Coldplay
Coldplay
Luisterend: Coldplay; X & Y; Speed of Sound
De nieuwe single van het binnenkort uitkomende album X & Y. Wat zijn jullie verwachtingen?
De single is wel grappig, de intro, om vervolgens in een saaie herhaling en niet pakkende melodien over te gaan.
Ik ben ietwat teleurgesteld, maar ik heb toch nog hoop.
Parachutes was geweldig. En A Rush of Blood to the Head was erg goed. Het b-sides album (A Rush Of B-Sides To Your Head) van laatstgenoemde was ook erg leuk. Live-concert ook.
Maar herhalingen werken niet. Als ze nou iets meer op Radiohead leken...
Plaatsen we deze band bij de scraps, naast Keane, of mag hij pronken onder Radiohead?
De nieuwe single van het binnenkort uitkomende album X & Y. Wat zijn jullie verwachtingen?
De single is wel grappig, de intro, om vervolgens in een saaie herhaling en niet pakkende melodien over te gaan.
Ik ben ietwat teleurgesteld, maar ik heb toch nog hoop.
Parachutes was geweldig. En A Rush of Blood to the Head was erg goed. Het b-sides album (A Rush Of B-Sides To Your Head) van laatstgenoemde was ook erg leuk. Live-concert ook.
Maar herhalingen werken niet. Als ze nou iets meer op Radiohead leken...
Plaatsen we deze band bij de scraps, naast Keane, of mag hij pronken onder Radiohead?
Net een interview gelezen en daar is men nogal laaiend enthousiast over het nieuwe album. Harder en U2-achtig zijn de trefwoorden. De bassist zegt zelfs zoiets als 'als dit album je niet bevalt: we hebben twee albums vol meisjesmuziek, zet die dan lekker op'.
Dit maakt mij benieuwd, maar dit soort opportunisme zie je altijd als er een nieuw album verschijnt van een grote band.
Dit maakt mij benieuwd, maar dit soort opportunisme zie je altijd als er een nieuw album verschijnt van een grote band.
ikzelf noem het eerder meer van hetzelfde en dan ongeinspireerder. Want Coldplay heeft een aantal prachtige nummers gemaakt.gollum36 schreef:Ben benieuwd, maar het nieuwe nummer klikt vooralsnog meer ven hetzelfde (lees: ongeinspireerd...)
Ik ben nu wel benieuwd geworden, alhoewel ik ook van wijvenmuziek houd.
Ik vind hem op dit moment een 8- waard (ik luister hem voor de eerste keer als geheel). Eerste helft is erg mooi, maar na Speed of Sound wordt het allemaal wat minder.AngelEyes schreef:Gisteren X&Y aangeschaft en na 1 keer luisteren vind ik het een teleurstelling. Meer en veel van hetzelfde en ik begin me bij dit album WEL te irriteren aan de zang van Martin. Waar dat aan ligt kan ik nog niet zo de vinger op leggen want bij de andere twee albums had ik dat niet.
- Travis Bickle
- Filmster
-
- Regisseur
Ik ken Coldplay eigenlijk alleen van de 'hits', de bekende nummers en die heb ik altijd best goed gevonden (met name the Scienstist en Trouble vind ik prachtig). Ik heb weleens een hele CD beluisterd maar dat is me niet bevallen. Erg raar, want als je in mijn CD-kast kijkt zou je zeggen dat de Coldplay-CD's er uitstekend tussen passen. Het is het soort muziek waar ik normaal gesproken mee wegloop, maar Coldplay doet het niet voor mij. Waaraan het ligt weet ik niet, het klikt gewoon niet tussen ons en dan kun je er maar beter niet aan beginnen...
The Speed of Sound vind ik erg veel lijken op 'Clocks', het is echt zo'n typische 'opvolger'. Ik zal de CD er niet door kopen, nee...

The Speed of Sound vind ik erg veel lijken op 'Clocks', het is echt zo'n typische 'opvolger'. Ik zal de CD er niet door kopen, nee...
Dat had ik ook precies hetzelfde. Ik had een tijdje terug Parachutes gekocht en na een paar keer spelen vond ik hem saai worden en zette hem weg. Paar dagen geleden probeerde ik het echter opnieuw en toen was ik er weg van. Het klinkt wat vreemd, ik denk dat je moet wennen aan de stijl, I dunno.LuciusMalfoy schreef:Ik ken Coldplay eigenlijk alleen van de 'hits', de bekende nummers en die heb ik altijd best goed gevonden (met name the Scienstist en Trouble vind ik prachtig). Ik heb weleens een hele CD beluisterd maar dat is me niet bevallen. Erg raar, want als je in mijn CD-kast kijkt zou je zeggen dat de Coldplay-CD's er uitstekend tussen passen. Het is het soort muziek waar ik normaal gesproken mee wegloop, maar Coldplay doet het niet voor mij. Waaraan het ligt weet ik niet, het klikt gewoon niet tussen ons en dan kun je er maar beter niet aan beginnen...![]()
Een postje of wat boven jouw post, om precies te zijn: de 2e post van dit topicLumière schreef:Trouwens, iemand kwam in een ander topic geloof ik met: de leden van Coldplay hadden gezegt dat de fans voor wijvenmuziek de vorige albums maar moesten luisteren, ofzoiets. Maar dit album is toch niet echt vernieuwend te noemen ?