Muziek discussie groep

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 27 mar 2010 23:24

zvorod schreef:
Kyrill schreef:Dus er komen 2 extra dagen bij.
*kuch* told you so *kuch* B-)
Dude dit is het eerste geval dat men wat lakser is :wink:

Bovendien is dit aleen tijdelijk met dit album zo! Maar als het bevalt voer i het definitief door ja. Maar ik heb jouw meerdere keren om alternatieven gevraagd en dat was tevergeefs... :P :wink:
Axeqlusive schreef:Nog nooit meegemaakt :D alsof het al jaren bestaat dit topic. Geef het wat tijd Kyrill, komt gerust goed.
Ik heb aan een topic ook meegedaan op een ander forum :D :wink:

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 28 mar 2010 10:16

Hey, ik heb mijn mening al gegeven hoor :lol:

Maar voor het album van Hutchence kom ik wel in de problemen, want ik moet mijn eerste luisterbeurt nog beginnen daarvoor. Door de combo opgave pas dinsdag gekregen-drukke week gehad, denk ik. Dus nu zou wat uitstel welkom zijn :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 28 mar 2010 13:08

Stone Roses-Second Coming.

Ik dacht er eerst van te profiteren om gelijk ook hun eerste album eens wat beter te leren kennen, maar dat is er niet echt van gekomen (maar 1/2 keer beluisterd). Het leek alvast meer te beloven dan Second Coming.

Nochtans heb ik ook niet veel negatiefs daarover te melden: beetje gezapig soms, en het gitaarspel meestal wel goed, maar het gebeurt ook al eens dat de gitarist me net té fel aanwezig is. Bij Breaking into heaven bvb heb ik een paar keren gehad dat zijn spel me tegenstond, maar ook keren dat ik het allemaal OK vond, Driving South idem dito. mood of the day misschien..

De leukere nummers vind ik Daybreak en Straight to the Men en Love Spreads. Fijne vlaag van herkenning tevens bij Love spreads: was alweer vergeten dat het van hun was. Ook hier zit geen fan van de downtempo nummers op deze plaat: Ten Storey love Song of Your Star will Shine: ze mogen opkrassen.

Hidden track the Foz vond ik ook leuk door zijn dwarsheid: gaat misschien wat lang door, maar ik zet de plaat zeker niet af na Love spreads.

Goed, al bij al: ik werd er niet wild van, maar op een paar nummers na luistert het meestal wel aangenaam weg. Zeventje.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 29 mar 2010 00:29

Stone Roses - Second Coming.

Tja, wat moet ik er van zeggen...
Het gitaarspel is lekker stevig, de nummers zijn gevarieerd en steken technisch volgens mij wel goed in elkaar maar het doet me allemaal niks. Het blijft ook niet hangen. Ik kan er zo niet de vinger op leggen wat er mis is maar voor mij missen de nummers volgens mij een stukje identiteit (vooral de langzame nummers. Als ik er nu een op de radio zou horen herken ik hem mogelijk niet eens). Track 90 springt wat dat betreft nog het meest in het oog/oor. Verder kan ik niet zoveel met dit album...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 mar 2010 01:20

The Stone Roses - Second Coming
Ik kende de band niet voordat ik dit album opgestuurd kreeg, dus die vergelijkingen met hun debuut gingen voor mij niet op. Ik heb elke keer nogal wat moeite met die intro van vier en een halve minuut, maar daarna zet er wel een aardige groove met dito gitaarwerk in. Dit wordt voortgezet op Driving South, Daybreak, Straight To The Man, Good Times en Love Spreads. Maar wat ze akoestisch of aan ballades skip ik al snel. Niet interessant. En die zanger... tja, van die zang herinner ik me al niks meer tijdens het luisteren. Nummer 90 is dan wel weer leuk.
Ik geef dit album:
Afbeelding

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 mar 2010 08:08

Stone Roses - 2nd coming

Ik ken de Stone Roses al een klein beetje van de soundtrack van Trainspotting (Fools Gold) en de zanger van zijn medewerking aan een hoop UNKLE nummers. Verder ken ik zijn solo-albums Music of the Spheres en Solarized.

En ik moet bekennen dat ik het meeste van het bovengenoemde meer waardeer dan "het origineel". 2nd Coming begint spannend met Breaking into heaven, maar een paar nummers verder klinkt het wel erg hetzelfde allemaal. Vooral de gitaar breekt me op, met z'n eeuwige bluesjam gekabbel. Positieve uitschieters vind ik Tears, Daybreak en Love spreads (inderdaad ook de herkenning die El Chivo ook had). Met de rustigere nummers kon ik ook minder, hoewel het als achtergrond muziek wel te pruimen is. Track 90 vond ik, net als z'n voorganger Track 12 leuk voor een keertje luisteren, hoewel beide om heel andere redenen. Track 12 is me te gezapig, Track 90 "werkt" maar een keer, daarna wekt ie alleen maar. Irritatie.

Al met al 6,2. Ben nu wel benieuwd naar de cd waar Fools Gold vanaf komt (als ie op een normale cd staat tenminste), en daarvoor dank! :)

Ik ben overigens ook van mening dat wat meer dan een week luistertijd het topic alleen maar ten goede komt :Y. Ik heb het album van Michael Hutchon (of hoe ie ook heet hehe) nog niet eens binnen gehaald, laat staan geluisterd ...

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 29 mar 2010 10:14

Mijn voorstel is dan ook om 6 april te beginnen met het discussieren over het album van Michael Hutchence. Kyrill??

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 29 mar 2010 10:45

Ik weet het niet Axe. Dit gaat heel de planning in de war schoppen :wink: En als we het doen dan 5 April. Alleen dan moeten de mensen als Zeurdoos en Zvorod Remon lief aankijken dat we zijn discussie week 'uitstellen''. En dan komen jullie eigen albums dus ook veel later aan de beurt.

Misschien is het beter om nu al met Axe zijn keus te bespreken alleen ipv een week 8-10 dagen ofzo. Ik ben in ieder geval klaar voor Axe zijn bespreking heb het album 3-5x ofzo geluisterd. En dat gaat nog meer worden.

Wacht ik heb besloten en dit doen we:

Vanaf vandaag tot en met volgende week Woensdag bespreken we Axe zijn album. En tot en met deze Woensdag die van Patrob. En vanaf as Maandag tot en met Woensdag week erna de keuze van Remon.

Vanaf nu worden dus alle albums 10 dagen besproken. Sorry voor de mensen Pascal en ik zelf bij wie het 7 dagen was. Maar dat is dus te kort. Het enige wat we nu krijgen is dat je 2 albums tegelijk kan bespreken maar so be it, :wink: :T

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 mar 2010 11:03

Eh, elke woensdag bespreken is mijns inziens nog steeds een album per week (of begrijp ik het verkeerd?). Ik zit er trouwens totaal niet mee dat mijn album dan later komt. :)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 29 mar 2010 11:17

Het maakt in princiepe niet uit wie er begint. Dus ik begin met de bespreking van Axe om de vaart in het topic te houden:

Michael Hutchene- Michael Hutchene

Wederom een album in dit topic uit Axe zijn Corner of Sound. En wederom eentje die me erg weet te raken misschien nog wel meer dan de vorige. Want hier zitten niet echt negatieve uitschieters op.

Hier de albumlist en mijn bespreking:

01 Let Me Show You erg goede opener van het album. Je komt gelijk in de stemming heb erg van genoten. 8/10
02 Possibilities een goed nummer die ik nog zelfs ietjes beter vind dan de opening van het album. Dit vind ik gewoon super lekker en goed klinken. 8,5/10
03 Get On The Inside Deze is wel leuk ik vind er alleen niet zoveel aan 6/10
04 Fear Leuk en redelijk goed nummer doet me soms beetje denken aan de zanger van Talking Heads 7.5/10
05 All I'm Saying Ook een erg mooi nummer dat muzikaal sterk is en mij zeker weet te bevallen. 8.0/10
06 A Straight Line Deze is dan weer iets te druk voor me 6.5/10
07 Baby It's Alright Aardig nummer 7/10
08 Don't Save Me From Myself Goed nummer geniet er wel van 7.5/10
09 She Flirts For England Wel aardig nummer heb er niet heel veel mee. 7/10
10 Flesh And Blood Goed nummer 8.0/10
11 Put The Pieces Back Together Hier vind niet heel veel aan maar wel oke 6/10
12 Breathe Lekker nummer waar ik wel van kan genieten 7/10
13 Slide Away (ft Bono) Wat een nummer! Een van de weinigen nummers ooit die ik 7-9x op Repeat heb zitten luisteren. Echt het hoogtepunt van het album voor mij. 9.5/10
14 Standing On The Rooftop - bonustrack Lekker nummer 8/10
15 The Passenger - bonustrack Goed nummer dat lekker mysterieus begint 7.5/10

Cijfer album Axe:

8

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 29 mar 2010 11:18

Zeurdoos schreef:Eh, elke woensdag bespreken is mijns inziens nog steeds een album per week (of begrijp ik het verkeerd?). Ik zit er trouwens totaal niet mee dat mijn album dan later komt. :)
Nee er komen 3 dagen extra bij dat is 10 dagen ipv 7 :wink:

Dus er zijn 3 dagen dat er 2 albums tegelijk bespreken kunnen worden ipv 1 :wink:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 29 mar 2010 11:36

Een heerlijk lekker pop-rock album. Echter wel met een beetje een rare bijsmaak. Als je weet hoe de beste man is overleden en dat hij aan depressief en dergelijke leed, zijn teksten als "let me show you how you make me feel.... got my finger on the trigger" en "don't save me from myself" best heftig.

Natuurlijk is ook de bijdrage van Bono erg intens. Bono zong het nummer in korte tijd na de dood van Michael en zeker dat wetende hoor je dat gewoon. Ook hier is de tekst weer erg dubbel... Bono zijn eerste woorden zijn: "I wanted to let it go, just couldn't let it go". Ik sluit me bij Kyrill aan (of hij bij mij hehe) dat dit nummer het absolute hoogtepunt van het album is.

Naast nummers met een beetje een naargeestige sfeer ontbreken ook de heerlijke bijna simpel aandoende popsongs die je zo kent van INXS niet. Luister maar naar A Straight Line en Don't Save Me From Myself.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 mar 2010 12:20

Kyrill schreef:
Zeurdoos schreef:Eh, elke woensdag bespreken is mijns inziens nog steeds een album per week (of begrijp ik het verkeerd?). Ik zit er trouwens totaal niet mee dat mijn album dan later komt. :)
Nee er komen 3 dagen extra bij dat is 10 dagen ipv 7 :wink:

Dus er zijn 3 dagen dat er 2 albums tegelijk bespreken kunnen worden ipv 1 :wink:
Eh ja, maar als je ondertussen ook al het nieuwe album mag/moet beluisteren, dan heb je alsnog effectief dezelde tijd per album toch? Ik heb het liever zonder verwarrende overlap. Als je 10 dagen wilt hebben dan werkt her mijns inziens als volgt: Maandag beginnen met een album, luisteren t/m volgende week woensdag, dan van woensdag t/m de volgende week vrijdag (weer 10 dagen). Anders ben je van maandag t/m woensdag dubbel aan het luisteren.

Maar goed, 't is geen schools huiswerk dus mocht ik een albumpje wat later luisteren, plaats ik mijn review wat later :)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 29 mar 2010 12:53

Hoe concreet wil je het dan gaan doen Zeurdoos?Je maakt je naam wel beetje waar, gotta give you that :D Want er zijn al 7 dagen geweest om Axe zijn album te luisteren dus hoe wil je nu concreet gaan doen.

Voor we verder definitief beslissen wil ik ook graag de mening van anderen horen die het druk hebben. Zoals Remon en DannyB en anderen :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 29 mar 2010 12:54

Subtiliteit is niet echt wat voor jou hè Kyrill?

Plaats reactie