Jazz!

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Gesloten
Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Jazz!

Bericht door Quistnix » 23 nov 2005 16:19

Menschen,

Ik ben de laatste tijd helemaal hopeloos verslaafd aan "The Bitches Brew Sessions" van Miles Davis, en ik zou graag meer van deze muziek horen.

Nu is het echter zo dat ik de meeste jazz niet uit kan staan, maar op de een of andere manier raken deze nummers me wel.

Is er iemand die mij wat gelijksoortige jazz kan aanraden?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 nov 2005 16:27

luister zelf, naast Miles Davis, graag naar de andere 'groten', zoals Chet Baker, Ella Fitzgerald, Billie Holiday etc.

Van Davis is de soundtrack van Ascenseur Pour L'échafaud ook een aanrader, trouwens

princesje
Bijrol
Bijrol

Bericht door princesje » 23 nov 2005 19:11

ruben schreef: Van Davis is de soundtrack van Ascenseur Pour L'échafaud ook een aanrader, trouwens
_O_

Dave Brubeck is ook :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 nov 2005 20:41

Kind of Blue van Miles Davis. St Germain en Thelonius Monk zou ik ook even checken, liggen ook wel in dit straatje.

princesje
Bijrol
Bijrol

Bericht door princesje » 23 nov 2005 20:47

gollum36 schreef:Kind of Blue van Miles Davis. St Germain en Thelonius Monk zou ik ook even checken, liggen ook wel in dit straatje.
ow ja, was ik bijna vergeten:

Monk & Coltrane at Carnegie Hall..... recent ontdekte opname, verschenen bij Blue Note

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Jazz!

Bericht door Colonel_Kurz » 23 nov 2005 22:43

Quistnix schreef:Menschen,

Ik ben de laatste tijd helemaal hopeloos verslaafd aan "The Bitches Brew Sessions" van Miles Davis, en ik zou graag meer van deze muziek horen.

Nu is het echter zo dat ik de meeste jazz niet uit kan staan, maar op de een of andere manier raken deze nummers me wel.

Wil je echt de jazz-funk/fusion zoals Bitches Brew, of meer de traditionelere kant op (die je tot nu aangeraden wordt)?

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 24 nov 2005 15:21

Colonel_Kurz schreef:
Quistnix schreef:Menschen,

Wil je echt de jazz-funk/fusion zoals Bitches Brew, of meer de traditionelere kant op (die je tot nu aangeraden wordt)?
Aangezien ik Bitches Brew fantastisch vind, heb ik liever die richting :)

St Germain kende ik trouwens al en is ook best leuk..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 nov 2005 16:26

Ik had me vergist, Bitches Brew word niet jazz funk fusion genoemd, maar jazz rock fusion.
Daar ben ik minder thuis, maar ik heb wel een beetje kennis van de Jazz funk fusion. Daarbinnen zou ik je het jaren '70 werk van Herbie Hancock aanraden, vanaf het fantastische album Head Hunters. Maar dat is dus wel meer funky dan Miles Davis.
Het album A Tribute To Jack Johnson, dat Miles Davis een jaar na Bitches Brew maakte, vind ik overigens persoonlijk fijner dan BB.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 nov 2005 21:25

Quistnix schreef:St Germain kende ik trouwens al en is ook best leuk..
Jazzmatazz van Guru zou je dan ook eens een keer moeten luisteren :T

princesje
Bijrol
Bijrol

Bericht door princesje » 25 nov 2005 00:46

WizardOfOss schreef:
Quistnix schreef:St Germain kende ik trouwens al en is ook best leuk..
Jazzmatazz van Guru zou je dan ook eens een keer moeten luisteren :T
bwa, nogal erg halfzachte shit imo....

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 29 nov 2005 16:40

Colonel_Kurz schreef:Ik had me vergist, Bitches Brew word niet jazz funk fusion genoemd, maar jazz rock fusion.
Daar ben ik minder thuis, maar ik heb wel een beetje kennis van de Jazz funk fusion. Daarbinnen zou ik je het jaren '70 werk van Herbie Hancock aanraden, vanaf het fantastische album Head Hunters. Maar dat is dus wel meer funky dan Miles Davis.
Het album A Tribute To Jack Johnson, dat Miles Davis een jaar na Bitches Brew maakte, vind ik overigens persoonlijk fijner dan BB.
Bedankt, ik ga eens in die richting zoeken :)

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 27 dec 2005 15:54

Ipv. dat ik 'wat luister je nu' hiermee vol bombardeer: Een wat modernere Jazz muziek; Xploding PlastiX, klinkt erg lekker.

wydebo
Bijrol
Bijrol

Bericht door wydebo » 27 dec 2005 23:25

Hehe...nou ga ik zeggen 'Jamie Cullum' en dan zijn er vervolgens vast wel een paar mensen die daar overstuur van raken :8 Geeft niks. Ik was er op 15 december bij in de HMH en 'wow' wat een topshow :Y Eerste helft was absurd saai, maar vervolgens ging ie wat door de zaal heenlopen, drummen, jolig doen met het publiek en vervolgens ging echt iedereen helemaal los. Groot respect voor die kerel nu.

Afbeelding

Maar daar ff naast :
Keith Jarett. Deze kerel is een waanzinnige jazzpianist met heel wat puike albums op z'n naam. 'Waanzinnig' als in af en toe 'echt waanzinnig', want als hij zich erg inleeft in z'n muziek dan gaat ie helemaal meekreunen enzo :D Een soort vrouwentennis maar dan op de piano. Ikzelf vind dat helemaal top. Andere mensen vinden dat ie z'n eigen muziek verpest.

Pat Methany Group. Deze lui vind ik zelf erg aardig om als achtergrondmuziek op te hebben.

Ik weet verder weinig tot niks over verschillende stromingen binnen Jazz enzovoort. Het eerdergenoemde vind ik gewoon erg lekker voor de 'oppervlakkige luisteraar'.

Zou iemand een soort schema kunnen maken met uitleg bij de verschillende stromingen? Waarin verschilt Jazz Funk bijvoorbeeld van Acid Jazz enz enz enz. Dat zou ik echt helemaal geweldig vinden _O_

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 06 feb 2006 14:07

Een maand later, maar fak dat.

Ben zelf wat meer van het traditionele en had eigenlijk niets met de chaotische stijl van Bitches Brew. Misschien je eens wagen aan Art Pepper en zijn Village Vangaurd sessies. Moet dat Cd'tje nog eens zien te bemachtigen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 feb 2006 10:51

Ik zie het nu pas, maar over jazz bestaat al een topic:

http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=2736

Deze kan dus alsnog op slot... :oops:

Gesloten