Jazz

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Denero
Figurant
Figurant

Jazz

Bericht door Denero » 22 apr 2005 11:06

Wie luisterd hier naar Jazz?
En wat is jullie favoriete Jazz artiets?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 22 apr 2005 18:57

Ik ben er nog niet zo heel lang mee bezig. Op gitaarles moesten we een keer Take Five van Dave Brubeck spelen, een heerlijk stukje muziek. Daardoor ben ik wat jazzcd's gaan kopen. Ik weet er verder eigenlijk heel weinig van, en een favoriete artiest heb ik dan ook nog niet.

Overigens mag ik ook graag naar jazz-rock (als dat genre zo heet) luisteren. Chicago en vooral Steely Dan vind ik goed.

En wat vind je zelf goed?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 apr 2005 11:02

Ik luisterde een tijd geleden veel naar jazz, nu niet zo veel meer. Favorieten: Miles Davis, John Coltrane, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Charlie Parker, Dizzie Gillespie, Herbie Hancock (zijn funk-werk dan), Coleman Hawkins. Ben twee jaar geleden naar North Sea geweest, daar heb ik ook veel mooie dingen gezien en gehoord (niet alleen jazz overigens, ook blues, soul en funk).

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 23 apr 2005 12:22

Ik heb op het moment Count Basie aan staan.....

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 23 apr 2005 12:55

Hoewel zijn muziek in meerdere genres is te plaatsen (o.a. chillout), maakt Ludovic Navarre ook zeer gevarieerde Jazz muziek. Één van mijn favoriete hedendaagse componisten (zo kunnen we hem toch wel noemen?): Ludovic Navarre aka St. Germain!

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 02 mei 2005 18:08

met Koninginnedag gekocht voor 1 euro per stuk:

The Thelonious Monk Quartet - Monk (1965!)

Heb veel gehoord over deze artiest, dus ik toen ik hem zag liggen kocht ik hem maar, nu nog uitproberen.

ik kan nergens deze lp op internet vinden, wie wel?
uitgegeven door CBS in America

(dit is toch jazz of niet?)

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 22 jun 2005 18:39

Gaat er iemand naar North Sea Jazz 2005???

Ik heb inmiddels een rib uit mijn lijf (69 euro p/k) betaald om er zondag 10 juli bij te mogen zijn! Andere FT-ers die het grootste indoor-jazz festival ter wereld dit jaar gaan bezoeken?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 jun 2005 18:57

Ik ga niet naar north-sea-jazz, maar ik kan de muziekstijle wel waarderen. Ik ken eigenlijk alleen Sonny Rollins, Thelonius Monk, Miles davis en St. Germain.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 22 jun 2005 22:26

gollum36 schreef:Ik ga niet naar north-sea-jazz, maar ik kan de muziekstijle wel waarderen. Ik ken eigenlijk alleen Sonny Rollins, Thelonius Monk, Miles davis en St. Germain.
Maak ook kennis met John Coltrane en Dave Brubeck :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 jun 2005 22:40

KoenZ schreef:Gaat er iemand naar North Sea Jazz 2005???

Ik heb inmiddels een rib uit mijn lijf (69 euro p/k) betaald om er zondag 10 juli bij te mogen zijn! Andere FT-ers die het grootste indoor-jazz festival ter wereld dit jaar gaan bezoeken?
Kan het me momenteel niet veroorloven, maar anders had ik vrijdag wel willen gaan. Robert Cray, Al Green... Zaterdag was ook leuk geweest, met de altijd fantastische Solomon Burke...

Overigens maakt geen van de acts waar ik echt voor zou gaan (inclusief de net genoemden) Jazz... :)

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 23 jun 2005 14:10

Colonel_Kurz schreef:

Kan het me momenteel niet veroorloven, maar anders had ik vrijdag wel willen gaan. Robert Cray, Al Green... Zaterdag was ook leuk geweest, met de altijd fantastische Solomon Burke...

Overigens maakt geen van de acts waar ik echt voor zou gaan (inclusief de net genoemden) Jazz... :)
Zaterdag was voor mij onmogelijk ivm werk! Jammer want veel kansen om mr. Burke nog live te zien in Nederland zullen er niet meer zijn. Ik ben sowieso wel benieuwd hoe die man zijn bloed nog rond gepomt krijgt, :o!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 jun 2005 14:16

KoenZ schreef:
Colonel_Kurz schreef:

Zaterdag was voor mij onmogelijk ivm werk! Jammer want veel kansen om mr. Burke nog live te zien in Nederland zullen er niet meer zijn. Ik ben sowieso wel benieuwd hoe die man zijn bloed nog rond gepomt krijgt, :o!
Ik hoop dat hij, net zoals de afgelopen twee jaar, in semptember/oktober weer naar NL komt. Vorig jaar kwam hij echter al op in een rolstoel...

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 24 jun 2005 07:38

oT schreef:Hoewel zijn muziek in meerdere genres is te plaatsen (o.a. chillout), maakt Ludovic Navarre ook zeer gevarieerde Jazz muziek. Één van mijn favoriete hedendaagse componisten (zo kunnen we hem toch wel noemen?): Ludovic Navarre aka St. Germain!
Ik ben opgegroeid met jazz,ook met Take 5,maar ook met Count Basie,Ella Fitzgerald,Edmundo Ros en ook met een pianist die de gewoonte had om tijdens het spelen er doorheen te koeren,('yah','uh-huh','mmm','hahaha' dat werk).
Ongeveer 2 jaar geleden had ik een lounge-periode in de muziek en heb toen St.germain 'ontdekt'.
Momenteel is het van alles wat,Arrow 90.7 is een fan-tas-tische zender,die ik wel 24 uur kan aanhoren op mijn werk,zoveel van mijn smaak word gedraaid.
Jouw avatar vind ik de laatste tijd erg goed,als hij weer langs komt wil ik er graag heen!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 jun 2005 16:51

Wrang nieuws m.b.t. jazz, ik zet het hier maar neer, omdat hier de jazz liefhebbers komen.

Het bericht maar even wijzigen, het is iets anders gegaan.

Op 14 april j.l. werd in een flatje in de Spaarndammerbuurt in Amsterdam een oude dode man gevonden. De buren wisten zijn naam alleen maar, en de man zou door de Sociale Dienst anoniem begraven worden, maar besloten toch maar een berichtje in de krant te zetten. Een kennis van de man ontdekte dat het Benny Bailey was, een beroemde jazztrompetist, ze hebben Benny Bailey alsnog een passende crematie gegeven, waarbij zijn twee zusters uit Amerika ook bij waren. Benny Bailey heeft o.a. gespeeld bij Dizzy Gillespie's Big Band, Lionel Hampton Orchestra, Bull Moose Jackson, Quincy Jones e.a. Bailey werd geboren in Cleveland op 13 aug. 1925, en dood gevonden op 14 april 2005 in Amsterdam (nadat hij er zo'n 12 dagen had gelegen). Wat kan er toch in een mensenleven veel gebeuren, zó beroemd geweest, en dan zo aan je eind komen.

Alsnog R.I.P. Benny Bailey.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 24 jun 2005 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 24 jun 2005 23:49

Joh, dat is toch wel erg onwaardig. Niet alleen voor een muziekant, maar eigenlijk voor iedereen. Tja misschien heeft hij het allemaal wel zo gewild, hij zat niet voor niets alleen in een flatje, zonder dat iemand hem kwam opeisen...

Maar dan ook goed nieuws voor de zondag northsea jazzer (-->ME!) Zuco 103 is cool! Net nummers van gehoord en klinken als muziek in mijn oren! (figuurlijk dan heh! :wink: )

Plaats reactie