Axeqlusive Corner of Sound

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 09 mar 2010 22:00

Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet waar is
8)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 22:01

Dr. Strangelove schreef:Potjandozie, slaat ie gewoon de Verzoening over. Geen woord erover. :x
Ik had al zo'n vaag vermoeden dat jij er misschien nog wat verder over wilde uitwijden. Waarvoor dank overigens.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 mar 2010 22:03

Dat, en alle liedjes / teksten uit JCS natuurlijk. :wink:

Sorry, Axe... goe gedaan verder hoor, mooi hoekje heb je hier. :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 22:03

Touchwood schreef:Ik vind Frankie-Boy normaalgesproken niet heel geweldig, maar dit nummer is inderdaad prachtig.
Mag ik vragen wat je normaal gesproken tegenstaat?

edit: dank je Touch :oops:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 mar 2010 22:11

Dat 'gebrouwel' (gebral, gebrouwel - heb er zo geen ander woord voor), bevalt me niet. De gggg en de rrrr.... snap je wat ik bedoel ? Maar de melodielijnen zijn vaak wel heel sterk. En de teksten.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 22:17

Ik snap je helemaal hoor, ik stoor me er helemaal niet aan, maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar wat je zegt, de teksten zijn heel erg sterk.

Ik vind het gewoon erg jammer dat veel mensen gelijk zeggen Zwart/ Wit of Kronenburg Park als ze de naam Frank Boeijen horen. Zo cliché, de man heeft zoveel meer moois gemaakt.

Leuk ook dat je het zo waardeert 10glazenbier (sinnekloasenbeir), was je er al mee bekend? (en please vertel me waar je naam voor staat, ik doe het uit gekheid).

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 09 mar 2010 22:24

Axeqlusive schreef: Ik vind het gewoon erg jammer dat veel mensen gelijk zeggen Zwart/ Wit of Kronenburg Park als ze de naam Frank Boeijen horen. Zo cliché, de man heeft zoveel meer moois gemaakt.
Dat is niet cliché m'n beste Axe, maar niet meer dan logisch, omdat dat nu eenmaal z'n grootste hits zijn geweest. Als iemand twee onbekende obscure titels van Frank Boeijen gaat noemen, vervolgens vreemde vragende blikken krijgt, omdat geen mens er van gehoord heeft, wat denk je dat de kenner vervolgens voor nummers gaat noemen?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 22:29

Klopt ook wel hoor Patrob, en hij doet het ook zelf. Door als hij bij bijvoorbeeld een Vrienden van Amstel staat telkens weer die twee nummers te gaan spelen, in plaats van nieuw(er) werk.

Het is wat het grote publiek van hem kent en wil horen. Maar toch raad ik iedereen aan eens naar het theater te gaan voor een show van hem. Geen gedans of gejoel, maar puur... luisteren naar de teksten en genieten van de muziek.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 09 mar 2010 22:41

Om met Hans Teeuwen te spreken: BOEIJEN !!! :D

Het probleem voor sommige mensen is dat Frank Boeijen je hersenpatronen beinvloedt zodat je na pakwel 1,5 LP-kant de neiging krijgt om de hand aan jezelf te slaan.

Zeker zijn teksten zijn heel poetisch en sensibel, de melodieën zijn meeslepend en gevaarlijk door de frequent aanwezige onderstroom maar de man is niet altijd even goed te verstaan of je wilt 'm niet meer goed verstaan vanwege zijn ontzettende politieke correctheid.
Dan wil je gewoon weer 's effe lekker rausen met Claw Boys Claw...

en die borstkas van Frank Boeijen open klauwen, dat kapsel afrukken en... TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT TILT

Voor het overige: prima, aangename en verrassende besprekingen, Axeqlusive ! _O_
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 09 mar 2010 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 22:51

:D

Ik heb nou eenmaal een voorliefde voor muziek waarvan je de neiging krijgt de hand aan jezelf te slaan. Dat zie je terug in al mijn stukjes tot dusverre.

Misschien moet ik volgende keer een stuk wagen aan The Doors waar ik een stuk zal wagen aan het altijd foute Back Door Man. Ik wil ook nog een keer een stuk wagen aan de '68 Comeback Show van Elvis. Of juist een wat onbekendere artiest... ik zal er eens over nadenken.

Het moet natuurlijk niet het "word manisch depressief met Axeqlusief- hoekje" worden :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 09 mar 2010 22:54

Ook Lou Reed zou in dat rijtje niet mogen ontbreken..

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 09 mar 2010 23:01

Daar heb ik me (nog) nooit zo in verdiept als ik eerlijk ben. Misschien moet ik dat maar eens doen. Onlangs ben ik ook naar Tom Waits gaan luisteren, Closing Time heb ik ook daadwerkelijk aangeschaft, geweldig album. Daarna Mule Variations gekocht, maar die viel me dan weer zwaar.

Ach zo heeft een ieder muziek die hem (of haar) wel of niet ligt. Heeft te maken met smaak, maar vast en zeker ook met de muziek waar je mee groot bent geworden. Voor mij waren dat the Beatles, de Stones, the Doors, Cliff Richard en Elvis. Dit alles aangevuld met een handvol eighties muziek wat tegenwoordig in de foute hoek valt (A-Ha en de Pet Shop Boys zijn ook mijn favorieten).

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 09 mar 2010 23:29

patrob schreef:Ook Lou Reed zou in dat rijtje niet mogen ontbreken..
Dan denk ik eerder aan z'n compaan uit de Velvet Underground en als we dan ook nog begrippen als 'Elvis', 'De hand aan jezelf slaan' en 'manisch' gaan ventileren, kom je automatisch uit bij de vertolking van 'Heartbreak Hotel' door John Cale.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 mar 2010 23:57

Axeqlusive schreef:Daar heb ik me (nog) nooit zo in verdiept als ik eerlijk ben. Misschien moet ik dat maar eens doen. Onlangs ben ik ook naar Tom Waits gaan luisteren, Closing Time heb ik ook daadwerkelijk aangeschaft, geweldig album. Daarna Mule Variations gekocht, maar die viel me dan weer zwaar.
Ik zou ook niet van Closing Time naar Mule Variations gaan, dat lijkt me nogal een cultuurshock. Als je tenminste de barmuziek van Closing Time verwacht en de rauwe, absurde en harde folk van Mule Variations voor je kiezen krijgt, inclusief een heel andere stem. Als je meer Waits in de stijl van Closing Time wilt horen, zou ik de albums die hij in de jaren daarna maakte aanraden: The Heart of Saturday Night, Nighthawks at the Diner (mijn favoriet uit deze periode van Waits), Small Change, Foreign Affairs, Blue Valentine en Heartattack and Vine. Ik zou het in chronologische volgorde (zoals het er nu staat) proberen, langzamerhand veranderen zijn stijl en stem. En dan komt de geniale trilogie Swordfishtrombones, Rain Dogs en Frank's Wild Years, zijn beste werk wat mij betreft maar niet voor iedereen geschikt.
Axeqlusive schreef:Misschien moet ik volgende keer een stuk wagen aan The Doors waar ik een stuk zal wagen aan het altijd foute Back Door Man.
Misschien moet je je dan wel even verdiepen in de geschiedenis en betekenis van het nummer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Back_Door_Man

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 10 mar 2010 00:02

Als ik die lange benen van dat keyboardmens zie heb ik toch niet het idee dat de keyboard het enige is waarbij de toetsen aan het eind van de avond beroerd zijn...

Aiaiai, die halve noten. Die hakken erin ! 8)
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 10 mar 2010 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie