Rammstein

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 okt 2005 11:20

Bub schreef:Manson neemt zichzelf stukken minder serieus dan de rest van de wereld hem neemt :P Het is gewoon een klein relschoppertje.
Daarom zeg ik ook dat Rammstein zich nog minder serieus neemt. Enfin, belangrijkste reden van mijn hekel aan Manson is zijn zouteloze kutmuziek. Ik heb werkelijk nog nooit een fatsoenlijk nummer van die gozer gehoord. En z'n optreden op Lowlands dit jaar heeft er ook niks aan gedaan om dat beter te maken, in tegendeel. Ja, dat is *mijn* mening voordat iemand weer gaat zeggen dat ik dat er perse bij moet zetten.

Maar goed, het ging over Rammstein.

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 23 okt 2005 11:37

ash_ schreef:
Bub schreef:Manson neemt zichzelf stukken minder serieus dan de rest van de wereld hem neemt :P Het is gewoon een klein relschoppertje.
Daarom zeg ik ook dat Rammstein zich nog minder serieus neemt. Enfin, belangrijkste reden van mijn hekel aan Manson is zijn zouteloze kutmuziek. Ik heb werkelijk nog nooit een fatsoenlijk nummer van die gozer gehoord. En z'n optreden op Lowlands dit jaar heeft er ook niks aan gedaan om dat beter te maken, in tegendeel. Ja, dat is *mijn* mening voordat iemand weer gaat zeggen dat ik dat er perse bij moet zetten.

Maar goed, het ging over Rammstein.
ik vind manson ook helemaal niks...... echt niet..... rammstein is gwoon lekker rammen en dat is het......

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 okt 2005 12:04

Ik vond Rammstein leuk in Lost Highway, en sorry, maar daar blijft het ook bij! :Y

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 23 okt 2005 12:11

Het enige nummer van Manson dat ik te pruimen vind is de cover van The Eurythmics, welke ik dan ook mooier vind dan het origineel.... (Sweet Dreams)

Rammstein daarentegen vind ik een stuk interresanter. Lekker simpel klinkend maar altijd aanstekelijk en je zingt zo mee. Ook geven ze de meest geweldige concerten en maken ze leuke clips! Je moet alleen vaak niet de teksten gaan vertalen, dan zijn ze wel erg simplistisch. Maar dat geld voor de meeste muziek natuurlijk :)

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 23 okt 2005 12:25

Lumière schreef:Ik vond Rammstein leuk in Lost Highway, en sorry, maar daar blijft het ook bij! :Y
In Lilja 4-ever zit ook zo'n nummertje van hun wat eruit springt. Het is in ieder geval muziek met een eigen signatuur, dat kan ik wel waarderen.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 okt 2005 11:36

Ik heb het opzich niet zo op de Duitse taal, maar bij de muziek die Rammstein past het perfect. Draai thuis regelmatig hun CD's en vraag het standaard aan als ik mijn stamkroeg zit. Heerlijke muziek.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 okt 2005 11:50

Ik vind het een beetje puberale onzin. De clips zijn meestal wel ok, maar de muziek is niet aan mij besteed. Op Fields Of Rock heb ik ze dit jaar niet meer afgewacht (ze waren afsluitende act na een wervelend optreden van Black Sabbath). Overigens: de muziek van MM heb ik ook niks mee, hoewel de man zelf volgens mij wel intelligent is.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 okt 2005 12:19

Bukowski schreef:In Lilja 4-ever zit ook zo'n nummertje van hun wat eruit springt.
:Y Mein Herz Brennt!

Begin en openingsnummer van Lilja 4-ever wat meteen de toon zet voor de film.

Rammstein heb ik leren kennen door Lynch, ik zat ten tijde van Lost Highway voor een tijdje in Duitsland en ben deze film toen in originalversion gaan zien, dus niet nagesynchroniseerd, en groot was de verwondering onder de aanwezige bezoekers toen opeens door de zaal klonk:

"Man sieht ihn um die Kirche schleichen
seit einem Jahr ist er allein
die Trauer nahm ihm alle Sinne
schlaft jede Nacht bei ihrem Stein"

En later nog eens het heerlijk onheilspellende R-r-r-r-r-r-r-rammmmstein ...

Fantastische vondst van Lynch. Meteen de CD van ze gekocht, geweldige hoe die zware metalklanken met het Duist samengaan - heerlijk Teutoons (en vooral niet te serieus nemen).

Wat Manson vs Rammstein betreft: jaren geleden op Pukkelpop was Rammstein de opening en trad ook Manson later op. Waar Rammstein een leuke spetterende show vol spekatakel en vuurwerk weggaf, vulde Manson zijn show slechts met maniertjes en gemaakt baldadig gedrag, slaapverwekkend; over puberaal gesproken.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 25 okt 2005 09:16

Ik vind Rammstein echt foute takkeherrie, maar af en toe staat mijn hoofd er wel naar en dan vind ik het heerlijk om dingen te horen brullen als 'Ich Will' of 'Links, Rechts' onder begeleiding van die beukende gitaren...

De muziek van Marilyn Manson vind ik werkelijk helemaal niets.

skymike
Figurant
Figurant

Bericht door skymike » 31 okt 2005 11:49

ik ben erg blij dat er zoveel positieve reacties zijn!
nu zou ik graag nog enkele dingetjes willen vragen:
welke liedjes van rammstein beluister je het meest?
Wat was het eerste liedje dat je van hun hoorde?
Wat vind je van hun teksten?(als je er al iets van begrijpt tenminste)

zo nu hebben we weer stof om te discussieren

Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 31 okt 2005 15:55

ehm... du hast, sonne, keine lust, sehnsucht, ich will en nog veel meer eigenlijk :wink:

ich will was eigenlijk het eerste nummer wat ik hoorde, ik vond het echt goed :)

de teksten vind ik een beetje simpel zegmaar, du, du hast, du hast mich....
ehm ja... dat is wel simpel :wink:

norman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door norman » 31 okt 2005 17:50

De nieuwe cd Rosenrot is weer toppie :T Heerlijke duitse rock :D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Rammstein

Bericht door Megalomaniac » 31 okt 2005 22:15

emperor schreef:
skymike schreef:ben groote fan van rammstein.maar al mijn vrienden vinden rammstein slecht.heb ik zo'n slechte smaak?
Wat denken jullie van Rammstein?
Marilyn Manson is beter..
En dat zegt wat over hoe slecht Rammstein wel niet is.. :P

Serieus, ik kan rammstein soms best waarderen, alleen die zang wordt toch verdomd irritant. Het is zo'n enorm monotone stem.

(owja, jonathan davis heeft trouwens het meeste werk verricht bij Queen of the damned, het zijn overwegend zijn nummers, Manson heeft er wel aan mee gewerkt.)

Nooms
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nooms » 06 jan 2006 00:02

Ik vind rammstein persoonlijk niets, omdat ik duitstalige muziek sowiezo eigenlijk niet zo mooi vind, toch luister ik rammstein wel eens, niet omdat ik het zo leuk vind maar omdat mijn broertje van 15 het helemaal geweldig vind :8

Mindcrusher
Bijrol
Bijrol

Bericht door Mindcrusher » 08 jan 2006 16:42

ik zelf vindt het fantastische muziek!!
alleen ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen de 1e 2 cd's en de cd's vanaf mutter.....
niet echt monotoon meer zoals vooral bij sehnsucht wel het geval was...

het 1e nummer wat ik van hun hoorde en waar ik dan ook echt naar luisterde was sonne, en ik was direct verkocht :P

de laatste 2 cd's staan altijd standaard op me mp3 speler....
op het moment helemaal fan van het nummer rosenrot _O_
en ik heb nu ook net ''los'' van het album reise reise ontdekt...die ik in het begin geen klap aan vond maar nu helemaal in op kan gaan!! superrelaxt fietsnummer :Y

word maar is tijd dat ik een keer naar een concert van hun heenga :)

Greetz Martijn

Plaats reactie