Top 2000

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Top 2000

Bericht door Vleeshaak » 04 dec 2012 23:32

Rooster schreef:
hadiederk schreef:Die over het paard getilde koorknaapjes staan er zelfs 16 x in. Nee, ik bedoel Marco Borsato.
Ah dat dacht ik eigenlijk al maar hij staat er maar 14 keer in (waarvan 1X samen met trijntje)
bobocad schreef:Dus geen PSY, BoRhap, Bløf, Marco Borsato, Coldplay. :wink: :+
Maar wel Angel of Death van Slayer O+ (nee echt serieus, ze staan op 199 zelfs)
Nice! Heeft die actie nut gehad :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 dec 2012 18:31

Kijk, dit is dan toch een veel leukere Top-2000. Maar eigenlijk vooral verbazingwekkend dat sommige van deze nummers überhaupt niet in de Top-2000 staan. Ik denk aan een Scar Tissue, een Motorcycle Emptiness, een Remedy, een Basket Case, een Patience en nog veel meer. Toch redelijk mainstream nummers, waar de gemiddelde Radio 2-luisteraar toch niet direct een hartverzakking aan zal overhouden.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 20 dec 2012 22:14

Wat is dit voor een lijst....Bodehideous Kloterapdingens is in geen velden te bekennen.

Het is een mirakel. Wonderen bestaan (en dat net voor het einde der tijden). Er zijn toch stemmers die hun verstand niet hebben verloren......Je zou zo van spontaniteit het nummer Omarm Me van Blof willen zingen. :D :+

En dan zie ik ook nog Rammstein met Sonne op nummer 3 staan. _O_
Te mooi om waar te zijn....Schiet mij maar lek O+

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 dec 2012 22:24

bobocad schreef:Wat is dit voor een lijst....Bodehideous Kloterapdingens is in geen velden te bekennen.
Dat is nou ook juist het idee: uitsluitend nummers die niet in de voorselectie van de Top 2000 zaten. Bovengenoemde klassiekers van de afgelopen kwart eeuw zaten daar dus niet bij, maar wel liefst 13 keer Guus Meeuwis O+

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 20 dec 2012 22:52

Oké even weer lekker de zeikerd uithangen. :+ :T

Dat Geef Mij Je Angst van Guus überhaupt in de Top 2000 staat (op nr. 180 nog wel ) is heiligschennis. De enige echte orgineel van André Hazes staat op 376 O+ WTF!!!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 15 dec 2013 17:34

Zijn er nog mensen die dit jaar gestemd hebben? :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 09 jan 2014 19:54

Vergeten na uitstellen. Stond nota bene in mijn agenda en op mijn FB pagina. Stom is dat. :| Maar uiteindelijk weet je dat je stem weinig uitmaakt.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 jan 2014 20:07

Het is gelukkig weer een mooie lijst geworden, al mag Queen wel eens van de troon gestoten worden...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 jan 2014 21:00

En wederom de mooiere lijst: http://www.snob2000.nl/

Voor de duidelijkheid: die lijst bestaat dus geheel uit nummers die niet in de keuzelijst van de top-2000 zitten. Uiteraard begrijp ik best dat in die Snob-2000 een hoop nummers staan waar de gemiddelde Radio 2-luisteraar een hartverzakking van zou krijgen, iets als Queens of the Stone Age of Rammstein is uiteraard ook wel heel extreem heftig. Maar er staan toch ook een hoop nummers in waarvan ik het ronduit onbegrijpelijk vind dat die door de makers van de Top 2000 blijkbaar als minder goed/belangrijk/interessant gevonden worden dan vele tientallen nummers van Marco Borsato of zowat elk nummer dat de Beatles ooit hebben opgenomen, om maar even twee grootleveranciers te noemen. Zo even een paar die me opvielen:
(sommigen hebben op basis van de vrije keuzes alsnog de Top 2000 gehaald overigens)

Bruce Springsteen – Jungleland
Massive Attack – Teardrop
R.E.M. – Nightswimming
Radiohead – Exit Music (For A Film)
Portishead – Glory Box
Blur – Song 2
Jimi Hendrix – Voodoo Chile
Manic Street Preachers – Motorcycle Emptiness
Eddie Vedder – Society
AC/DC – Back In Black
Jeff Buckley – Grace
Red Hot Chili Peppers – Scar Tissue
Smashing Pumpkins – 1979
Stone Temple Pilots – Plush
Manic Street Preachers – If You Tolerate This, Your Children Will Be Next
Beth Hart – LA Song
Jimi Hendrix – Crosstown Traffic
The Black Crowes – Remedy
Guns N Roses – Patience
Madness – Our House

Voor de duidelijkheid: dat is niet eens zozeer vanuit mijn persoonlijke smaak gedacht (dan had ik nog wel een paar andere nummers genoemd), maar vooral vanuit de gedachte dat ze ook de gemiddelde Radio 2-luisteraar meer zullen zeggen dan een enorme hoop nummers die wél de keuzelijst gehaald hebben. Door die keuzelijst wordt de uiteindelijke Top-2000 al zodanig sterk gestuurd dat ik er niet eens over pieker een lijstje te maken.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 09 jan 2014 21:34

Queens of the Stone Age en Rammstein. _O_

Er staan een hoop mooie nummers in dat lijstje maar goed, we kunnen nou eenmaal niet alles in de lijst hebben. Ik heb zo ook een enkele van mijn favorieten die er niet in staan van bijvoorbeeld REM en Fleetwood Mac. En natuurlijk wil ik als de meeste trouwe Top 2000 een groot deel van de nieuwste nummer eruit hebben maar ik vind het concept op zich ook prima.

Ik moet zeggen, het enige voordeel van geen lijstje insturen is dat je niet hoeft te kiezen tussen een stuk of 60 nummers die je er eigenlijk echt in wil hebben.

En denk je nou echt dat Beth Hart – LA Song een plekje in de Top 2000 verdiend? :P Misschien vind je het een goed nummer maar niet heel top 2000 achtig en klinkt een beetje 13 in 1 dozijn. Bovendien moet het nummer eerst echt bekend worden.

Wat mij betreft mag Porcupine Tree bekender worden. Klinkt een beetje Pink Floyd in sommige nummers maar met een wat moderner sausje:

En Pink Floyd is natuurlijk echt top 2000. Ik heb trouwens ook zo ook mijn favorieten (Naast vele toppers uit de Top 2000) bij Pink Floyd zoals Thin Ice, Good Bye Blue Sky, The Fletcher Memorial en High Hopes. Maar het blijft moeilijk omdat ze doorlopende muziek maken waardoor Thine Ice bijvoorbeeld ook relatief kort duurt, 2 minuten o.i.d. Pink Floyd blijft geniaal. Ik zat naar de top 2000 te luisteren met mijn ogen dicht en kippenvel overal. Genieten! :) Ogen dicht helpt wel want je sluit gewoon een deel van je zintuigen af om je te concentreren op de muziek.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 jan 2014 00:51

Punt is dan ook meer dat een hele hoop wat er wel in staat zeker niet meer Top-2000 waardig is dan bovenstaand lijstje. Ik bedoel, ik begrijp best dat de grote hits van Marco Borsato, hoe vreselijk ik die ook vind, in die lijst horen. En ik begrijp ook best dat heel veel mensen de Beatles de beste band ooit vinden, dus die mogen dan best hofleverancier zijn. Maar die staan liefst 50 keer in de lijst, met toch ook de nodige nummers die je niet als "echt bekend" zal mogen beschouwen. En dan pik ik nog twee zeer bekende namen eruit.

Uiteraard valt er over het lijstje dat ik dan opnoemde te discussiëren, absoluut. Maar nummers als Scar Tissue, 1979 of ook die twee van de Manic Street Preachers zijn toch behoorlijke hits geweest, en Patience was vroegâh toch altijd een vaste klant hoog in de Top 100 Aller Tijden. Maar hier staan ze dus niet eens in de keuzelijst.

Zoals gezegd heb ik het deze keer niet eens geprobeerd, een paar jaar geleden echter wel. Als ik het me goed herinner moest je dan 10 nummers uit die keuzelijst pikken, en kon je er nog 3 zelf toevoegen, heb ik dat goed onthouden? Want juist daar zat mijn probleem: ondanks dat er ruim 5000 nummers in die keuzelijst zouden staan ontbreekt er dus nog zo ontiegelijk veel.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 10 jan 2014 00:57

Lol, ik ben zo blij juist dat de keuzelijst beperkt is tot 5000 nummers. Er staan zoveel briljante nummers in. Keuze te over.
Het is inmiddels 15 meen ik. Niet gestemd dit keer dus helemaal zeker weten doe ik het ook niet.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 26 nov 2014 20:49

Heeft er nog iemand gestemd dit jaar, of gaat er nog iemand stemmen? :) Was weer een hele opgave om nummers uit te kiezen dit jaar, maar dit is uiteindelijk mijn lijstje geworden:

The Band - The Weight
Eagles - Hotel California
Queen - The Show Must Go On
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
Michael Bublé - Feeling Good
James Taylor & Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia
Sting - Englishman In New York
Dire Straits - Calling Elvis
Eagles - Peaceful Easy Feeling
The Rolling Stones - Paint It Black
The Doobie Brothers - Listen To The Music
The Beatles - Hey Jude
Frank Sinatra - I've Got You Under My Skin
Johnny Cash - Hurt
Metallica - Nothing Else Matters

Kwam er alleen te laat achter dat ik vergeten was Sultans Of Swing en Stairway To Heaven in mijn lijstje mee te nemen!

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 26 nov 2014 21:56

Ook maar even gedaan. Al zit er zoveel troep in die lijst. Het richt zich teveel op muziek waar ik niet zoveel mee heb in de meeste gevallen. Dit is mijn lijstje, al ben ik ongetwijfeld (door een beetje desinteresse en veel tijdgebrek) een paar vergeten, want ik had nu al over Joy Division heen gekeken in de lijst. Dat kan dus niet.

BOB DYLAN - KNOCKING ON HEAVEN'S DOOR
BOSTON - MORE THAN A FEELING
EDDIE VEDDER - SOCIETY
EDITORS - PAPILLON
GREEN DAY - WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS
KEANE - SOVEREIGN LIGHT CAFE
THE ROLLING STONES - YOU CAN'T ALWAYS GET WHAT YOU WANT
REM - SHINY HAPPY PEOPLE
SIMON & GARFUNKEL - THE SOUND OF SILENCE
TEARS FOR FEARS - EVERYBODY WANTS TO RULE THE WORLD
DEPECHE MODE - ENJOY THE SILENCE
LED ZEPPELIN - KASHMIR
JOY DIVISION - LOVE WILL TEAR US APART
NIRVANA - COME AS YOU ARE
MELEE - BUILT TO LAST

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 28 jan 2015 20:45

Mijn lijst:
Supertramp - fools ouverture
Deep Purple - Child in Time
Dire straits - brothers in arms
Dire straits - Sultans of swing
The moody blues - Nights in white satin
Klein orkest - Over de muur
David Bowie - absolute beginners
Chris de Burgh - Lady in Red
Pink Floyd - Echoes
ABC - The look of love
Jon & Vangelis - I'll find my way home
The Police - Every breath you take
Genesis - Mama
Sinéad O'Connor - Troy
Alan Parsons Project - Eye in the Sky

Maar het blijft toch weer moeilijk. Ik had iets van 60 nominees. 1 t/m 14 (bovenstaande lijst is niet op volgorde) ging redelijk overtuigend. ABC ben ik toch minst zeker van dat die in de lijst moest komen.

Plaats reactie