Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Naar welke concerten ben je geweest?

Bericht door Sha » 04 jun 2012 21:17

Maar wat ziet JB er oud uit op die foto :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 05 jun 2012 07:17

Sha schreef:Maar wat ziet JB er oud uit op die foto :)
Dat zal de foto dan net zijn geweest. Kyle leek dan wel een stuk ouder. :)

Het concert was echt vanaf de eerste minuut één groot feest. Rocken als een malle en het klonk nog eens erg goed live. Ik zou bijna willen zeggen dat het nog beter klonk dan op de CD. De eerste vijf nummers waren van hun nieuwe album "The Rize of the Fenix" dat nog een geïllustreerd werd door een gigantische Fenix die op het podium verscheen. En uiteraard had deze vogel de subtiele vorm van het mannelijke geslachtsdeel. :D

Daarna was het tijd voor hun grootste hits als Tribute, Wonderboy & Kickapoo, die uit volle borst werden meegezongen door de 5000 man die volledig uit hun dak gingen in de HMH. Uiteraard was er naast de muziek ook de nodige lol op het podium te bekennen. Zo kregen de heren halverwege het concert ruzie op het podium, waarna Kyle de stage verliet en JB hem toezong met "Dude (I Totally Miss You)" en werden de Roadies veelvuldig in de zeik genomen.

Geweldige show dus, die ik voor geen goud had willen missen. Vooral niet het laatste nummer: Fuck Her Gently dat massaal werd meegezongen alsof het volkslied werd gedraaid. Legendarisch! Long live the D! :+

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 05 jun 2012 19:18

Primavera festival

Mijn top 3 is voor Shellac, Refused (lang geleden dat ik nog zo hard en zo lang in de moshpit heb doorgegeven) en Beach House

2,5 à 3 uur The Cure vond ik wat veel van het goede, maar goed was het wel. Afghan Whigs vielen me beetje tegen, maar ik geef ze een herkansing op Pukkelpop.

Verder: beretof festival. Heerlijke locatie, dat Parc del Forum, naast het Barcelonese strand. In combinatie met de citytrip was het een zeer geslaagd weekje. 8)

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 27 jun 2012 21:41

Gisteren naar de eerste van de 2 Pearl Jam concerten in de Ziggo Dome geweest. Mooie venue, die Ziggo Dome. In het begin waren er wel wat problemen met `t geluid maar dat werd al snel verholpen. Verder niets dan lof, al mocht de parkeerplaats die onder de Dome ligt wel beter staan aangegeven...
Het concert zelf was GE-WEL-DIG gisteren!!!van begin tot einde genoten. Het was een heerlijke setlist, ze speelden ook een paar onbekendere nummers (waaronder Smile!!!)
Hét hoogtepunt van de avond was natuurlijk dat ze een ruim 8 minuten durende versie van Black speelden. Kippenvel tot in de kleine teen nagel...

Op naar vrijdag, naar Rock Werchter. Hopelijk spelen ze dan ook Alive en Betterman, die gisteravond ontbraken.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 aug 2012 01:07

In Helsinki weer naar Bruce geweest afgelopen week, en terwijl ik dichterbij dan ooit stond speelde hij meer dan vier uur! _O_

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 aug 2012 01:18

Ah dus daar hing je uit! Cool, ik weet hou vet je dat vindt :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 aug 2012 01:52

Ik zei het vandaag elders al: ik ben eigenlijk helemaal geen atheïst, want rock & roll is mijn religie en Bruce mijn predikant. :P

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 05 aug 2012 19:35

Colonel_Kurz schreef:Ik zei het vandaag elders al: ik ben eigenlijk helemaal geen atheïst, want rock & roll is mijn religie en Bruce mijn predikant. :P
:T :T :T

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 aug 2012 22:59

Hij had zeker geen zin zijn Europese tour af te sluiten. Het is dat iemand dreigde de stekker eruit te trekken, anders had ie nu vast nog staan spelen :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 aug 2012 00:16

Nee hoor, hij had officieel al meer dan een uur eerder klaar moeten zijn, maar de Finnen zijn niet zo strikt als de Engelsen. :D

Oh, en had ik de half uur durende 'pre-show' door hem alleen met een akoestische gitaar rond een uur of 6 voor alleen de fanatieke fans die toen al in het stadion waren al genoemd?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 aug 2012 00:18

Nee. En ik had eigenlijk liever gehad dat je dat zo had gehouden :x

:wink:

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 06 aug 2012 11:24

Zelfs onder Amerikanen schijnt het bekend te zijn, dat "you’ve never really seen a Bruce Springsteen concert until you’ve seen one in Europe"

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 dec 2012 20:34

Gisteren naar The Band of Heathens geweest, in Doornroosje, Nijmegen. Had er nog nooit van gehoord, maar een video in een nieuwsbrief wist me toch tot aankoop van een kaartje ter verleiden. En dat was een goede zet, wat een heerlijk concert. Degelijke americana-folkrock, die vooral live in zo'n klein zaaltje met een paar honderd man geweldig tot z'n recht komt. Heerlijk.

Wel geinig trouwens, direct na afloop werden er USB-sticks verkocht met daarop MP3's plus foto's van het concert.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 31 mar 2013 12:17

Gisteren nog eens de Swans-pletwals ondergaan... 2u45min non-stop feest, waarin naar schatting een 6-tal nummers werd gespeeld :D

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 31 mar 2013 12:26

zvorod schreef:Gisteren nog eens de Swans-pletwals ondergaan... 2u45min non-stop feest, waarin naar schatting een 6-tal nummers werd gespeeld :D
Ik zie het al voor me...Zvorod bijna 3 uur lang met de grootste smile die je ooit hebt gezien vooraan bij de Swans. :D

Plaats reactie