Klassieke Muziek

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Klassieke Muziek

Bericht door Kyrill » 14 jan 2010 12:09

Ik weet niet of hier al een topic over is? Zo ja link mij die dan maar en zet deze dan maar op slot. Zo niet laat deze dan staan en discussier mee.
Ik ben gister avond begonnen met luistere van A Master Piece Collection! Oh en wat is het mooi een aantal keer kon ik het gewoon niet droog houden. Ik ben tot de conclusie gekomen dat luisteren naar anderen muziek zinloos is. Want mooier dan klassieke muziek als Tchaikovsky, Mozart, Schubert en Mendelsson. Echt ik heb het gevoel dat ik een openbaring heb beleefd! Vivaldi zei een vriend van me is een beetje de Frans Bauer van de klassieke muziek. Het is zeker niet het mooiste maar ik ging gister helemaal stuk bij dingen als:

Echt die A Master Piece Collection bevalt 155 nummers van vele bekende klassieke artiesten als Mozart, Chopin, Schubert, Schumann, Vivaldi en nog veel meer. Je zou kunnen zeggen dat vanuit het niets hiermee beginnen tijd kost. Voor mij koste het echter weinig tijd ik was binnen no time overtuigd van de briljantie er van. Het is jammer dat ze bijna allemaal zo goed als dood zijn. Want dan wordt het moeilijke nieuwe stukken te creeren. Ik kan hier lang en kort over doorgaan maar dit moet iedereen gewoon luisteren _O_

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 14 jan 2010 12:14

Ik ben er ook zeker voor in, niet altijd overigens, maar ik kan soms zeker de mood ervoor dragen.

Ik heb onlangs deze 2-cd gekocht... Very Relaxing Classics.
Afbeelding

Niet al de standaard classics, maar ook niet gelijk het zware werk, iets waar veel mensen juist tegenaan hikken, evenals ikzelf.

Leuk is ook dat je wat filmmuziek op deze cd terugvind (zie dikgedrukt), maar ook het wonderschone (en hiervoor kocht ik deze cd) Canon D. van Pachelbel, misschien wel het schoonste klassieke stuk wat ik (op dit moment) ken. Grappige was trouwens dat ik daarop kwam door de trouwscene in The Proposal... het was even zoeken, maar dan heb je wat.

1. Puccini: Gianni Schicchi: O mio babbino caro
2. Mascagni: Cavalleria Rusticana: Intermezzo
3. Rachmaninov: Rhapsody on a theme of Paganini, Op. 43: Excerpt(s)
4. Pachelbel: Canon and Gigue for 3 Violins and Basso Continuo in D major: Canon
5. Offenbach: Les contes d'Hoffmann: Barcarolle
6. Myers: The Deer Hunter: Cavatina
7. Barber: Adagio for Strings, Op. 11
8. Bach: Suite for Orchestra no 3 in D major, BWV 1068: Air
9. Puccini: Madama Butterfly: Humming Chorus
10. Dvorák: Symphony no 9 in E minor, Op. 95/B 178 "From the New World": 2nd movement, Largo
11. Grieg: Peer Gynt, Op. 23: no 13, Act 4 Prelude - Morning
12. Barry: Dances with Wolves: Theme
13. Tavener: The Lamb "Little Lamb, who made thee?"
14. Massenet: La Vierge: Dernier sommeil de la Vierge
15. Debussy: Prélude à l'après-midi d'un faune
16. Liszt: Consolations (6) for Piano, S 172: no 3 in D flat major, Lento placido
17. Mozart: Sonata for Piano no 18 in D major, K 576 "Hunt": 2nd movement, Adagio
18. Rachmaninov: Symphony no 2 in E minor, Op. 27: 3rd movement, Adagio - Excerpt(s)
19. Rachmaninov: Concerto for Piano no 2 in C minor, Op. 18: 2nd movement, Adagio
20. Albinoni: Adagio for Organ and Strings in G minor
21. Satie: Gymnopédies (3) for Piano: no 1, Lent et douloureux
22. Mozart: Concerto for Piano no 21 in C major, K 467: 2nd movement, Andante
23. Fauré: Pelléas et Mélisande, Op. 80: Sicilienne
24. Bizet: Carmen: Suite no 1 - Act 3 Prelude "Intermezzo"
25. Canteloube: Chants d'Auvergne: Volume 1 - no 2, Baïlèro
26. Elgar: Sospiri, Op. 70
27. Bach: Sonata for Viola da Gamba and Harpsichord no 3 in G minor, BWV 1029: 2nd movement, Adagio
28. Schubert: Quintet for Strings in C major, Op. 163/D 956: 2nd mvt, Adagio - (Excerpt)
29. Marcello: Concerto for Oboe in D minor: 2nd movement, Adagio
30. Vivaldi: Chamber Concerto for Lute and 2 Violins in D major, RV 93: Adagio
31. Shostakovich: Gadfly Suite, Op. 97a: Romance
32. Rodrigo: Fantasía para un gentilhombre: Adagio
33. Puccini: Gianni Schicchi: O mio babbino caro

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Klassieke Muziek

Bericht door Colonel_Kurz » 14 jan 2010 13:15

Kyrill schreef:Ik weet niet of hier al een topic over is? Zo ja link mij die dan maar en zet deze dan maar op slot. Zo niet laat deze dan staan en discussier mee.
Er was al dit topic, maar dat was puur bedoeld voor aanraders en favorieten. Vooralsnog heeft dit topic de potentie om breder te zijn, dus wat mij betreft blijft het open. Doe wel vooral je winst met dat andere topic als je op zoek bent naar meer muziek.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 14 jan 2010 14:21

Thnx Kurz :)

@ Axe: Mooie lijst! Ik zie al wat namen die ik ook nu op mijjn ipod heb staan. Zoals Debussy niet het zelfde nummer maar ik luister nu naar zijn Arabesque.

Ik moet wel zeggen dat sommige dingen moet je leren luisteren. De 5de symphony van Beethoven kwam ik niet zo makkelijk doorheen en ben ik na 3/4 minuten gestopt met luisteren. Terwijl een 1812 Overture 15 minuten duurt en die heb ik aan een stuk afgeluisterd. Toch is het alsof er een hele nieuwe wereld voor me wordt geopend.

Tja Pachebel Cannon in D is gewoon fantastisch absoluut.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 14 jan 2010 14:24

Kyrill schreef: @ Axe: Mooie lijst!
Om misverstanden te komen, dit is niet mijn top zoveel hoor, maar de tracklist van de genoemde cd.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 14 jan 2010 14:25

Ja weet ik :wink: :T . Ik ga binnenkort wat informatie over een aantal componisten opzoeken. In Kafka on the Shore die ik paar weken geleden heb uitgelezen werd er ook heel veel verteld over Schubert.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 15 jan 2010 02:41

Als je van klassieke muziek houdt, dan moet ook echt een keer muziek van Ludovico Einaudi luisteren. Ik ben fan van vele bands, maar ik werd nooit echt verliefd op een nummer. Dit nummer (zie hier onder) was een van de eerste nummers waar ik dus verliefd op werd.

Dit nummer heet Primevera (Lente)
Als je het nummer "The Four Seasons" van Vivaldi kent, dan herken je een mooi gedeelte. (Bij Primevera begint het bij
Spoiler
2:25
)

Luister ook maar eens naar Love is a mystery van hem. En er zijn veel meer nummers zijn te vinden op Youtube. Maak gewoon een playlist, zet je scherm uit, doe je ogen dicht, luister en geniet.

EDIT:
Ik zie nu ook dat er een andere topic is. Als mijn reactie niet welkom is in dit topic, dan knip ik mijn reactie uit deze topic en plaats hem bij die andere. (componisten e.d.).
Bij voorbaat mijn excuses voor het ongemak.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jan 2010 18:18

Toch wel een van mijn favorieten:

Piano Concerto in F Minor - Bach:

Een mooier gracieuzer en gevoeliger klassiek stuk ken ik denk ik niet.

en deze:

.zooo 'heavy'..maar zonder banaal te worden. _O_

en deze spreekt het meest tot de verbeelding:

Plaats reactie