Voor welke CD of LP schaam je je een beetje?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Voor welke CD of LP schaam je je een beetje?

Bericht door emperor » 25 apr 2007 18:17

Je kent het misschien wel..je hebt een stapel cd's liggen of lp's en je krijgt bezoek..de bezoeker begint vol verwondering in je stapel cd's te snuffelen..en dan hoor je: "wat is dit?"en dan denk je.. :oops:
niet dat ik dat vaak heb,maar misschien heb je toch wel een cd in je collectie waarvan een bezoeker zou kunnen denken wat moet ie daar nou mee. :-? :D
..mijne:
Afbeelding
nou maakt het mij niet echt veel uit wat iemand anders denkt,en ik vond het toen best wel leuke nummers..sommige tenminste.
How Deep Is Your Love
Never Forget
Back For Good
Sure
Everything Changes
Babe
Relight My Fire
It Only Takes A Minute
Love Ain't Here Anymore

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 apr 2007 18:22

0, aangezien ik maar 1 originele cd heb (tool - 10,000 days _O_ ) en in dat opzicht schaam ik me daar wel voor, dat ik verder geen originele cd's heb.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 apr 2007 18:41

PascalE schreef:0, aangezien ik maar 1 originele cd heb (tool - 10,000 days _O_ ) en in dat opzicht schaam ik me daar wel voor, dat ik verder geen originele cd's heb.
..geen muziekliefhebber neem ik dan aan.. :N :wink:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 apr 2007 19:06

emperor schreef:
PascalE schreef:0, aangezien ik maar 1 originele cd heb (tool - 10,000 days _O_ ) en in dat opzicht schaam ik me daar wel voor, dat ik verder geen originele cd's heb.
enorme muziekliefhebber, misschien wel meer dan films, maar op een of andere manier heb ik niet de behoefte om de cd's nieuw te kopen... ik geef ook al veel geld uit aan concerten ;-) slap excuus i know. Maar muziek downloaden gaat te makkelijk en ik vind het niet echt iets hebben om cd's te hebben.... bij films wel. Raar i know.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 apr 2007 19:18

PascalE schreef:
emperor schreef:
enorme muziekliefhebber, misschien wel meer dan films, maar op een of andere manier heb ik niet de behoefte om de cd's nieuw te kopen... ik geef ook al veel geld uit aan concerten ;-) slap excuus i know. Maar muziek downloaden gaat te makkelijk en ik vind het niet echt iets hebben om cd's te hebben.... bij films wel. Raar i know.
..je weet dat een mp3 bij lange na niet de dynamiek heeft,die een cd wel heeft...om van een LP maar helemaal te zwijgen..
om een vergelijking te maken met films..Lord of the Rings als divX of als DVD?...

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 apr 2007 19:25

emperor schreef:
PascalE schreef:
emperor schreef: ..geen muziekliefhebber neem ik dan aan.. :N :wink:
..je weet dat een mp3 bij lange na niet de dynamiek heeft,die een cd wel heeft...om van een LP maar helemaal te zwijgen..
om een vergelijking te maken met films..Lord of the Rings als divX of als DVD?...
waar... maar toch... ik heb minder behoefte ze te kopen. Meeste dynamiek heeft live :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 apr 2007 19:59

PascalE schreef: Meeste dynamiek heeft live :D
..live heeft de meeste dynamiek maar is niet zaligmakend , je hebt namelijk met zoveel facetten te maken: akoestiek de soms slechte geluidstechnici waardoor het geluid soms klinkt alsof het in een koekblik is opgenomen, duwen, dringen, de reis ernaartoe en vooral: weer terug..

Nu we het toch over live geluid hebben:
het beste geluid wat ik ooit bij een concert gehoord heb was in Paradiso tijdens een Manowar concert..er stonden welgeteld 52 grote marshall amps te blazen op het podium, afgezien van de monitors, en twee reusachte torens van speakers alleen voor de bassen...loeihard, maar het geluid bleef zuiver.
AfbeeldingAfbeelding

..over dynamiek gesproken!

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 25 apr 2007 22:13

Het overgrote deel van de collectie mag wel gezien worden

De enige die in aanmerking komen voor schaamrood zijn 2 van die top-hits '97-'98 verzamelaars, met lekker foute hithouse op en daar heb ik me toch al zwaar mee geamuseerd als vrijwillig plaatjesdraaier in mijn studentenbar;

Mijn eerste CD ooit was Crash! Boom! Bang! van Roxette; hij is al lang zoekgeraakt, maar toch heb ik er nog leuke herinneringen aan.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 apr 2007 22:23

Ik heb ooit bij TMF een lading cd's gewonnen, naast enkele aardige albums zat daar ook de nodige bagger tussen. Maar het dieptepunt zijn toch wel twee hele erge synthesizer-verzamelaars, niet met originele versies maar allemaal hele foute covers :r

Maar ja, een daarvan was m'n allereerste cd, dus die doe je ook niet zomaar weg...

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 25 apr 2007 22:37

Een cd-single van de theme van Shaka Zulu.... :oops:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 apr 2007 22:47

Ach ja, singles, helemaal niet aan gedacht. Absolute dieptepunt: Babylon Zoo - Spaceman

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 apr 2007 23:04

Auch: de twee eerste albums van Five :oops: , en een van N-Sync :oops: en The Venga Boys :oops: . Oja, Shaina Twain. :oops:

Allemaal verpatst inmiddels. Aan mijn broer, die er nog steeds van genieten kan.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 apr 2007 00:00

Misschien is Het Kleine Café Aan De Haven wel het ergste single'tje dat ik heb en nog heel veel smartlappen, maar ik hoef me niet te schamen want dat is nog steeds de lievelingsmuziek van Geert en als we eens een feestje hebben brul ik lekker mee! We besluiten altijd de avond met Het kleine café, de buren weten het al. :D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 apr 2007 08:05

Alleen voor het album Silver Side Up van Nickelback schaam ik me een beetje, maar toen dat destijds uitkwam vond ik het echt stevige volwassen muziek. Verder passen Nelly Furtado en KT Tunstall niet echt tussen bands als Franz Ferdinand, Coldplay en Oasis, maar op z'n tijd kan ik er prima van genieten. :)

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 26 apr 2007 09:03

Mijn eerste twee cd's waren van Spice Girls en Aqua :oops:

Maar ook deze hebben inmiddels mijn collectie verlaten (volgens mij een keer verkocht op een rommelmarkt toen er nog vraag bestond naar deze cd's)

Plaats reactie