Goede live-acts

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 18 jan 2006 20:33

renzo schreef:
gollum36 schreef:Rufus Wainwright een hel? Man, die zanger is meesterlijk!
Nou, ik heb wat nummers van 'm gedownload. En tjah, blijf erbij :P

Wat vind jij er dan zo meesterlijk aan?
Die stem... niet gelikt maar echt. Puur, daarnaast is het een beganadigd song schrijver en is zijn muziek meesterlijk gespeeld.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 18 jan 2006 22:55

gollum36 schreef:
renzo schreef:

Die stem... niet gelikt maar echt. Puur, daarnaast is het een beganadigd song schrijver en is zijn muziek meesterlijk gespeeld.
Heb ze nog 's geluisterd: sorry, maar dis niks van mij. Vind het minder erg dan wat die vriend van me ervan vond, maar toch niet echt geweldig. Totaal niet vernieuwend en z'n stem is ook niet zo bijzonder dat ik er veel naar ga luisteren :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 19 jan 2006 07:52

Ten eerste Beck, vorig jaar meegemaakt in een nog niet half volle HMH. En dat maakt het alleen maar leuker. Het zag er allemaal geweldig uit. Een avond lekker dansen. Verder was zijn hele optreden geweldig; muziek maken met eten, wisselen instrumenten, en de afsluitende act in pakken behangen met kerstlampjes. Maar bovenal, zijn muziek was geweldiger dan ooit.
Verder Oasis, ook vorig jaar in de HMH, wat een concert.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 19 jan 2006 09:54

Opeth benadert voor mij het meest het idee van wat een liveact in huis moet hebben. Als geen andere band weten ze een chemie met het publiek te creeren. De zanger heeft een gortdroog gevoel voor humor en weet de zaal tussen de nummers door steeds aan het lachen te maken. Niet alleen met standaard grapjes, maar ook door te reageren op kreten uit het publiek. Interactie een 10. (De muziek is trouwens, zeker live, ook erg goed).
Qua energie is de Datsuns een fijne liveband. Qua show geldt datzelfde voor U2 en Alice Cooper. Deze laatste is muzikaal misschien niet briljant, maar zijn shows zijn complete theatervoorstellingen.

Interactie is er zeker niet bij Bob Dylan. Hoewel het een bijzonder concert was waar ik bij aanwezig was, was de presentatie dik onvoldoende.
Motorhead heb ik diverse keren gezien (op festivals), maar daar straalt de desinteresse inmiddels ook vanaf. Bij hun lijkt het er erg op of ze er eigenlijk geen zin in hebben.

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 19 jan 2006 12:54

gollum36 schreef:
renzo schreef:
Zeurdoos schreef:Foo Fighters (krijgt het publiek 200% mee)
- Band zonder banaan (toch ooit een keer meegemaakt hebben!)
Foo Fighters zijn inderdaad erg cool, 'n paar vrienden van me gaan er 29 januari in Brussel naartoe en iemand anders met z'n broer 2 dagen erna in Amsterdam: Jaloers!!! :(

En Band zonder banaan...tjah :P Hier in Limburg hebben we zoiets als Janse Bagge Bend: een groot boeren festijn, maar opzich wel lachen om 's mee te maken (of 2 keer :oops:).
ellie schreef:Het concert van Keane was voor mij iets heel bijzonders
Een vriend van me was er in Duitsland naartoe geweest en die vond het eigenlijk niet zo geweldig: in 3 kwartier raggelden ze alle nummers van het album af en toen gingen ze weer. Het voorprogramma wat ze toen hadden (Rufus Rainwright) was een ware hel. Maarja is natuurlijk altijd persoonlijk :)
Rufus Wainwright een hel? Man, die zanger is meesterlijk!
Hert concert van Keane in hmh duurde een dik uur inclusief een boel nieuwe nummers en leuke aankleding van het podium (prachtige artwork op een groot scherm).

Rufus vond ik zelf iets te zwaar voor het Keane publiek maar ik heb genoten van zijn optreden. Aparte prachtige nummers.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 19 jan 2006 19:38

ellie schreef: Hert concert van Keane in hmh duurde een dik uur inclusief een boel nieuwe nummers en leuke aankleding van het podium (prachtige artwork op een groot scherm).
Dan heeft die vriend van me pech gehad :P :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 jan 2006 19:52

Wat ikzelf gezien heb:

Manowar in totaal 3 x gezien..,2 x in Paradiso in Amsterdam en 1 x in de Jaap Edenhal,Amsterdam...hele gave live act..ze laten iemand uit het publiek gitaar spelen door de grootste amp's in de wereld...(ze staan in het guinness record book als hardste band ter wereld qua decibels)..en tijdens de live-show,tegen het eind wrijven ze de bas,en gewone gitaar tegen elkaar aan,dat geeft een hele harde toon...en daarna rukt de bassist zijn snaren van zijn gitaar af...dat gaat gepaard met hele zware dreunen...en elke song wordt meegebruld,van begin tot eind...ik heb ze twee keer gezien in Paradiso,Amsterdam,in hetzelfde jaar,hebben ze er twee keer gespeeld.
Chemie tussen publiek en act?..hier zijn publiek en act een geworden..

En dan Black Sabbath in totaal 2 x gezien..in de Jaap edenhal en in Ahoi!..kippevel van het begin-intro (muziek uit de film The Omen) tot het laatste nummer.

Iron Maiden..pure live band,fenomenaal gitaarspel live,en natuurlijk de grote Eddie's die over het podium wandelen tussen de bandleden door,een en al beweging..moeten wel een topconditie hebben.

Het engelse Sabbat...de heksen uit Engeland met hun pagan teksten...gebruiken tijdens de live-show echte zwaarden en middeleeuwse atributen,om hun teksten kracht bij te zetten.

Slayer in totaal 3 x gezien,in de StatenHal in den haag,in Paradiso in Amsterdam,en in de groenoordhall in Leiden,van het ene moment sta je te 'doomdancen' en het andere moment sta je te 'moshen' in de pit..
Geweldige en zeer energievolle muziek..zeer snel en agressief,tot doomachtig langzaam en zwaar,en het gekrijs van Tom gaat door merg en been...ik heb me echt helemaal uitgeleeft,net als de band zelf..heerlijk!

Dit zijn wel de grootse en beste live-acts die me altijd bij zullen blijven.

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 20 jan 2006 22:10

renzo schreef:
ellie schreef: Hert concert van Keane in hmh duurde een dik uur inclusief een boel nieuwe nummers en leuke aankleding van het podium (prachtige artwork op een groot scherm).
Dan heeft die vriend van me pech gehad :P :)
das wel zielg voor hem. :D

wydebo
Bijrol
Bijrol

Bericht door wydebo » 23 jan 2006 10:38

gollum36 schreef:
renzo schreef:

Probeer dan ook ff dat album van z'n zusje te pakken te krijgen :T Die hele familie barst zowat uit z'n voegen van de meesterlijkheid.

Top 3 Live Acts (gezien)
Radiohead - Tijdens hun 'Hail to the Thief'-tour in de...Arena geloof ik. Weet ik niet eens meer :oops: Maar feit blijft dat die lui met 'There There' begonnen en ik het haast in m'n broek deed van de uitzinnigheid. Mooi concert. En tijdens het foutje bij Karma Police ging het dak er helemaal af :D (Normalitair zouden mensen misschien van slag zijn geraakt, maar dit was gewoon te absurd. Ze spelen dat nummer al weet ik 't hoeveel jaar en dan gaat t fout. Iedereen lag in een deuk)

Eels - Ik las m al vaker jah :T Ik zag 'm in de Oosterpoort en gloeiende gloeiende wat kwam die man vaak terug. Maar daar had verder niemand problemen mee natuurlijk. Die sigaar...die wandelstok...dat pak...die...(had ie wijn? ik weet t niet meer). Maar het was in ieder geval awesome.

Simon & Garfunkel - ...geen woorden voor. Ik snap niet hoe die zak 't deed, maar die Art flikte 't gewoon serieus WEER tijdens 'Bridge over troubled water' (jeweetwel...die uithaal waarbij je met gekromde tenen van de spanning zit te wachten of ie 'm gaat halen).
Ze mogen er dan onderhand uitzien als 2 gedroogde rookworsten...ikzelf vond het een magische ervaring.

Top 3 Live Acts (cd/dvd)
MUSE : Hullabaloo - Van al het camerageflits heb je voor het magistrale einde al 3 epileptische aanvallen gehad, maar dat mag de pret niet drukken. De balonnekes tijdens 'Bliss'...ik moest bijna huilen.

Placebo : Soulmates never die - Heerlijk. En alsof het allemaal nog niet genoeg is komt Frank Black von Pixies op het einde ook nog eens langs om 'Where is my mind' te swingen _O_ . Bevat tevens een van de mooiste versies van Centrefolds die ik tot nu toe gehoord heb.

Wilco : Kicking television in Chicago - Ik was nooit een groot fan van Wilco tot deze cd langskwam. Heel. erg. lekker.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 23 jan 2006 11:13

Wat is een goede live-act? Voor sommige bands is het al moeilijk om in de buurt te komen van het niveau dat ze in de studio halen, met name zangers vind ik vaak door de mand vallen (Axl Rose). Anderen weten zelfs het niveau van de CD's te ontstijgen en dan heb je nog bands die op het podium zo'n uitstraling hebben dat het in feite bijna niet uitmaakt wat ze doen....

U2 vind ik een geweldige live-act, opzich doen ze muzikaal-technisch gezien niet echt veel bijzonders (improvisatie ed.) maar het is een waar spektakel.

Tracy Chapman is weer van een heel andere orde. Heel puur, ingetogen en simpel maar werkelijk prachtig.

Acda en de Munnik spelen in het theater in een andere, kleinere bezetting. Een piano, een gitaar en een bas/gitaar (hangt af van het nummer). In combinatie met de meerstemminge zang vaak veel mooier dan op CD. Bij de Poema's viel tijdens het concert Martin Buitenhuis door de mand. Zijn zangcapaciteiten zijn niet toereikend en in vergelijking met Thomas Acda en Paul de Munnik gewoon slecht.

The Rolling Stones en Supertramp vond ik niet superbijzonder maar zijn gewoon stoer. Net als the Golden Earring, die slagen er gewoon telkens weer in om een groot feest te maken.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 jan 2006 11:38

wydebo schreef:Radiohead - Tijdens hun 'Hail to the Thief'-tour in de...Arena geloof ik. Weet ik niet eens meer :oops:
Zal waarschijnlijk in het Gelredome geweest zijn :Y

Prima concert, met voor mij persoonlijk absoluut Paranoid Android als topper (de ingetogen gedeeltes werden heel subtiel gebracht, om vervolgens de heftige delen echt snoeihard met de volledige lichtshow erbij eruit te laten knallen, waanzinnig), maar als geheel is me er niet heel erg veel van bijgebleven. Wel leuk dat Thom het publiek netjes op de hoogte hield van de stand bij Nederland-Schotland :D

wydebo
Bijrol
Bijrol

Bericht door wydebo » 23 jan 2006 11:42

Is waar ook :D Iedereen maar juichen als een malle.
En misschien was het voor "normale" standaards ook niet eens zo'n geweldig concert, maar t kwam voor mij persoonlijk echt even keihard aan _O_

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 23 jan 2006 11:42

WizardOfOss schreef:
wydebo schreef:Radiohead - Tijdens hun 'Hail to the Thief'-tour in de...Arena geloof ik. Weet ik niet eens meer :oops:
Zal waarschijnlijk in het Gelredome geweest zijn :Y

Prima concert, met voor mij persoonlijk absoluut Paranoid Android als topper (de ingetogen gedeeltes werden heel subtiel gebracht, om vervolgens de heftige delen echt snoeihard met de volledige lichtshow erbij eruit te laten knallen, waanzinnig), maar als geheel is me er niet heel erg veel van bijgebleven. Wel leuk dat Thom het publiek netjes op de hoogte hield van de stand bij Nederland-Schotland :D
He, daar was ik ook! Topconcert!

Plaats reactie