers als Born to Run en Jungleland speelde de Amerikaan solo's. Ook had Clemons een hit in 1985 met You're a friend of mine, een duet met Jackson Browne.

Clemons werd op 11 januari 1942 geboren in Norfolk in de staat Virginia. Op de middelbare school begon hij met saxofoon spelen. Ook was hij een talentvol American footballspeler, maar een auto-ongeval maakte een einde aan zijn droom om profspeler te worden.

Hippe rocker
In 1971 hoorde Clemons over een hippe jonge rocker in New Jersey. Clemons liep de club binnen waar Bruce Springsteen die winderige avond speelde. De wind rukte de deur uit de handen van Clemons en alle ogen in de zaal waren meteen op hem gericht, ook die van Springsteen.

Springsteen verwelkomde Clemons meteen op het podium. Clemons vertelde daar in 2009 over: ''Toen ik het podium op stapte, zag ik al voor me hoe de toekomst zou worden. Ik wist dat Springsteen degene was waar ik naar zocht, degene die me een stap verder zou kunnen brengen. Het was liefde, liefde op het eerste gezicht.''

Clemons overleed aan de gevolgen van een beroerte die hij op zondag 12 juni had. Hij is 69 jaar geworden.
Bron

:(

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jun 2011 11:34

:cry:

Plaats reactie