Techno; top of flop

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

I LOVE TECHNO!

Yep
8
38%
Nope
4
19%
Only at the occasion
3
14%
I hate it!
6
29%

Totaal aantal stemmen: 21

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Techno; top of flop

Bericht door oT » 07 jul 2006 21:19

Ik ben een lange tijd afwezig geweest op dit forum, niet dat mijn afwezigheid gemist zal zijn, maar het leek me wel leuk om terug te komen met een nieuwe topic omdat ik heb opgemerkt dat er geen topic bestaat over een van mijn favoriete muziekstromen: techno.

De technovirus begint her en der in ons land weer door te breken. De muziekstroom dat enkele jaren geleden bijna uitgedoofd was, wordt weer populair(der).

Met dank aan vele gigs techno die ik in de afgelopen jaren heb gedownload, heeft mijn interesse zich in de afgelopen jaar voornamelijk verplaatst naar techno, dit gevoel is met name versterkt door een aantal technofestivals die ik dit jaar heb bezocht.

De muziekstroom dat mid jaren '80 in Detroit is ontstaan, is voor mij meer dan alleen maar muziek. A proper use of techno brings you to another state of mind. De ritmische ge-tik en de driftende samples kunnen je nogal in andere sferen brengen (without use of any drugs!).

Voor velen is techno niks meer dan herrie dat een 'dj' snel even uit zijn computer tovert. Voor mij is het een complexe samenhang van geluiden dat uit verschillende soorten drumcomputers en synthesizers wordt gesampled; een ware kunst. De dj, wat dus staat voor Disc Jockey, doet in dit geval ook meer dan alleen maar discs jockey'en.

Genoeg gezegd over techno, ik ben benieuwd wie hier nog meer naar techno luistert, festivals of (illegale) feestjes bezoekt, en of techno überhaupt wel populair is onder de FT'ers.

Misschien ook leuk om te vertellen wie je favoriete dj's zijn of wat je favoriete tracks zijn.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 07 jul 2006 21:23

Mag ik wat concrete voorbeelden? Dan luister ik even wat, als ik het niet zo 1 2 3 ken...

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 07 jul 2006 21:55

Jusjuh schreef:Mag ik wat concrete voorbeelden? Dan luister ik even wat, als ik het niet zo 1 2 3 ken...
klikt

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 jul 2006 21:56

Download:

Tracks=
*Nathan Fake - Outhouse (main mix)
*Heartthrob - Baby Kate
*Marc Houle - Business
*Marc Houle - Borrowed Gear
*Nathan Fake - The Sky Was Pink (icelandic version)
*Nathan Fake - The Sky Was Pink (james holden remix)
*Plastikman - Consumed (ook de naam van de album waar het op staat)
*Monolake - Bicom
*Steve Bug - You Make Me Feel
*Basic Channel - Radiance II (diepe minimal techno)

Een klassieker:
*DJ Rolando - Jaguar

Albums=
*Octave One - Conquered Nation
*Plastikman - Artifakts (minimal)
*Plastikman - Closer (minimal)
*Plastikman - Consumed (minimal)
*Richie Hawtin - DE9 Closer To The Edit

btw: Richie Hawtin is Plastikman :wink:

Live-sets (zijn meestal mooier, maar ook moeilijker te vinden :( ) =
Paul Kalkbrenner live @ Awakenings (1-7-06 (mooier) of 11-02-06)
Nathan Fake live @ Dirty Dancing

Ik denk dat je een aantal nummers niet zal vinden, vooral de lifesets zijn moeilijker maar je kan altijd kijken op de website van LiveSets.com, daar vind je wel het een en het ander bij onderwerp Techno Links.

Succes met downloaden en vooral veel plezier 8) :wink:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 jul 2006 22:00

Ohja, hier nog een sample van de liveset van Paul Kalkbrenner van de afgelopen Awakenings festival waar ik ben geweest, het is ware kippevel als je er staat en dit hoort:

http://rilo.colorgasm.nl/paulkalkbrenner.wav

Kalkbrenner heeft hier zijn eigen track Gebrünn Gebrünn gemixt met de track The Sky Was Pink van Nathan Fake.

Download deze twee nummers ook als je ze kan vinden ;).

PUMA schreef:
Jusjuh schreef:Mag ik wat concrete voorbeelden? Dan luister ik even wat, als ik het niet zo 1 2 3 ken...
klikt
Ik vind dat er in deze lijst artiesten staan die ik niet gelijk zou linken met techno. Zoals Crystal Method en The Prodigy, beide erg goed, en hoewel hun muziek wel techno elementen bevatten is het naar mijn idee niet geheel te plaatsen in de technogenre.

En dan snap ik al helemaal niet waarom Tiesto en Scooter zo hoog staan aangeschreven op deze lijst :r .

Verder mis ik grote namen als bijvoorbeeld Nathan Fake, Adam Beyer of Richie Hawtin (Plastikman staat ergens erg laag, niet te begrijpen :x )

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 07 jul 2006 22:24

Als techno Aphex Twin, Plastikman, Daft Punk en consorten inhoud vind ik her heerlijk. Met Scooter en Tiësto heb ik niks. Dus ik heb voor Yes gekozen, al is het niet mijn favoriete stroming of muzieksoort.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 07 jul 2006 22:38

oT schreef:En dan snap ik al helemaal niet waarom Tiesto en Scooter zo hoog staan aangeschreven op deze lijst :r .
De lijst staat niet op hoe "goed" de artiesten zijn, maar hoeveel ze geluisterd worden.

Scooter vind ik trouwens een aantal echt goeie klassiekers hebben waarop je helemaal los kan springen (Maria, One etc.). Tiësto ken ik niet goed genoeg maar toen hij in Rotterdam optradt vond ik het wel heel erg lekker :Y

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 jul 2006 22:54

PUMA schreef:De lijst staat niet op hoe "goed" de artiesten zijn, maar hoeveel ze geluisterd worden.
Daar heb ik niet eens op gelet :oops:
Scooter vind ik trouwens een aantal echt goeie klassiekers hebben waarop je helemaal los kan springen (Maria, One etc.). Tiësto ken ik niet goed genoeg maar toen hij in Rotterdam optradt vond ik het wel heel erg lekker :Y
Wat Scooter maakt is geen techno, maar meer hardstyle. Maria vind ik trouwens een mislukte remix van Marshall Masters - We Like It Loud. Tiesto maakt over het algemeen trance, hij is niet een core techno dj.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 jul 2006 23:37

oT fijn je weer te zien hier, maar dit soort muziek vind ik zelf vreselijk, ik zal wel een ouderwetse tuttebol zijn. :Y

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 07 jul 2006 23:38

gollum36 schreef:Als techno Aphex Twin, Plastikman, Daft Punk en consorten inhoud vind ik her heerlijk. Met Scooter en Tiësto heb ik niks. Dus ik heb voor Yes gekozen, al is het niet mijn favoriete stroming of muzieksoort.
dat, maar ik denk dat je dan beter kan zeggen dat je van 'electronica' houd, en daar reken ik dan ook weer onder, zero 7, thievery corporation, massive attack etc..

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 08 jul 2006 00:06

Ann McDunn schreef:oT fijn je weer te zien hier, maar dit soort muziek vind ik zelf vreselijk, ik zal wel een ouderwetse tuttebol zijn. :Y
Hi Ann!

Misschien moet je het eens proberen, mijn schoonmoeder is bijna 50 en zij vind het ook mooi :P

Het kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn, ik vind je niet een ouderwetse tuttebol zolang je niet schreeuwt dat dit soort muziek 'nep' is :wink: .
the catfishman schreef:
gollum36 schreef:Als techno Aphex Twin, Plastikman, Daft Punk en consorten inhoud vind ik her heerlijk. Met Scooter en Tiësto heb ik niks. Dus ik heb voor Yes gekozen, al is het niet mijn favoriete stroming of muzieksoort.
dat, maar ik denk dat je dan beter kan zeggen dat je van 'electronica' houd, en daar reken ik dan ook weer onder, zero 7, thievery corporation, massive attack etc..
Exactly! Deze artiesten, waaronder ook Chemical Brothers zijn genoemd, behoren niet allen tot de harde kern van de techno artiesten/dj's. Als je die wilt vinden dan moet je toch wat verder graven omdat het nogal underground is.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 jul 2006 00:22

O, maar oT ik zeg nooit van iets dat het niet mooi is of dat het lelijk is, ik zeg altijd dat ik het niet mooi of lelijk vind, alles is toch persoonlijk? Misschien vind ik het best te verteren, maar ik hoor het meestal door de muren heen en dan vind ik het echt vreselijk. :wink:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 08 jul 2006 00:32

Ann McDunn schreef:O, maar oT ik zeg nooit van iets dat het niet mooi is of dat het lelijk is, ik zeg altijd dat ik het niet mooi of lelijk vind, alles is toch persoonlijk? Misschien vind ik het best te verteren, maar ik hoor het meestal door de muren heen en dan vind ik het echt vreselijk. :wink:
Dat snap ik :wink:

Maar met dat gebonk door de muren snap ik ook wel goed dat het je uiteindelijk een beetje teveel wordt :) .

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 09 jul 2006 13:57

BITTE EIN BEAT --> TECHNO TRANCE HARDHOUSE

Dat is pas pas muziek op CD en Techno vind ik pas de laatste jaren noemswaardig.. met Cosmic Gate, Megara feat. DJ Lee, Dave Joy, Dave 202 & Phil Green en Accuface.. ... :P 8)

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 09 jul 2006 14:38

grappig schreef:BITTE EIN BEAT --> TECHNO TRANCE HARDHOUSE

Dat is pas pas muziek op CD en Techno vind ik pas de laatste jaren noemswaardig.. met Cosmic Gate, Megara feat. DJ Lee, Dave Joy, Dave 202 & Phil Green en Accuface.. ... :P 8)
Ik heb ooit een VA-BITTE EIN BEAT aangeschaft, ik doe dat nooit meer! Wat op die albums voor techno staat, zijn inmiddels bestaande hardhouse en trance nummers waar een technobeat in is gezet. Ik zou techno ook niet in het zelfde rijtje als trance en hardhouse durven te zetten, dat zijn 3 erg verschillende muziekstromingen.

Hier naar mijn idee 2 van de beste livesets van de afgelopen Awakenings Festival:

Karotte live @ Awakenings Festival 01-07-2006
(klik Awakenings outdoor 2006)
Heerlijke, driftende en zweverige minimal liveset!

Paul Kalkbrenner live @ Awakenings Festival 01-07-2006
Kalkbrenner voegt kort na minuut 5 een track van Nathan Fake toe aan zijn mix, klinkt heerlijk!

Plaats reactie