Goede live-acts

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
renzo
Regisseur
Regisseur

Goede live-acts

Bericht door renzo » 17 jan 2006 21:54

Ik zag dat er nog geen topic was over live-acts. Zelf vind ik live-muziek altijd erg leuk om naar te luisteren: het heeft meer sfeer dan de gewone album nummers. Al is de kwaliteit natuurlijk niet altijd even goed. Ook de shows die sommige bands/zangers/zangeressen etc geven zijn soms erg de moeite waard. Zelf vind ik U2 live altijd erg goed en Counting Crows zorgen altijd voor afwisselende live-muziek (je weet nooit welke nummers ze spelen en hoe ze die spelen, dit zeg ik afgaande op 4 concerten en nog wat andere live nummers van ze :)). Maar ik vind het ook leuk om naar een man als Robbie Williams te kijken die zijn publiek altijd gek weet te krijgen. Ook festival verslagen zijn altijd erg leuk om te kijken: dan is er nog meer sfeer dan alleen 1 concert.

Ik ben erg beniewd naar jullie favoriete live-acts, jullie mening over live-muziek enzovoort enzovoort :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 jan 2006 22:18

Eels is zeer sterk live, ook omdat ze de tour telkens anders doen. Ene toer met strijkers, dan weer met scheurende giteren, dan wat meer de blueskant op. Ik heb ze zelf slechts een keer gezien, maar als je een concertbootleg van hun download is het ook maar net wachten wat je krijgt. Welk kan ik vermelden dat het bijna altijd goed is!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 17 jan 2006 22:57

Within Temptation!
Luister ik verder nooit na, en vind ik ook helemaal niets eigenlijk, maar live vind ik ze echt een goede show neer zetten _O_

Dropkick Murphy's en Flogging Molly zijn live echt een feest, heerlijke muziek.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 17 jan 2006 23:14

Ben in 2004 naar Lenny Kravitz geweest, en die gozer is gestoord. Liggen, rollen, springen en heen en weer rennen als de grootste mafkees op de podium. Rukt zijn drummer achter de drums vandaan en gaat er zelf achter zitten drummen. Die kerel barst van de energie! Schreeuwt in de microfoon dat de muziekanten even 10 minuten tot een kwartier zullen improviseren terwijl hij backstage even tot rust komt en een jointje rookt.

Al zijn nummers speelt hij op een andere manier, instrumentaler en veel langer dan het origineel (Let Love Rule duurde minstens een kwartier). Al met al, naar mijn idee een hele goede entertainer.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 17 jan 2006 23:19

Van wat ik gezien heb is Chimaira me toch wel het meest bijgebleven. En hoewel ik het niet graag toegeef was 1 keer jovink en de voederbietels ook best grappig om mee te maken.

Maar wat ik nog het meest gaaf vond, was dat in 2003(of 2004) de deconstruction tour (punk/ska festival) in Zwolle was en geheel buiten mijn verwachtingen een van mijn favo bands optrad: Waterdown.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 jan 2006 23:20

Eels is inderdaad fantastisch, U2 heb ik twee keer gezien, beide keren ook erg goed, andere toppers waren Muse, Radiohead, Live en Massive Attack.

Toch zijn er nog twee/drie geweest die er echt bovenuit staken. Allereerst 16 Horsepower en Woven Hand, ik beschouw ze als één act omdat het allemaal draait om David Eugene Edwards, en de rest vooral de rol van begeleidingsband speelt. De bezieling waarmee DEE de nummers ten gehore brengt is ronduit grandioos.

Daarnaast vond ik afgelopen jaar het concert van B.B. King in Ahoy werkelijk fantastisch. En niet alleen om B.B. zelf, maar zeker ook die groep ouwe knarren om hem heen. Ik kende maar weinig van de gespeelde nummers, maar dat maakte helemaal niks uit. Wat ze ook spelen, het klinkt gewoonweg fantastisch en het plezier straalt er gewoonweg vanaf. En wat betreft B.B., al zou je hem zonder geluid zien spelen, aan zijn gezichtsuitdrukking valt de klank van zijn gitaar al af te lezen. Onovertroffen...

Echte tegenvallers heb ik gelukkig in de hoofdprogramma's nog niet meegemaakt, RHCP was goed maar overtrof voorprogramma The Roots zeker niet, Coldplay had destijds (Goffertpark 2003) duidelijk een veel te beperkt repertoire. En BZB/WC Experience/Normaal beschouw ik maar niet als een concert, alleen die eerste is wel goed, de rest is absoluut niet mijn smaak.

Voorprogramma's vind ik meestal wel erg matig, dieptepunten waren Chicks on Speed bij RHCP, dit werd gelukkig weer gecompenseerd door The Roots, en de een of andere takkeherrie-band bij Muse, de hele zaal liep leeg. Wel erg goed waren dus The Roots (da's de derde keer...) en Helldorado (bij Woven Hand), en ook een of andere malloot bij FLC, Totally Insane Wayne of iets dergelijks. Als je voor het concert buiten de zaal met een ouderwetse ghettoblaster Sympathy voor de Devil staat te playbacken, dit vervolgens op het podium nog eens een keertje dunnetjes overdoet en je vervolgens door een stel witjassen laat afvoeren doe je je naam in ieder geval eer aan...

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 17 jan 2006 23:51

- Danko Jones (podium-held! _O_ )
- Foo Fighters (krijgt het publiek 200% mee)
- Faithless (heel de zaal swingt)
- Rammstein (super show)
- Zita Swoon (pure vrolijkheid)
- Motorpsycho (super improvisatie, alleen zang blijft matig)
- Therapy? (gewoon lekker oldschool, zonder opsmuk maar met sfeer!)
- Heideroosjes (doen erg veel voor hun publiek)
- Band zonder banaan (toch ooit een keer meegemaakt hebben!)
- Kaisers Orchestra (hoempa-metal-släger-rock in het Noors... Top! :D)

Tegenvallers:

- Bad Religion (waarschijnlijk slechte dag)
- Deftones (niet om aan te horen!)
- DJ Shadow (rommeligheid troef)
- Franz Ferdinand (ook errug rommelig!)
- Muse (publiek? nee hoor, dat bestaat niet)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 jan 2006 01:47

Afbeelding

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 jan 2006 04:00

Groepen die er voor mij echt uitsteken qua podium-presence:

Danko Jones 8) _O_ 8) (te cool voor woorden)
Eels
Rahzel vs. Mike Patton
De Mens
Admiral Freebee
Kaizers Orchestra
Nick Cave
Nine inch Nails
The Kills

+

Rammstein voor de eerste keer
The Datsuns ,,

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 18 jan 2006 14:28

Heideroosjes zijn inderdaad live echt super, Zeurdoos. Ik heb ze nu 4x gezien en het verveelt niet. Net als BZB wat ik ondertussen al 5x heb gezien..ze geven coole shows en zijn lekker nuchter.. :T

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 18 jan 2006 14:31

WizardOfOss schreef:En BZB/WC Experience/Normaal beschouw ik maar niet als een concert, alleen die eerste is wel goed, de rest is absoluut niet mijn smaak.
Oh ja, jij was ook in in Schijndel. BZB was inderdaad veruit de beste van de 3. De overige 2 konden me niet boeien..

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 18 jan 2006 15:48

Het concert van Keane was voor mij iets heel bijzonders, het was niet alleen me eerste echte concert maar ik stond ook nog eens vooraan.

Heerlijke sfeer, heb toen erg genoten in de HMH.

En UNDERWORLD in de HMH, het geluid kon wat beter maar ik heb enorm genoten van oude en nieuwe nummers die voorbij kwamen. De hele set leek wel één nummer. Geweldige avond gehad, echt uit me dak gegaan.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 18 jan 2006 16:55

Zeurdoos schreef:Foo Fighters (krijgt het publiek 200% mee)
Foo Fighters zijn inderdaad erg cool, 'n paar vrienden van me gaan er 29 januari in Brussel naartoe en iemand anders met z'n broer 2 dagen erna in Amsterdam: Jaloers!!! :(

En Band zonder banaan...tjah :P Hier in Limburg hebben we zoiets als Janse Bagge Bend: een groot boeren festijn, maar opzich wel lachen om 's mee te maken (of 2 keer :oops:).
ellie schreef:Het concert van Keane was voor mij iets heel bijzonders
Een vriend van me was er in Duitsland naartoe geweest en die vond het eigenlijk niet zo geweldig: in 3 kwartier raggelden ze alle nummers van het album af en toen gingen ze weer. Het voorprogramma wat ze toen hadden (Rufus Rainwright) was een ware hel. Maarja is natuurlijk altijd persoonlijk :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 18 jan 2006 19:55

renzo schreef:
Zeurdoos schreef:Foo Fighters (krijgt het publiek 200% mee)
Foo Fighters zijn inderdaad erg cool, 'n paar vrienden van me gaan er 29 januari in Brussel naartoe en iemand anders met z'n broer 2 dagen erna in Amsterdam: Jaloers!!! :(

En Band zonder banaan...tjah :P Hier in Limburg hebben we zoiets als Janse Bagge Bend: een groot boeren festijn, maar opzich wel lachen om 's mee te maken (of 2 keer :oops:).
ellie schreef:Het concert van Keane was voor mij iets heel bijzonders
Een vriend van me was er in Duitsland naartoe geweest en die vond het eigenlijk niet zo geweldig: in 3 kwartier raggelden ze alle nummers van het album af en toen gingen ze weer. Het voorprogramma wat ze toen hadden (Rufus Rainwright) was een ware hel. Maarja is natuurlijk altijd persoonlijk :)
Rufus Wainwright een hel? Man, die zanger is meesterlijk!

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 18 jan 2006 20:04

gollum36 schreef:Rufus Wainwright een hel? Man, die zanger is meesterlijk!
Nou, ik heb wat nummers van 'm gedownload. En tjah, blijf erbij :P

Wat vind jij er dan zo meesterlijk aan?

Plaats reactie