Muziek discussie groep

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 15 mar 2010 22:23

zvorod schreef:Mijn eerste indruk was een kleine teleurstelling: ik had het allemaal wat meer vernieuwend of "anders" verwacht op basis van lyrische besprekingen allerhande op het net. Vond het allemaal niet zo hoogstaand en gevarieerd, maar wél goed.

Intussen ben ik het album meer en meer gaan waarderen. Qua sfeerschepping moet het volgens mij niet veel platen laten vóórgaan. Op dat vlak zit het al van bij het prima openingsnummer snor (en een nummer als The Lodge: whoa :T ). Verder geniet ik vooral van de lange instrumentale lappen die neigen naar post-rock (Odal is bvb een van mijn favorieten hier).
Ik heb eigenlijk nauwelijks problemen met de grunts, moet ik zeggen, zeker omdat ze ook helemaal niet zo prominent aanwezig zijn. Ik zou zelfs verder gaan en zeggen dat het eerder de cleane zang is die voor mij beter kan (behalve in de passages waar de stemkleur mij een beetje aan Arcturus doet denken :8 ).

Beste nummers kiezen is een moeilijke opgave. De plaat moet in zijn geheel beluisterd worden.
Ook is het een groeiplaat volgens mij, de sfeer is makkelijk op te pikken, maar je begint pas na een tijdje op de details te letten.

Ik heb toch geprobeerd om de nummers te quoteren, en kom bij een eindscore uit van 7.7/10. Kan mogelijk meer worden, maar ik moest me van jullie tot één week beperken voor een plaat :wink:
Kortom, bedankt PascalE, metal voor niet-metalheads: just the way I like it. De plaat blijft dan ook rotsvast in mijn playlist staan. :Y
Hé dat had ik ook, eerder de gewone zang die niet altijd even perfect valt, dan de grunts. De grunts hoor ik bij wijze van spreken al niet meer na twee/drie keren, en nu gaat het me meer om de details in de langere stukken (die wel heel wat met postrock van doen hebben).

Héél fijne plaat (met voorsprong de beste tot nu toe :P), bij voorkeur ook 's avonds lekker rustig te beluisteren. Voorlopig staat alles op 4 sterren, de tijd zal uitwijzen of ik er sommige nummers ga vinden uitspringen of ga beu worden, maar dat is nu nog zeker niet het geval.

En dus krijgt de plaat in zijn geheel ook 4/5 voor mij.

Zonder dat tikje zou ik the Lodge misschien minder leuk vinden, denk ik, maar mét is het absoluut genieten.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 mar 2010 23:33

Mooi dat er toch enkele liefhebbers zijn (al had ik het stiekem van zvorod en El Chivo wel verwacht). :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 mar 2010 23:35

In de openingspost heb ik nu ook verwerkt wat we nu debaten, luisteren en vorige albums. Als het goed is heeft iedereen gister rond 21:50 de downloadlink van die van Patrob van mij ontvangen via PB.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 16 mar 2010 10:46

Tja, Agalloch, óf je vindt het geweldig óf je vindt het helemaal niks. Ikzelf zit daar een beetje tussen in. Zonder nadere informatie opgezocht te hebben bij de eerste beluistering vermoedde ik te maken te hebben met een Noorse progrockband. Sfeervol, donker en traag waren mijn eerste indrukken. Na het pakweg zesde nummer kreeg ik moeite met de aandacht erbij te houden maar dan nog klonk het geheel als een aangenaam soort geluidsbehang. Daar zit ‘m ook gelijk het probleem want ik wil emotie of geemotioneerd worden, spanning en agressie,
nummers met een kop en kont. Coupletten met een refrein zijn niet per definitie noodzakelijk maar helpen wel om en goede spanningsboog op te bouwen. Kom ik vanzelf bij de teksten. Ik heb de lyrics er maar even bijgezocht want door de vele grunts was het nog onverstaanbaarder dan Frank Boeyen. En, wat ik al dacht, universum overstijgende hoogdravende teksten die door veel progrockliefhebbers worden versleten voor “intelligent”. Ik heb er helemaal niks mee.
Conclusie: prima film- of documentaire muziek en aangezien we hier toch dol zijn op cijfertjes zeg ik: drie uit vijf.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 mar 2010 10:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Agalloch de afgelopen week door drukte op het werk (en dat ik ook nog wat quality time met mijn meisje wil) nog niet echt een kans heb kunnen geven.

Ik huis hier vrij veel, maar op het werk heb ik niet echt de mogelijkheid om eens lekker naar andere muziek dan de radio te luisteren. Gisteren heb ik de plaat wel de eerste luisterbeurt gegeven en ik moet eerlijk zeggen dat dit echt niet mijn muziek is.

Muzikaal vind ik het allemaal nog best erg okay eigenlijk, maar dat grunten vind ik echt zo vreselijk.

Daarentegen hoor ik dan wel dat het in zijn soort vast erg goed is, maar het is niet mijn ding. Ik hoop er later deze week nog wat uitgebreider op terug te komen.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 16 mar 2010 11:34

Hey, wat ziet mijn glurend oog? Een leuk topic! Zet mij ook maar onderaan het lijstje :). Een week kan wat krapjes zijn qua luisterbeurten bij mij, maar ik ga m'n best doen.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 mar 2010 14:16

Zeurdoos schreef:Hey, wat ziet mijn glurend oog? Een leuk topic! Zet mij ook maar onderaan het lijstje :). Een week kan wat krapjes zijn qua luisterbeurten bij mij, maar ik ga m'n best doen.
Welkom terug! :T Een eer dat je ook meedoet zo'n FT legende :)
Ik zet je onderaan de lijst! We hebben nu tot en met Juni gok ik ofzo al iets van 14 albums te bespreken 8) .
Het is nu pas Dinsdag dus ik PM je de album download link van het album van Patrob dat we vanaf as Maandag gaan bespreken :) Je hoeft alleen niet meteen al Maandag je mening te geven(geldt voor iedereen overigens) de discussie duurt tot en met de Zondag 23:59 :Y

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 mar 2010 14:17

Kyrill schreef:
Ik zet je onderaan de lijst!
Zo ga je toch niet om met een legende? :N :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 mar 2010 14:23

patrob schreef:
Kyrill schreef:
Ik zet je onderaan de lijst!
Zo ga je toch niet om met een legende? :N :wink:
Ik kan hem toch moeilijk boven aan de lijst zetten :wink:
Hij begrijpt heel goed wat ik bedoel..
Dus niet je Sha mode aanzetten en zeuren op alles dat ik zeg Patrob :wink:

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 mar 2010 14:24

Sorry hoor! :(

Ik zal het niet meer doen. :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 mar 2010 14:34

patrob schreef:Sorry hoor! :(

Ik zal het niet meer doen. :wink:
Nee je mag doen wat je wilt hoor :wink:
Nu ik er over nadenk vond ik het wel een geslaagde grap. Dus je hebt volkomen gelijk sorry Patrob :)

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 16 mar 2010 16:02

WAT!!?! Onderaan de lijst!?!! :x :o :|

;)

Maar eh, legende? Ik ben toch echt benieuwd naar de legendarische details... Ik ken ze zelf namelijk niet hehe

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 mar 2010 16:03

Je bent in ieder geval onderdeel van een legende omtrent popcorn en hondenbrokken. :wink:

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 16 mar 2010 16:06

Colonel_Kurz schreef:Je bent in ieder geval onderdeel van een legende omtrent popcorn en hondenbrokken. :wink:
:D

En iets met een versterker en een vreemde dokter, die ik vervolgens mee naar m'n date moest slepen (de versterker, niet de dokter...). Waarvoor dank nog dokter :P

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 16 mar 2010 16:47

Zeurdoos schreef:
Colonel_Kurz schreef:Je bent in ieder geval onderdeel van een legende omtrent popcorn en hondenbrokken. :wink:
:D

En iets met een versterker en een vreemde dokter, die ik vervolgens mee naar m'n date moest slepen (de versterker, niet de dokter...). Waarvoor dank nog dokter :P
Laat me raden, Filmtotaalmeeting 2005.

Plaats reactie