Snelle muziek-vraag

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 22 jul 2009 02:59

shaffa2 schreef:
Touchwood schreef:Snel hè ! Nee, maar natuurlijk joh, don’t mention it. :T :lol:
Sorry, ik dacht dat je een grapje maakte. Nu net toch eens geluisterd en ik moet zeggen: het plot vertoont gelijkenissen, maar het is niet het nummer dat ik bedoelde. Is dit soms een hertaling?
En het antwoord daarop heb ik na eventjes zoeken. Bedankt voor je reactie! Zonder jou (en Google en een thread op het Avro-forum) had ik het niet gevonden.

Red Sovine - Phantom 309

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 22 jul 2009 11:41

Holy shit, Red Sovine! Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht trouwens echt dat het, aan de hand jouw omschrijving, Stille Willie moest zijn. Maar je hebt gelijk, je hebt natuurlijk nog veel meer in het genre, hitch a truckin’ ride songs.

En zo… kwam het toch nog goed :wink:

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 22 jul 2009 13:23

Touchwood schreef:Holy shit, Red Sovine! Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht trouwens echt dat het, aan de hand jouw omschrijving, Stille Willie moest zijn. Maar je hebt gelijk, je hebt natuurlijk nog veel meer in het genre, hitch a truckin’ ride songs.

En zo… kwam het toch nog goed :wink:
Er bestaat trouwens ook nog een versie van Tom Waits. Over en sluiten.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 22 jul 2009 22:02

shaffa2 schreef:Er bestaat trouwens ook nog een versie van Tom Waits. Over en sluiten.
Wat, als je erover nadenkt, best een vreemd gekozen titel is: “Over en Sluiten” voor een Amerikaans nummer... :Y

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 28 jul 2009 21:23

Touchwood schreef:
shaffa2 schreef:Er bestaat trouwens ook nog een versie van Tom Waits. Over en sluiten.
Wat, als je erover nadenkt, best een vreemd gekozen titel is: “Over en Sluiten” voor een Amerikaans nummer... :Y
Jij bent best bijdehand. Heet je soms Roger? (Nee, daar moest ik niet heel lang over nadenken. Ik lees het nu pas.) Maar voor de volledigheid, de versie van Tom Waits heeft inderdáád een andere titel dan het origineel: Big Joe and Phantom 309.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 jul 2009 22:11

shaffa2 schreef:Heet je soms Roger?
Nee hoor... het is:

Tango –Oscar – Uniform – Charlie – Hotel – Whiskey – Oscar – Oscar –Delta
And thank Golf – Oscar – Delta voor Wiki. Afbeelding

Iemand nog een 'snelle' muziekvraag dan ? :)

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 25 apr 2010 11:13

Ik ben sinds gisteren in de ban van Sonic Youth. Ik kende de naam natuurlijk wel maar het is dus pas sinds gisteren dat ik echt eens heel wat nummers van de band beluisterd heb via YouTube. Ik nam even de geschiedenis van de groep door en blijkbaar hebben ze heel wat periodes gehad, van no wave en noise rock tot grunge. Nu boeien alle drie die genres me wel en daar Sonic Youth zo'n enorme discografie heeft, stel ik hier volgende vragen: Wat zijn over-all de beste albums van Sonic Youth? Wat is hun toegankelijkste werk en welke periode van de band is het interessantst?

De nummers die voorlopig bij mij het meest aanslaan zijn 'The Diamond Sea', 'Kool Thing' en vooral 'Sunday'. But then again, ik ken ze nog maar pas en wat ik voorlopig nog maar heb beluisterd is peanuts ten overstaan van hun oeuvre.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 25 apr 2010 11:40

Jens schreef:Ik ben sinds gisteren in de ban van Sonic Youth. Ik kende de naam natuurlijk wel maar het is dus pas sinds gisteren dat ik echt eens heel wat nummers van de band beluisterd heb via YouTube. Ik nam even de geschiedenis van de groep door en blijkbaar hebben ze heel wat periodes gehad, van no wave en noise rock tot grunge. Nu boeien alle drie die genres me wel en daar Sonic Youth zo'n enorme discografie heeft, stel ik hier volgende vragen: Wat zijn over-all de beste albums van Sonic Youth? Wat is hun toegankelijkste werk en welke periode van de band is het interessantst?

De nummers die voorlopig bij mij het meest aanslaan zijn 'The Diamond Sea', 'Kool Thing' en vooral 'Sunday'. But then again, ik ken ze nog maar pas en wat ik voorlopig nog maar heb beluisterd is peanuts ten overstaan van hun oeuvre.
Oh man, nu trek je echt wel de doos van Pandora open... ik ben al ongeveer 20 jaar zware fan en sinds een jaar of 15 zijn ze mijn favoriete band (en bovendien zijn ze makers van mijn nr 1 album).

Vanavond heb ik wat tijd en zal ik je een paar suggesties (proberen te) doen. Hou me op tijd tegen, want ik schat dat ik minstens 50 cd's van ze heb: studioalbums, enkele live albums, rariteiten, probeersels, halve solo-projecten enz. :wink:

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 25 apr 2010 11:53

zvorod schreef:Vanavond heb ik wat tijd en zal ik je een paar suggesties (proberen te) doen. Hou me op tijd tegen, want ik schat dat ik minstens 50 cd's van ze heb: studioalbums, enkele live albums, rariteiten, probeersels, halve solo-projecten enz. :wink:
Halleluja. Ik stoot onmiddellijk weer op de juiste man, zo lijkt me. Ronduit schandalig van mezelf dat ik nooit eerder wat van de band zocht, ik vind ze nu al helemaal het einde. Ondertussen doet 'Teenage Riot' het hier ook erg goed.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 25 apr 2010 12:36

Ja, zvorod is wel de man die je daar voor moet hebben.

Maar in het héél kort: Evol - Daydream Nation - Sister - Goo sowieso, voor die no wave ook Bad Moon Rising, voor de grunge ook Dirty en voor die wat poppier nummers komt Washing Machine wel in aanmerking.

maar er is uiteraard veel meer

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 25 apr 2010 21:51

De meest toegankelijke albums (als in een eind wegrockend) zijn waarschijnlijk Goo (waar Kool Thing en Dirty Boots op staan), Dirty (hun meest grunge album, bekend van 100%, Youth Against Fascism en Sugar Kane) en Daydream Nation (met o.a. Teenage Riot). Deze zijn uit de periode 1988 - 1992. Al ligt de kiem van dat rocken al in het album dat ervóór kwam (Sister).

Hangt natuurlijk ook wat van je eigen achtergrond af. Als die meer bij de no wave ligt, kan je beter voor de vroege Sonic Youth (1982 - 1985) gaan: hun titelloze debuut-EP, Confusion is Sex/Kill Your Idols en mijn all-time favoriet Bad Moon Rising (zorg dan wel dat je de versie hebt die na Death Valley '69 nog niet stopt :)).

Sunday staat op A Thousand Leaves uit 1998, niet meteen hun gemakkelijkste, maar best ook wel een aanrader.

Op basis van de verscheidenheid van de nummers die je aangeeft, kan ik trouwens al zeggen dat je waarschijnlijk niet veel foute keuzes gaat maken als je je aan de reguliere studio-albums houdt :)

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 26 apr 2010 08:13

Bedankt El Chivo en zvorod voor de tips! Een dezer ga ik eens wat rondsnuisteren in wat platenzaken en dan hoor je 't wel welke plaatjes ik meegenomen heb.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Snelle muziek-vraag

Bericht door Ayciro » 19 sep 2010 10:26

Ik heb gezocht en gezocht maar heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden, maar dat kan ook komen omdat ik het verkeerd in mijn hoofd heb zitten.

Een jaar of 10 geleden (misschien iets korter) hoorde ik meerdere keren een liedje dat ik erg mooi vondt.

Volgens mij zat erin when the grass turns blue...... and (een dinosourier soort) fly in the sky...... then I will stop loving you.
Waarschijnlijk in een andere volgorde maar het stukje I will stop loving you komt in meerde coupletten voor dacht ik.
Het is niet veel maar ik hoop dat het hier een belletje doet rinkelen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 sep 2010 12:46

Als je even zoekt op google op I will stop loving you krijg je dit:

Is dat waar je naar zoekt?

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 19 sep 2010 13:02

Colonel_Kurz schreef:Als je even zoekt op google op I will stop loving you krijg je dit:
Is dat waar je naar zoekt?
Nee echt niet wat een ballen liedje maar deze had ik ook gevonden hoor er komt geen gekleurd gras in voor.

Plaats reactie