Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Ellenan ten Damme

Bericht door JafJoe » 05 jun 2007 18:27

Afgelopen vrijdag naar een optreden van Ellen ten Damme geweest. Een rasartieste! Ik was vooral onder de indruk van haar uitvoering van Naturträne van Nina Hagen.

Een welgemeend _O_

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 05 jun 2007 23:55

Net naar Travis geweest. Ik ga waarschijnlijk nog verslagje maken wat ik hier ook zal posten, maar voor nu: wat een heerlijk concert zeg. Vanaf het eerste nummer meezingen en vooral lachen van het heerlijke gevoel wat deze band uitstraalt en in zijn muziek legt. Zoveel positieve energie op 1 avond in 1 zaaltje heb ik nog nooit meegemaakt, heerlijk gewoon.
Ze gaan al een tijdje mee maar nog steeds hebben ze er enorm veel plezier in.
Tel daar bij op het meer dan verdienstelijke voorpramma en een setlist die ik op het einde nog bemachtigd heb, dan kom ik tot het op een na beste concert wat ik ooit heb meegemaakt _O_

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 07 jun 2007 18:22

Gisteren dus het improvisatieconcert van Fennesz samen met Mike Patton. Ondertussen alweer de 7e keer dat ik Patton zag (vroeger zag ik al Tomahawk, Fantômas, Fantomas-Melvins big band, Patton vs Rahzel, Peeping Tom en John Zorn's Moonchild ft. patton), maar helaas was dit een van de mindere keren. De stukken/nummers waarin Fennesz het voortouw nam en Patton voor de inkleuring kon zorgen waren nog het meest geslaagd, de delen waarin Patton experimenteerde en Fennesz er af en toe een streep gitaar doorgooide lagen me minder;

Eigenlijk vond ik het voorprogramma dan nog een ietsje beter: de heren Wiget en Lenski (een lid van D.A.A.U.) duelleerden op cello, deels akoestisch maar ook vaak elektronisch vervormd en dat gaf soms erg fijne resultaten.

En achteraf ben ik nog op een scorpio-fuif (van de lokale studentenradio)beland waar nog een optreden aan de gang was van het Franse/Belgische Pillow. En dat waren lekker stevige instrumentale nummers: My thing, dus meteen maar een EP'tje gekocht.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 jun 2007 20:01

Gisteren naar de Rolling Stones.
MAN wat waren ze goed _O_ . Van 64 tot 67 jaar oud en TEKEER dat ze gingen, Mick Jagger ging helemaal uit zn dak, gek dansen, op en neer huppelen/lopen/rennen. Keith Richards die een keer niet zo zat was dat hij bijna niet op zn sokken kon blijven staan maar gewoon lekker relaxed met zn gitaar lekker op zn knieen :D. En die vent gadverdamme wat ziet die eruit, een vieze oude rocker maar hij kan verdomd nog goed zingen ook! :T De drummer deed zijn ding en ook Johnny speelde een aantal lekkere solo's en was super enthousiast. De show was super en ze speelden zuivere muziek, een niet zo'n standaard setlist (natuurlijk wel de bekenden maar bijvoorbeeld Angie niet, wat me persoonlijk niks uitmaakte). Ze hadden diverse muziekanten erbij en deze zorgden voor een overweldigende show. Van tevoren speelde een drenthe's blues bandje wat wel aardig klonk en even later Van Morrison die helaas wegregende (ja er kwam een ENORME hoeveelheid regen uit de lucht + omweer, de keyboard speler was doorweekt, evenals zijn keyboard:P). Jammer van het slechte weer dus maar de show van de Rolling Stones was wel onder droge weersomstandigheden. Echt een dag om niet te vergeten. En respect voor die ouwe vellen die nog zo kunnen presteren! _O_

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 10 jun 2007 00:01

El Chivo schreef:Fennesz
De jaloezie is verschrikkelijkergerlijkfrustrerendzorgelijk hoog. :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 11 jun 2007 20:41

Meszahline schreef:
El Chivo schreef:Fennesz
De jaloezie is verschrikkelijkergerlijkfrustrerendzorgelijk hoog. :)
Maar als het dus kan helpen, ik vond het niet echt 100% geslaagd.

Toen ik hem een maandje of twee alleen zag (samen op het Domino-festival met oa Silver Mt. Zion) was het veel intenser. (dat zal dan weer minder helpen :) )

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 18 jun 2007 22:36

Fields of Rock was echt fantastisch met vooral zo'n 4 hoogtepunten:

- Delain: Ze hebben pas 1 album, wat heel handig was want al m'n favorieten kwamen langs :P

- Motorhead: Lemmy rockt nog steeds iedereen kapot! Vooral Ace of Spades was fantastisch.

- Kamelot: Voor de tweede keer gezien, in september wordt het al weer de derde keer. Maar deze zal wel het meest speciaal blijven. Bij de signeersessie hebben ik en 5 anderen gevraagd of we wat foto's mochten maken met hun erbij... en we mocht zowaar achter de security hekken door. Gewoon een spontane meet & greet gehad, echt fantatisch :D.

- Dream Theater: Eindelijk de beste metal band ter wereld gezien en het was uiteraard geweldig! De meest luidruchtige liedjes kwamen langs en dat merk ik nog steeds :P. In oktober in Ahoy eindelijk een volledige concert, heb er zin in!

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 21 jun 2007 10:09

Gisteren was het de beurt aan Lou Reed, die het album Berlin (1973) integraal uitvoerde. Geen perfect concert, maar wel een zeer bijzondere belevenis. Berlin is een conceptalbum dat verhaalt over de tragische relatie tussen twee junks en daardoor een nogal duister en emotioneel beladen werk. De uitvoering werd gegeven door een maar liefst 30-koppen tellende bezetting, met o.a. een blazer- en strijkersectie en een kinderkoor. In het middelpunt uiteraard Lou Reed, goed bij stem, maar een erg matig gitarist. Het rockende eerste deel klonk hoekiger dan op het album, waarbij het vooral wennen was aan Reed's voordracht: een tikkeltje nonchalant en daardoor inboetend aan impact. Ik vreesde dan ook enigzins voor het dramatischer tweede gedeelte, maar juist dat deel was ijzersterk en de kippevelmomenten waren niet van de lucht.

Reed werd vooral goed ondersteund in de meerstemmige zang, die werkelijk subliem was. Dit gold zowel voor de basgitarist als de achtergrondzangeres, die beiden in de toegift nog een stukje solo mochten zingen. Idem voor het kinderkoor. Het had wel iets vreemds om hen met deze naargeestige materie bezig te horen zijn. Spijtig is dat de blazer- en vooral de strijkersectie nogal wegvielen in de muur van geluid. Daarbij hielp het niet dat de bassen (2 stuks) erg hard afgesteld stonden. Ander minpuntje was de kledij van de bandleden, een allegaartje waarbij het gehalte 'dagelijkse klofie' te hoog was. Jammer, want verder was goed nagedacht over de visuele presentatie. Zo werden op de achtergrond artistiekerige videocollages getoond die het verhaal ondersteunden.

Het leek er wel op dat met de laatste noot een last van zowel publiek als artiesten afviel: uiteraard een staande ovatie (het was een zitconcert), en in de toegift ging het allemaal veel losser, met o.a. een geweldige Walk On The Wild Side, waarbij geprofiteerd werd van de aanwezigheid van blazers en kinderkoor.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 jun 2007 13:41

Gister naar Lamb of God geweest in de 013 te Tilburg.

Voorprogramma:

As i lay dying: een aardig bandje, niet meer dan dat.

Chimaira: Hoeft eigenlijk niet echt onder te doen voor Lamb of God, een super band die bij me een enorme lading aan adrenaline voortbracht!!! _O_ . Ze speelde wat nummers van hun nieuwe album en natuurlijk de oude bekende. Enorm jammer vond ik dat ze mijn favoriet Down Again niet speelde...

Lamb of God: Muzikaal: Super! man wat spelen die gasten live goed, de drummer gaat tekeer, de riffs die uit de gitaren komen (Crazy riff in Hourglass _O_ ) en het publiek wat HELEMAAL losgaat. Prachtig. Heftig concert wat ik niet snel zal vergeten. Speciale vermelding verdient de 'wall of death' die bij het begin bij Black Label kwam (onderhand een vast iets bij het nummer). Dat was bruut ;-).

Toch iets wat met film te maken heeft: Patrick Swayze was blijkbaar achter het podium, tijdelijk aan het meetoeren met Lamb of God. Zou die vent echt een goede muzieksmaak hebben? Quote van Randy Blythe de leadzanger: "EVERYONE GO SWAYZE CRAZY TONIGHT!!!!!!!!!!" _O_ Toch vet ;-).

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 22 jun 2007 15:53

Lou Reed, AngelEyes verwoordt het goed allemaal, al vind ik niet dat je de kledij als een serieus minpunt kunt noemen. Een prachtig concert.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 22 jun 2007 20:46

PascalE schreef: Toch iets wat met film te maken heeft: Patrick Swayze was blijkbaar achter het podium, tijdelijk aan het meetoeren met Lamb of God. Zou die vent echt een goede muzieksmaak hebben?
Dus als je Lamb of God luistert heb je een goede muzieksmaak? :wink:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 jun 2007 19:57

dannyB schreef:
PascalE schreef: Toch iets wat met film te maken heeft: Patrick Swayze was blijkbaar achter het podium, tijdelijk aan het meetoeren met Lamb of God. Zou die vent echt een goede muzieksmaak hebben?
:P ik zeg maar niks, laat ik het zo zeggen ik had zo'n muziek niet van Patrick 'dirty dancing Swayze verwacht ;-).

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 24 jun 2007 02:24

PascalE schreef:
dannyB schreef:
:P ik zeg maar niks, laat ik het zo zeggen ik had zo'n muziek niet van Patrick 'dirty dancing Swayze verwacht ;-).
True.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 jun 2007 13:08

Gisteren naar Graspop geweest. Niet heel veel bands gezien, ik kwam uiteindelijk maar voor 4; maar die waren wel alemaal de moeite waard.

Eerst Life of agony gezien. Keith Caputo kan nog altijd loepzuiver zingen en ze speelden vooral ouder werk. Ze waren flink op dreef en hadden er zin in.

Less than Jake was de gezelligste band van de dag. Het speelplezier en het enthousiastme droop er van af en deze pretpunk met blazers zorgde voor de grootste cirkelpit die ik de afgelopen jaren heb gezien! Hulde!

Me first "Would you like to hear a cover-song" and the gimme gimmies speelde ietwat op de automatische piloot. Jammer gezoeg was Fat Mike van NOFX er niet bij. Hij werd vervangen door Melvin van dezelfde band. De set was strak, de ene na de andere hit kwam voorbij. Ook een klein feestje!

Toen gelijk door naar Iron Maiden, die het publiek weer plat kregen met een ietwat korte set. De nieuwe nummers van A matter of life and death kunnen mij toch niet zo boeien. Maar gelukkig speelden ze ook klassiekers als: The trooper, 2 minutes to midnight, fear of the dark en natuurlijk The number of the beast.

Geslaagde dag, op het verlaten van het festivalterrein na; daar hebben we meer dan een uur over gedaan.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 jun 2007 22:28

Parkpop was chill, ondanks de regen.
Begonnen met Stevie Ann, en dat was aardig, maar kon niet langer dan een kwartiertje boeien door eentonigheid en gebrek aan echte diepgang. Toen Air Traffic, wat live niet echt als een eenheid klonk, en me behoorlijk tegenviel.
Na de lunch begonnen met de prachtige Maria Mena, die een al even mooi optreden weggaf. Opgevolgd door de Nederlandse band Johan, waar ik de muziek al aardig van kende. Ze konden er behoorlijk wat van, al was er dezelfde kwaal als op de cd's, het lijkt íets teveel op elkaar om een heel optreden te kunnen boeien.
Uiteindelijk het concert waar ik voor gekomen was, The Frames. En ze waren weer fenomenaal; ik blijf erbij dat iemand eens in zijn leven een Frames concert heeft moeten hebben meegemaakt. Hoe Glen Hansard het publiek meekrijgt met zijn gekke liedjes, meezingpraktijken en gevingerknip is haast magisch te noemen. Zelfs op een festival waar vrijwel niemand de band kent lukte hem dat, met een toegift tot gevolg.
Tot slot een klein stukje Kim Wilde en dat was bagger, al kan ik de liedjes stiekem wel meezingen.

Plaats reactie