Mooie website's van artiesten & bands

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Mooie website's van artiesten & bands

Bericht door oT » 20 dec 2005 14:19

Sommige bands of artiesten hebben een geweldige website waar je veel samples kan beluisteren en veel informatie kan vergaren over de band/artiest, maar belangrijker dan dat vind ik de lay-out van de album, want die moet je wat vertellen over de artiest en zijn muziek. Om te snappen wat ik daarmee bedoel, kan je klikken op de eerste link dat ik geef, die van Plastikman. De website ziet er duister uit, waarbij je een mooie, duistere sample hoort van één van zijn liedjes. Dan weet je gelijk waar een artiest voor staat.
Sommige website's zien er vrolijk en fleurig uit, en andere artiesten hebben een website die er een beetje duister en freaky uitzien waarbij je direct bij het openen van de website een sample hoort.
Hier alvast een paar die ik geweldig vind:

Plastikman
Meer dan informatie vergaren over zijn albums kan je eigenlijk niet doen op deze website. Maar het gaat me hier vooral om de vormgeving, de manier waarop de website is gemaakt (een mystieke wijze) en de muziek, zeer bijzonder. _O_

Mercan Dede
Er is veel informatie te vinden over de artiest zelf, een lange biografie. De website is voorzien van vele samples en een lekkere sound als je de website betreedt.

The Datsuns
Leuke website van de Australische band met ook een forum en de optie om veel van hun liedjes te beluisteren. Verder is het voorzien van vele foto's en video's.

Led Zeppelin
Een sullige kerst intro, maar gelukkig mogen we die skippen om uiteindelijk in de website van Led Zeppelin te komen. De website is voorzien van een biografie van de band dat vele websites/bands/artiesten missen. Een ander aardigheidje: lyrics, altijd leuk dat je het op de website zelf kan terugvinden als je opzoek bent naar de lyrics van een band. Een minpunt is dat de muzieksample zich de hele tijd herhaalt wanneer je de website betreedt.

The White Stripes
Of je de band goed vind of niet, daar gaat het niet om, de website ziet er qua lay-out in ieder geval supermooi uit. _O_

Ik mis erg veel op de websites van Jimi hendrix en The Doors. Qua inhoud voldoen ze wel aan mijn verwachtingen, maar de lay-out is toch zo kl*te. Niets dat me doet denken aan de jaren '60 psychedelica.

Later meer..

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 20 dec 2005 15:02

Er bestaat al een door mij gestart topic hiervoor....kijk maar bij Mooie Muzieksites.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 20 dec 2005 23:44

Ik heb die topic niet gezien, maar er is ook een verschil, ik zou namelijk graag willen dat men websites post van specifiek 1 artiest of band. Want een website onthult vaak ook de achtergrond van een band of artiest en verklaren op een bepaalde manier sommige dingen van muziekanten. Op 'wat luister je nu' komen vele namen van muziekanten langs waarbij ik alleen bij de naam niet een voorstelling kan maken van het voor mij onbekende muziekant, maar wie weet, bij het bekijken van de website, kan mijn interesse worden gewekt.

Een hoop bladiebla, voelt iemand zich alsnog geroepen om websites te posten, van harte.. maar de topic van gollum36 is helaas ook een beetje uitgestorven zie ik nu, dus veel animo zal er blijkbaar niet zijn.

Plaats reactie