R.I.P. Heavy D

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

R.I.P. Heavy D

Bericht door TheGodfather » 08 nov 2011 23:31

Na Smokin` Joe Frasier is vandaag nog een legende overleden: ongeveer 1,5 uur geleden is rap legende Heavy D overleden.

Van tmz.com:
Heavy D
Dead at 44

Rap legend Heavy D -- one of the most influential rappers of the '90s -- died earlier today ... TMZ has learned.

Heavy D -- real name Dwight Arrington Myers -- was rushed to an L.A. hospital around noon today ... and was pronounced dead at the hospital at 1 PM. He was 44 years old.

We've learned a 911 call was placed from Heavy's Beverly Hills home around 11:25 AM to report an unconscious male on the walkway .

When help arrived, we're told Heavy D was conscious and speaking -- and was transported to a nearby hospital.

He died a short time later.

Cops are investigating the death -- and so far, there are no obvious signs of foul play.

Heavy D had several massive hits -- including "Now That We Found Love." He also wrote and performed the theme song for "In Living Color" ... and appeared as an actor in the movie "Life."

Heavy just performed at the Michael Jackson Tribute Concert in Wales on October 8. He sang "Jam" with La Toya Jackson -- and rocked it.

Story developing ...
een trieste dag...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: R.I.P. Heavy D

Bericht door Colonel_Kurz » 08 nov 2011 23:35

Heavy D. was een legende? :-?

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 09 nov 2011 22:53

Colonel_Kurz schreef:Heavy D. was een legende? :-?
Voor de hiphop wereld en -liefhebbers zeker. Niet jouw cup of tea? ;)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 nov 2011 23:14

Ik had 'm juist meer in de categorie poprappers in mijn hoofd. MC Hammer enzo...

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 09 nov 2011 23:31

Colonel_Kurz schreef:Ik had 'm juist meer in de categorie poprappers in mijn hoofd. MC Hammer enzo...
Gast!
gelukkig is er een verschil tussen in jouw hoofd en de werkelijkheid ;)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2011 00:09

Nou ja, Allmusic geeft het ook steeds aan bij elk van zijn albums. "Pop-rap" en "Urban". Ik pluk dat niet uit de lucht. En heel wat van zijn hits neigen toch echt naar de R&B van die tijd en zelfs House.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 10 nov 2011 00:18

Colonel_Kurz schreef:Nou ja, Allmusic geeft het ook steeds aan bij elk van zijn albums. "Pop-rap" en "Urban". Ik pluk dat niet uit de lucht. En heel wat van zijn hits neigen toch echt naar de R&B van die tijd en zelfs House.
Ja ach, wat moet je daar van zeggen? Pop-rap? serieus? het is of rap of pop. Iets als "pop-rap" bestaat niet, en Urban (sowieso een rotte term) is ook maar zo breed als de Chinese Muur lang is...
Bewijst maar weer dat je niet alles moet geloven wat je leest, zeker op dat soort sites niet.
Maar dat is mijn bescheiden mening. Feit blijft dat ie in de rap wereld een legende was die veel voor de scene en voor de bekendheid ervan heeft betekend.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2011 00:38

Natuurlijk bestaat pop-rap wel. Will Smith is een goed voorbeeld, of MC Hammer. Of Salt-N-Pepa (niet voor niets zaten zij samen in de limousine in Biggie's "Juicy"). En Urban is een nare verzamelnaam inderdaad, maar je zult het juist niet bij de echte rap vinden en vaak wel bij dit soort cross-over muziek. Waardoor hij juist in de 'scene' meewarig bekeken werd, want in rap is 'street cred' altijd belangrijk geweest, zeker in die tijd, en dat hij met zijn vrolijke deuntjes en 'pop' onderwerpen toch niet echt. Dat hij aan de bekendheid bijdroeg door beter aan het grote (lees: blanke) publiek te verkopen maakt hem nog geen legende.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 10 nov 2011 16:44

Colonel_Kurz schreef:Natuurlijk bestaat pop-rap wel. Will Smith is een goed voorbeeld, of MC Hammer. Of Salt-N-Pepa (niet voor niets zaten zij samen in de limousine in Biggie's "Juicy"). En Urban is een nare verzamelnaam inderdaad, maar je zult het juist niet bij de echte rap vinden en vaak wel bij dit soort cross-over muziek.
Will Smith maakt pop muziek (die ik overigens heel leuk vind, maar dat is een ander verhaal). Het is óf pop muziek óf rap muziek. Will Smith valt in de pop categorie. Over MC Hammer zullen we `t maar helemaal niet hebben ;)
En de link tussen "pop-rap" en de aanwezigheid van Salt N Peppa in Juicy (en wat `t met deze discussie te maken heeft) zie ik niet: het feit dat Juicy een grote hit werd maakt het nog geen pop muziek..

Dat hij aan de bekendheid bijdroeg door beter aan het grote (lees: blanke) publiek te verkopen maakt hem nog geen legende.
And that`s where you`re wrong.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 nov 2011 17:12

TheGodfather schreef:
Colonel_Kurz schreef:Natuurlijk bestaat pop-rap wel. Will Smith is een goed voorbeeld, of MC Hammer. Of Salt-N-Pepa (niet voor niets zaten zij samen in de limousine in Biggie's "Juicy"). En Urban is een nare verzamelnaam inderdaad, maar je zult het juist niet bij de echte rap vinden en vaak wel bij dit soort cross-over muziek.
Will Smith maakt pop muziek (die ik overigens heel leuk vind, maar dat is een ander verhaal). Het is óf pop muziek óf rap muziek.
Onzin. Er zijn altijd raakvlakken tussen genres en geen harde lijnen.
TheGodfather schreef: En de link tussen "pop-rap" en de aanwezigheid van Salt N Peppa in Juicy (en wat `t met deze discussie te maken heeft) zie ik niet: het feit dat Juicy een grote hit werd maakt het nog geen pop muziek..
Daar ging het me ook niet om. Ze zitten allebei in de limousine, want ze zijn de grote verdieners. En dat doe je met cross-over muziek, zeker toen.
TheGodfather schreef:
Dat hij aan de bekendheid bijdroeg door beter aan het grote (lees: blanke) publiek te verkopen maakt hem nog geen legende.
And that`s where you`re wrong.
Wat een pop mentaliteit.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 11 nov 2011 19:58

Colonel_Kurz schreef:Onzin. Er zijn altijd raakvlakken tussen genres en geen harde lijnen.
Will Smith gebruikt raps in pop songs. Dat maakt het nog geen rap.
Daar ging het me ook niet om. Ze zitten allebei in de limousine, want ze zijn de grote verdieners. En dat doe je met cross-over muziek, zeker toen.
Nee hoor, destijds (en nu ook nog maar in mindere mate) werd er gewoon goud geld verdiend aan rap en hiphop omdat het gigantisch populair was (ook overseas). Ook dát maakt het nog geen cross-over muziek. Wat Biggy maakte was geen pop, dat was hiphop ten voete uit. Again: dat het populair was maakt het nog geen cross-over muziek, het feit dat je er goud geld mee kon verdienen ook niet.

Wat een pop mentaliteit.
:-? :-? :-?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 nov 2011 21:03

TheGodfather schreef:
Colonel_Kurz schreef:Onzin. Er zijn altijd raakvlakken tussen genres en geen harde lijnen.
Will Smith gebruikt raps in pop songs. Dat maakt het nog geen rap.
Wat maakt Heavy D volgens jouw bizarre definities dan wel rap? Het is niet de house beat van Now That We Found Love of de new jack swing van Is It Good To You waar hij overheen rapt. Zijn teksten over liefde ook niet.* Dan klinkt de beat van Parents Just Don't Understand toch een stuk meer als rap. Als je die harde grens wilt trekken, iets dat ik niet wil maar jij kennelijk heilig van overtuigd bent. Er zijn altijd grensgebieden waar twee genres samenkomen. Net zoals je het verschrikkelijke rap metal hebt, of crunk, of jazz rap...
Nee hoor, destijds (en nu ook nog maar in mindere mate) werd er gewoon goud geld verdiend aan rap en hiphop omdat het gigantisch populair was (ook overseas). Ook dát maakt het nog geen cross-over muziek. Wat Biggy maakte was geen pop, dat was hiphop ten voete uit. Again: dat het populair was maakt het nog geen cross-over muziek, het feit dat je er goud geld mee kon verdienen ook niet.
Je neemt nu mijn gevolgen en doet net alsof ik ze als oorzaken presenteerde. De muziek is cross-over, dat is duidelijk hoorbaar in bijvoorbeeld de hierboven genoemde nummers. De manier waarop populaire genres worden gemixt met rap, dat maakt het cross-over muziek, wat in dit geval in pop-rap resulteert, en een gevolg daarvan is dat het makkelijker aanslaat bij een groot publiek. En voordat Gangsta Rap doorbrak in de mainstream waren de succesvolste rappers voornamelijk zij die vermenging met pop en rock opzochten. Zoals Run DMC met Walk This Way of The Beastie Boys.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 11 nov 2011 21:53

Het wordt wel nu wel een hele rare discussie...
In mijn mening bestaan er geen echte cross-over genres. rap metal is een genre op zich: nu-metal (Linkin Park). Pop-rap bestaat niet IMHO, Will Smith bijvoorbeeld maakt gewoon pop muziek. Dat hij er overheen rapt heeft daar verder niets mee te maken.

En over dingen als Walk This Way: een leuke plaat en misschien wel een klassieker. Maar voordat dat een hit werd was de Sugarhill Gang toch al een jaartje of 10 bekend van die gigantische hit en wel klassieker Rapper`s Delight. Ook een succes in de mainstream en dus ver voor dat cross-over geneuzel al doogebroken...

Anyways..... Let`s just agree to disagree. laten we `t gewoon hebben over zijn vroegtijdige dood...

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 19 dec 2011 19:57

R.I.P. Heavy D

Nogal vrij jong 44 . :(

Overigens wist ik sinds kort dat hij was overleden, eigenlijk na het kijken van Tower Heist.

Plaats reactie