Wat zijn je (minst) favoriete festivals/poppodia?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Wat zijn je (minst) favoriete festivals/poppodia?

Bericht door dannyB » 05 dec 2010 15:26

Ik zie dat veel mensen hier ook graag een optreden of festival bezoeken en was hier dus wel benieuwd naar. Wat zijn jullie favoriete festivals? Naar welk concertzaal ga je het liefst? Of naar welke juist niet?

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Wat zijn je (minst) favoriete festivals/poppodia?

Bericht door Aston » 05 dec 2010 23:17

Moah, ben alleen naar Sonsiphere in Milovice geweest. Was wel een erg leuke sfeer. Maar ook een hoop herrie-muziek. Ik heb verder geen ervaringen met andere Festivals. Ik wil nog steeds naar Werchter. Is er nooit van gekomen omdat ik steeds niet kon. Dit jaar hopelijk zondag vanwege Iron Maiden. Hoewel het ook dit jaar weer redelijk vervelend uitkomt omdat ik de maandag erna weer volle bak moet.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 05 dec 2010 23:18

Aston schreef:Moah, ben alleen naar Sonsiphere in Milovice geweest. Was wel een erg leuke sfeer. Maar ook een hoop herrie-muziek.
Je gaat naar Sonisphere maar je vind het herrie-muziek :S. Net als naar Jay-Z gaan en klagen dat hij te veel rapt... :8

Ot: ik ga er eens over nadenken

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 dec 2010 00:39

Nou, het was een beetje een compromis. Ik wilde graag naar Praag en een vriend van mij ook wel maar hij wilde dan ook vooral voor het festival (1 dag). De enige band die ik echt goed vond was Metallica en het was het dan ook waard.
Ik heb de rest van de festivaldag totdat Metallica kwam gewoon genoten van de sfeer, bier gedronken, lekker in het zonnetje gelegen.
En ik heb een goede ervaring op gedaan met mijn eerste festival. :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 dec 2010 15:20

Favoriete festival: Paaspop (duh)

Favoriete poppodia:
HMH, Ahoy, 013, Effenaar zijn allemaal goed tot zeer goed.

Mindere podia:
Tivoli Oude Gracht: voor electronische muziek goed te doen, maar bij rock of metal klinkt het bijna altijd erg slecht, komt grotendeels door de akoestiek.

Melkweg: Naast de onpraktische indeling en de te dure biertjes is vooral het lidmaatschap echt belachelijke onzin.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 06 dec 2010 22:56

PascalE schreef: Melkweg: Naast de onpraktische indeling en de te dure biertjes is vooral het lidmaatschap echt belachelijke onzin.
Duur bier, mwah. Halve liter voor 5 euro vind ik niet erg duur als je bijvoorbeeld kijkt dat een flesje bier in de Effenaar 3 euro kost. En een grote bier in de HMH is even duur trouwens.

Ik vind de Melkweg qua geluid zeker goed, vooral de Oude Zaal waar ik afgelopen woensdag stond. Alleen dan weer jammer dat ze geen rookhok hebben. Tja, dan vraag je erom dat er binnen gerookt wordt als het buiten 15 graden vriest (gevoelstemperatuur).

Ik zal zelf er nog even over nadenken.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 dec 2010 23:02

dannyB schreef:]
Duur bier, mwah. Halve liter voor 5 euro vind ik niet erg duur als je bijvoorbeeld kijkt dat een flesje bier in de Effenaar 3 euro kost. En een grote bier in de HMH is even duur trouwens.
Tijdje geleden dat ik er geweest ben maar inderdaad op de rest van de plaatsen is het bier ook in prijs gestegen. Dus dat nadeel telt eigenlijk niet meer. Het geluid is er wel oké, Chimaira klonk niet top maar dat lag eerder aan de geluidsman dan aan de akoestiek.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 dec 2010 00:47

Sonisphere Tsjechie was het 2 euro per halve liter. :T

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 07 dec 2010 18:39

Aston schreef:Sonisphere Tsjechie was het 2 euro per halve liter. :T
Op Sziget (vorig jaar) € 1.60. :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 dec 2010 19:55

Ik heb het nu maar even aan een maat gevraagd en het bleek 40 Tjechische kronen te hebben gekost per bier. Dus ook 1,60. :wink:

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 07 dec 2010 21:26

Favoriete festivals: Dour en Pukkelpop voor de muziek, Les Ardentes voor het eten, en ATP misschien voor het totaalpakket :)

Aan Werchter begin ik me op alle vlakken meer en meer te ergeren.

Favoriete podia: AB (liefst de ABBox), de Rotonde in de Botanique, Recyclart, het STUK,...
In Nederland vond ik de 013 en Mezz ook heel leuk, die ene keer dat ik er was :)

Er zijn eigenlijk weinig zalen waar ik niet graag kom. De Brabanthallen bvb: fantastische zaal voor een boekenbeurs, wat een ongezellige galmbak. Oh, en in het Sportpaleis ben ik nog nooit geweest, maar ik vermoed dat ik geen fan ben.

Plaats reactie