Beste videoclip

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 04 jun 2005 15:37

kingcreole schreef:nee inderdaad ik hou niet van computer muziek...vind het gewoon erg simpel...dat muziek leeft helemaal niet ...enne met m'n 23 wil ik mezelf geen dino noemen
Ik denk dat dino hier meer slaat op log, vastgeroest, bekrompen en een beperkte blik. want daar stonden ze om bekend, die dino's...

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 04 jun 2005 16:31

Peter schreef:
kingcreole schreef:nee inderdaad ik hou niet van computer muziek...vind het gewoon erg simpel...dat muziek leeft helemaal niet ...enne met m'n 23 wil ik mezelf geen dino noemen
Ik denk dat dino hier meer slaat op log, vastgeroest, bekrompen en een beperkte blik. want daar stonden ze om bekend, die dino's...
nou ja ik waardeer die simpele zielen muziek totaal niet...1 druk op de knop en er draait weer zo'n computer geluid uit....wat een kunst is dat toch :r :r

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jun 2005 16:36

Peter schreef:
Oh? Ik dacht hier groots, machtig, gevaarlijk en gevreesd bedoeld werd. Maar dat zal mijn beperkte blik zijn. :)

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 04 jun 2005 16:44

kingcreole schreef:nou ja ik waardeer die simpele zielen muziek totaal niet...1 druk op de knop en er draait weer zo'n computer geluid uit....wat een kunst is dat toch :r :r
Ik ben bang dat de grote muziekwereld inderdaad te confronterend voor je is. Blijf lekker voor tmf zitten mijmeren over Elvis, dat is beter voor je wereldbeeld :D

Weet je overigens hoe eenvoudig het is om 3 akkoorden aan te slaan op een gitaar?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jun 2005 16:52

Peter schreef:
kingcreole schreef:nou ja ik waardeer die simpele zielen muziek totaal niet...1 druk op de knop en er draait weer zo'n computer geluid uit....wat een kunst is dat toch :r :r
Ik ben bang dat de grote muziekwereld inderdaad te confronterend voor je is. Blijf lekker voor tmf zitten mijmeren over Elvis, dat is beter voor je wereldbeeld :D

Weet je overigens hoe eenvoudig het is om 3 akkoorden aan te slaan op een gitaar?
Ho ho, je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat dat alles is wat Elvis kon?

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 04 jun 2005 17:31

Ik heb een soortgelijke discussie ook wel eens met iemand op een ander forum gehad. Hij vervloekte iedereen omdat zij de Rolling Stones niet als beste band ooit beschouwden (in een topic waar dat gevraagd werd). Ik word een beetje moe van die types die nooit eens naar wat anders luisteren dan alleen de inmiddels risicoloze muziek uit het stenentijdperk.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jun 2005 18:51

kingcreole schreef:
Peter schreef:
nou ja ik waardeer die simpele zielen muziek totaal niet...1 druk op de knop en er draait weer zo'n computer geluid uit....wat een kunst is dat toch :r :r
man, je weet godverdomme niet waar je het over hebt! En toch loop ik me er weer over op te winden...my mistake. Maar werkelijk, tegen zulke in en in domme uitspraken (want dat zijn het!) is het moeilijk iets zinnigs in te brengen. Letterlijk en figuurlijk dovemansoren. Ongelooflijk. Kijk, dat je nou niet bekend bent met iets (luister 's naar Kraftwerk, Autechre, Aphex Twin, Squarepusher, maar ook 'serieuze' componisten als Stockhausen, Jan Boerman, Dick Raaijmakers) betekent niet dat het meteen kut is. Luister eerst eens van de zojuist genoemde muzikanten en probeer je werkelijk ongelooflijk infantiele blik op muziek nog eens te beargumenteren.

zo.

sorry hoor :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jun 2005 19:10

Kijk Ruben, ik weet dat je het niet tegen mij hebt, maar toch voel ik me enigszins aangesproken. Van de namen die jij noemt, ken ik er maar twee. Aphex Twin vind ik daarvan walgelijk, en eigenlijk ken ik niks van Kraftwerk, behalve Afrika Bambaataa's Planet Rock, waar Kraftwerk kennelijk direct in terug te horen is. En Planet Rock is, zo ver ik me kan herinneren, wel grappig. :)

Overigens is de opmerking 'je doet jezelf tekort' te maken vanuit elk muzikaal oogpunt tegenover iemand die niet alles geweldig vindt.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 jun 2005 20:04

Colonel_Kurz schreef:Kijk Ruben, ik weet dat je het niet tegen mij hebt, maar toch voel ik me enigszins aangesproken. Van de namen die jij noemt, ken ik er maar twee. Aphex Twin vind ik daarvan walgelijk, en eigenlijk ken ik niks van Kraftwerk, behalve Afrika Bambaataa's Planet Rock, waar Kraftwerk kennelijk direct in terug te horen is. En Planet Rock is, zo ver ik me kan herinneren, wel grappig. :)
Kaj, jongen, het gaat er niet om of je het mooie muziek vindt (jij kan er ook niets aan doen dat je de muzieksmaak van een 70-jarige hebt ;)), ik probeer alleen te zeggen dat iemand die beweert dat elektronische muziek geen muziek is, niet goed bij zijn hoofd is...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jun 2005 23:54

ruben schreef:ik probeer alleen te zeggen dat iemand die beweert dat elektronische muziek geen muziek is, niet goed bij zijn hoofd is...
Wat ik denk, is dat King Creole bij 'elektronische muziek' alleen aan populaire techno-deuntjes denkt, en daarover heeft hij wel een beetje gelijk, vind ik.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 05 jun 2005 00:07

Colonel_Kurz schreef:Wat ik denk, is dat King Creole bij 'elektronische muziek' alleen aan populaire techno-deuntjes denkt, en daarover heeft hij wel een beetje gelijk, vind ik.
Tja, het is duidelijk dat Creole weinig verder kijkt dan wat hem aan komt waaien. Maar als electronische muziek bestempelt wordt als "1 druk op de knop en er draait weer zo'n computer geluid uit" is er niks mis mee om diegene te wijzen op zijn beperkte blik; nog afgezien van het feit of je die muziek leuk vindt of niet.
Ho ho, je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat dat alles is wat Elvis kon?
Nee, het was om aan te geven dat goede muziek niks te maken heeft met hoe moeilijk het wel of niet is om te maken.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 00:29

1 druk op de knop zeggen en denken dat het werk van een dj makkelijk is, is ook het reiste onzin natuurlijk..

Ik ben zelf niet echt into trance of techno, maar toch kan ik sommige nummers vaak waarderen, vooral als het aankomt op psychedelic trance of goa trance. Dit is tripmuziek waar je met instrumenten gewoon niet aan komt wat de klanken betreft.

Door te zeggen 1 druk op de knop, generaliseer je ook veelste veel. Om als voorbeeld te noemen: Het zalige muziek van St. Germain bevat ook computer sounds, Pink Floyd heeft op z'n tijd ook synthesizers gebruikt waarbij je duidelijk geluiden hoort dat niet uit een instrument komen, lenny Kravitz heeft synthesizer toevoegingen gebruikt in zijn nummers die absoluut niet te asocieren zijn met het troep waar jij het over hebt.

Enja, Drum 'n Bass en Trip-Hop kicks ass!

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 11:33

mijn mening is gewoon... mensen die electronische muziek maken..met computers en dergelijke zijn in mijn ogen geen muziekanten...en by the way...ik heb veel van dat soort "muziek"aan moeten horen op school...dus ik lul niet uit me nek!!

in mijn ogen zit er geen gevoel geen passie geen warmte in..het is kille levenloze "muziek"...

maar ja ieder zijn ding..(anders is de wereld ook zo eentonig).. laten we het daar maar op houden want het is een discussie zonder einde.

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 10 jun 2005 17:08

ik dacht dat dit topic over videoclips ging en niet over muzieksmaken....

maar goed om weer te beginnen:

Wax - Building a Bridge to Your Heart _O_

ik vind dit een toffe clip, erg knap gedaan, beter als de videoclips van vandaag de dag :r

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 19 jun 2005 14:01

http://student-kmt.hku.nl/~mjb/kribbuh/ ... _is_ut.mpg

Beetje low-budget maar ik vind hem wel aardig...

Plaats reactie