Mensen voor wie je nog bewondering hebt

Bespreek het actuele nieuws.
II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 30 aug 2006 01:02

Ann McDunn schreef:alle artsen, andere hulpverleners en de mensen die doden identificeren die nu in Azië zijn, het is afschuwelijk werk, maar ze doen het toch maar. _O_
Ja, precies !

het lijkt mij prachtig, zoiets zinvols doen met je leven.

wat ik me altijd afvraagd,
wat heb ik in vredesnaam nou met me leven gedaan ?
als ik straks 80 ben dan wil ik terug kijken naar iets nuttigs/goeds/eervols alleen dan zou ik de rust kunnen vinden om te sterven...

en wat geeft meer voldoening, wat wekt meer respect dan het redden van mensenlevens...

vooral de nadruk, ze doen het toch maar.
zij hoeven het niet te doen, de meeste mensen maken zich daar niet druk om, vinden het hun verandwoordelijkheid niet, en ga zo maar door.

maar juist omdat het jou familie niet is, niks met jou te maken heeft, wekt bij mij heel veel respect _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 aug 2006 01:47

Il Duce er zijn in twee delen een documentaire geweest over artsen zonder grenzen en als je hoort wat die mensen hebben meegemaakt, gezien en nog meemaken dan is dat afschuwelijk, ze kunnen er niet meer mee leven. Voor dit soort mensen heb ik heel veel respect, vooral omdat er bij dit soort werk geen vijanden zijn, ook die worden geholpen. Maar het is voor haast iedereen teveel, zoiets kan je misschien een paar maanden doen, maar dan moet je stoppen anders ga je er zelf aan. Maar degene die het doen daar heb ik alle bewondering voor, juist omdat er voor hen geen vijanden bestaan het zijn allemaal mensen die lijden.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 okt 2006 12:49

II Duce schreef: maar juist omdat het jou familie niet is, niks met jou te maken heeft, wekt bij mij heel veel respect _O_
..wat dacht je van bijv. de mensen die slachtoffers van soms gruwelijke misdrijven moeten identificeren,en zo misschien de toedracht op het spoor komen,of mensen die door geweld om het leven zijn gebracht..de patholoog anatoom moet dan maar even de doodsoorzaak vaststellen..dan wordt je bijv. 03.00 even uit je bed gebeld,omdat er een lijk licht te wachten op je waarvan moet worden vastgesteld waaraan hij/zij is overleden...misschien morbide,maar het lijkt mij geweldig dat men afhankelijk is van jouw oordeel,mening en vakkundig handelen in zo'n geval..ik heb altijd veel ontzag gehad voor dit soort mensen,waar je eigenlijk normaal niks over hoort voor de rest.

Ik heb zelf een tijdje in de snijzaal en koelcel gewerkt van een praktikum anatomie afdeling van de vrije universiteit...soms tussen de lijken in doorzichtig plastic zakken in de koelcellen..maar,ik heb bijna in mijn gehele loopbaan niet zulke vriendelijke en behulpzame mensen aangetroffen als daar..zelfs laat op de avond,tijdens het overwerk,kwamen ze met bonbons aanzetten!...(mijn collega kreeg het niet door zijn strot,maar het gaat om het gebaar..)hoe meer je met de dood te maken hebt,hoe meer respect je voor het leven krijgt lijkt het wel.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 nov 2006 23:40

Mijn moeder. Waarom? Een schat van een mens. Zou geen andere moeder durven te wensen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 nov 2006 01:01

Kyrill schreef:Mijn moeder. Waarom? Een schat van een mens. Zou geen andere moeder durven te wensen.
:T Eindelijk iemand die dat eens zegt. :D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 feb 2007 16:45

Co Stompé, nooit goed in toernooien maar wel een bak geld opstrijken met allerlei andere klets:P slim bekeken lucifer!

Iedere politicus die niet achter amerika wil aanhobbelen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 01 feb 2007 17:55

PascalE schreef:Co Stompé, nooit goed in toernooien maar wel een bak geld opstrijken met allerlei andere klets:P slim bekeken lucifer!

Iedere politicus die niet achter amerika wil aanhobbelen.
Ik verdenk Co er van met voorbedachte rade te verliezen in de eerste ronde, zodat hij weer voor SBS allerlei lulkoek op kan hangen en kapitalen aan sponsorgeld kan opstrijken. :P

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 feb 2007 00:31

Mijn naaste buren, man bijna 87 en vrouw 75, prachtmensen die voor iedereen in nood klaarstaan en dat nog met plezier doen ook! Geweldige mensen waar ik diep respect voor heb. _O_

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 26 feb 2007 13:21

Kyrill schreef:Mijn moeder. Waarom? Een schat van een mens. Zou geen andere moeder durven te wensen.
Leuk dat je dat zegt Kyrill :T Ik heb hetzelfde met mijn moeder, al zei ze zelf altijd, "ik zie toch wat je denkt" en verdomt het was nog waar ook. Uiteraard heeft ze ook "minder leuke" kanten, uhmm haar driftbuien enzo... het erge is dat ik juist merk dat ik steeds meer op haar ga lijken, eng gewoon, maar verder naarmate ze ouder wordt, wordt ze milder en ben ik supertrots dat ik haar dochter mag zijn, gewoon omdat ze mijn vader van de ondergang heeft weten te redden, een zoon met spierdystrofie Duchenne heeft verzorgd en haar 2 dochters ook nog eens op strenge wijze in de hand hield, en ik en me zusje waren niet mis.
Kortom, een mens uit duizenden, die nu doet alsof mijn vader nooit aan de alcohol heeft gezeten, haar zoon al is hij dood nog steeds in ere houdt en als ik twee dagen niet gebeld hebt, toch zelf dan wel belt want anders zal er wel iets aan de hand zijn, kortom, het is mijn moesje :T 76 bijna en zo fit als een hoentje en hoop dat ze dat nog heeeeel lang mag blijven.
Moet er niet aan denken dat ze wegvalt, wie moet ik dan bellen :cry: brrrrrrrr.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 jun 2007 19:27

Mensen die medische hulp verlenen, chirurgen en ook de dierenambulance (vrijwilligers) etc..er gaat misschien ook wel veel mis, maar ik vind het toch wel iets om veel bewondering voor te hebben.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 05 jul 2007 21:50

Adolf Hitler, omdat hij inzag dat niemand meer op hem zat te wachten en hij de mensheid van zichzelf heeft verlost. :wink: Nee, serieus. Ik kan echt ontzettende bewondering opbrengen voor mensen die zich belangeloos inzetten voor andere mensen. Dan bedoel ik niet twee uur per week bejaarden voorlezen of zo, maar mensen die voor artsen zonder grenzen werken bijvoorbeeld. Kunnen ook veel geld verdienen als arts in een ziekenhuis of zo, maar zij besluiten hun (uiterst lange) opleiding in te gaan zetten voor andere mensen in gebieden waar het vaak zeer onveilig is, vere van enige luxe en comfort. Mensen die bijvoorbeeld in de vluchtelingenkampen in Darfur blijven helpen. Met alle respect voor Majoor Boshart, maar dat vind ik belangrijker en nobeler werk dan verslaafden wassen. En je hoort er weinig over. En dat is ook weer het mooie, als je die mensen vraagt waarom ze het doen kunnen ze daar meestal geen antwoord op geven. Ze vinden het volstrekt normaal om te doen en zouden ook niet anders willen. Diepste respect, petje af, chapeau enz. Ik zou het niet kunnen.

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 05 jul 2007 21:51

O ja, ook voor Kenji omdat hij zo moedig heeft gereageerd in het hele Transformers-debat op de frontpage. :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 jan 2010 18:16

..de schoonmakers na oudjaar..en de mensen op de EHBO posten.

Plaats reactie