Liedjes- of albumluisteraar?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Liedjes
6
35%
Albums
11
65%

Totaal aantal stemmen: 17

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 19 sep 2006 21:17

Ooit was de single het toonaangevende muzikale medium en waren albums vaak niet meer dan de hits aangevuld met restmateriaal. Gaandeweg besteedden artiesten meer aandacht aan de album als geheel en waren er zelfs bands als Led Zeppelin die helemaal geen singles uitbrachten nav hun album (LZ II). De jaren 70 werden het tijdperk van de conceptalbums en met de singlemarkt kwam het nooit meer echt goed. Tegenwoordig, met de mp3 en downloadservices, is het makkelijker dan ooit losse nummers te beluisteren. Dus is de vraag actueel; ben je iemand die altijd opzoek is naar de ultieme song, albums ziet als een dozijn mogelijkheden de ultieme song te vinden, en dientegevolge vooral een luisteraar van losse liedjes (van verschillende artiesten), of hecht je waarde aan een album als complete luisterervaring, is een constant niveau belangrijker dan enkele uitschieters en doet de ontdekking van een goed album je meer dan het vinden van het ultieme liedje?

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 19 sep 2006 21:22

Ik kuister meestal het hele album, maar het komt ook vaker voor dat ik tijdens het luisteren weer een associatie leg met een andere band of nummer, daar weer een CD van opzet, weer associaties leg met enz enz.
Laatst gewijzigd door Red op 19 sep 2006 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 19 sep 2006 21:45

Ik zweerde vroeger bijna bij losse nummers, maar ik zie dat het steeds meer aan het veranderen is. Ik download graag hele albums omdat ik zo een beter beeld van de band/artiest krijg en omdat ik zo nummers ontdek waar ik anders nooit naar zou luisteren.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 sep 2006 00:22

Meestal begint het bij mij met een nummer dat ik geweldig vind en daarna zal ik dan ook het album kopen, wat ook vaak helemaal verkeerd uitvalt. :Y

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 20 sep 2006 01:01

Ik download en luister over het algemeen voornamelijk volledige albums. Losse nummers ook wel, maar dat zijn meestal hitjes op de radio. Van de bands die ik zelf echt goed vind, draai ik gewoon het hele album in een keer af.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 20 sep 2006 08:39

Ik luister voornamelijk hele albums, al luister ik ook vaak zat wat losse nummertjes. Er zitten verder geen diepere gedachtes achter, alleen dat ik gewoon heel ouderwets mijn cd's in de cd(-rom) speler stop :).

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 20 sep 2006 09:06

eigenlijk alleen albums, ik vind dat je albums als geheel moet zien kwa sfeer etc.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 20 sep 2006 15:53

Ja, een beetje zoals de rest hier. Ik ga voornamelijk voor albums. Af en toe luister ik wat losse nummers, voornamelijk als ik achter de computer zit. Maar dan download/koop ik meestal het complete album als ik het mooi vind.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 20 sep 2006 21:58

Albums. Toevallig ben ik weer even in een dEUS-luisterperiode, en het valt me op dat albums toch vaak een geheel zijn. Dat alle liedjes samen het zo mooi maken. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar albums geven een beter beeld van de kwaliteit van een artiest.

Dyyy
Bijrol
Bijrol

Bericht door Dyyy » 30 okt 2006 17:30

Liedjes.
Ik begin altijd met het luisteren van losse liedjes. Als me dan iets bevalt dan ben ik al snel geneigd om het album te halen. Dus dan gaat het wel om naar album-luisteren.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 06 nov 2006 12:48

Liedjes.

Ik ben niet zo een albumluisteraar. Als ik naar albums luister, dan zijn het verzamelalbums, Metallica, Faith No More & Coldplay. Of nieuwe CD's natuurlijk. Het liefst wil ik alles doorelkaar horen van verschillende artiesten.

Plaats reactie