Favoriete song van album x

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 aug 2006 18:43

hadiederk schreef:
Ik zal niet wederom een album uit de oudheid aanhalen, ik realiseerde me niet dat het gros van de forumbezoekers begin jaren 70 nog in hun vaders scrotum meehobbelden
De jaren 70 liggen me wel, maar Jethro Thull is net de band waar je als liefhebber van Metallica niet geacht wordt naar te luisteren :wink:

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 23 aug 2006 20:24

Iemand??: Belle & Sebastian - If you're feeling sinister

Ik luister nu naar mijn favoriet :)

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 23 aug 2006 21:58

AngelEyes schreef: De jaren 70 liggen me wel, maar Jethro Thull is net de band waar je als liefhebber van Metallica niet geacht wordt naar te luisteren :wink:
Pure jaloezie:

Jethro Tull kwam in 1987 sterker en machtiger terug dan men kon verwachten met Crest Of A Knave, zonder Vettese (Anderson speelde de keyboards op ht album). De band leunde veel sterker op Barre's electrische gitaar dan ze gedaan hadden sinds begin jaren '70, en het album ontving goede recensies en was een commercieel succes. Meteen wonnen ze een Grammy Award voor Best Hard Rock/Metal Performance, waarmee ze grote favorieten Metallica versloegen. De award was gedeeltelijk controversieel omdat veel mensen Jethro Tull geen hardrock band vinden, en al helemaal niet heavy metal. En natuurlijk waren ze feitelijk in de basis nog altijd een progressieve rockband. Commentaar van Anderson hierop:

"Het is nu eenmaal een feit dat Jethro Tull geen pure heavy metal band is en ook geen pure hardrock band. Maar ik daag iedereen uit om te bewijzen dat er in onze muziek geen hardrock-ínvloeden zitten, zeker als je naar onze liveshows kijkt. Onze live-uitvoeringen bevatten veel hardrock elementen: harde riffs, keiharde drums, gierende gitaarsolo's en gierende vocalen."
En eigenlijk vind Anderson de progrock ook veel boeiender dan hardrock:

"Muziek heeft meer elementen zoals drama, licht en schaduw, teksten, volume en tonen, en die horen er allemaal bij. Metallica is red meat and potatoes vind ik. Ik doe er wat salade bij, pastiches en zeebanket. Muziek maken is net als de liefde bedrijven; je kunt het snel op-en-neer doen zoals Metallica, of er samen wat moois van maken."
De eerste Grammy in deze categorie ooit was in ieder geval een flinke klap in het gezicht van veel heavy metal fans (na deze uitreiking, en wellicht vanwege deze uitreiking, werden twee in volgende jaren twee verschillende Grammys uitgereikt: een voor hardrock en een voor heavy metal). Het advies van Jethro Tull's management was om niet naar de ceremonie te gaan omdat ze toch geen kans om te winnen hadden. Misschien maar goed ook, want toen bekend werd dat ze gewonnen hadden begonnen veel metalfans in het publiek met boe-geroep. Als respons op de kritiek die ze kregen over de award (alsof ze er zelf iets aan konden doen) plaatste de band een advertentie in een Brits muziektijdschrift met de slogan "The flute is a (heavy) metal instrument!".

Het jaar erop won Mettalica alsnog een Grammy, en ze bedankten Jethro Tull voor het niet-uitbrengen van een album dat jaar.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 aug 2006 22:20

Maar reken maar dat het nog altijd diep zit :wink:

Zonder dollen; het titelnummer van Aqualung heb ik wel eens gehoord, maar het staat me niet bij dat ik dat nu erg goed vond. En dwarsfluit vond ik bij Focus ook al niet zo'n onverdeeld succes... echt een instrument voor nerderige progrock-bands dus :wink:

btw; leuk onderschrift :T

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 aug 2006 15:05

renzo schreef:Iemand??: Belle & Sebastian - If you're feeling sinister

Ik luister nu naar mijn favoriet :)
Mayfly, maar eigenlijk is het hele album geweldig, het beste B&S-album (en The Life Pursuit de minste, te weinig 'lieve' liedjes).

Nieuwe: Zita Swoon - I Paint Pictures on a Wedding Dress

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 24 aug 2006 16:51

Er staat teveel leuks op, maar als ik dan toch moet kiezen; Our daily reminders. Prachtige tekst, dan weer "hard", dan weer zacht, mooi sfeertje en lekker ritme.

Nieuwe: David Bowie - Ziggy Stardust

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 24 aug 2006 18:48

Moonage Daydream Freakt heerlijk uit naar het eind toe. Jammer dat de gitaren op het hele album zo onderkoeld klinken, soms lijkt het wel of ze via de telefoon zijn opgenomen.

nieuwe: Blind Melon - Soup

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 26 aug 2006 18:52

Van deze band had ik zelfs nog nooit gehoord. Andere dan maar?

Nirvana - Nevermind

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 aug 2006 19:00

Tsja, ik ken Blind Melon wel, maar dan alleen van hun enige hit. En laat die net niet op deze cd staan...

OT: Come as You Are, wat mij betreft de perfecte top 40-rockplaat. Toegankelijk, tamelijk catchy, maar niet kapot te draaien. Dit laatste in tegenstelling tot Smells like Teen Spirit, waarvan ik de Weird Al-parodie eigenlijk gewoon leuker vind.

Nieuwe: Spinvis - Spinvis
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 26 aug 2006 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 26 aug 2006 19:00

Ook al is het album niet zo bekend voor me, Lithium is toch wel m'n favoriet :)

Incubus - S.C.I.E.N.C.E.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 27 aug 2006 00:08

Spinvis- Voor ik vergeet _O_

En gaan we dan verder met megalo's albumpje?

Incubus - S.C.I.E.N.C.E.

(ik ken het niet)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 27 aug 2006 04:33

gollum36 schreef:Spinvis- Voor ik vergeet _O_

En gaan we dan verder met megalo's albumpje?

Incubus - S.C.I.E.N.C.E.

(ik ken het niet)
jeej, dankje Gol :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 sep 2006 13:10

Incubus - S.C.I.E.N.C.E.

Om de vaart er weer in te brengen maar even snel afgehaald en beluisterd en vooral nummer 1, 2 en 11 wel kunnen appreciëren.

Laat ik maar Vitamin kiezen als fijnste nummer.

Next: Massive Attack - Mezzanine

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 sep 2006 13:18

El Chivo schreef:Incubus - S.C.I.E.N.C.E.

Om de vaart er weer in te brengen maar even snel afgehaald en beluisterd en vooral nummer 1, 2 en 11 wel kunnen appreciëren.

Laat ik maar Vitamin kiezen als fijnste nummer.

Next: Massive Attack - Mezzanine
Nog moeite voor gedaan ook! :)

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 sep 2006 13:23

El Chivo schreef:Massive Attack - Mezzanine
Angel - hypnotiserend: To love you, love you, love you ...

Volgende: Prodigy - Fat of the Land

Plaats reactie