Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Naar welke concerten ben je geweest?

Bericht door Silenzio » 16 nov 2010 10:56

El Chivo schreef:Minpuntje: de volksmennerij had iets minder gemogen. Allemaal tof hoor die handjes omhoog en applausjes hier en applausjes daar, maar trop is te veel.
Ik heb het liever zo dan een groep die de indruk geeft tegen hun zin te spelen. Ik vind de interactie met het publiek altijd positief bij T?, want je ziet dat ze enorm respect hebben voor hun fans.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 19 nov 2010 21:43

Bukowski schreef:A.s. donderdag eindelijk weer eens naar een concert sinds lange tijd: Prince in het Gelredome. Heb er zin in.
En het was geweldig. Het enige smetje was dat het geluid niet altijd even lekker stond; meestal prima, soms, zoals bij een tussennummer waarbij een van de zangeressen mocht laten horen wat ze in huis had, erbarmelijk vanuit mijn positie. Wat dat betreft had ik ook niet de beste plek en ik geloof dat het Gelredome ook niet bepaald bekend staat om zijn akoestiek. (Het was mijn eerste concert daar dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal)

Maar ondanks dat was het een groot feest om de man op hakken eindelijk weer eens live te zien en te horen. Hij had een klein gezelschap ras-artiesten om zich heen en zelf was his royal badness lekker op dreef op gitaar. Zijn setlist bevatte vooral veel klassiekers die soms naadloos in elkaar overliepen maar ook een aantal onverwachte covers. Zo begon hij de avond met een funky versie van What Have You Done For Me Lately van Janet Jackson, maar ook een van zijn grote voorbeelden Sly Stone kwam aan bod. Nadat hij zijn eigen voorprogramma had gevormd, ging'ie helemaal los met voornamelijk eigen materiaal. Mijn buurman grapte na een paar covers nog: "Tja, je moet wat he als je zelf geen hits hebt gehad". Nou die hits kwamen er wel, en in razend tempo.

Nadat het stadion na een uurtje of twee plat ging bij Purple Rain besloten een aantal argeloze zielen - waaronder mijn buren - dat dat wel het climactische einde van het concert móest zijn en verlieten tevreden het pand. De sukkels.... Prince kwam terug en terug.... en terug en terug. Hij blééf spelen: Kiss, 1999, Let's go Crazy, Delirious en nog was het niet genoeg. Ik had al gehoord dat'ie in Antwerpen een geweldige Sometimes it Snows in April ter gehore had gebracht en dat deed hij in Arnhem nog eens over. Het evenaarde het kippenvelmoment van Purple Rain, alweer een eeuwigheid geleden. Het leek alsof deze grote kleine man simpelweg niet kon stoppen. Of zoals hij zelf zei: "I don't wanna go home" Wat dat betreft is het bijna verrassend te noemen dat de veel besproken en vurig gehoopte afterparty er niet kwam. Niet getreurd: het bijna drie uur durende concert was genoeg om nog heel lang van na te genieten. Ik hoop alleen niet dat we weer acht jaar moeten wachten om met een een bezoek vereerd te worden. Wat een feest.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 22 nov 2010 23:49

zvorod schreef:
dannyB schreef:The Gaslight Anthem
Hoor er erg veel goeds over, misschien toch maar eens proberen.
Ja, doen. Ben benieuwd wat je er van vind. Heb ook verder nog nooit iemand anders hier over deze band gehoord. Iemand bekend mee? Folk, rock, soul en punk (voornamelijk in het 1e album) worden heerlijk gecombineerd. Ze worden vaak de jonge versie van Bruce Springsteen genoemd en dat is voornamelijk te merken aan de prachtige, rauwe stem van zanger Brian Fallon.

Maar ook een lekker rustig nummer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 nov 2010 23:54

dannyB schreef:Ze worden vaak de jonge versie van Bruce Springsteen genoemd en dat is voornamelijk te merken aan de prachtige, rauwe stem van zanger Brian Fallon.
En de teksten een beetje. Op dat eerste album zitten daar zelfs een aantal (soms vrij letterlijke) verwijzingen naar het werk van de Boss in.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 nov 2010 17:59

Colonel_Kurz schreef:
dannyB schreef:Ze worden vaak de jonge versie van Bruce Springsteen genoemd en dat is voornamelijk te merken aan de prachtige, rauwe stem van zanger Brian Fallon.
En de teksten een beetje. Op dat eerste album zitten daar zelfs een aantal (soms vrij letterlijke) verwijzingen naar het werk van de Boss in.
Oh, je kent ze. Wat vind je verder van de band, muzikaal gezien?

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Naar welke concerten bhttp://www.filmtotaal.nlen je gewe

Bericht door dannyB » 25 nov 2010 20:34

Maandag 15 september
Eindelijk, Gorillaz voor de eerste keer in Nederland (volgens mij zelfs in Europa). Het was al lekker volle bak in de HMH toen wij aankwamen, waar De La Soul het publiek al lekker aan het opwarmen was. De stemming zat er al lekker in. Toen het uiteindelijk tijd was voor Damon Albarn en consorten barstte het feest echt los. Echt een gaaf concert met de vele goede muzikanten (zevenkoppig blazerscombo, strijkersquintet, toetsenisten, drummers), begeleid door de virtuele videoclips of een ander gaaf filmpje. Een van de beste optredens die ik heb gezien. _O_

Afbeelding

Pascal, ik kwam je maten daar ook nog tegen. :)

Dinsdag 16 september
Monster Magnet in de Effenaar. Lekker, strak optreden. :T

Next:
Zondag 28 september: Atari Teenage Riot + Aux Raus @ Effenaar

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Naar welke concerten bhttp://www.filmtotaal.nlen je gewe

Bericht door dannyB » 29 nov 2010 23:05

dannyB schreef: Next:
Zondag 28 september: Atari Teenage Riot + Aux Raus @ Effenaar
Was tof. :)

Woensdag naar Less Than Jake in de Melkweg.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 04 dec 2010 13:49

Vanavond naar Holy Fuck. 8) Tenminste als het gaat lukken met de ns en sneeuw enzo. ;)

jammer dat ik the Gaslight Anthem gemist heb, die had ik ook wel willen zien.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 05 dec 2010 15:20

Afgelopen woensdag naar Less Than Jake geweest in de Melkweg. Fijn, zo kleine zaal met een nog geen paar honderd man. Erg toffe sfeer en een vet optreden. Ik heb er van genoten.

Next:
11 dec: Speedfest (met oa. Triggerfinger, Airbourne, Life Of Agony en The Exploited)
12 dec: Persistance Tour (met oa. Sick of It All, Evergreen Terrace en My City Burning)

Beide in het Klokgebouw te Eindhoven. Heb er weer zin in. :)
Gaat iemand van FT hier misschien naar toe of is er ooit geweest?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 05 dec 2010 23:22

Kom net terug van Fear Factory in de 013. Wisselvallig optreden. De zanger kon duidelijk de cleane stukken bij lange na niet aan, soms pijnlijk om te horen. Ook moest de drummer in het begin wat warmdraaien want tijdens de eerste paar nummers zat hij er geregeld naast. Eenmaal op stoom was het echter smullen, dubbele bassdrums als mitrailleurs die hij constant onder controle leek te hebben en een heerlijke dynamiek. Het gitaarwerk van Dino vond ik wat tegenvallen (goed hoor, maar niet bijzonder), wellicht ook omdat de gitaar wat laag uitgemixed stond.

High on Fire was het voorprogramma. Live klonk het zeker als een band met potentie (in de zin van dat ik het vet ga vinden), echter belachelijk dat de linker bassdrum aan gort was ofzo. Wat een goor geluid kwam daar af en toe uit.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 06 dec 2010 20:49

GY!BE (x2) & Neurosis (x2) en nog veel, veel meer bands, fish & chips, cookies, full English breakfast, Burger King, pool en bowlen, Guinness, aparte filmkanalen (met een programmatie om U tegen te zeggen), eigen douche en een echt bed.
Yup, ATP schopt stevig kont

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 13 dec 2010 23:20

Afbeelding Afbeelding

Afgelopen weekend naar het Klokgebouw in Eindhoven geweest voor Speedfest (zaterdag) en Persistence Tour (zondag).
Op Speedfest heb ik genoten van Triggerfinger, The Exploited, Life Of Agony en Airbourne. Laatstgenoemde kende ik nog niet eerder, maar dit vond ik een van de beste optredens dit weekend. Het lijkt sterk op AC/DC, maar dat deert niet. Dit is echt heerlijk, strakke hardrock.
Op Persisence Tour heb ik Blood for Blood, D.R.I. en Sick Of It All gezien. Sick Of It All was terecht de afsluiter. Het was weer een knaller.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 09 mar 2011 23:13

Maandag naar Reel Big Fish in Dynamo geweest. Heerlijk ska-feestje. :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 mar 2011 14:21

Gisteren naar Kyuss Lives! in Paradiso. Was nog nooit in die zaal geweest, erg fijne zaal met goede akoestiek en een heerlijke sfeer.

Aangezien de mannen al een hele tijd niet opgetreden hebben en hun meester Josh Homme (Queens of the Stone Age) er niet meer bij was wist ik niet goed wat ik moest verwachten. Gelukkig bliezen ze me helemaal omver, wat een heerlijk strak optreden. Hoewel de zanger een paar pondjes aangekomen was deed dat niets af aan zijn stem, nagenoeg hetzelfde als op de albums. Ook instrumentaal was het fantastisch en het publiek was volle bak aanwezig, je zag de mannen dan ook meer en meer genieten van het optreden, iets wat ook weer de vruchten afwierp want ze sloten af met een 4 nummers durende toegift vol dikke 'stonerjams'. Een van de beste optredens die ik in tijden zag.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 apr 2011 08:39

Paaspop

Niet alleen vanwege het weer mogelijk de beste editie ooit. Mijn favoriete affiche was het niet, ik had wel wat namen die ik wellicht wilde zien en de act waar ik het meest naar uit keek had ik al 2x eerder gezien (Triggerfinger). Uiteindelijk relatief weinig acts volledig gezien, boosdoener was het prachtige weer. Anyhow, wat top en flop lijstjes:

Top 5 (acts):
1. Triggerfinger (hoogtepunt: My Baby's Got A Gun)
2. The Phantom Four & The Arquido (heel Joy Division achtig, en niet alleen vanwege de danspasjes)
3. Golden Earring (hoogtepunt: ellelange opvoering van Radar Love + drumsolo van Zuiderwijk
4. Woody & Paul (opgefokte folk- en bluesrock)
5. Kreator (geweldige B-metal, belachelijke teksten en dito openingskreten "are you ready to... KILLL!!!" maar de mannen kunnen zeker spelen)

Eervolle notering: 90s now (eigenlijk geen act te noemen want het zijn gewoon wat gasten die 90s nummers mixen en thats it, maar ik heb er het meeste lol gehad van alle acts. Lekker beuken op Liquido - Narcotic en hakken op The Party Animals.

Top 3 (areas):
1. Jack Daniel's Stage (Klein rocktentje waarin al het aankomende talent speelt, dat 2 van de 4 geziene acts daar in mijn top 5 eindigen zegt genoeg)
2. Buiten op het gras (niet alleen vanwege het mooie weer, maar vanwege het feit dat er nu meer dan ooit te zien en te horen was buiten de 5 grote tenten. Van geschifte raggea-dance uit de Boomshakalaka-caravan tot een mini fanfare die een geschifte kermis uitvoering van The Final Countdown opvoerde.
3. Temple Bar (eigenlijk precies mijn stamkroeg van Schijndel: leeg, clichematige rock nummers, DJ's bij wie je alles kan aanvragen (al draaiden ze hier nauwelijks de verzoeknummertjes) en als troost tegen de lauwe Heineken schenken ze Heineken Ice Cold. En aangezien de munten weer belachelijk duur waren (30 cent verhoging tov vorig jaar: 2,40) is het extra fijn om voor 1 muntje ijskoud bier in een echt glas te krijgen.

Flop 3 (alles):
1. Heineken Star Club (niet alleen vanwege de clichematige dance die er gedraaid werd maar vooral omdat hij zo dicht bij de mainstage stond, lekker als Anouk "Lost" zingt en je pompende dubstep beats hoort :( )
2. Silent Disco Voorheen een van de kleine hoogtepuntjes van Paaspop, nu weggestopt in een benauwd hok. Ook de DJ's hadden weinig inspiratie tijdens de keren dat ik er was.
3. Anouk (hoewel het nog steeds een zeer aardig optreden was, viel het geheel me toch wat tegen. Anouk moet gewoon weer een vette rockband worden in plaats van de funky kant op te zoeken. Evenals haar outfit wat menig (man) toch wat tegenviel. Ook het niet spelen van haar beste nummer The Dark zorgde ervoor dat ik het vooral vond tegenvallen.

Plaats reactie