De platen van '06

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 25 dec 2006 01:11

Meszahline schreef: 01. Linkin Park - T___ & T___
Meteora was gewoon te kort en dat misbaksel met Jay-Z vergeten we met plezier, dan word het nu eens tijd voor een héél lang, goed geproduceerd, tof, vet, cool album, want daar wacht ik nu al zó lang op.
Op zich hè, denk ik dat je lang op een origineel album van Linkin Park kan wachten.. Het eerste album was prima te pruimen, maar op Faint na, ben ik toch echt afgehaakt toen hun tweede album een remix album werd...

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 26 dec 2006 12:58

dannyB schreef:Zeurdoos, even uit nieuwsgierigheid, wat vond je van Billy Talent II en Our Darkest Days?
Billy Talent II vond ik een heel aardig album, en heb ook getwijfeld die op nummer 10 te zetten. Het is een heel wat strakker geproduceerd album dan het debuutalbum, en klinkt erg goed. Wel mis ik variatie in nummers, en de riffjes beginnen voorspelbaar te worden. Het nummer 'where is the line?' blijft wel favoriet bij mij.

Our darkest days vond ik wat tegenvallen, zeker na het geweldige A Place Called Home en gezien de wel erg lange tijd wachten waardoor verwachtingen nogal hoog lagen. De cover 'Sunday bloody sunday' is er weer eentje uit de categorie "overbodig" (heb dan ook nul komma niks met U2) en voor de rest vind ik de teksten een beetje, mjah, makkelijk scoren? Ben in elk geval een beetje moe van al die anti-oorlogsnummers. Nou is Ignite altijd wel zo geweest met z'n teksten, maar een wat luchtiger album had mij heel wat meer gesmaakt.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 26 dec 2006 14:26

Zeurdoos schreef:Our darkest days vond ik wat tegenvallen, zeker na het geweldige A Place Called Home
Our Darkest Days is een echt groei album. In eerste instantie vond ik hem ook minder dan A Place Called Home maar hoe vaker ik hem luister ik hem luister hoe beter ik hem vind. En nu vind ik hem *slik* beter dan A Place Called Home. Dat krijg je met prijsnummers als Know Your History en Slowdown.

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 26 dec 2006 16:28

# Anna Ternheim - Separation Road
# Bob Dylan - Modern Times
# Tom Waits - Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards
# Joanna Newsom - Ys
# Yo La Tengo - I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass
# Serena-Maneesh - Serena-Maneesh
# Cat Power - The Greatest
# The Fiery Furnaces - Bitter Tea
# Grandaddy - Just Like the Fambly Cat
# The Hidden Cameras - Awoo
# M. Ward - Post-War
# Peter Bjorn and John - Writer's Block
# Sonic Youth - Rather Ripped
# Sparklehorse - Dreamt For Light Years In the Belly of a Mountain
# Tapes 'n Tapes - The Loon
# Thom Yorke - The Eraser

Verder geen boeiend commentaar op de keuzes.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 26 dec 2006 19:12

1.) Drive-by Truckers - A Blessing And A Curse.
2.) Boris Mccutcheon & The Salty Licks - Cactusman Versus The Blue Demon.

een hele poos niks.

3.) Tom Waits - Orphans. Brawlers, Bawlers & Bastards
4.) Arctic Monkeys - Whatever People Say, That's What I'm Not.

Verder niks waarbij ik wel wil aantekenen dat wellicht sommige meesterwerkjes mijn oor niet bereikt hebben.

En verder heb ik mij kostelijk vermaakt met de motivaties bij Lumière's top tien.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 dec 2006 23:22

Qua cd's is afgelopen jaar voor mij maar een matig jaar geweest, ik heb zelden zo weinig gekocht of beluisterd. Toch maar een poging:

1. The Mars Volta - Amputechture
2. Bruce Springsteen - We Shall Overcome: The Seeger Sessions
3. Woven Hand - Mosaic
4. Matisyahu - Youth
5. Bob Dylan - Modern Times
6. Eels- Live at Town Hall
7. Thom Yorke - The Eraser
8. Muse - Black Holes and Revelations
9. Spinvis- Dagen van Gras, Dagen van Stro
10. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium

Precies 10 stuks, komt dat even mooi uit. Al ben ik dan vast nog iets vergeten...

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 26 dec 2006 23:45

1. The Mars Volta - Amputechture
2. The Zutons - Tired of Hanging Around
3. TV on the Radio - Return to Cookie Mountain
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
5. Gotan Project - Lunático
6. Snow Patrol - Eyes Open
7. Thom Yorke - The Eraser
8. The Roots - Game Theory
9. The Kooks - Inside in / Inside Out (2006)
10. Spinvis - Dagen van Gras, Dagen van Stro

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 27 dec 2006 13:30

1. Muse - Black Holes & Revelations
2. The Killers - Sam's Town
3. Bob Dylan - Modern Times
4. Damien Rice - 9
5. Placebo - Meds
6. Snow Patrol - Eyes Open
7. John Mayer - Continuum
8. Keane - Under the iron sea
9. The Kooks - Inside in, inside out.
10. The Raconteurs - Broken Boy Soldier

Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet alle platen heb die ik wel nog wil hebben van dit jaar. Thom Yorke album hoort daarbij.
Ook heb ik dit jaar vooral besteed aan aanschaffen/downloaden van ouder werk en daardoor minder gelet op wat er dit jaar is uitgekomen.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 30 dec 2006 22:16

renzo schreef:
Lumière schreef: 5. Muse - Black Holes & Revelations
Supermassive Black Hole was een van de beste single's van dit jaar. Ging Muse op een andere toer? Nee, helaas niet. Het album staat in de top tien om slechts drie nummers, de reeds genoemde, Starlight, en Knights of Cydonia. Verder is het gewoon Muse, niets meer, niets minder.
Gewoon Muse vond ik toch wel erg meevallen. Heel erg weinig piano erin, fantastische opener die klinkt naar niks anders wat ik ooit heb gehoord en een sound die ook zeker anders is dan de vorige albums (zoals elk album een andere sound heeft en misschien dat je daarom wel gelijk hebt dat het 'gewoon' Muse is, maar Muse is niet gewoon). En pas na Assassin vind ik het toch weer echt typisch Muse worden eigenlijk.
Hoopte op een snellere reactie van je :p
Wat ik me ook afvroeg is wat je van de nummers Take a bow en Maps of the problematique vind. Deze 2 zijn inmiddels uitgegroeid tot misschien wel de beste muse nummers voor mij. Ook qua teksten verschilt het toch wel weer enigzins van Showbizz en Origin of Symmetry (en in mindere mate van Absolution). Ze zijn ook nog bombastischer geworden en ook nog meer gegroeid vind ik. Het klinkt allemaal nog overtuigender en vol zelf vertouwen.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 31 dec 2006 17:57

Ja, Muse is best een diverse band, die binnen hun straatje verschillende dingen uitproberen. Maar Supermassive Black Hole lag zo heerlijk buiten hun straatje, ik hoorde de single en heb 'm de hele dag op repeat laten staan. Toen kwam het album, maar nee, de rest haalde het er niet bij en was nog steeds de Muse die ik al kende. Knights of Cydonia was het enige nummer met echt een totaal andere opzet.
En Take a Bow en Maps of Problematique vind ik goede nummers, maar zoals ik al zei gewoon echte Muse-nummers. Natuurlijk is het niet precies dezelfde soort muziek als op Absolution of Origin, maar echt nog wel binnen hun straatje.
Beste Muse nummer voor mij blijft trouwens Nature_1, dat overigens niet op een studioalbum staat.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 01 jan 2007 17:04

Ik respecteer je mening natuurlijk, maar ik vind zeker Take a bow juist geen typisch Muse nummer, zelfs beetje dansbaar (als de beat erin komt na What we've become is country to what we want) en ook heel andere opbouw en fantastische climax. Had het er laatst met een vriend van me over: we waren aan het bedenken waar dat nummer over zou gaan. Hij dacht dat het letterlijk naar Bush wees, maar dat vond ik iets te oppervlakkig; ik denk dat hij eerder op de hele (westerse) beschaving slaat.

Trouwens Nature_1 vind ik ook een super nummer, heb hem gelijk maar weer 's opgezet. Staat wel op Hullabaloo hè, maar das inderdaad geen officieel studioalbum dacht ik :)

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 02 jan 2007 14:42

Snow Patrol - Eyes Open

Bruce Springsteen - We Shall Overcome - The Seeger Sessions

Ik kan zo snel geen ander bedenken die vorig jaar ook zo'n indruk op me hebben gemaakt...

Plaats reactie