Echt?bobocad schreef:Mijn top 10 van de beste albums van 2009 staat bij voor 99,999% wel vast.![]()
Ik voorzie ergens binnen een decennium alle interessante albums van 2009 beluisterd te hebben.

Het vergaat mij net zo als Zvorod. Het is meerdere malen voorgekomen dat ik mijn beste album van een bepaald jaar pas jaren nadien ontdekte.bobocad schreef:Ja, want de rest is niet echt interessant te noemen, althans voor mijn persoontje. Dus hou ik het lekker kortzvorod schreef:Echt?bobocad schreef:Mijn top 10 van de beste albums van 2009 staat bij voor 99,999% wel vast.![]()
Die nieuwe van Epica is erg goed inderdaad (en dan is Gothic Metal (of hoe je het wil noemen) niet eens mijn soort muziek). Maar Foo Fighters boven Rammstein, en dan ook nog een Greatest Hits boven een fantastische comeback cd? Dat kan écht nietbobocad schreef:Mijn top 10 van de beste albums van 2009 staat bij voor 99,999% wel vast.![]()
1. Epica - Design Your Universe
4. Foo Fighters - Greatest Hits
5. Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da
Bedankt voor de tips. Transatlantic is mij een beetje bekend vanwege Pete Trewavas. De andere bands ken ik echter niet.hadiederk schreef:toch zie ik o.a. Sivert Høyem, Transatlantic, Katatonia en Gazpacho wel in jouw straatje passen.
De juiste term is symfonische metal. Maar soms wordt wel eens opera metal of symfonische gothic metal genoemd. Power metal en Black metal worden ook in het gerne symfonische metal gestopt.PascalE schreef:Die nieuwe van Epica is erg goed inderdaad (en dan is Gothic Metal (of hoe je het wil noemen) niet eens mijn soort muziek).