Top 2000

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: Top 2000

Bericht door Rem » 24 nov 2012 16:52

Mijn lijstje. Voor sommige bands heb ik een zwak en veel rock, zo kun je mijn lijst wel samenvatten. :) Volg zelf verder vooral alles wat indie is, en dus ook vaak niet in deze lijsten staat natuurlijk.

http://stemmen.top2000.nl/stemmen/de-li ... 499c922f28

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 nov 2012 18:40

Staat zeker wat leuks tussen. Sultans of Swing heb ik zelf in mijn top15 staan. Verder is REM altijd goed en van U2 is dit nummer ook erg fijn. En Keane is ook top, deze nummers in ieder geval. :T

Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Costigan » 24 nov 2012 20:38

http://top2012.radio2.nl/nieuws/artikel ... op-2000/39

:cry: :cry: :cry:

(Al had ik niks anders verwacht hoor :wink: )

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 24 nov 2012 22:27

Heerlijk toch hoe mensen als een Danny erover denken:
Helemaal terecht. Over smaak valt niet te twisten, maar mensen die menen dat de top 4 niet klopt (of saai is) hebben geen verstand van zaken.
De gustibus bla bla, maar het is wél een volledig objectief feit, Bohemian Rhapsody is het beste nummer ooit. Goeie bal, Danny.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 nov 2012 22:35

Oei, als hij het zegt zal het wel zo zijn. Dan heb ik het dus al die jaren onterecht een kutnummer gevonden. Me culpa, mea culpa. Bohemian Rhapsody is het beste nummer ooit!

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 26 nov 2012 17:55

Rooster schreef:Ik bedoel Slayer..? dat vonden 14 jarige puistige puber 25 jaar geleden stoer (en toen was het al om te huilen).
Geen metal liefhebber dus.
Rooster schreef:Ze hadden misschien net iets beter hun statement kunnen maken door de jostiband te nomineren. :)
Dat is geen metal muziek. :P
Rooster schreef: Dan is de vraag: Wie zijn deze "andersdenkenden", in welk land wonen ze en op welke muziek stemmen ze (want serieus, dat van Slayer was een grapje toch?)
Even doordenken hé.
Muziekliefhebbers zijn al jaren sceptisch tegenover de 'lijst der lijsten', omdat het vermoeden bestaat dat muziek van dit kaliber stelselmatig uit de Top2000 geweerd wordt.
Je kan dus net zo goed Anthrax kunnen invullen. Of de niet zo radio vriendelijke bands zoals Bathory, Stormlord, Equilibrium, In the Woods...
Andere muzieksoorten, andere bands, zangers e.d. kiezen ipv het veilige. The same shit all over again noem ik het maar.
Rooster schreef:En waar heb jij op gestemd?
Boudewijn de Groot met Avond' natuurlijk..........en Slayer :D

bobocad
Regisseur
Regisseur

k*t Top 2000

Bericht door bobocad » 26 nov 2012 18:07

En dat bedoel ik nou. Waar is die verrassing (ala de Groot).
Niet te geloven zelfs Stairway To Heaven staat onder Bohemian Rhapsody. Het wordt dat de Nederlandse regering het nummer Bohemian Rhapsody moeten gaan censuren. Beetje Noord Koreaanse mentaliteit zien we wel door de vingers. De jeugd van tegenwoordig zal dan wel verlost worden van dat k*tnummer.

Glazen bol:
Als de jeugd met hun apps überhaupt nog los komt van 538 en gaat stemmen (via een app) op de Top 2000 dan zal PSY met Gangnam Style(*) wel Bohemian Rhapsody van de troon af stoten :lol: Maar dan moet de jeugd wel boven de 30 zijn. :wink:

(*)Gangnam Style 805 miljoen hits op Youtube :T :+

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 nov 2012 18:51

Ik vind dat een nummer wel een paar jaar oud moet zijn voordat hij de Top 2000 in mag. :) Net als Moviemeter met films doet eigenlijk.

Jammer dat Child in Time gezakt is, net nu ik erop gestemd heb. :x

BTW, waar is je lijstje Bobocad?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 26 nov 2012 19:31

Eerlijk gezegd. Het heeft geen zin. Je kan er vergif op innemen. Bijna ieder jaar staat Bohemian Rhapsody wel op 1.
Daar is niks aan te doen. Zelfs nieuwkomers als Adele en Coldplay kunnen daar ook niks meer aan veranderen. En schijnbaar heeft NL te weinig Beatles fans en zijn alle NL Elvis fans achter Elvis gegaan.
Ondanks dat er 51 Beatles nummers in de Top 2000 van 2012 staan, staat er geen enkele Beatles nummer op de 1e plaats!
Raar hé :|

Meest bizar is deze lijst van stemmers volgens Radio 2.
Top 10 onder jongeren van 16 t/m 20 jaar:

Spoiler
1 Bohemian Rhapsody Queen

2

Hotel California

Eagles

3

Stairway To Heaven

Led Zeppelin

4

Hurt

Johnny Cash

5

Child In Time

Deep Purple

6

The Scientist

Coldplay

7

Sultans Of Swing

Dire Straits

8

Brothers In Arms

Dire Straits

9

November Rain

Guns N' Roses

10

Piano Man

Billy Joel

Volgens mij hebben de papa's en mama's (niet de band) de boel zitten invullen. Want papa's en mama's (niet de band) kennen PSY niet eens (laat staan Youtube) :D

Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Costigan » 26 nov 2012 20:22

Die lijst van 16-20 jarigen zegt toch eigenlijk wel genoeg? Ze kiezen helemaal niet hun eigenlijke favoriete nummers, ze kiezen de nummers met de gedachte: ''mjoah, het zijn niet mijn favoriete nummers, maar omdat het elk jaar in de top 10 staat moet het goed zijn en dus stem ik er maar op''. :cry: :cry:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 nov 2012 21:21

Je kunt sowieso niet al je favoriete nummers kiezen vanwege de ristrictie van 5 eigen toevoegingen (of ze moeten toevallig wel bij de lijst zitten). De lijst houdt zichzelf zo in stand. En zelfs bij die 5 eigen toevoegingen heb ik op de hits van favoriete bands gestemd omdat ze er anders sowieso niet in komen. Tja, ik kan er wel mee leven, enige tijd van het jaar dat ik de radio aanzet.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 26 nov 2012 21:45

Kleine mini rant :D

Het verbaast mij ook dat onze kindervriend niet eens in de top 10 staat. De beste man had wel ff de bestverkochte album aller tijden. Ja er zijn wel nummers van dat album in de top 2000. Maar in de top 10. Toen hij overleed in 2009 ging Billie Jean omhoog van 266 naar 27 om vervolgens naar 96 te gaan (lijst 2011). Ramses Shaffy precies hetzelfde. Dood als een pier, een wederopstanding in de top 2000, en daarna is het weer over en uit de top 10.

Vorig jaar stond The Beatles met Hey Jude op 24! Adele, die suffe Dire Straits en Coldplay staan hoger dan de Beatles :-?
Black Eyed Peas met I Gotta Feeling stonden vorig jaar op 188 en de Beatles Strawberry fields forever stonden op 271. Dus The Black Eyed Peas hebben een song die beter is dan een Beatles song. :o

En dan Metallica met Nothing else matters. Schijnbaar wordt er niet gestemd op echte Metallica klassiekers zoals Fade to Black (1e ballad van Metallica), Master of Puppets & Welcome Home (Sanitarium). Het valt mij nog mee dat One erin staat.

Nee, laat maar. Het is 1 pot nat. IIg kan wel elk jaar een weddenschap uitvoeren dat Bohemian rhapsody op 1 staat. Kans is zeer groot dat ik ga winnen :D

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 26 nov 2012 23:33

http://stemmen.top2000.nl/stemmen/de_li ... 8e76b4743f

Maar eh, waar blijft jouw lijstje Bobocad?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bohemian Rhapsody

Bericht door bobocad » 27 nov 2012 02:00

Bohemian Rhapsody. Dat is het onderwerp van mijn post. Maar eerst een leuk weetje. Bohemian Rhapsody is niet alleen populair in NL en BE. :wink:
The Top Ten most played songs on UK radio are:

1. Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
2. Queen - Bohemian Rhapsody
3. Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream
Enfin even terugkomen op 2 quotes met een keiharde feit.
zvorod schreef:De gustibus bla bla, maar het is wél een volledig objectief feit, Bohemian Rhapsody is het beste nummer ooit.
WizardOfOss schreef:Bohemian Rhapsody is het beste nummer ooit!
Heren, jullie helemaal gelijk. Het is een feit dat Bohemian Rhapsody het beste nummer ooit is, anders zou het niet op nummer 1 staan. :wink: Echter het is de halve waarheid. Want het moet zijn...Bohemian Rhapsody het beste nummer ooit, mits uitgevoerd door de juiste artiesten. En spijtig genoeg is dat niet Queen. :N

Ik zal jullie de juiste en beste uitvoering ooit van Bohemian Rhapsody laten horen (en zien). Beter dan dit bestaat niet. Helaas zal het beste versie van Bohemian Rhapsody nooit de nummer 1 positie van de top 2000 gaan halen, want wij Nederlanders blijven maar steken aan het inferieure orgineel, wat slechts demomateriaal was, bedoeld voor de juiste artiesten om Bohemian Rhapsody echt goed te kunnen uitvoeren. Gelukkig werden de juiste artiesten werden gevonden na 35 jaar. Helaas voor Mercury, hij is 19 jaar al niet meer onder ons.

Dames en heren van FT. Ik presenteer met trots. Bohemian Rhapsody zoals Bohemian Rhapsody echt bedoeld is.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 nov 2012 02:12

PascalE schreef:Je kunt sowieso niet al je favoriete nummers kiezen vanwege de ristrictie van 5 eigen toevoegingen (of ze moeten toevallig wel bij de lijst zitten). De lijst houdt zichzelf zo in stand. En zelfs bij die 5 eigen toevoegingen heb ik op de hits van favoriete bands gestemd omdat ze er anders sowieso niet in komen. Tja, ik kan er wel mee leven, enige tijd van het jaar dat ik de radio aanzet.
Nou, ik heb zoveel favoriete nummers, dat is voor mij geen probleem. Ja, ik had een ander nummer van Alan Parsons Project erin willen zetten maarja, Eye in the Skye is ook geweldig en het maakt me ook niet heel veel uit. Ik heb in ieder geval zat keus.

Plaats reactie