Coldplay

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Coldplay

Bericht door Lumière » 07 mei 2005 14:47

Luisterend: Coldplay; X & Y; Speed of Sound

De nieuwe single van het binnenkort uitkomende album X & Y. Wat zijn jullie verwachtingen?
De single is wel grappig, de intro, om vervolgens in een saaie herhaling en niet pakkende melodien over te gaan.
Ik ben ietwat teleurgesteld, maar ik heb toch nog hoop.
Parachutes was geweldig. En A Rush of Blood to the Head was erg goed. Het b-sides album (A Rush Of B-Sides To Your Head) van laatstgenoemde was ook erg leuk. Live-concert ook.
Maar herhalingen werken niet. Als ze nou iets meer op Radiohead leken...

Plaatsen we deze band bij de scraps, naast Keane, of mag hij pronken onder Radiohead?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 08 mei 2005 09:58

Net een interview gelezen en daar is men nogal laaiend enthousiast over het nieuwe album. Harder en U2-achtig zijn de trefwoorden. De bassist zegt zelfs zoiets als 'als dit album je niet bevalt: we hebben twee albums vol meisjesmuziek, zet die dan lekker op'.
Dit maakt mij benieuwd, maar dit soort opportunisme zie je altijd als er een nieuw album verschijnt van een grote band.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 mei 2005 10:35

Ben benieuwd, maar het nieuwe nummer klikt vooralsnog meer ven hetzelfde (lees: ongeinspireerd...)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 08 mei 2005 14:08

gollum36 schreef:Ben benieuwd, maar het nieuwe nummer klikt vooralsnog meer ven hetzelfde (lees: ongeinspireerd...)
ikzelf noem het eerder meer van hetzelfde en dan ongeinspireerder. Want Coldplay heeft een aantal prachtige nummers gemaakt.
Ik ben nu wel benieuwd geworden, alhoewel ik ook van wijvenmuziek houd.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2005 16:12

Coldplay - Parachutes 8.5/10
Coldplay - A Rush Of Blood To The Head 9/10
Coldplay - X & Y 8.5/10

Misschien raar, maar ik vind Rush beter dan Parachutes. X&Y is trouwens toch een topalbum, vergeet Speed of Sound gewoon. :T

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 10 jun 2005 17:17

Gisteren X&Y aangeschaft en na 1 keer luisteren vind ik het een teleurstelling. Meer en veel van hetzelfde en ik begin me bij dit album WEL te irriteren aan de zang van Martin. Waar dat aan ligt kan ik nog niet zo de vinger op leggen want bij de andere twee albums had ik dat niet.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2005 17:22

AngelEyes schreef:Gisteren X&Y aangeschaft en na 1 keer luisteren vind ik het een teleurstelling. Meer en veel van hetzelfde en ik begin me bij dit album WEL te irriteren aan de zang van Martin. Waar dat aan ligt kan ik nog niet zo de vinger op leggen want bij de andere twee albums had ik dat niet.
Ik vind hem op dit moment een 8- waard (ik luister hem voor de eerste keer als geheel). Eerste helft is erg mooi, maar na Speed of Sound wordt het allemaal wat minder.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 10 jun 2005 19:22

:r

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 12 jun 2005 19:41

Red schreef::r
duidelijk. :r

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 12 jun 2005 20:20

Trouwens, iemand kwam in een ander topic geloof ik met: de leden van Coldplay hadden gezegt dat de fans voor wijvenmuziek de vorige albums maar moesten luisteren, ofzoiets. Maar dit album is toch niet echt vernieuwend te noemen ? :}

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 12 jun 2005 23:17

Ik vind dit album ook veruit de minste....

Dan maar de live dvd opzetten.... _O_

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 13 jun 2005 11:55

Ik ken Coldplay eigenlijk alleen van de 'hits', de bekende nummers en die heb ik altijd best goed gevonden (met name the Scienstist en Trouble vind ik prachtig). Ik heb weleens een hele CD beluisterd maar dat is me niet bevallen. Erg raar, want als je in mijn CD-kast kijkt zou je zeggen dat de Coldplay-CD's er uitstekend tussen passen. Het is het soort muziek waar ik normaal gesproken mee wegloop, maar Coldplay doet het niet voor mij. Waaraan het ligt weet ik niet, het klikt gewoon niet tussen ons en dan kun je er maar beter niet aan beginnen... 8)

The Speed of Sound vind ik erg veel lijken op 'Clocks', het is echt zo'n typische 'opvolger'. Ik zal de CD er niet door kopen, nee...

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 13 jun 2005 12:31

White Shadows vind ik zeer goed. Over het algemeen vind ik het een beetje zeik muziek. Maar ik moet alle nummers nog een keer goed luisteren.

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 13 jun 2005 13:48

LuciusMalfoy schreef:Ik ken Coldplay eigenlijk alleen van de 'hits', de bekende nummers en die heb ik altijd best goed gevonden (met name the Scienstist en Trouble vind ik prachtig). Ik heb weleens een hele CD beluisterd maar dat is me niet bevallen. Erg raar, want als je in mijn CD-kast kijkt zou je zeggen dat de Coldplay-CD's er uitstekend tussen passen. Het is het soort muziek waar ik normaal gesproken mee wegloop, maar Coldplay doet het niet voor mij. Waaraan het ligt weet ik niet, het klikt gewoon niet tussen ons en dan kun je er maar beter niet aan beginnen... 8)

The Speed of Sound vind ik erg veel lijken op 'Clocks', het is echt zo'n typische 'opvolger'. Ik zal de CD er niet door kopen, nee...
Dat had ik ook precies hetzelfde. Ik had een tijdje terug Parachutes gekocht en na een paar keer spelen vond ik hem saai worden en zette hem weg. Paar dagen geleden probeerde ik het echter opnieuw en toen was ik er weg van. Het klinkt wat vreemd, ik denk dat je moet wennen aan de stijl, I dunno.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 14 jun 2005 20:35

Lumière schreef:Trouwens, iemand kwam in een ander topic geloof ik met: de leden van Coldplay hadden gezegt dat de fans voor wijvenmuziek de vorige albums maar moesten luisteren, ofzoiets. Maar dit album is toch niet echt vernieuwend te noemen ? :}
Een postje of wat boven jouw post, om precies te zijn: de 2e post van dit topic 8) . Maar het komt mij ook helemaal uit de lucht vallen hoe ze daar nu weer bij komen. Harder vind ik het eigenlijk nauwelijks te noemen, en de wijvenzang is gebleven, daar is geen rockstrot voor teruggekomen. Vernieuwend vind ik het inderdaad ook niet. Maar goed, ik val in herhaling...

Plaats reactie