Vind de bands

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 02 dec 2005 18:23

emperor schreef:Ik denk dat je TaTu nu ook wel definitief kan invullen...of zijn er mensen die nog steeds twijfelen?..
die 3 huppelende en dansende meiden...K3?...
Ik hoop dat het laatste een grapje is :-? De poster komt uit Engeland.. Daar is K3 nog niet helemaal doorgebroken..

Wat TaTu betreft: ja, ik twijfel nog steeds, omdat het de enige uitzondering op de poster zou zijn, waarbij de visuele hint niet op de naam van de band, maar de inhoud van hun optredens zou slaan.. Queen wordt gesyboliseerd door een koningin, niet door een strak turnpakje. The Rolling Stones worden "geportretteerd" als (jawel) rollende stenen, niet door hun beroemde tong. Prince staat er als een prins, niet als een man met hoge hakken.

Begrijp je waar ik heen wil? Bij ieder deel moet je jezelf de vraag stellen: what's that? en het andwoord is de naam van een band/artiest (bijv. those are a several guns and a bunch of roses --> guns n' roses).
Kijk nu naar de meisjes:
What's that?
- Two girls giving each other a KISS

Waar de Russische afkrorting t.a.t.u./t.a.t.y. voor staat wist ik niet, en ik denk dat maar weinig mensen dit weten, dus dat lijkt me niet het verband tussen tekening en naam. Daarbij vind ik ze erg uit de toon vallen in het kader van genre en behaald succes.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 dec 2005 18:30

..dan nog blijft de vraag waarom 2 kussende meiden,waarom niet een man en een vrouw...en waarom de nadruk op de erotische handtastelijkheid...
de visuele hint is hier : 2 meiden die elkaar liefhebben...dat is dus de uitbeelding voor TaTu...ook niet iedereen zal bijv.Yellowman kennen..ik denk nog steeds dat die twee vrijende meiden de lesbische act TaTu moeten uitbeelden,de visuele uitbeelding van de bandnaam is nu toch duidelijk dacht ik..

Number of songs: 5
Total weeks on charts: 960
Appearing in a total number of: 79 charts
Total period running: 984 days

toch niet geheel onbekend en onbemerkt,denk ik.
Laatst gewijzigd door emperor op 02 dec 2005 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 02 dec 2005 18:48

Ik vrees dat we er met z'n 2en niet uitkomen, Emperor... Ik blijf er namelijk bij dat het niet algemeen bekend is waar TaTu voor staat, aangezien het grootste deel van de westerse wereld geen Russisch spreekt...

Als er een band was die Lesbians heette, had ik het wel zo aangenomen, maar ik lees nergens Tatu (of fonetisch tattoo)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 dec 2005 18:52

Waar TaTu algemeen om bekend staat is hun lesbische act...dat is dus wel algemeen bekend.
Daarvoor hoef je geen russisch te kennen,de bandnaam is dus van russische oorsprong,en betekent zoveel als that girl loves another girl..maar buiten de betekenis om,is de act van TaTu,alsmede het songmateriaal wel degelijk algemeen bekend.
En het valt ook nog onder Rock,volgens AMG.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 02 dec 2005 18:56

Nog een andere optie, even nagekeken in A Dictionary Of Slang:

AC/DC - Adj. Bisexual.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 dec 2005 19:02

JafJoe schreef:Nog een andere optie, even nagekeken in A Dictionary Of Slang:

AC/DC - Adj. Bisexual.
Die lijkt me dan weer vergezocht.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 02 dec 2005 19:09

zonder al te veel in herhaling te willen vallen:
emperor, argument 1 schreef:Waar TaTu algemeen om bekend staat is hun lesbische act...dat is dus wel algemeen bekend.
Maar (nogmaals) het gaat op deze poster niet om waar de band bekand om is, maar om visuele hints voor de naam.
emperor, argument 2 schreef:de bandnaam is dus van russische oorsprong,en betekent zoveel als that girl loves another girl..
Dat argument zwak je zelf al voor me af:
emperor schreef:maar buiten de betekenis om
emperor, argument 3 schreef:is de act van TaTu,alsmede het songmateriaal wel degelijk algemeen bekend.
En het valt ook nog onder Rock,volgens AMG.
Hoe bekend ze zijn is niet het hoofdargument, meer een bijzaak. Ja, ze zijn/waren bekend. Hun laatste single is volgens mij best geflopt, en eigenlijk hebben ze 1 à 2 internationaal bekende nummers.

Maar we kunnen dezelfde argumenten tegen elkaar blijven zeggen, ik lees nog altijd geen tatu op de poster, zoals ik wel eels, doors, hole en greenday "lees"...
Laatst gewijzigd door Il Padrino op 02 dec 2005 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 dec 2005 19:12

Ik ben het helemaal met je eens Padrino, KISS it is..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 dec 2005 21:44

Maar volgens die logica van 'alleen namen' vind ik The Blues Brothers ook enigszins een stretch... sowieso zie ik ze er niet echt in terug...

Die twee figuren in pak met gitaren en zonnebrillen zijn het in ieder geval niet...
Laatst gewijzigd door Colonel_Kurz op 02 dec 2005 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 02 dec 2005 21:54

Hebben jullie Twisted Sister al?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 03 dec 2005 00:17

Rooster schreef:Hebben jullie Twisted Sister al?
Waar?
dannyB schreef:Ik ben het helemaal met je eens Padrino, KISS it is..
En ik ben het met Emperor eens: Als het Kiss zou zijn geweest zou er waarschijnlijk gewoon een duideijk kussend heteropaartje hebben gestaan. Twee jonge meisjes die niet alleen zoenen maar met hun handen nog wat verder dan dat gaan, doen mij niet aan de opgeverfde glamrockband denken; maar inderdaad aan de uitgedoofde hype uit Rusland.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 03 dec 2005 00:42

Het koppeltje bij de lantaarnpaal/metro-ingang moet volgens mij Jane's Addiction zijn. Ze ziet er uit als Jane (van Tarzan) en het trio waar zij deel van uitmaakt ziet er verslaafd uit.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 dec 2005 08:52

Colonel_Kurz schreef:Maar volgens die logica van 'alleen namen' vind ik The Blues Brothers ook enigszins een stretch... sowieso zie ik ze er niet echt in terug...

Die twee figuren in pak met gitaren en zonnebrillen zijn het in ieder geval niet...
..mee eens,de 2 figuren in pak en met zonnebril,zijn dus nog niet opgelost.
The Blues Brothers kunnen dus geschrapt worden.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 dec 2005 08:55

hadiederk schreef:Het koppeltje bij de lantaarnpaal/metro-ingang moet volgens mij Jane's Addiction zijn. Ze ziet er uit als Jane (van Tarzan) en het trio waar zij deel van uitmaakt ziet er verslaafd uit.
:Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 dec 2005 08:59

Laat maar.

Plaats reactie