Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 08 apr 2007 09:52

Nahja, zoveel echte concerten heb ik nog niet gezien, maar door Pinkpop vorig jaar wel al aardig wat (grotere) bands zien optreden (Tool, RHCP, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Placebo...) en na Rock Werchter dit jaar kan ik aan dat lijstje weer flink wat namen bij op tellen.

De 3 concerten waar ik naartoe ben geweest:

The Kooks
In paradiso, omdat een vriendin van me kaartjes had gewonnen. Was toch een erg leuk concert, alleen schreeuwende meisjes gehalte was iets te hoog.

Snow Patrol
In de HMH dit jaar. Concert viel me toch ietsjes tegen, maar dat kwam door de zaal (publiek was beetje onrustig en er stond een lange, irritante gast voor me). Maar muzikaal gezien was het erg sterk en schitterende muziek.

MUSE
In de Brabanthallen dit jaar. Zonder twijfel de vetste band die ik ooit heb zien optreden. Vanaf het begin tot het eind één supervette sound die door je lichaam denderde. Stonden ook nog in het midden vooraan dus beter kon niet. Geweldig... Kan niet wachten om ze weer te zien op Werchter.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 apr 2007 10:01

ErikSchierboom schreef:Concerten zijn vet! _O_ Zo uit mijn hoofd:
Marilyn Manson 1x
..gebeurde er,of deed dit figuur nog iets obsceens of raars tijdens het concert?.. :lol:
ik zou graag nog eens een tourshirt van Marilyn Manson willen hebben..
tijdens de Black Sabbath Reunion-tour heb ik een vet shirt gekocht,met een Gustave Dorè tekening op de voorkant..

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 apr 2007 11:25

emperor schreef:..gebeurde er,of deed dit figuur nog iets obsceens of raars tijdens het concert?.. :lol:
Nee, ik zag hem tijdens zijn promotie tour voor het The Golden Age of Grotesque album, die rare dingen deed hij vroeger ten tijde van Antichrist Superstar. Wel een gave show hoor, alleen geen rare dingen :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 apr 2007 01:39

Net terug van Bob Dylan in de Bijlmer Bierton, heerlijk concert. Interactie met het publiek was er (uiteraard) totaal niet, op het verplichte voorstelrondje na heeft Dylan geen woord gezegd. En veel show moet je verder natuurlijk ook niet verwachten, het is gewoon een reeks songs en de verplichte toegift van twee nummers. En de lichtshow? Het voornaamste spektakel is dat na afloop van een song het licht even uit gaat, en wanneer het volgende nummer weer ingezet wordt het ook weer netjes aan gaat.

En toch was het een geweldig concert, gewoon door de steengoede muziek! Dylan was gelukkig heel behoorlijk bij stem, van een collega hoorde ik al dat dat nog wel eens een probleem was, vanavond echter niets van dat, al blijft dat gemurmel natuurlijk nauwelijks te verstaan. Aan het geluid lag het overigens zeker niet, dat hadden ze deze keer erg goed voor elkaar. Helaas was er voor mijn persoonlijke favoriet Ain't Talking geen plaats op de setlist, dit werd echter meer dan goedgemaakt met All Along the Watchtower als knallende afsluiter.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 09 apr 2007 13:24

Het allereerste grote concert was Guns n' Roses in het Goffertpark in 1993. Jaja, ik was erbij! 8)

Daarna heb ik vele vele vele bands gezien in Nederland en België, voornamelijk punk en hardcore.
Ik ga nog niet eens beginnen aan een lijst, het zijn er zeker 200, en ik denk zelfs wel 300.
Ik heb er vele goede herinneringen aan. In de periode 1998 - 2002 ging ik zeker 1 maal per maand naar een concert. Weekendje met hotel erbij. Geweldige tijd die ik zeker nog eens zou willen terughalen.

Maar helaas. Concerten die ik graag zou willen bezoeken zijn veelal door de week. Dat zou geen probleem zijn als ze in de buurt waren, maar die zijn meestal in Amsterdam (Melkweg) of in Arnhem (Goudvishal). En ik kan met mijn beroep nou eenmaal geen dagje vrij nemen.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 09 apr 2007 13:27

WizardOfOss schreef:Net terug van Bob Dylan in de Bijlmer Bierton, heerlijk concert. Interactie met het publiek was er (uiteraard) totaal niet, op het verplichte voorstelrondje na heeft Dylan geen woord gezegd. En veel show moet je verder natuurlijk ook niet verwachten, het is gewoon een reeks songs en de verplichte toegift van twee nummers. En de lichtshow? Het voornaamste spektakel is dat na afloop van een song het licht even uit gaat, en wanneer het volgende nummer weer ingezet wordt het ook weer netjes aan gaat.

En toch was het een geweldig concert, gewoon door de steengoede muziek! Dylan was gelukkig heel behoorlijk bij stem, van een collega hoorde ik al dat dat nog wel eens een probleem was, vanavond echter niets van dat, al blijft dat gemurmel natuurlijk nauwelijks te verstaan. Aan het geluid lag het overigens zeker niet, dat hadden ze deze keer erg goed voor elkaar. Helaas was er voor mijn persoonlijke favoriet Ain't Talking geen plaats op de setlist, dit werd echter meer dan goedgemaakt met All Along the Watchtower als knallende afsluiter.
Tof :). Mijn moeder en mijn oom zijn er gister ook heen geweest. Ik heb ze er nog niet over gehoord over het concert, toch maar even naar vragen. Ik vroeg nog ik mee kon maar dat kon niet.
Was het niet Heineken Music Hall of is dat bijlmer Bierton?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 apr 2007 13:31

Kyrill schreef:Was het niet Heineken Music Hall of is dat bijlmer Bierton?
:D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 apr 2007 13:44

PAASPOP

SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ GEZELLIGER KAN NIET!!!!!!!!!!!!!

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 apr 2007 13:48

Concerten die ik zag (festivals en voorprogramma's niet meegerekend):
AIR
Damien Rice
The Frames
Radiohead
Beck
The White Stripes
Oasis
dEUS

Van goed naar minder goed:
1. Radiohead (Tja, Radiohead hè)
2. The Frames (Een ware ervaring. Magisch. Dit zou iedereen eens moeten meemaken.)
3. Beck (Mijn eerste echte concert. En het was heerlijk)
4. dEUS (Gewoon erg lekker)
5. Oasis (Geweldige afsluiter van een muziekluistertijdperk)
6. Damien Rice (Vol emotie, maar weinig interactie met het publiek)
7. AIR (Erg fijne show, alleen wat kort)
8. The White Stripes (De enige tegenvaller in het rijtje).

Beste voorprogramma:
Elbow, Bell X1

Beste festivalact:
Zita Swoon

Op het programma:
The Veils
Husky Rescue
Lou Reed
Björk

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 apr 2007 14:18

Kyrill schreef:Was het niet Heineken Music Hall of is dat bijlmer Bierton?
De reactie van Lumière zal waarschijnlijk al wel duidelijk zijn geweest, Bijlmer Bierton = HMH.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 apr 2007 22:30

Het aantal bands dat ik gezien heb zal de 100 denk ik wel overstijgen, al komt dat voornamelijk door festivalbezoek (3x Pinkpop, 3x Lowlands, verschillende (hardcore) punk festivals).

Het eerste concert dat ik ooit bezocht was van De Heideroosjes in de Sterzaal in Maastricht. Het voorprogramma's bestond uit een vage metalband genaamd Sons of the Rain en de Maastrichtse hardcore band Right Direction die zijn afscheidsconcert gaf (ze zijn later uiteraard weer bij elkaar gekomen). Bijzonder heftig concert dat mijn al aanwezige liefde voor punk en afgeleiden enorm heeft doen groeien.

Het beste concert dat ik ooit bezocht? Erg lastig. De drie keer dat ik Springsteen heb mogen zien, zijn heel bijzonder voor me maar afgezien daarvan moet ik altijd denken aan Therapy? die ik na hun hoogtij periode in het kleine Doornroosje hier in Nijmegen zag. Het kleine zorgde voor een bijzondere sfeer en de band ging er vol voor. Toen het publiek hier volledig in meeging, leek de band boven zichzelf uit stijgen. Ik zag de bassist tijdens het spelen met een dikke grijns het publiek inkijken, en die dikke grijns had iedereen na afloop ook op zijn gezicht. Een absoluut briljant concert dat ik nooit zal vergeten.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 12 apr 2007 11:52

Ik ben vorige week naar de Mattheus van Bach geweest. Wat verschrikkelijk saai was dat zeg; ik ben dan ook in de pauze weg gegaan. Nee, van barok moet ik eigenlijk niet veel hebben. Waar ik nu naar uitkijk is Jean Yves Thibaudet met het Rosetti String Quartet: de Pianokwintetten van Schumann en Brahms :~

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 12 apr 2007 14:13

Mijn concerten + optredens:

2x Jumbo Festatie (ja toen was ik nog redelijk klein:P, alleen blof was leuk daar) 2x Paaspop (beide keren super super super gezellig) 1x Pinkpop Zondag (eerste grote festival, was super) 1x Uitmarkt Amsterdam (was ook erg leuk + gratis :D leukste was beuken met de zanger van Van Katoen).

Concerten:

System of a Down (in Calgary Canada) (voorprogramma: Hatebreed - Bad Acid Trip). Soad was super, de gitarist weer lekker gek (stage diven met gitaar :T ), Hatebreed ging wel en Bad Acid Trip was ronduit kut.

Slayer - In Flames - Children of Bottom - Thine Eyes Bleed , was hard, bruut en enorm vet

Tool - (Mastodon voorprogramma) beste concert wat ik ooit gezien heb, super zijn die gasten, ook Mastodon was TOP als voorprogramma.

Soil (Panic Cell - Lennon als voorprogramma) Kleinste echte concert (kleine zaal 013) en was zeer geslaagd, alles is kleiner dus directer (gewoon je handen schudden met de bandleden). Waren alle 3 top.

Op de planning: Chimaira + Lamb of God (voorprogramma As i lay dying) en Rock Werchter 4 dagen

Asha
Bijrol
Bijrol

Bericht door Asha » 14 apr 2007 00:00

Wat me zo te binnen schiet:

U2 (3x)
Queen (4x)
Rush
Iron Maiden (heb de drumstok van Clive Burr nog ergens liggen)
Kiss
Sade
Robbie Williams
Madonna (2x)
Michael Jackson (zonder de kinderen natuurlijk)
Genesis
Whitney Houston
UB 40
Spandau Ballet
David Bowie
Prince
Bon Jovi
Scorpions

en nog meer waar m'n vermoeide brein zo laat op de avond niet meer
op kan komen.

Hoogtepunt was Kiss, omdat ik niet alleen de kaartjes had gewonnen,
maar er ook een backstage meet and greet bij zat.
Very intense experience, om die tong van Gene Simmons up close
and personal te zien.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 14 apr 2007 08:56

Wauw, quit impressive!

Queen nog live gezien, jeetje wat een voorrecht.

Plaats reactie