Mp3 download tips!

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 mei 2005 20:24

AngelEyes schreef:
Lumière schreef:The Shins, laat je verassen door bijvoorbeeld Caring is Creepy en New Slang. Heerlijke muziek, en ik denk dat de meeste mensen hier wel van kunnen genieten!

ik ken deze band van de Garden State soundtrack. Daarna gelijk albums opgesoulseek'd en blij geworden :D
Vorig jaar aangenaam verrast door Chutes Too Narrow. Geweldige pakkende liedjes, veel variatie en geweldige teksten. Ik moet nog steeds het eerste album kopen, maar als dat ook maar een sprankje van de genialiteit heeft van Chutes Too Narrow...
Ik ben fan. En dat sprankje heeft het album zeker (niet gekocht, gedownload)

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 mei 2005 20:27

Lumière schreef:
AngelEyes schreef:
Lumière schreef:The Shins, laat je verassen door bijvoorbeeld Caring is Creepy en New Slang. Heerlijke muziek, en ik denk dat de meeste mensen hier wel van kunnen genieten!

ik ken deze band van de Garden State soundtrack. Daarna gelijk albums opgesoulseek'd en blij geworden :D
Vorig jaar aangenaam verrast door Chutes Too Narrow. Geweldige pakkende liedjes, veel variatie en geweldige teksten. Ik moet nog steeds het eerste album kopen, maar als dat ook maar een sprankje van de genialiteit heeft van Chutes Too Narrow...
Ik ben fan. En dat sprankje heeft het album zeker (niet gekocht, gedownload)
Stond al op m'n lijstje 'nog te kopen cd's', bij deze zet ik er een uitroepteken bij :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 01 aug 2005 16:56

Ik raad jullie ten zeerste Nick Drake aan. Knal die naam in Soulseek!

Biografie

Nick Drake werd geboren in 1948 in het vroegere Burma, waar zijn vader ingenieur was. Na een kort tijd in India gewoond te hebben, waar zijn zus Gabrielle geboren wordt, komt het gezin in 1951 terug naar Engeland. Ze vestigen zich in Tanworth-in-Arden. Nick Drake groeit op in een muzikaal gezin en leert al snel piano en akoestische gitaar spelen.

De twintigjare Nick Drake wordt ontdekt in 1968 en krijgt onmiddellijk een platencontract. Zijn debuutalbum Five Leaves Left verschijnt in 1969. Het album wordt gekenmerkt door de breekbare stem van Nick Drake, het delicate gitaarspel en de melancholie van de nummers.

Zijn tweede album, Bryter Layter, dat verschijnt in 1970, gaat op dezelfde muzikale weg verder. Geen van beide albums verkoopt goed en Nick Drake raakt in een depressie die hem vaak belet te schrijven en te componeren. Drake trekt zich meer en meer in zichzelf terug.

In 1972 komt Pink Moon uit, een akoestisch album vol naakte, sombere nummers dat in amper twee dagen opgenomen werd en waarin hij terug gaat naar de essentie van zijn muziek: zijn stem en zijn gitaar. De teksten staan bol van spijt, verlies en ontgoocheling. Ook nu weer blijft het succes uit. Nick Drake vertrekt naar Frankrijk waar hij samenwerkt met Françoise Hardy. Hij zou enkele nummers voor haar geschreven hebben, die nooit werden uitgebracht.

Na deze periode raakt Drake opnieuw in een depressie. Hij heeft het gevoel dat hij zijn doelpubliek onvoldoende kan bereiken en dat hij gefaald heeft in zijn opzet. Het is het begin van een periode vol psychische problemen, met een hospitalisatie van enkele weken als dieptepunt.

In 1974 gaat Nick Drake de laatste keer de studio in en neemt vier nummers op die op Fruit Tree, een postuum verschenen compilatie-album, verschijnen. De nummers zijn opnieuw somber en vol verwijzingen naar de dood.

Intussen woont Nick Drake opnieuw in het ouderlijk huis. In de nacht van 24 op 25 november 1974 neemt hij een overdosis van zijn anti-depressivum Tryptizol. De volgende dag vindt zijn moeder hem dood op zijn bed. Velen vermoeden dat hij zelfmoord pleegde, maar familie en vrienden spreken dit tegen. Volgens hen had hij de laatste maanden minder psychische problemen en is de overdosis een ongeluk. Toch blijft de twijfel, niet in het minst omdat naast zijn bed het boek De mythe van Sisyphus van Albert Camus ligt, een essay over het absurde van het bestaan en de existentiële vraag naar de zin van het leven.

Hij wordt begraven in Tanworth-in-Arden.

Hoewel Nick Drake tijdens zijn leven amper succes gekend heeft met zijn muziek en bitter weinig albums verkocht, is zijn populariteit na zijn dood enorm. Nick Drake wordt door vele artiesten genoemd als een belangrijke inspiratiebron voor hun eigen muziek. Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste songwriters van de twintigste eeuw, zoals ook bijvoorbeeld Elliott Smith en Jeff Buckley.

quote: Wikipedia

:)

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 05 aug 2005 11:46

John Mayall - Room to Move

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 05 aug 2005 11:52

Bonobo

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 05 aug 2005 19:14

Peter schreef:Bonobo
_O_

(Ik geloof dat ik via Mister Pink hiermee in aanraking ben gekomen op soulseek)

Dookie2me
Bijrol
Bijrol

Bericht door Dookie2me » 30 aug 2005 13:03

Operatic - A Kill Theory
Operatic - Interested in Madness
Knapsack - Hummingbirds
Knapsack - Cold Enough to Break
The Wildhearts - Top of the World
Big Bad Voodoo Daddy - Go Daddy-o (Swingjazz! :D )
Big Bad Voodoo Daddy - You & Me & The Bottle Makes Three Tonight
The Smiths - How Soon is Now
The Clash - Complete Control

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 31 aug 2005 18:47

Lumière schreef:
Peter schreef:Bonobo
_O_

(Ik geloof dat ik via Mister Pink hiermee in aanraking ben gekomen op soulseek)

Dan kun je waarschijnlijk Jaga Jazzist en Tortoise ook wel waarderen, maar misschien ken je die ook al.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 sep 2005 17:19

Nieuwe band ganaamd AAAA met leden van onder andere Arcade fire. Ze hebben nog maar een single uitgebracht maar het klinkt goed: Klik HIER voor de videoclip van Bottom of the barrel.

merijnsa
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door merijnsa » 11 sep 2005 16:18

DJ Shadow - Six Days (feat. Mos Def)

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 11 sep 2005 17:02

The Dandy Warhols - We Used To Be Friends

The Raveonettes - Love In A Trashcan

Supergrass - We Are Young

Simple Minds - Don't You Forget About Me

Oasis - Don't Look Back In Anger

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 20 sep 2005 19:39

Tracy Chapman - Change

Nieuwe single... juweeltje (wat niet van haar?!?)

shahrzad
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door shahrzad » 30 mar 2006 21:52

Ik heb net de lizzie maguire movie gezien en er kwam een liedje in voor met een leuk italiaans tintje: "On an evening in Roma" ik weet niet van wie die is.

Nog een leuk liedje is: Mando Diao met God knows. punkachtige liedje. misschien ken je hem wel van de Tommy Hilfiger reclame.

Djistus
Bijrol
Bijrol

Bericht door Djistus » 19 mei 2006 21:42

Corinne Bailey Rae- Call me when you get this

Heerlijk zomers, net als haar hele cd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 mei 2006 21:44

shahrzad schreef:Ik heb net de lizzie maguire movie gezien en er kwam een liedje in voor met een leuk italiaans tintje: "On an evening in Roma" ik weet niet van wie die is.
Een simpel bezoek aan Google levert de naam Dean Martin op.

Plaats reactie