Snelle muziek-vraag

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 jul 2005 09:28

LuciusMalfoy schreef:weet er iemand hoe het nummer heet dat werd gespeeld toen U2 opkwam gisteravond? Zal waarschijnlijk bij ieder concert hetzelfde zijn...
http://www.u2setlists.com/vertigo-europe.shtml

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 16 jul 2005 09:39

Ik bedoelde eigenlijk niet het eerste nummer dat ze zelf speelden maar dat werd gedraaid toen ze op kwamen gelopen, dat kwam echt heel vet over bij mij!! Ik stond met kippevel dat op de nagels van mijn grote teen....

Maar die playlist is helemaal top!!! :T

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 jul 2005 09:41

LuciusMalfoy schreef:Weet jij trouwens waar ik 'Out of Control' in een mooie versie (liefst het origineel) van het net af kan trekken? Ik heb nu een baggerversie Live en een hem op video van de GoHome-DVD.

Die speelden ze gisteravond als tweede (ipv I Will Follow woensdag): echt een supergaaf nummer...
Een echte fan heeft toch gewoon de cd Boy :wink:
(ik tenminste wel, maar de titel van dat nummer zei me heel erg weinig, ik heb die cd eigenlijk nauwelijks gedraaid)

Op Limewire krijg ik welgeteld één (trage) hit, wel in redelijke kwaliteit (192kb). Mijn geluidskaart doet echter nog altijd niks, dus ik kan niet controleren of het iets is. Als ik hem binnen heb PB ik je wel even.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 16 jul 2005 09:54

Capone schreef:
Zeurdoos schreef:Wel een eigen snelle muziekvraag:
Ik hoorde vandaag op 3FM zo rond de middag (arbeidsvitaminen?) een
redelijk bekend nummer dan volgens mij van Bob Dylan was, tenminste,
de stem leek er erg op. De titel was volgens mij iets met "smile", en dat leverde me geen resultaten op. Iemand een idee wat het voor 'n nummer geweest kan zijn??
Hier kan je de playlist van arbeidsvitaminen vinden:

http://arbeidsvitaminen.3fm.nl/page/playlist

Het enige liedje van vandaag met 'smile in de titel is:
Cockney Rebel - Make Me Smile

Ik heb geen flauw idee of dat het nummer is dat je zoekt, ik ken het niet.
_O_ Dat was 'em! Supervrolijk nummer, echt 'n aanrader voor de zomer. Thanks!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 jul 2005 10:01

:T , eindelijk ook eens een setlist van de vorige keer, 13/07/01 in Köln.

Drie nummers die ze destijds speelden hadden ze nu ook wel weer mogen spelen: Until the End of the World, Mysterious Ways en Sweetest Thing. Die laatste twee vind ik op cd weinig aan, maar live waren ze echt geweldig. En m'n favoriete nummer, The Unforgettable Fire, hebben ze ook geen van beide keren gespeeld. Maar ja, ze zouden er natuurlijk nog probleemloos een uur achteraan mogen spelen, het publiek zou zeker niet klagen...

En als we dan toch gaan vergelijken, met Elevation hadden ze destijds ook een grandioos openingsnummer, eerst op een relatief laag volume dat nummer alvast inzetten, dan komen de bandleden een voor een het podium op, en vervolgens knallen maar. Dan weet je ook meteen dat het concert écht begonnen is, en sta je niet eerst te kijken of er niet wederom een stel roadies op het podium lopen...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 16 jul 2005 10:15

WizardOfOss schreef:
:T , eindelijk ook eens een setlist van de vorige keer, 13/07/01 in Köln.

Drie nummers die ze destijds speelden hadden ze nu ook wel weer mogen spelen: Until the End of the World, Mysterious Ways en Sweetest Thing. Die laatste twee vind ik op cd weinig aan, maar live waren ze echt geweldig. En m'n favoriete nummer, The Unforgettable Fire, hebben ze ook geen van beide keren gespeeld. Maar ja, ze zouden er natuurlijk nog probleemloos een uur achteraan mogen spelen, het publiek zou zeker niet klagen...

En als we dan toch gaan vergelijken, met Elevation hadden ze destijds ook een grandioos openingsnummer, eerst op een relatief laag volume dat nummer alvast inzetten, dan komen de bandleden een voor een het podium op, en vervolgens knallen maar. Dan weet je ook meteen dat het concert écht begonnen is, en sta je niet eerst te kijken of er niet wederom een stel roadies op het podium lopen...
Ik vond de manier waarop ze gisteravond 'elevation' speelde ook bijzonder fraai (understatement). Het eerste couplet met alleen The Edge op zijn Wow-wowpedaal en dan bij het refrein er keihard inknallen!! :T

Ik had van tevoren gezegd: als ze Where the streets have no name maar spelen, Sunday Bloody Sunday of Newyearsday, With or without you of One en Sometimes you can make it on your own (vanwege degene waar ik mee was). Ze hebben ze allemaal gespeeld dus ik was (en ben) meer dan tevreden (gewoon weer een understatement, ik blijf bezig :D )

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 16 jul 2005 10:16

Ook gaaf: bij ons in het vak vroeg iemand zijn vrouw ten huwelijk tijdens 'One', zeg dan maar eens: NEE!!!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jul 2005 10:19

LuciusMalfoy schreef:Ook gaaf: bij ons in het vak vroeg iemand zijn vrouw ten huwelijk tijdens 'One', zeg dan maar eens: NEE!!!
..tja..ja zeggen en nee denken..is natuurlijk ook iets bedenkelijks,zo een aanzoek zou men beter doen in een ongedwongen sfeer..maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk..hij vroeg zijn vrouw ten huwelijk...dus ze waren al getrouwd?...nee,ik weet wat je bedoelt.. :wink:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 jul 2005 11:21

@Lucius, je hebt een PB'tje...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 16 jul 2005 11:25

WizardOfOss schreef:@Lucius, je hebt een PB'tje...
Superbedankt!!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 jul 2005 13:16

Capone schreef:
Zeurdoos schreef:Wel een eigen snelle muziekvraag:
Ik hoorde vandaag op 3FM zo rond de middag (arbeidsvitaminen?) een
redelijk bekend nummer dan volgens mij van Bob Dylan was, tenminste,
de stem leek er erg op. De titel was volgens mij iets met "smile", en dat leverde me geen resultaten op. Iemand een idee wat het voor 'n nummer geweest kan zijn??
Hier kan je de playlist van arbeidsvitaminen vinden:

http://arbeidsvitaminen.3fm.nl/page/playlist

Het enige liedje van vandaag met 'smile in de titel is:
Cockney Rebel - Make Me Smile

Ik heb geen flauw idee of dat het nummer is dat je zoekt, ik ken het niet.
Bedankt voor de tip, ik zit nu te luisteren naar de arbeidsvitaminen , wat een leuke site! :T

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 jul 2005 11:08

Hoe is het nieuwe album van Royksopp?

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 11 aug 2005 20:53

Soldier of love... is dat een nummer van de beatles?
Zo ja, op welk album staat die? En zou iemand die op de een of andere manier bij mij kunnen ehm 'bezorgen' ;)
Ik kan em nl nergens vinden

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 12 aug 2005 10:09

Calva schreef:Soldier of love... is dat een nummer van de beatles?
Zo ja, op welk album staat die? En zou iemand die op de een of andere manier bij mij kunnen ehm 'bezorgen' ;)
Ja, is n nummer van de beatles. Is volgens deze site: http://www.letssingit.com alleen te vinden op het album "Live at the BBC".

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 12 aug 2005 10:16

Red schreef:
Calva schreef:Soldier of love... is dat een nummer van de beatles?
Ja, is n nummer van de beatles. Is volgens deze site: http://www.letssingit.com alleen te vinden op het album "Live at the BBC".
ah bedankt :T Dat is een start, nu nog kijken of dat ook nog te vinden is

Plaats reactie