Voor welke CD of LP schaam je je een beetje?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 apr 2007 09:39

emperor schreef:
PascalE schreef: Meeste dynamiek heeft live :D
..live heeft de meeste dynamiek maar is niet zaligmakend , je hebt namelijk met zoveel facetten te maken: akoestiek de soms slechte geluidstechnici waardoor het geluid soms klinkt alsof het in een koekblik is opgenomen, duwen, dringen, de reis ernaartoe en vooral: weer terug..

Nu we het toch over live geluid hebben:
het beste geluid wat ik ooit bij een concert gehoord heb was in Paradiso tijdens een Manowar concert..er stonden welgeteld 52 grote marshall amps te blazen op het podium, afgezien van de monitors, en twee reusachte torens van speakers alleen voor de bassen...loeihard, maar het geluid bleef zuiver.
AfbeeldingAfbeelding

..over dynamiek gesproken!
Nondeju en ik maar denken dat het volledig uit marshalls gemaakte anti christ kruis bij Slayer al flink kon blazen:P Overigens was Slayer gelijk het hardste concert waar ik ooit geweest was, zelfs met oordoppen in (ja ik ben een beetje verstandig) knalde het nog ENORM HARD. En door de (double) base drums wapperde je spijkerbroek en schudde je longen. Niet gezond, wel enorm bruut.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 26 apr 2007 10:07

Naar welk concert van Slayer ben je geweest? Den Bosch?

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 26 apr 2007 12:39

Zijn er wel een aantal:

- Scooter, DJ Paul, 2 Unlimited, Solid Harmony (van men broer).

Erg leuk (voor eenmalig luisteren) is die Smurfen CD van Irene Moors, heb hem laatst te leen gekregen. Al die oude pop nummers, maar dan een beetje aangepast :D .

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 apr 2007 14:17

WizardOfOss schreef:Ach ja, singles, helemaal niet aan gedacht. Absolute dieptepunt: Babylon Zoo - Spaceman
Die is véééééééét!!!! :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 apr 2007 16:10

PascalE schreef:
emperor schreef:
PascalE schreef: Meeste dynamiek heeft live :D
..live heeft de meeste dynamiek maar is niet zaligmakend , je hebt namelijk met zoveel facetten te maken: akoestiek de soms slechte geluidstechnici waardoor het geluid soms klinkt alsof het in een koekblik is opgenomen, duwen, dringen, de reis ernaartoe en vooral: weer terug..

Nu we het toch over live geluid hebben:
het beste geluid wat ik ooit bij een concert gehoord heb was in Paradiso tijdens een Manowar concert..er stonden welgeteld 52 grote marshall amps te blazen op het podium, afgezien van de monitors, en twee reusachte torens van speakers alleen voor de bassen...loeihard, maar het geluid bleef zuiver.
AfbeeldingAfbeelding

..over dynamiek gesproken!
Nondeju en ik maar denken dat het volledig uit marshalls gemaakte anti christ kruis bij Slayer al flink kon blazen:P Overigens was Slayer gelijk het hardste concert waar ik ooit geweest was, zelfs met oordoppen in (ja ik ben een beetje verstandig) knalde het nog ENORM HARD. En door de (double) base drums wapperde je spijkerbroek en schudde je longen. Niet gezond, wel enorm bruut.
Bij dit concert had ik ook oordopjes in,
Manowar staat bekend als hardste band ter wereld in het Guinness book of records..ze speelden in een club in Amerika, waar op een gegeven moment de ruiten sneuvelden..ze spelen ook niet langer als 60 min..,dat is dan wel ongeveer 140 DB...maar nogmaals het was oerhard,maar kristal zuiver..geen vervormingen gehoord, en dat was nog goed te horen ondanks de oordopjes die ik inhad.
(op het eind trok de bassist zijn snaren van zijn gitaar...1 voor 1..)
Dat wapperen van je broek had ik inderdaad ook...bij Manowar stond ik vooraan bij het podium..Slayer heb ik ook gezien tijdens de Reign In Blood tour (zonder oordopjes), geluid was prima..heel de LP "Hell Awaits" werd gespeeld...dan kan het bij mij niet meer stuk.
enorm vet, iedereen had een superconcert gezien.
Laatst gewijzigd door emperor op 26 apr 2007 16:22, 5 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 apr 2007 16:10

oT schreef:
WizardOfOss schreef:Ach ja, singles, helemaal niet aan gedacht. Absolute dieptepunt: Babylon Zoo - Spaceman
..ik heb ooit nog eens U96 gekocht met Das Boot..maar daar schaam ik me niet echt voor...wel verkocht overigens.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 apr 2007 21:23

Thiver schreef:Alleen voor het album Silver Side Up van Nickelback schaam ik me een beetje, maar toen dat destijds uitkwam vond ik het echt stevige volwassen muziek.
Ach, die heb ik ook staan, en als ik me daar al voor zou moeten schamen...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 apr 2007 21:23

oT schreef:
Die is foooouuuuut!!!! :Y

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 apr 2007 12:54

Cee van Lleef schreef:Naar welk concert van Slayer ben je geweest? Den Bosch?
ja afgelopen keer in brabanthallen met in flames _O_ /children of bottom/thine eyes bleed

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 29 apr 2007 15:13

PascalE schreef:
Cee van Lleef schreef:Naar welk concert van Slayer ben je geweest? Den Bosch?
ja afgelopen keer in brabanthallen met in flames _O_ /children of bottom/thine eyes bleed
Dat was een gezellig feestje. 8)

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 30 jul 2007 18:28

Afbeelding

klein beetje fout maar }:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 jul 2007 18:35

Genesis schreef:Afbeelding

klein beetje fout maar }:
Afbeelding

aaaah

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 30 jul 2007 19:23

daarom alleen al :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 jul 2007 19:25

Genesis schreef:daarom alleen al :D
..ik begrijp het. :D

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 30 jul 2007 19:37

Genesis schreef:daarom alleen al :D
En volkomen terecht. Modern Talking is een blauwdruk van alles wat fout was in de toch al zo foute jaren '80.

Afbeelding

Hoewel dit album van Radiohead op verschillende muziekforums wordt gezien als het beste wat ooit is uitgebracht, schaam ik me ervoor omdat ik 'm gekocht had met als reden dat het beste album aller tijden niet in mijn verzameling mocht ontbreken. Na 2 keer draaien vond ik er al niks meer aan, het was toendertijd al niet mijn ding en nu nog veel minder.

Plaats reactie