Axeqlusive Corner of Sound

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 08 jun 2010 17:34

Voor de liefhebbers van Fiction Plane...

Ik heb mijn eerste torrent geupload, het complete concert van Fiction Plane in Delft. Registreer je even en geniet van vele mooie muziekopnames, waaronder dus nu Fiction Plane.

http://www.dimeadozen.org/torrents-deta ... ?id=307673

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 08 jun 2010 22:02

Ik zal ergens in de komende week trouwens eens kijken of ik een stukje kan maken... ik laat nog even in het midden over wie.

Ik had hier gisteren een stukje staan over de DVD die ik maakte van de Pinkpop show van John Mayer. Maar een paar uur later werd die verwijderd van dimeadozen.org.
Het converteren van .flv naar wat dan ook schijnt niet goedgekeurd te zijn. An sich terecht natuurlijk, maar het is een mooie dvd.

Ik heb hem nu opnieuw geupload:
http://thepiratebay.org/torrent/5617083

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 jun 2010 10:51

Vandaag een stukje over lokaal talent. Een band genaamd Grosh, genoemd naar de achternaam van de twee broers Erik en Alex die de band op hebben gericht. Ik ben met ze in aanraking gekomen toen ze op zoek gingen naar een nieuwe gitarist en de keuze viel op een van mijn beste vrienden. Grosh is een hardwerkende vijf-koppige pop-rock band uit Rotterdam. Met hun catchy songs hebben ze gespeeld in binnen- en buitenland. Na een wat rustige periode van schrijven, herschrijven en opnemen zijn ze er nu weer helemaal klaar voor om de Nederlandse podia onveilig te maken.

Afbeelding

Na een beginperiode met regelmatig optredens werd besloten het roer om te gooien. Na de komst van een nieuwe gitarist, werd uiteindelijk ook beslote om te kiezen voor een nieuwe drummer en besloot zanger Alex om zich meer te concentreren op zijn gitaarspel en over te gaan op de backingvocals waarna zanger Presley de band weer compleet. De weg was geasfalteerd, de eerste stappen zouden volgen. Een uitgebreid plan werd samengesteld. Eerst alles nóg strakker aandraaien en vooral heel veel oefenen en nieuwe songs schrijven.

Het afgelopen jaar heeft Grosh veel tijd doorgebracht in de studio. Met de ervaren producer Sven Lens (Snoop Dogg, Nelly Furtado en Trijntje Oosterhuis) aan hun zijde, hebben ze van hun nieuwe songs een hitgevoelige plaat kunnen maken.

Grosh kan rekenen op een vaste groep fans en heeft al gespeeld op bekende poppodia in het land als bijvoorbeeld de Melkweg in Amsterdam, Bibelot in Dordrecht, en Speakers in Delft. Op het moment is de band druk bezig met de laatste voorbereidingen voor hun Dutch Radio Tour: een promotietour langs de lokale en regionale omroepen van Nederland. Als kick-off van deze tour is de nieuwste single Fever gratis te downloaden op hun music pagina.

Mocht je meer willen weten over Grosh, breng dan eens een bezoekje aan hun website, en vind daar ook gelijk links naar hun MySpace, Twitter, Hyves en Youtube.
Mocht de bovenstaande video je bevallen, luister dan ook eens naar:
Fever
Scared of the World
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 17 aug 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 22 jun 2010 09:58

Even iets van een compleet andere orde... plagiaat!
Een Axeqlusive discovery... David Guetta pleegt in mijn ogen namelijk plagiaat op Fatboy Slim!

Luister Memories van David Guetta vanaf 0.44 sec. en daarna Right Here Right Now van Fatboy Slim vanaf 0.22 sec. en oordeel zelf.

Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 17 aug 2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 22 jun 2010 10:02

Buiten dat het 2 heerlijke nummers zijn, vind ik de gelijkenis wel meevallen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 22 jun 2010 10:04

Remon schreef:Buiten dat het 2 heerlijke nummers zijn, vind ik de gelijkenis wel meevallen.
True (dat het heerlijke niks aan de hand nummers zijn), maar volgens mij zijn er mensen voor minder aangeklaagd in het verleden.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 22 jun 2010 14:51

Dat is zo! Al is het soms ook overduidelijk en gebeurt er niks, zoals bij met Lady Gaga's Bad Romance, waar een stuk echt gewoon gekopieerd is van een oude Hollandse dance/hardcore klassieker (ben even de naam kwijt).

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 jun 2010 15:01

De snaarpartij van Fatboy Slim is in ieder geval een sample van James Gang, dus Slim heeft weinig aan te klagen. Misschien heeft Guetta hetzelfde sample of een ander gedeelte uit dat nummer ook gebruikt? En misschien heeft hij er ook wel gewoon voor betaald. Wat natuurlijk ook gewoon vaak gebeurt. Misschien gaat een deel van de opbrengsten van Bad Romance bijvoorbeeld ook wel naar dat stel Hollanders waar dat kennelijk op gebaseerd (ik zou het niet weten, ik geloof niet dat ik Bad Romance ooit in zijn geheel vaker dan één keer gehoord heb.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 22 jun 2010 15:13

Colonel_Kurz schreef:[...] En misschien heeft hij er ook wel gewoon voor betaald. Wat natuurlijk ook gewoon vaak gebeurt. [...]
Dat zou natuurlijk best kunnen :P
Maar het viel me op en vond het leuk om even te delen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 27 jul 2010 10:49

Eindelijk weer even tijd om een nieuw stukje te schrijven. Vandaag over Ari Hest, een multi-instrumentalist die werd geboren op 16 juni 1979 in Manhattan. In de periode dat ik een album van de eerder beschreven Matt Nathanson tegenkwam liep ik ook het album Someone To Tell tegen het lijf van Ari Hest. Ik luisterde het album en kwam tot een tweetal favoriete tracks, waarna het album in mijn kast belandde. Tot voor kort… toen ik het album weer uit de kast trok en sindsdien komt hij bijna dagelijks voorbij.

Afbeelding

Als kind nam Ari piano lessen en later leerde hij zichzelf op gehoor gitaar spelen op de gitaar van zijn moeder, waarbij hij in muziekstijl werd beinvloed door de platenkast van zowel zijn vader als moeder. Voorbij kwamen zo onder andere U2, Paul Simon, The Beatles, Tears for Fears en Pearl Jam. Als kind wilde Ari echter vooral een professioneel honkbal speler worden, een sport die hij ook bleef beoefenen tot aan het einde van zijn high- school. Later in zijn jeugd zong Ari weleens een jingle in voor speelreclames, welke zijn vader schreef. Ari begon zich meer en meer voor de muziek te geven en op 17 jarige leeftijd schreef hij zijn eerste eigen nummer. Hij speelde in de band Synapse van 1997 tot 1999, waar hij het schrijven van nummers verder ontwikkelde.

In 2002 studeerde hij af aan de New York University. Tijdens deze studie begon hij zich meer en meer te focussen op de muziek wat zich uitte in kleine tours langs colleges en clubs door heel de Verenigde Staten. In de tussentijd richtte hij ook zijn eigen label op; Project 4, waaronder hij zijn eerste EP en twee albums uitbracht.

In maart 2004 tekende hij een contract met Columbia. Hieruit vloeide het album Someone To Tell uit. Als je van easy listening houdt en de moderne singer/ songwriter is dit album echt een aanrader. Vanaf deze tijd brengt Ari met enige regelmaat een nieuw album uit waaronder ook The Green Room Sessions een album wat hij opnam op zijn laptop met het Apple programma GarageBand. Ari nam alle vocals en instrumenten voor eigen rekening, waaronder de akoestische, electrische en bass gitaar, keyboards, harmonica en de percussies. Ari geeft soms ook demo’s van GarageBand bij Apple Stores welke altijd vrij toegankelijk zijn.

Nadat Ari in 2008 Columbia heeft verlaten zet hij een nieuwe project op, genaamd 52. 52 staat voor het aantal weken in een jaar. Elke week maakt hij een nieuw nummers en plaatst deze voorzien van een klein blogje op zijn website. Het project wordt een groot succes en is nog steeds toegankelijk. In 2009 verschijnt zijn meest recente album Twelve Mondays met een selectie van de 12 beste songs van dit project.

Een andere favoriet is het nummer:
A Fond Farewell

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re:

Bericht door Axeqlusive » 17 aug 2010 14:15

Seau... even alle YouTube linkjes geupdate, dus alle video's die ik bij mijn stukjes geplaatst had doen het ook weer. Ik zal binnenkort weer eens een nieuw stukje neerpennen. Ik denk dat het Natalie Merchant gaat worden.
ErikSchierboom schreef:Ik heb ook maar meteen The Courage of Others en The Trials of Van Occupanter aangeschaft :D Ik laat je later nog weten wat ik van de gehele albums vind, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Erik? We zijn een tijdje verder, misschien zijn de albums ondertussen een beetje geland... hoe bevallen ze?

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door ErikSchierboom » 22 aug 2010 20:05

Axeqlusive schreef:
ErikSchierboom schreef:Ik heb ook maar meteen The Courage of Others en The Trials of Van Occupanter aangeschaft :D Ik laat je later nog weten wat ik van de gehele albums vind, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Erik? We zijn een tijdje verder, misschien zijn de albums ondertussen een beetje geland... hoe bevallen ze?
Geweldige albums, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar The Courage of Others. Zet een hoofdtelefoon op, draai die cd en je kan even heerlijk wegdromen. Briljante muziek. Het gitaarspel is sterk, de zang prima, maar het is de som der delen die de muziek zo goed maakt. Zelden heb ik een band zo mooi een sfeer horen creeeren.

Ik ga nu kijken wat ik van de rest van de door jou genoemde artiesten vind :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Axeqlusive » 13 sep 2010 11:22

ErikSchierboom schreef:Ik ga nu kijken wat ik van de rest van de door jou genoemde artiesten vind :)
Het nummer Bring Down vind ik ook erg sterk, met name door de toevoeging van Stephanie Dosen. Was grappig, want ik kwam er pas thuis achter dat zij meezong. Ik had mijn vriendin namelijk een paar weken ervoor een cd gegeven van Stephanie. Ook wel goed, al moet ik eerlijk zeggen dat ik toch een stuk minder heb met vrouwenstemmen.

Ik ben zelf op het moment even helemaal into Ari Hest. Lekkere easy going muziek. Voor velen vast te standaard en nietszeggend, maar ook muziek die in alle situaties wel past.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Axeqlusive Corner of Sound

Bericht door Axeqlusive » 22 okt 2010 13:50

Het is weer eens tijd... tijd voor A-Ha. Wie? A-Ha, ik hoor u denken 'dat is toch die boyband die leuke hitjes scoorde halverwege de jaren tachtig?'. Ja dat A-Ha inderdaad, maar daarbij wordt vooral vergeten dat A-Ha begin jaren negentig de Americana stijl ontdekte en ondanks dat hiermee het succes afnam wel de beste muziek om de hoek kwam kijken. Evenals dat ik liefhebber (ik heb een hekel aan het woord 'fan') werd van U2 tijdens de POP tijd, welke als 'minder goed' bekend staat, werd ik liefhebber van A-Ha ten tijde van de break die uiteindelijk zes jaar zou duren. Zeg je A-Ha tegen iemand hoor je vaak gelijk Take On Me terug, maar A-Ha is zoveel meer...

Afbeelding

A-Ha is een popgroep uit Noorwegen, bestaande uit Paul Waaktaar-Savoy, Magne Furuholmen en zanger Morten Harket. De groep ontstond in 1983 en het trio verliet Noorwegen om in Londen een muziekcarrière op te bouwen.

Hun debuutsingle Take on Me werd een grote hit, zowel in Europa als in de Verenigde Staten. Dit grote succes kwam mede tot stand door de revolutionaire videoclip die veel op MTV voorbij kwam. Dit succes kwam echter niet vanzelf, het nummer was er namelijk al in 1984 voorzien van een videoclip, maar pas in handen van de succesvolle producer Alan Tarney (die je misschien kent van Wired For Sound en We Don't Talk Anymore van Cliff Richard) werd het de hit zoals wij die kennen.

Het altijd lastige tweede album, Scoundrel Days, werd ook een groot succes met hitsingles als Manhattan Skyline en het nog steeds regelmatig op de radio voorbij komende I've Been Losing You. In 1987 werd A-Ha gevraagd om de titeltrack op te nemen voor de nieuwe James Bond film The Living Daylights. De samenwerking met Bond componist John Barry verliep niet zonder slag of stoot en A-Ha voelde zich genoodzaakt om voor het derde album Stay On These Roads een eigen versie op te nemen van het nummer die muzikaal nogal verschilt van de versie die op single verscheen.

Na bij het derde album door de platenmaatschappij toch als een soort jongensband te zijn behandeld, wat zich vooral uitte in videoclips als van You Are The One, ging het roer om. Al het kitschere van de jaren tachtig ging aan de kant, en er volgden twee albums die weliswaar niet meer zo succesvol waren maar die muzikaal in mijn optiek een stuk hoger van kwaliteit zijn. In deze periode zet A-Ha ook het record van meeste betalende bezoekers op een eigen concert, namelijk een publiek van meer dan 195.000 mensen in het Maracana Stadion in Rio de Janeiro in Brazilië op 26 januari 1991.

In 1994 worden nog wat pogingen gedaan tot schrijven van nieuwe teksten en opnemen van demo's maar het gevoel is weg. A-Ha beland op een zijspoor, maar de band gaat nooit definitief uit elkaar. Totdat A-Ha in 1998 wordt uitgenodigd om op te treden bij het Nobel Peace Prize gala, waar ze de oude hit The Sun Always Shines On TV spelen en een nieuw nummer Summer Moved On. In 2000 volgt een compleet nieuw album, A-ha is terug! En ondanks dat her grote succes in Nederland nooit meer terugkomt is A-Ha zeker in Scandinavie, Duitsland en zeker ook in Azië onverminderd populair.

In de 00's zullen uiteindelijk vier studioalbums en een livealbum verschijnen waarbij ze meer en meer terugkeren naar de sound van het begin, weliswaar gemoderniseerd. Op 15 oktober 2009 werd aangekondigd dat a-ha, 25 jaar na hun doorbraak, stopt in 2010. Op dit moment loopt een jubileum- en afscheidstour, de Ending On A High Note Tour. Ter ere hiervan verscheen afgelopen maand de dubbelcd '25' met daarop hun grootste hits en nog een een laatste nieuwe nummer Butterfly. Op de mooie datum van 10 oktober 2010 verzorgde A-Ha hun afscheid in Nederland in de Heineken Music Hall te Amsterdam. Het laatste concert zal plaatsvinden in Oslo op 4 december 2010.

Soloprojecten
Morten Harket heeft inmiddels ook een aantal solo-cd's uitgebracht: Poetenes Evangelium, Wild Seed en Vogts Villa. Pål Waaktaar-Savoy speelt samen met zijn vrouw Lauren Savoy en drummer Frode Unneland in de band Savoy. Van Savoy zijn er inmiddels al 4 cd's verschenen: Mary is coming, Lackluster me, Mountains of time en Reasons to stay indoors. Magne Furuholmen heeft samen met Kjetil Bjerkestrand onder de naam Timbersound diverse cd's uitgebracht, voornamelijk soundtracks voor films/televisieseries etc. Ook is Magne in Noorwegen een bekende kunstenaar. Hij heeft al diverse exposities gehad en maakt kunstwerken van diverse materialen. Magne heeft tevens een solo-cd uitgebracht waarop Guy Berryman en Will Champion van Coldplay meespelen.

Naast mijn favoriet hierboven Locust kan ik jullie nog wat andere nummers aanraden:
East Of The Sun
You'll Never Get Over Me
Forever Not Yours
Maar voor de mensen die het gewoon echt een kans willen geven, raad ik de complete albums East Of The Sun, West Of The Moon en Memorial Beach aan.
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 10 apr 2013 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Axeqlusive Corner of Sound

Bericht door Axeqlusive » 06 apr 2011 10:52

Seau... dat is weer een tijdje geleden zeg!
Ik heb op dit moment Ari Hest even helemaal herontdekt, gewoon simpele gitaarmuziek, easy listening ten top. Luister eens naar Morning Streets bijvoorbeeld.

Maar waar ik eigenlijk voor bericht, in de loop van vandaag zal ik weer een nieuw talent aansnijden... Jonathan Jeremiah!

Plaats reactie