(Gitaar)rock versus piepjes en gepraat.

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 05 feb 2006 19:47

Flippie schreef:Ik ben een liefhebber van Gitaar maar met Electronisch gepiep :wink: vind ik ook niks mis mee, ik bedoel chemical brothers, the prodigy en fat boy slim is goeie muziek.

Ik hou alleen toch meer van Gitaar (rock etc)

Je hebt veel natuurlijk verschillende soorten. ik hou meer van het sum 41, green day... gezellige punk rock muziek.... metal vind ik weet ietsjes minder maar ook niet slecht.
Even voor de duidelijkheid mensen, de opmerking dat me zusje saai was omdat ze alleen maar Rock luisterde, was eigenlijk alleen bedoelt om een discussie op te laten laaien... en dat is gelukt :D

Flippie leent geregelt cd's van me.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 feb 2006 19:59

nee Ellie je hebt helemaal gelijk..ik heb er geen verstand van..
ik zeg ook zomaar wat...dom van me

discussies kun je alleen voeren als je wat van de stof weet waarover het gaat en bij deze dat weet ik wel degelijk

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 05 feb 2006 20:20

kingcreole schreef:nee Ellie je hebt helemaal gelijk..ik heb er geen verstand van..
ik zeg ook zomaar wat...dom van me

discussies kun je alleen voeren als je wat van de stof weet waarover het gaat en bij deze dat weet ik wel degelijk
Als je er zoveel verstand van heb waarom motiveer je je mening dan alleen met:
.....ik vind dus dat alles wat jij opnoemde bagger muziek ..puur om het feit dat het niks voorstelt..het zijn in mijn ogen allemaal mislukte zangers/muzikanten

Waarom stelt het niks voor ?

Waarom zijn het mislukte muzikanten ?

En dan dit:
en dan hebben we nog die electro muziek...ik vind dus echt als je als muzikant gezien wil worden je meer moet kunnen dan op je pentium een willekeurige ringtone in elkaar zetten en er dan vervolgens een ditje of datje erbij toevoegen om er dan je eigendraai aan te geven..PFFF geef ze een gitaar of bassgitaar of een ander echt instrument en laat dan maar eens zien dat je een muzikant bent....er zit niks geen warmte of gevoel in die electro muziek

En waarom moet je gitaar of bassgitaar moeten kunnen spelen om een echte muzikant te zijn.
Sinds waneer is de gitaar en de bassgitaar het Uber instrument waar je alleen passie mee kan laten horen

Pfff, alsjeblieft zeg, wat een onzinnig geneuzel.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 feb 2006 20:29

dat gebruikte ik om een voorbeeld te geven..en ik zeg helemaal niet dat een gitaar een uber instrument is..ik hou gewoon van muziek zoals het bedoeld is en dus niet van die electro muziek...waar voor mijn gevoel dus alles in ontbreekt waar muziek waat ik van hou zo speciaal maakt...of komt het doordat de muziek die ik mooi vind tijdloos is...wat electro dus echt niet is

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 05 feb 2006 20:32

Zoals het bedoeld is? En wie maakt die regels dan? Vroeger waren er toch geen mogelijkheden tot elektronische muziek? Serieus dat slaat echt absoluut nergens op!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 feb 2006 20:44

Volgens mij klinkt een nummer als Unfinished Sympathy van Massive Attack na 15 jaar ook nog steeds alsof het gisteren uitgebracht is. Hoezo niet tijdloos? Waarschijnlijk klonken de nummers van Elvis 15 jaar na dato een stuk gedateerder...

Naar mijn mening maakt het niet uit hoe een nummer gemaakt is, het gaat om het eindresultaat. En dan kan ik net zo goed genieten van 70 jaar oude blues uit een gammel gitaartje dan van een stuk 'Pentium-gebliep' van bijvoorbeeld Massive Attack of Underworld.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: (Gitaar)rock versus piepjes en gepraat.

Bericht door Megalomaniac » 05 feb 2006 21:34

Lumière schreef:Deze discussie begon gisteren in het Wat luister je nu?-topic. Hieronder mijn mening/toevoeging wat betreft het bericht van discussie-starter ellie:
Lumière schreef:
ellie schreef: Luisteren jullie ook naar andere muziek als alleen Rock, ik luister ook naar rock maar daarnaast nog veel meer.
Me zusje (flippie) luistert bijna alleen maar naar Rock en dat is pas echt :O
Ik luisterde vroeger ook alleen naar rock en varianten. Later ontwikkelde die smaak en, vooral door de triphop en de breakbeat, ontstond er een liefde voor de electronische muziek. Mijn liefde voor de hard rock en metal is inmiddels overgegaan in lichte afschuw, maar mijn liefde voor de soft rock is alleen maar gegroeid.
Ik vind het een slechte zaak dat veel rock-liefhebbers een soort anti-electronische muziek en hiphop-beweging vormen.
Om wat termen uit mijn bericht even duidelijk te maken (wegens wat onduidelijkheid):
Rock en varianten (hard rock en metal): Van Deep Purple tot Bush tot Oasis tot Nirvana tot Metallica.
Triphop: Zero 7, Portishead, Fat Jon, Massive Attack.
Breakbeat: Chemical Brothers, Fat Boy Slim, the Prodigy.
Soft Rock: Badly Drawn Boy, The Shins, Belle & Sebastian.

De overgang van anti-electronica naar electronica-liefhebber werd vooral veroorzaakt door bands als Radiohead en Massive Attack.

Dan nog even over Hiphop; Hiphop heeft gewoon een verstoord beeld door televisie zenders als TMF. Dit is slechts één tak van de boom die hiphop heet. Probeer The Roots, The Avalanches, het oudere werk van Jay-Z en vrij nieuw, The Streets.

Nou kingcreole, wat zeg je ervan?
Ik luister alleen maar rock, metal, hardcore, metalcore enz enz. Dat gaat nooit vervelen, omdat ook gitaarmuziek enorm afwisselend is. Ik heb niets tegen andere muzieksmaken, maar meer tegen het image wat TMF hiphop hoofdzakelijk uitdraagt; daar stoor ik mij enorm aan.

De rock bands die jij noemt zijn niet echt het toonbeeld van originaliteit. Ik ken bands die vele malen briljanter zijn dan Metallica of Nirvana. Dus net als hiphop, breakbeat en al die andere stijlen kan je rock niet zomaar over een kam scheren.

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 05 feb 2006 21:41

Ik heb niets tegen andere muzieksmaken, maar meer tegen het image wat TMF hiphop hoofdzakelijk uitdraagt; daar stoor ik mij enorm aan.
Dat haat ik ook en daar geef ik kingcreole gelijk in, die 50 cent en andere hip hop patsers zetten zich inderdaad echt voor lul.

Maar om iedere hip hop artiest daarom slecht te vinden, hmmm.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 feb 2006 07:47

Megalomaniac schreef: Rock en varianten (hard rock en metal): Van Deep Purple tot Bush tot Oasis tot Nirvana tot Metallica.
De rock bands die jij noemt zijn niet echt het toonbeeld van originaliteit. Ik ken bands die vele malen briljanter zijn dan Metallica of Nirvana. Dus net als hiphop, breakbeat en al die andere stijlen kan je rock niet zomaar over een kam scheren.[/quote]

Ja, ik weet het. Maar hier luisterde ik vroeger naar, en word ik nu niet meer echt warm of koud van (behalve Oasis, met name tijdens het concert afgelopen jaar). Ik ken natuurlijk óók veel briljantere rockbands, en ik ben nog steeds een rockliefhebber, vergeet dat niet. Maar ik ben dan vooral een liefhebber van de New Wave en de wat zachtere varianten.
Ik verafshuw overigens gitaarviruozen als Joe Satrani of Steve Vai, daar kan ik dus geen uren naar luisteren.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 14 feb 2006 01:09

Even snel de topic doorgelezen, wat is dat nou voor onzin dat electronische muziek niet kan tippen aan 'echte' muziek. Wat is echt? Uiteindelijk gaat het om geluid dat via jouw oor je hersens prikkelen. Vind je dat muziek mooi? Dan maakt het toch geen enkele bal uit op welke manier die is samengestelt. Mee eens dat er menige dj's niks kunnen als je ze een gitaar in de hand geeft, maar geef Elvis Presley een draai/mixtafel en ik garandeer jou dat hij daar ook geen pannekoek van bakt.

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Peter's verhaal.
of komt het doordat de muziek die ik mooi vind tijdloos is...wat electro dus echt niet is
Pink Floyd is tijdloos, Pink Floyd heeft electro toevoegingen gebruikt.
het zijn in mijn ogen allemaal mislukte zangers/muzikanten
Ten eerste moet je je ogen voor de verandering dan ook maar eens openen voor nieuwe muziek. En je moet leren om muziek met je oren waar te nemen, niet met je ogen :wink: .

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 14 feb 2006 01:22

Mooi en (bijna) perfecte reactie van oT.

Ik snap niet dat men met kingcreole in discussie gaan, als hij al met zo'n opstelling aankomt zetten, dan kan je die gast echt niet overtuigen dat er meer is dan wat hij gewend is.

Kom op, ik bedoel, wie bepaald wat goed en slecht is, ieder voor zich.
Wie bepaald voor mij waar ik van mag genieten, niemand.
Wie bepaald dat iemand als kingcreole zoiets conservatiefs mag zeggen, niemand.
Wie bepaald dat ik gelijk heb, zoals mijn conservatieve vader altijd zei, alleen ik. Dus einde discussie. Ik zet mijn Prodigy cd weer op, en denk aan stomme opmerkingen die nergens op slaan en zet Smack my bitch up op zijn aller hardst!

P.s. het is half 2, en ik ben moe, als ik iemand hier mee tegen zijn of haar scheen hebt getrapt... dan mijn excuses/heb je pech. (kies wat je zelf wilt)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 feb 2006 01:58

Een discussie over het houden van is nuttig, maar niet over het waarom het al of niet beter is, daar komt niemand uit. Alleen ik zelf vind het heerlijk om naar muziek te luisteren die niet electronisch is, ik heb er helemaal geen hekel aan, op sommige soorten muziek na dan, maar ik ben dol op harpmuziek, piano, viool, panfluit, mondharmonica, doedelzak en zeker niet te vergeten gitaarmuziek gespeeld door een zigeuner of Spanjaard b.v. een flamenco en het allermooist vind ik iemand die een goede stem heeft en die zichzelf begeleid op een instrument. Toen Berdien Stenberg zo hot was, lag ik in Engeland achter een kathedraal op een bank in Oxford en daar speelde iemand minstens even mooi als Berdien, en god (sorry) wat heb ik genoten. Een strak blauwe lucht, de geur van rozen, lavendel en kruiden, helemaal alleen met iemand die ik niet zag, maar wel hoorde. Zoiets vind ik toch een muziekbelevenis om nooit meer te vergeten. Muziek luisteren vind ik toch wel iets te maken hebben met de stemming waarin je bent. Iedere zanger/zangeres of iemand die muziek maakt op een goede manier is bijzonder en voor de een is dat een groot orkest en voor de ander een electrische gitaar. Wat maakt het eigenlijk uit? Iedereen moet genieten van het soort muziek waar hij/zij van houdt.

wydebo
Bijrol
Bijrol

Bericht door wydebo » 17 feb 2006 14:25

kingcreole schreef:ik hou gewoon van muziek zoals het bedoeld is
_O_ Opmerking van het jaar. Zou je eens tegen Vivaldi of Händel moeten zeggen.

Volgens mij is het alleen maar tof als je van meerdere soorten muziek houdt want dan kun je dus ook van meerdere artiesten genieten :T Ik zit nou ongeveer op alternative rock, ambient, blues, britpop/rock, celtic, classic rock, classical, country, dance, doom metal, drum 'n bass, electronica, emo, folk, funk, gothic rock, grunge, hard rock, hip hop, indie pop/rock, industrial, instrumental, Irish, J-pop/rock, jazz, latin, lounge, new wave, post rock, progressive rock, psychedelic, punk rock, rap, shoegaze, singer-songwriter, ska, soul, synthpop, triphop en worldmusic en ik voel me d'r best goed bij 8)

Plaats reactie