Muziek + films

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Muziek + films

Bericht door Catwoman » 10 sep 2003 13:24

Ik weet niet of dit al eens eerder is gepost maar ik ben het niet tegengekomen. Ik heb vorige week voor het eerst Reservoir Dogs gezien (ik weet het, is heel slecht dat ik hem nu pas zie :oops: ) maar op een bepaald moment hoor je het nummer "stuck in the middle with you"(als dit de precieze titel is) en sindsdien heb ik toevallig het nummer weer gehoord (terwijl je het normaal nooit hoort of misschien niet opvalt) en nu moet ik elke keer aan dat stuk in de film denken, terwijl het niet zo'n leuk stuk is. Hebben jullie dat nou ook dat muziek + film zo'n indruk kan maken. Ik had het ook heel erg met The fifth element (SUPERfilm trouwens!!! _O_ ) met dat stukje met die operazangeres, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed!

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 10 sep 2003 13:31

Well I don’t know why I came here tonight
I’ve got a feeling something ain’t right
I’m so scared in case I fall off my chair
And I’m wondering how I’ll get down the stairs
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Here I am, stuck in the middle with you

Voor mij persoonlijk voor altijd verbonden met Michael Madsen :D

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 10 sep 2003 13:44

Bij Samuel Barbers 'Adagio for Strings' moet ik altijd aan Platoon denken. Bij 'Schöne Blaue Donau' van Johann Strauss altijd aan 2001: A Space Odyssey, en bij 'Staying Alive' van de Bee Gees altijd aan Saturday Night Fever...:D

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 10 sep 2003 13:54

Ik heb erg vaak dat ik een nummer hoor en dan heel lang moet nadenken uit welke film ie ook alweer kwam (en meestal kom ik er niet op). Ik kan wel een film herbeleven als ik de soundtrack luister.
Met de erg bekende stukken heb ik het ook:
Stuck in the middle with you - Mr Blonde
Vrijwel alle nummers uit Pulp Fiction
Veel klassieke nummers waarvan ik de titel niet weet zijn ook verbonden met de film waarvan ik ze ken: m'n ouders luisterden altijd naar classic fm en daar kwamen nogal wat film-nummers langs

En Mobb Deep met God Pt3; komt niet uit een film maar de beat is de theme uit Scarface. En Raekwon's cd, Only Built for Cuban Linx, staat vol met samples uit The Killer met Chow Yun Fat en er zitten theme's daarvan in.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 10 sep 2003 14:21

Oh ja, heel herkenbaar, ik heb ook het zelfde bij Stuck in the Middle with You, de Schöne Blaue Donau en de Bee Gees.

Ook zodra ik de intro al hoor van Litle Green Bag zie ik Reservoir Dogs voor me - hoe de groep gestileerd straat opwandelt.
Bij Rammstein denk ik altijd weer aan Lost Highway.
Bij Summer in the City van the Loving Spoonfull zie ik de weergaloze openingsscene van Die Hard with a Vengeance weer voor me,
Born Slippery van Underwold blijft verbonden met Trainspotting,
net als de Dueling Banjo's verbonden blijft met Deliverance en
tet reqiuem van Mozart met Ammadeus (dûh).

En zo zijn er vast nog vele waar ik nu even niet opkom, maar zodra ik ze hoor ...

Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Catwoman » 10 sep 2003 15:43

Het is natuurlijk ook zo dat goede muziek een film nog beter of indrukwekkender kan maken. Hoeveel mensen krijgen geen kippenvel bij bepaalde muziek omdat ze het associëren met een film die ze heel goed vonden. Ik persoonlijk heb dat wel heel erg namelijk.

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 10 sep 2003 15:45

De muziek in Once Upon a Time in America is meesterlijk :T

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 10 sep 2003 19:58

Nog twee die ik absoluut moet noemen:

Bij 'In Dreams' van Roy Orbison ("A candy-colored clown they call the Sandman, tiptoes to my room every night...") kan ik niet anders dan denken aan Dean Stockwell en die microfoon in 'Blue Velvet'...

En bij Burt Bacharach moet ik natuurlijk denken aan Austin Powers...:)

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 10 sep 2003 20:02

Bolo schreef:Nog twee die ik absoluut moet noemen:

Bij 'In Dreams' van Roy Orbison ("A candy-colored clown they call the Sandman, tiptoes to my room every night...") kan ik niet anders dan denken aan Dean Stockwell en die microfoon in 'Blue Velvet'...

En bij Burt Bacharach moet ik natuurlijk denken aan Austin Powers...:)
:T Blue Velvet! :T Superfilm met een geweldige score, beste van Lynch naar mijn ontzettend bescheiden meing.

Maar als ik toch echt een film moet noemen waarbij film en muziek geweldig samengaan dan twijfel ik tussen Midnight Cowboy (everybody's talking at me...) en de (zeventig jaar nadat de film draaide gecomponeerde) score van La Passion de Jeanne d'Arc. Super! _O_

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 10 sep 2003 20:12

JB schreef:net als de Dueling Banjo's verbonden blijft met Deliverance
Inderdaad heel herkenbaar!

Naast de al genoemde Stuck in the Middle with You, natuurlijk ook Little Green Bag (van George Baker) uit Reservoir Dogs.
Ook als ik de Pastorale of Morgenstimmung van Grieg hoor zie ik de sterfscene van het oude mannetje in Soilent Green altijd voor me. Prachtig en emotioneel moment in de film.
En er zijn er ongetwijfeld meer, maar daar kan ik nu even niet opkomen...

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 10 sep 2003 20:46

Echo & the bunnyman met The killing moon in Donnie Darko (beginscene)
Eigelijk alle muziek van de blues Brothers
As times go by uit Casablanca (Play it once, Sam. For old times' sake)
Verders is het schiterende nummer don't fear (the Reaper) van the Blue Oyster Cult , voor mij onlosmakelijk verbonden met The Stand (beginscene)
Bad to the bone van ?? uit Christine

er zijn er nog veel meer...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 10 sep 2003 21:17

Terugdenkend aan mijn jeugd, bedacht ik me net nog een paar: Oh Yeah van Yello uit Ferris Bueller's Day Off en Don't You Forget about Me van The Simple Minds uit The Breakfast Club en The Power of Love van Huey Lewis & the News uit Back to The Future.
Laatst gewijzigd door JB op 10 sep 2003 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 10 sep 2003 21:19

Don't you forget about me is idd voor eeuwig verbonden met The Breakfast Club (wanneer komt daar trouwens nou eens een fatsoenlijke DVD van uit?).
Verder: bij citermuziek, welke dan ook, komt toch altijd weer de Harry Lime Tune uit The Third Man boven. En The End hoort natuurlijk gewoon bij Apocalypse Now.

Saphiria
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Saphiria » 10 sep 2003 22:02

'Black Betty' van Ram Jam doet het voor mij. Ik weet dat het niet zo past in het voorafgaande rijtje van klassiekers enzo, maar ja. :)
Elke keer als ik dat nummer hoor zie ik 'George Jung' (Johnny Depp, Blow) weer met zijn koffertje lopen met de meest briljante pokerface die ik ooit heb gezien. 't Werkt me ook een beetje op de lachspieren, trouwens... ;)

»Saphiria

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 10 sep 2003 23:16

En als je 'we'll meet again, don't know where, don't know when...' hoort dan kun je ook alleen maar denken aan de kernexplosies uit Strangelove...

Plaats reactie