Beste Soundtrack?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
R.J.MacReady
Bijrol
Bijrol

Bericht door R.J.MacReady » 12 dec 2003 18:31

Ik heb ze allebei al lang niet meer gezien, dat is al één ding wat mn keuze wat moeilijk maakt. Maar sowieso is het eigenlijk moeilijk te zeggen, de films zijn allebei echt even goed. Ik heb lichte voorkeur voor Superfly omdat die film wat meer 'lagen' heeft en verwijzingen naar raciale issues enzo, wat het allemaal net iets leuker kijken maakt.
Black Ceasar is meer een film in twee delen (Hell up in Harlem is het vervolg). De film wordt stiekem pas echt leuk als je Hell up in Harlem ook kijkt... Dus, geen van beide geniet absolute voorkeur, voor een eenvouding avondje zou ik zeggen Superfly, voor een langere avond zou ik zeggen Black Caesar en Hell up in Harlem. Zoiets? Heb jij een uitgesproken voorkeur voor een van beiden?

Een aardige referentie lijst voor blaxploitation soundtracks is hier te vinden: http://www.bassics.de/blax.html
Voor Blaxploitation info over films en soundtracks (met previews) ga je hier even kijken: http://www.blaxploitation.com/

Een aardige site voor 60s en 70s soundtracks vind je hier: http://www.scorebaby.com/ deze site is met name leuk omdat ze ook previews hebben.

En dan als laatste een aardige link voor liefhebbers van het italiaanse spul: http://www.pollanetsquad.it

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 dec 2003 20:29

Ik kon Superfly niet zo snel vinden, sinds de enige videotheek waarvan ik weet dat ze 'm hebben is net helemaal opnieuw ingericht, met nieuwe kasten en alles staat anders. Kon het blaxploitation plankje niet meer vinden, alleen de recent uitgebrachte 'soul cinema' DVD's bij de cultDVD's, dus 't werd Black Caesar. In ieder geval bedankt voor de wijze raad en de links.

R.J.MacReady
Bijrol
Bijrol

Bericht door R.J.MacReady » 12 dec 2003 22:55

tja. het valt tegen om dat spul in de verhuur te vinden... Waar ik woon is de verzameling nog minder dan in de gemiddelde grote stad in nederland... Kwestie van vraag en aanbod, we hebber er allemaal mee te kampen. Maar gelukkig is er internet en mastercard :)

Jeroentje
Bijrol
Bijrol

Bericht door Jeroentje » 13 dec 2003 03:36

Oh wauw! filmmuziek!
Jammer dat ik er zo laat in rol.. ik kan alleen maar wat dingen herhalen vrees ik.. maar dan komtie toch:

In de eerste plaats: Bladerunner van Vangelis. En met name de main-titles. Zodra de eerste sweepers (overigens afkomstig van een Yamaha CS80) klinken krijg ik het bijzonder koud!

'A Clockwork Orange' van Walter (of toen was het al Wendy) Carlos.. echt ongeevenaard. Behoorlijk gesponsord door synth pionier Moog. De strings doen me erg denken aan de equinoxen en oxygenes van Jarre.

En dan de muziek van Thomas Newman (in o.a. American Beauty, Shawshank Redemption etc.). Alhoewel het niet uitblinkt in complexiteit of compositie weet zijn muziek een erg goede sfeer neer te zetten.. heerlijk!

Verder wat nummers uit films waar ik het ook behoorlijk koud van kreeg:
'Color Blind' van de Counting Crows in Cruel Intensions (de scene wanneer Sebastian de roltrap op komt), 'Under the Milky Way Tonight' van The Church en 'The Waltz in the 4th Dimension', beide in Donnie Darko.

En wat ik als laatste wil noemen (wat ik overigens ook nog niet gezien heb): Peter Gabriel. En dan wel de muziek achter 'Rabbit Proof Fence' (Long Walk Home) en 'Passion'.

En natuurlijk Pi en Requim for a dream!

En.... :)

Boramor
Bijrol
Bijrol

Bericht door Boramor » 04 jan 2004 14:17

Pi is een leuke soundtrack.
Mijn persoonlijke favoriet is Ocean's Eleven!

En de soundtrack van de anime Chobits.... heerlijke japan-o-music!

AppleJooz
Filmster
Filmster

Bericht door AppleJooz » 09 jan 2004 14:00

Hero bij Spiderman vind ik goed

nicka888
Bijrol
Bijrol

Bericht door nicka888 » 10 jan 2004 20:16

"Can't take my eyes of you" van 10 things I hate about you.. :)

LordOgre
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door LordOgre » 10 jan 2004 21:43

nicka888 schreef:"Can't take my eyes of you" van 10 things I hate about you.. :)
Lol, laat me raden, die heb je gister gekeken ;)

Anyway, ik ga voor Simon & Garfunkle: The Sound of Silence van de film the Graduate

OurLadyPeace
Bijrol
Bijrol

Bericht door OurLadyPeace » 27 feb 2004 17:59

Kvon de soundtrack van Donnie Darko erg goei, en de muziek in 28 Days Later en in Requiem For A Dream vond ik ook erg mooi _O_ :)

Wiggly
Bijrol
Bijrol

Bericht door Wiggly » 08 mar 2004 18:40

Ja, Donnie Darko idd. die is echt :Y
Maar ook City of angels, Fargo, scent of a woman en the piano

hood
Figurant
Figurant

Bericht door hood » 21 mar 2004 22:04

Beste is lastig te zeggen, bijna alles wat van Morricone afkomt is goud, The good the bad and the ugly, my name is nobody, last of the mohicans, etc.

Verder moet er gezegd worden dat alle Tarantino films gewoon goede tot uitstekende OSTs hebben, te denken aan pulp fiction, reservoir dogs (george baker selection - little green bag) en natuurlijk Kill bill (spaanse gitaarmuziek bij een zwaardengevecht in een japanse setting ~ schitterend).

Eervolle vermelding verder nog voor de Snatch ost, goeie instrumentele nummers (oa Klint - Diamond) met als topper (imo) Oasis - Fucking in the bushes.

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 22 mar 2004 13:02

hood schreef: met als topper (imo) Oasis - Fucking in the bushes.
Dat zo'n nr van Oasis af kan komen, ik stond verbaasd :)

Maar denk niet dat je kan spreken van een beste soundtrack, ook zoals je niet spreken kan van beste film, gewoon omdat er talloze goede dingen zijn.

Wat ik een leuke en goede soundtrack vind is de Trainspotting soundtrack (daarbij het 2e cdtje inbegrepen,) Tarantino-movie soundtracks zijn ook super, én de soundtrack van Magnolia staat bij mij ook hoog in 't vaandel. :Y

svw
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door svw » 25 mar 2004 00:41

JeXus schreef:
hood schreef: met als topper (imo) Oasis - Fucking in the bushes.
Dat zo'n nr van Oasis af kan komen, ik stond verbaasd :)
Oasis heeft een aantal uitstekende cd's afgeleverd, alleen jammer van dat gezeur er om heen altijd. Ze kunnen ook een geweldige live-show neerzetten, alleen hadden ze daar niet altijd even veel zin in. Jammer dat het van die etterbakken zijn...

overigens idd erg sterke OST bij Snatch, vooral Angel van Massive Attack, ik zou me geen beter nummer voor die scene kunnen voorstellen...

@Sky
Bijrol
Bijrol

Bericht door @Sky » 26 mar 2004 16:31

Misschien val ik in herhaling: de soundtrack van 'Singles'....... waardeloze film maar heerlijke muziek! :T

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 27 mar 2004 17:44

Zo'n beetje elke OST van Tarantino films natuurlijk
en Dolls! (iemand enig idee waar ik die kan halen?)

Plaats reactie