De laatste 3 albums

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

De laatste 3 albums

Bericht door emperor » 22 aug 2010 19:19

Wat zijn de laatste 3 albums cd's/lp's die op je draaitafel of in je cd speler zaten?
Post ze hier.
Mijn laatste 3 waren:
Deep Purple - In Rock (lp)
Metallica - Master Of Puppets (lp)
Burzum - Belus (lp)
Altijd makkelijk te onthouden omdat ik mijn albums altijd weer terug doe als ik er 3 heb liggen..dan post ik ze hier meteen even als ik het niet vergeet.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: De laatste 3 albums

Bericht door PascalE » 22 aug 2010 19:26

Mogen albums die in je WMP zaten ook :lol: ?

Zo niet (origineel dus), laatste 2:
Ex-Drummer OST
Stonewall Noise Orchestra - Constants In an Ever Changing Universe

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 aug 2010 20:00

PascalE schreef:Mogen albums die in je WMP zaten ook :lol: ?

Zo niet (origineel dus), laatste 2:
Ex-Drummer OST
Stonewall Noise Orchestra - Constants In an Ever Changing Universe
Zoveel mogelijk origineel gekochte albums die je gewoon in je cd speler stopt of op je draaitafel legt om naar te luisteren..ik wil wel eens weten hoeveel mensen er nog echt de tijd nemen om echt naar hun muziek te luisteren en naar wat er dan geluisterd wordt en er even de tijd voor hebben genomen ipv ff iets op je ipod door je oordoppen in de metro ofzo..maakt niet uit als het wat langer duurt of je ze uitsmeert over een week of een maand hoor mijn 3 heb ik in het weekend beluisterd.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 aug 2010 20:04

Mogen het er ook 5 zijn? Heb hier namelijk een wisselaar staan...

1. Madrugada - The Nightly Disease
2. The Mars Volta - Amputechture
3. Sixteen Horsepower - Hoarse
4. Badly Drawn Boy - Have You Fed the Fish?
5. Bruce Springsteen - Magic

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 aug 2010 20:09

emperor schreef: Zoveel mogelijk origineel gekochte albums die je gewoon in je cd speler stopt of op je draaitafel legt om naar te luisteren..ik wil wel eens weten hoeveel mensen er nog echt de tijd nemen om echt naar hun muziek te luisteren en naar wat er dan geluisterd wordt en er even de tijd voor hebben genomen ipv ff iets op je ipod door je oordoppen in de metro ofzo..maakt niet uit als het wat langer duurt of je ze uitsmeert over een week of een maand hoor mijn 3 heb ik in het weekend beluisterd.
Het probleem is dat ik nauwelijks originele cd's bezit, dit omdat ik bewust kies om mijn geld vooral uit te geven aan films en andere zaken. Er goed voor zitten en luisteren in goede kwaliteit (het liefst .flac, maar nog lang niet alles) doe ik ook maar dus niet via originele cd's.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 aug 2010 20:38

aaaah, bij mij is het precies omgekeerd..ik heb geen mp3's, .flacs of anders gecomprimeerde muziek op me pc staan, ik heb alles origineel daarom was ik wel benieuwd of er in dit topic ook meer mensen zijn die ook af en toe écht naar muziek luisteren op zijn tijd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 aug 2010 20:40

WizardOfOss schreef:Mogen het er ook 5 zijn? Heb hier namelijk een wisselaar staan...

1. Madrugada - The Nightly Disease
2. The Mars Volta - Amputechture
3. Sixteen Horsepower - Hoarse
4. Badly Drawn Boy - Have You Fed the Fish?
5. Bruce Springsteen - Magic
Ik vroeg express maar 3 omdat 5 albums wel lang kan duren voor ik die kan neerzetten en je ze misschien ook snel vergeet, maar als jou dat wel lukt geen probleem..een nummer hoeft er overigens niet bij omdat de volgorde niet van belang is. :wink:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 aug 2010 20:46

Het was ook alleen maar het nummer waarop ze in m'n wisselaar zitten, en in die volgorde speelt ie ze ook af :wink:
(eerlijk is eerlijk, vandaag ben ik begonnen bij Badly Drawn Boy)

Maar ik probeer na tijden lang voornamelijk mp3's op random geluisterd te hebben de laatste tijd toch weer eens ouderwets cd's te draaien, op de een of andere manier ga je dan toch aandachtiger zitten luisteren. Echt ervoor gaan zitten is echter een ander verhaal...

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 22 aug 2010 20:50

laatste was Thriller van Michael Jackson. (LP)

CD's draai ik weinig. Platen ook maar zelden.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 aug 2010 21:36

emperor schreef:aaaah, bij mij is het precies omgekeerd..ik heb geen mp3's, .flacs of anders gecomprimeerde muziek op me pc staan, ik heb alles origineel daarom was ik wel benieuwd of er in dit topic ook meer mensen zijn die ook af en toe écht naar muziek luisteren op zijn tijd.
Wat is er niet echt aan muziek luisteren vanaf flac, het is gecomprimeerd maar zonder kwaliteits verlies :) . Overigens verwacht ik dat ik wel meer muziek ga kopen als mijn salaris groeit :wink: .

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 aug 2010 09:31

Bij mij is het redelijk eerlijk verdeeld tussen radio, cd en pc. Ik heb dit jaar veel cd's gekocht. 5 cd's terwijl ik sinds mijn 14de niets meer kocht.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 aug 2010 15:37

PascalE schreef: Wat is er niet echt aan muziek luisteren vanaf flac, het is gecomprimeerd maar zonder kwaliteits verlies :) . Overigens verwacht ik dat ik wel meer muziek ga kopen als mijn salaris groeit :wink: .
Iets wat gecomprimeerd is heeft altijd kwaliteitsverlies..immers de compressie moet ergens vandaan komen..

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 23 aug 2010 15:45

emperor schreef:
PascalE schreef: Wat is er niet echt aan muziek luisteren vanaf flac, het is gecomprimeerd maar zonder kwaliteits verlies :) . Overigens verwacht ik dat ik wel meer muziek ga kopen als mijn salaris groeit :wink: .
Iets wat gecomprimeerd is heeft altijd kwaliteitsverlies..immers de compressie moet ergens vandaan komen..
Niet bij lossless compressie (FLAC, zip, rar, etc).
http://en.wikipedia.org/wiki/Lossless_data_compression

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 23 aug 2010 15:54

emperor schreef:aaaah, bij mij is het precies omgekeerd..ik heb geen mp3's, .flacs of anders gecomprimeerde muziek op me pc staan, ik heb alles origineel daarom was ik wel benieuwd of er in dit topic ook meer mensen zijn die ook af en toe écht naar muziek luisteren op zijn tijd.
Waarom is het naar muziek luisteren op een mp3 speler niet "echt" naar muziek luisteren volgens jou? Ik kan op de fiets naar het werk, tijdens de afwas of als ik in bad zit ontzettend van muziek genieten die ik op m'n mp3 speler heb staan. Dat er dan een heel klein beetje kwaliteit verloren gaat moet je ook weer niet overschatten natuurlijk.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 aug 2010 15:55

TheMajor schreef: Niet bij lossless compressie (FLAC, zip, rar, etc).
http://en.wikipedia.org/wiki/Lossless_data_compression
Misschien waar, maar dan ben je afhankelijk van hoe iemand anders de .FLAC heeft opgenomen en welke apparatuur ervoor gebruikt is, het blijft immers allemaal thuiswerk.

Plaats reactie