Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Naar welke concerten ben je geweest?

Bericht door Lonewolf » 10 jun 2011 14:36

Mijn laatste paar concerten waren:

Animal Collective in Paradiso 17/5. Geluid was verre van optimaal. Veel nieuw, nog niet uitgebracht materiaal. Maar vind dat juist een charme. Beetje experimenteer idee krijg je dan. Heb me zeker heel goed vermaakt.

The Walkmen in de Melkweg 24/5 Kort maar krachtig. Maakte hun reputatie als uitstekende live band zeker waar. Speelden echt retestrak. Maar wel heel kort. Was na een uurtje al klaar.

Battles in de Melkweg 9/6 Zeer gaaf. Gasten gaan echt goed los. Leuke grapjes ook toen ze het woord namen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 jun 2011 11:03

Mastodon, voor de zoveelste keer :D , maar iedere keer met nieuw materiaal of een totaal andere setlist. Nu een verfrissende combo van Blood Mountain en Crack the Skye nummers + wat ouder materiaal. Was wederom geweldig, helaas dat we een dik kwartier te laat waren door alle vertragingen maar het was een heerlijk optreden, muzikaal echt super strak.

Edit: en geen nieuwe nummers, terwijl dit wel duidelijk vermeld stond op de website van de Patronaat :x .

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 05 jul 2011 09:22

TV on the Radio
Beste concert van het jaar! _O_ _O_ Zonder twijfel. Sterker nog in de top 5 van beste concerten ooit. Heb Paradiso niet vaak zo zien los gaan. Zelfs een dubbele toegift, een mini dan wel, maar toch. Vanaf het allereerste nummer tot het eind zat de sfeer er echt goed in

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 05 jul 2011 09:53

Op ons dagje Werchter waren ze ook al sterk (als een van de weinigen), al vond ik ze enkele jaren terug in Pukkelpop nog beter.

Maar in een clubsetting zullen ze wel op hun best zijn.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 jul 2011 14:11

Avondje North Sea Jazz gisteren.

Eerst John Mclaughlin, de gitarist van Miles Davis in zijn eerste fusion periode. Bitches Brew e.d., en zo klonk het ook wel een beetje, alleen dan zonder Miles. En dat is wel ok, soms zeer explosief en spannend, soms mooi stil, maar het mist toch wat. Misschien toch niet compleet mijn ding, hoewel er wel een aantal goede momenten waren.

Daarna toch min of meer de reden dat ik ging, bluesman Otis Taylor met zijn trance blues, de man die ik de enige andere keer dat ik ooit naar het festival (2003) ging ontdekte. Toen nog in Den Haag in de kelder met een man of 50, dat was toch een stuk intiemer en indrukwekkender. Nu is het iets meer power en geluid, maar dat heeft ook zeker zijn kwaliteit. Vooral de violiste, die zowaar de solo's in zijn versie van "Hey Joe" verzorgt, is een nieuwe toevoeging. Geweldig intens, vanaf het begin dat hij "Ten Million Slaves" introduceerde met From the Michael Mann movie Public Enemies.
Vanaf 51:40 kan je een nummertje zien op uitzendinggemist.nl, maar de intensiteit en de trance van zijn trance blues komt niet over zie ik zo: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1106373
Ik stond wel vooraan, mogelijk ben ik ergens te zien...

Vervolgens het "tribute to Roy Ayers" van Robert Glasper, Pete Rock en Roy Ayers zelf. Minder funky dan ik verwacht had en door technische complicaties een half uur te laat. Wel een fijne groove, maar de vijf minuten dat Pete Rock als DJ stukjes van oude soul en funk plaatjes ging draaien terwijl de rest van het podium ging was bizar.
Vanaf 57:38 ook een nummertje van te zien bij bovenstaande link, maar opnieuw is het zo toch een stuk minder.

Als afsluiter Trombone Shorty & Orleans Avenue, (bij bovenstaande link een interview vanaf 1:17:28, optreden vanaf 1:19:20) die kijkers van Treme als het goed is kennen. Heh, in de laatste afleveringen zei hij zelfs nog dat hij ging touren, en een week later is hij hier. :P Een fantastische mix van die moderne New Orleans feest jazz, diepe funk en af en toe opeens een vleugje hard rock, wat toch perfect paste. Komt echter opnieuw niet echt over op video, wat mij betreft...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 aug 2011 19:43

ik kwam op Youtube een video tegen waar ik zelf bij geweest ben,
dit heb ik vanaf de eerste rij zelf gezien toen:

nog een:

Geweldig concert, en na afloop backstage met Manowar geweest waar we tshirts en posters kregen! :)
geinig om weer terug te zien.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 24 nov 2011 23:39

Opeth om de sfeer van de nieuwe cd goed uit te stralen werd voor een passende setlist gekozen, geen grunts dus. Muzikaal was het waanzinnig goed, de setlist was perfect qua sfeer en zelfs een harder nummer als Porcelain Heart (met een prima maar iets te lange drumsolo) paste er geweldig bij. Helaas was onze plek in de zaal wat minder, we waren aan de late kant. En er stond een dronken idioot alles kei hard mee te bleren, tja dat past gewoon niet bij deze muziek. Al met al een fenomenaal concert, maar aan het eind verlangde ik stiekem toch wel naar één grunt nummertje :wink: .

Vader en Gorgoroth
Afbeelding

Vader speelde ontzettend strak en het publiek ging helemaal los. Frontman Piotr "Peter" Wiwczarek bewijst live ook zijn brute en volle stem op te kunnen zetten, imo een zanger met een van de meest unieke en imponerende zangkwaliteiten op metal gebied. Ze sloten af met een cover van Raining Blood als toegift, heel de zaal stond gelijk te headbangen en het klonk prima, maar de dynamiek van het origineel werd nooit gehaald.

Bij Gorgoroth was het een stuk rustiger dan bij Vader, of het kwam door het late tijdstip (ze begonnen rond 22.30) of omdat het gewoon ontoegankelijker is dan Vader weet ik niet. Het optreden was in ieder geval prima, muzikaal klonk het echt gruwelijk bruut. Hoewel het ruwe randje van de vroegere albums (lees: slechtere productie) ontbreekt live maakt dat geen klap uit, het is wat anders maar zeker niet slechter. De zang was eigenlijk het enige punt waar ik me af en toe aan stoorde, over de jaren hebben er verschillende zangers aan verschillende albums meegewerkt, en de brute en vollere krijs van Gaahl trokken me toch net wat meer dan het gekrijs van Pest. Maar hij wist het helemaal goed te maken door in enkele oudere nummers een haast tenor-achtige stem op te zetten, dat klonk zo verschrikkelijk goed en versterkte de sfeer enorm.

Qua show zoals verwacht weinig bijzonder (het was immers een klein zaaltje). Ze zien er uit als lopende karkassen en zijn gehuld in belachelijke leer en pin outfits, maar het creëert een unieke sfeer. Het blijft een uniek en interessant fenomeen, black metal.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 mar 2012 08:06

Rammstein gisteren in Antwerpen.

Het was fantastisch. Ze kwamen 1 meter verderop langs, de opening was geweldig en er is voor 30 ton aan vuurwerk de lucht gegaan en Till zong bijna alles foutloos (en dat voor het laatste concert in de tour) en GODSAMME!

Even wat fotos (niet van mezelf, maar wel dezelfde show):
Afbeelding

(op de 2e foto zie je hoe ze binnen kwamen, ik stond er dus op 1 meter vanaf) http://www.junkarchive.co.uk/wordpress/?p=2934

Resolutie te groot: http://media.nu.nl/m/m1fz7vfa2b29.jpg

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 mar 2012 21:53

Die moet ik toch nog echt eens een keer live zien...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 mar 2012 18:02

WizardOfOss schreef:Die moet ik toch nog echt eens een keer live zien...
Eens, na alles wat ik erover gehoord en gezien heb. _O_ Ik was dat weekend bij Kasabian, ook leuk. :) Ik was wel goed doof daarna, toch maar oortjes mee de volgende keer. Compleet vergeten mee te nemen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 12 mar 2012 18:25

Aston schreef: Ik was wel goed doof daarna, toch maar oortjes mee de volgende keer. Compleet vergeten mee te nemen.
Je kunt altijd oordoppen kopen bij concertzalen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 mar 2012 18:46

Ja, maar weet je wat het is, als je daar eenmaal staat met al je vrienden die ook geen oordoppen hebben, dan denk je, ik overleef het wel. Maar echt goed voor je oren is het niet. Volgende keer meenemen. Ik heb er hier nog genoeg liggen van Sonisphere. :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 12 mar 2012 19:36

Tja dat denk ik dus nooit, maar bijna al mijn vrienden zijn gelukkig net zo verstandig.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 mar 2012 23:21

PascalE schreef:Tja dat denk ik dus nooit, maar bijna al mijn vrienden zijn gelukkig net zo verstandig.
Misschien moet ik er ook bij vertellen dat het mijn eerste concert ooit was, dat scheelt misschien ook.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 03 apr 2012 15:36

Vanavond zal ik geweest zijn naar Therapy? in de AB. Blijkbaar wordt ongeveer het volledige nieuwe album gespeeld. Ben benieuwd!

Plaats reactie