Green Day

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Green Day

Bericht door Flippie » 23 okt 2005 14:17

korte vraag.... wat vinden jullie van Green Day

ik vind ze gewoon helemaal goed, lekkere Punk muziek..... 8) enne leuke style

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 23 okt 2005 14:40

Ik vind het zelf echt HELEMAAL niets :r . Ik vind ze ontzettend nep!

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Green Day

Bericht door hadiederk » 23 okt 2005 15:00

Flippie schreef:korte vraag.... wat vinden jullie van Green Day

ik vind ze gewoon helemaal goed, lekkere Punk muziek..... 8) enne leuke style
American Idiot vind ik wel aardig (titel is wel een leuke contaminatie) maar ze hadden met hun tengels van Browneyed Girl moeten afblijven. Als het op deze manier moet kunnen ze dat beter aan de Dropkick Murphies overlaten

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 okt 2005 15:00

Green Day..ik vind het een goede band.
Ik heb zelf 4 albums van hun:

- Warning
- American Idiot
- Dookie
- Numrod
(op volgorde hoe goed ik ze vind)

Lekkere pop-punk :T

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 okt 2005 20:38

PUMA schreef:Ik vind ze ontzettend nep!
Green Day is 'echter' (overigens een puberale en uitermate vermoeiende discussie) dan de gemiddelde poppunk band die op MTV langs komt. En ze hebben voor zover ik weet nooit Brown Eyed Girl gecoverd (ik ken wel een versie van Lagwagon).

Ik vind Green Day niet briljant maar met vlagen erg goed te pruimen. Dookie blijft hun leukste album, American Idiot vind ik een heel goede revanche na een mindere periode.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 23 okt 2005 21:12

ash_ schreef:
Green Day is 'echter' (overigens een puberale en uitermate vermoeiende discussie) dan de gemiddelde poppunk band die op MTV langs komt.
Tja maar die schrijven teminste hun eigen nummers :wink: En ik vind de gemiddelde poppunk band (tja ik versta er denk ik heeel iets anders onder dan jij) veel meer te pruimen dan Greenday.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 okt 2005 21:41

PUMA schreef:
ash_ schreef:
Green Day is 'echter' (overigens een puberale en uitermate vermoeiende discussie) dan de gemiddelde poppunk band die op MTV langs komt.
Tja maar die schrijven teminste hun eigen nummers :wink: En ik vind de gemiddelde poppunk band (tja ik versta er denk ik heeel iets anders onder dan jij) veel meer te pruimen dan Greenday.
:-? Eh, Green Day schrijft toch hun eigen nummers?

Overigens, onder poppunk versta ik al die semi-punkbands die (zoals al gezegd) MTV bevolken. Je kent ze wel, de Good Charlottes en Simple Plans van deze wereld. Niet mijn smaak, integendeel.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 okt 2005 08:48

PUMA schreef:
ash_ schreef:
Als je denkt te kunnen meedoen aan een discussie, zorg dan dat je in ieder geval op de hoogte bent van de feiten.
Green Day schrijft zn eigen nummers. Die andere bands waar jij over praat weet ik niet, want die luister ik niet.
Ik zit zelf meer in de "undergroundscene". Maar greenday vind ik goed te beluisteren en wat andere mensen zeggen (ze zijn niet punk/ze geven echte punk een slechte naam) daar trek ik me toch niks van aan. Zodra een band ook maar een beetje succes krijgt zijn ze in de ogen van een boel mensen niets meer waard. Kijk maar naar Rancid of Dropkick murphy's, die zijn door een aatal "fans" ook onder de graszoden getrapt.
Als je goede muziek maakt mag ja daar in mijn ogen ook de vruchten van plukken. Waarom blijven spelen voor 100 man als je ook zalen van 2000 man vol kunt krijgen?

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 24 okt 2005 08:55

American Idiot heeft niet meer het opgewekte wat bijvoorbeeld Dookie had, dat vind ik jammer. Dookie heb ik thuis en luister ik om de zoveel tijd weer eens. Vanaf het eerste nummer springt de opgewektheid (niet eens alleen qua teksten, daar heb ik nooit zo op gelet) door de luidsprekers heen. Toen American Idiot uitkwam moesten ze zich ineens met oogpotloot bewerken en werden hun nummers over het algemeen wat minder optimistisch. Dat vind ik jammer.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 27 okt 2005 19:38

ash_ schreef:Green Day is 'echter' (overigens een puberale en uitermate vermoeiende discussie) dan de gemiddelde poppunk band die op MTV langs komt. En ze hebben voor zover ik weet nooit Brown Eyed Girl gecoverd (ik ken wel een versie van Lagwagon).

Ik vind Green Day niet briljant maar met vlagen erg goed te pruimen. Dookie blijft hun leukste album, American Idiot vind ik een heel goede revanche na een mindere periode.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de versie van Lagwagon gedownload en die was hetzelfde als mijn vermeende Green Day versie :oops: Wat natuurlijk weer in het voordeel van Green Day spreekt.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 28 okt 2005 11:18

Van Green Day ken ik eigenlijk alleen de singles. Het is zo'n band die ik goed genoeg vind om me er beter in te verdiepen en om CD's van te kopen, maar zo heb ik er wel veel meer.

Het nummer 'Good Riddance (Time of your Life)' vind ik verreweg 's bands beste, één van de allermooiste nummers ooit. Het nummer doet me terugdenken aan de fantastische zomer van 2000, een tijd die van mij nooit had hoeven eindigen... (oh weemoed :} )

Daarvoor kende ik de band natuurlijk al van 'Basket Case', 'Longview' en 'When I come around' en die vond ik vrolijk en leuk, maar niet meer dan dat.

'Boulevard of Broken Dreams' is voor mij ver na 'GR(TOYL)' the best of the rest. Ik vind de nummers die ik van Green Day's laatste CD heb gehoord volwassener. De band lijkt gegroeid, ouder en willen nu met hun muziek en clips ook een echte boodschap uitdragen, lijkt het...

Zo zie je dat figuren die ik ooit als volslagen randdiebielen zonder hoop op verbetering heb gehouden, uiteindelijk ook wat volwassener en verstandiger worden. Er is nog hoop voor mij...

lotte123
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door lotte123 » 07 feb 2006 13:56

vind green day wel goed.. :)

jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door jigsaw » 07 feb 2006 14:49

gaat wel :)

mr.G
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door mr.G » 07 feb 2006 20:28

Redelijk..Niet wow!, maar wel tof!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 07 feb 2006 22:47

Red schreef:
PUMA schreef:
ash_ schreef:Green Day is 'echter' (overigens een puberale en uitermate vermoeiende discussie) dan de gemiddelde poppunk band die op MTV langs komt.
Als je denkt te kunnen meedoen aan een discussie, zorg dan dat je in ieder geval op de hoogte bent van de feiten.
Green Day schrijft zn eigen nummers. Die andere bands waar jij over praat weet ik niet, want die luister ik niet.
Ik dacht altijd dat Wake Me Up When September Ends en Boulevard of Broken Dreams gecoverd waren.

Plaats reactie