Dynamische album top tien - 2009

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 02 dec 2009 22:39

bobocad schreef:Mijn top 10 van de beste albums van 2009 staat bij voor 99,999% wel vast. 8)
Echt?
Ik voorzie ergens binnen een decennium alle interessante albums van 2009 beluisterd te hebben. :}

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 02 dec 2009 23:33

zvorod schreef:
bobocad schreef:Mijn top 10 van de beste albums van 2009 staat bij voor 99,999% wel vast. 8)
Echt?
Ja, want de rest is niet echt interessant te noemen, althans voor mijn persoontje. Dus hou ik het lekker kort :D

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 03 dec 2009 01:00

bobocad schreef:
zvorod schreef:
Echt?
Ja, want de rest is niet echt interessant te noemen, althans voor mijn persoontje. Dus hou ik het lekker kort :D
Het vergaat mij net zo als Zvorod. Het is meerdere malen voorgekomen dat ik mijn beste album van een bepaald jaar pas jaren nadien ontdekte.

Hoewel je mij ook éénkennigheid kunt verwijten zie ik bij jou ook niet echt de intentie om nieuwe dingen te ontdekken maar dat gaf je zelf ook al aan. toch zie ik o.a. Sivert Høyem, Transatlantic, Katatonia en Gazpacho wel in jouw straatje passen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 dec 2009 01:06

1. Epica - Design Your Universe

4. Foo Fighters - Greatest Hits
5. Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da
Die nieuwe van Epica is erg goed inderdaad (en dan is Gothic Metal (of hoe je het wil noemen) niet eens mijn soort muziek). Maar Foo Fighters boven Rammstein, en dan ook nog een Greatest Hits boven een fantastische comeback cd? Dat kan écht niet :wink: .

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 dec 2009 20:20

hadiederk schreef:toch zie ik o.a. Sivert Høyem, Transatlantic, Katatonia en Gazpacho wel in jouw straatje passen.
Bedankt voor de tips. Transatlantic is mij een beetje bekend vanwege Pete Trewavas. De andere bands ken ik echter niet.
PascalE schreef:Die nieuwe van Epica is erg goed inderdaad (en dan is Gothic Metal (of hoe je het wil noemen) niet eens mijn soort muziek).
De juiste term is symfonische metal. Maar soms wordt wel eens opera metal of symfonische gothic metal genoemd. Power metal en Black metal worden ook in het gerne symfonische metal gestopt.

Naddy
Bijrol
Bijrol

Bericht door Naddy » 03 dec 2009 20:42

Leuk, jaarlijstjes :) Mijn top 10 tot nu toe:

1. Katatonia - Night is the New Day
2. Alice in Chains - Black Gives Way to Blue
3. OSI - Blood
4. Tribulation - The Horror
5. Paradise Lost - Faith Divides Us Death Unites Us
6. Baroness - Blue Record
7. Ribspreader - Opus Ribcage
8. Mastodon - Crack the Skye
9. Immortal - All Shall Fall
10. Soulsavers - Broken

Buiten de boot gevallen:
Porcupine Tree - The Incident
My Dying Bride - For Lies I Sire
Devin Townsend - Ki & Addicted
Hypocrisy - A Taste of Extreme Divinity
Pure Reason Revolution - Amor Vincit Omnia

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 dec 2009 20:50

Update: Milow binnen op 4.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 dec 2009 18:28

Naddy schreef: 6. Baroness - Blue Record

8. Mastodon - Crack the Skye
Ja joh? Ik moet ze (Baroness) eens een goede kans geven blijkbaar.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 16 dec 2009 17:12

Aangezien ik zojuist toch een rits nieuwe albums op mijn iPod heb gezet, kon ik net zo goed een top 5 maken van de beste albums uit 2009.

01. Mumford & Sons - Sigh No More
02. Gazpacho - Tick Tock
03. Doves - Kingdom of Rust
04. Fever Ray - Fever Ray
05. C-Mon & Kypski - We Are Square

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 23 dec 2009 11:03

Dit is dan het moment waarop vele van jullie denk ik hebben zitten wachten. Mijn definitieve top 10 van dit jaar; oor doet ook nu dus dacht het kan weer.

1. Mumford & Sons - Sigh no more
Schitterend en aangrijpend; vanaf het moment dat ik hem heb aangeschaft niet meer uit mijn cd speler verdwenen en dat zegt eigenlijk genoeg. Aangrijpend door vooral de stem en de teksten en ondersteund met heerlijke ritmes en afwisselende muziek.

2. Moss - Never be scared/don't be a hero

Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde: deze cd heeft amper mijn speler verlaten. Afwisseling en creativiteit ten top op deze cd en eigenlijk is elk nummer opnieuw spannend en boeiend.

3. Kasabian - West ryder pauper lunatic asylum
Mijn kennismaking met Kasabian en het was erg prettig; lekker recht aan rock n roll en goeie spanningsopbouw over de hele cd genomen.

4. Patrick Watson - Wooden Arms
Eerlijkheid biedt me te zeggen dat deze keuze ondersteunt wordt door zijn concert in Tivoli afgelopen maand, want wat was dat weer genieten. Maar ook op cd neemt Watson je mee op een bijna magische reis door onvoorstelbare muzieklandschappen.

5. Arctic Monkeys - Humbug
Ik vind dit hun beste cd tot nu toe; wat meer rust erin en meer tijd voor liedjes om uitgewerkt te worden op deze derde cd van ze en dat pakt voor mij goed uit: strakke rock muziek zoals het hoort en niet veel meer gemaakt wordt.

6. Muse - The Resistance

Als Muse fan was het eigenlijk niet te voorkomen dat ze in de toptien zouden komen, maar vooral omdat ze me toch weer hebben doen verbazen over de kwaliteit van hun muziek deze notering.

7. Tonight: Franz Ferdinand
Simpelweg omdat ik elke keer ontzettend vrolijk wordt als ik een nummer van deze cd hoor; heerlijke feestmuziek.

8. Placebo - Battle for the Sun
Typisch Placebo maar toch ook weer wat nieuws: perfecte balans als je het mij vraagt en gewoon een goed boeiend album.

8. Editors - In this Light and on this Evening
Ondanks dat ik nog steeds moet wennen aan het geluid en ik het eigenlijk overdreven en geforceerd vind overkomen heeft het me toch weten te boeien en daarom nog net in deze top 10.

10. Madness - The Liberty of Norton Folgate
Van een vriend gekregen voor mijn verjaardag en eigenlijk mijn kennismaking met deze band en damn wat wordt ik hier vrolijk van: heerlijke feest muziek en gemakkelijk boeiend voor een heel album lang!

Verder geen album maar wel het vernoemen waard: de fantastische verzamelcd Dark was the Night!!
Laatst gewijzigd door renzo op 29 dec 2009 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 29 dec 2009 12:46

Niet mijn smaak (op je nr.1 na dan) maar wel een mooie verantwoorde top
11. Je kon niet kiezen wat je op nr. 6 wou zetten?

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 29 dec 2009 17:36

hadiederk schreef:Niet mijn smaak (op je nr.1 na dan) maar wel een mooie verantwoorde top
11. Je kon niet kiezen wat je op nr. 6 wou zetten?

En je attendeert me op een foutje zie ik nu, dus ook daarvoor dank! Dan valt helaas Eels weg van de lijst.

Plaats reactie