"Ladies & Gentlemen... We've got him" - Paul Bremer

Bespreek het actuele nieuws.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

"Ladies & Gentlemen... We've got him" - Paul B

Bericht door Colonel_Kurz » 14 dec 2003 15:08

Het is officieël bevestigd: De Amerikanen hebben Saddam gevangen.
(Lees hier meer)

Wat denken jullie, is dit een goede ontwikkeling voor het Iraakse volk en een onafhankelijke staat Irak?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 dec 2003 15:39

Goed dat ze em levend hebben,
(vooral ook om aan te tonen aan het volk dat zijn dagen echt zijn geteld)
nu kan ie berecht worden.
En kan het iraakse volk zelf een leider kiezen.

Nu is het zaak om alle puinhopen op te ruimen,orde in de chaos te brengen,en de (natuurlijke) rijkdommen te gebruiken om irak weer op te bouwen,en op eigen benen te laten staan.
Met zoveel mogelijk het in takt laten van de eigen culturele geschiedenis,
wat een basis kan zijn voor een mooie toekomst voor alle mensen daar.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 14 dec 2003 16:36

Tegen beter weten in hoop ik dat het tot een eerlijk proces zal komen. Ik vrees echter dat het (weer) een groot Amerikaans mediacircus zal worden.
Voor Irak en de Irakezen zal het uiteindelijk wel gunstig uitpakken dat deze meneer er niet meer is.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 14 dec 2003 19:13

Weten ze trouwens wel zeker dat ze niet toevallig een van zn dubbelgangers te pakken hebben?? :wink:

E4L
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door E4L » 14 dec 2003 19:16

Ja via een DNA-test...anders zouden ze toch redelijk voor l*l staan...

Ze zeggen wel dat het proces in Iraakse handen ligt, nadat de Amerikanen hem hebben 'overhoord'.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 14 dec 2003 23:15

E4L schreef:Ja via een DNA-test...
Ow, okee... Dan is het goed... :D

svw
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door svw » 16 dec 2003 00:55

Capone schreef:
E4L schreef:Ja via een DNA-test...
Ow, okee... Dan is het goed... :D
Ok, ik ben niet zo heel erg thuis in deze materie, maar waarmee hebben ze dat dan vergeleken? Er staat niet ergens 'Butcher of Bagdad' in zijn DNA vermeld...

Tuurlijk, ze hebben zijn twee zonen al, maar wie zegt dat die niet door een van de dubbelgangers verwekt zijn :D

E4L
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door E4L » 16 dec 2003 09:14

Nou ik denk dat de Amerikanen, toen ze in zijn huis waren, een borstel of zijn bedspul ofzoiets hebben meegenomen. Hier zitten huidschilfers en/of haar in.

Of misschien hadden ze een spion in het paleis van Saddam...weet ik veel.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 16 dec 2003 09:39

Dat DNA-progfiel hebben ze natuurlijk wel - behalve zijn zonen hebben ze eerder ook z'n halfbroer opgepakt - en ze ze zullen ook heus wel andere methoden hebben om genetisch materiaal te verzamelen.

Al met al heel goed nieuws, de Amerikanen zullen er voor waken er teveel een Amerikaans mediacircus van te maken, het zal eerder een Iraaks-Internationaal Gerechtshof tintje hebben, zoals bij de Rwanda en Neurenbergtribunalen.

Nu Osama nog!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 dec 2003 09:42

Natuurlijk is goed dat die man gepakt is...

alleen...

wat iedereen vergeet is dat deze oorlog niet legetiem was. De Amerikanen lijken nu de grote winnaars, maar eigenlijk is dit niet juist. De waren op zoek naar de boze mannen die 9-11 hadden georganiseerd. Om die reden vielen ze Afghanistan binnen (en lieten dit land achter in een burgeroorlog). Ze konden Bin-Laden niet vinden. Om deze afgang te verhullen vielen ze Irak binnen. Irak had misschien een klootzak als leider, maar een bedreiging voor de wereldvrede was het land nimmer. Reden voor de inval: Irak beschikt over massa-vernietigingswapens die een directe bedreiging vormen voor de V.S. Yeah right. Na een half jaar zoeken nog niets gevonden. Ze pakken Saddam, en doen als of ze de grote redders zijn. En op CBS schijnen ze al gezegd te hebben dat deze arrestatie Bush verzekerd van een herverkiezing. Zijn nou helemaal gek geworden??? Deze oorlog kan niet goedgepraat worden, ook niet achteraf (als Saddam zegt dat hij inderdaad die wapens heeft, b.v., betekent dat niet een rechtvaardiging van de oorlog...want de Amerikanen wisten dan immers niet dat Irak deze wapens had). Kortom...goed voor de inwoners van Irak dat Saddam gepakt is, maar is een gevolg van een niet-legetieme oorlog van een land dat een direct gevaar is voor de mensenrechten (klein voorbeeldje: ze hadden Saddam nooit zo op tv mogen laten zien...dat is tegen het verdrag van Geneve) en de vrede in de wereld.

Afbeelding

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 16 dec 2003 10:57

ruben schreef:Natuurlijk is goed dat die man gepakt is...

alleen...

wat iedereen vergeet is dat deze oorlog niet legetiem was....Reden voor de inval: Irak beschikt over massa-vernietigingswapens die een directe bedreiging vormen voor de V.S. Yeah right. Na een half jaar zoeken nog niets gevonden. ... ze hadden Saddam nooit zo op tv mogen laten zien...dat is tegen het verdrag van Geneve en de vrede in de wereld.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! _O_

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 16 dec 2003 11:12

dh schreef:
ruben schreef:Natuurlijk is goed dat die man gepakt is...

alleen...

wat iedereen vergeet is dat deze oorlog niet legetiem was....Reden voor de inval: Irak beschikt over massa-vernietigingswapens die een directe bedreiging vormen voor de V.S. Yeah right. Na een half jaar zoeken nog niets gevonden. ... ze hadden Saddam nooit zo op tv mogen laten zien...dat is tegen het verdrag van Geneve en de vrede in de wereld.*
Hier sluit ik me helemaal bij aan! _O_
* Dit is wel een beetje een misquote...

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 16 dec 2003 11:25

Ik ben het zeker eens met het feit dat Amerika om de verkeerde redenen Irak binnengevallen is. Ik bedoel, Amerika heeft zelf ook atoomwapens, waarom zouden we dat hun wel toevertrouwen?? Als je maar genoeg met atoomwapens smijt kan heel de wereld eraan gaan... Als ze dan Irak binnenvallen vanwege atoomwapens, dan moeten ze ze zelf ook niet houden. Amerika staat immers niet boven Irak. Maar toch goed dat Saddam gepakt is... :)

PS: Ruben: leuk plaatje!! Zeer terecht... :D

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 dec 2003 12:28

ruben schreef:...waren op zoek naar de boze mannen die 9-11 hadden georganiseerd. Om die reden vielen ze Afghanistan binnen (en lieten dit land achter in een burgeroorlog).
Of dat er zo rechtstreeks mee te maken heeft waag ik toch te betwijfelen.
EDIT: Sorry, dit klopt ! Dacht even dat gesteld werd dat Irak om 9-11 binnengevallen werd. Mijn fout ! Maar of het land nu er erger aan toe is als van te voren dát weet ik nog niet zo net. Het is nu denk ik toch minder dictatoriaal (Islamitisch extremisme) als voorheen. Maar goed, het is nog altijd een armzalig land met reliqieus geweld, machtswellust, corruptie en etnisch twisten....(onder andere)
ruben schreef:...maar een bedreiging voor de wereldvrede was het land nimmer.

Vertel dat maar tegen Koeweit, Iran, Israel en de Koerdan alsmede het overgrote deel van de bewoners van Irak.
ruben schreef:Kortom...goed voor de inwoners van Irak dat Saddam gepakt is
Gewoon goed, die man is Pure Evil !
ruben schreef:...hadden Saddam nooit zo op tv mogen laten zien...dat is tegen het verdrag van Geneve) en de vrede in de wereld.
Bij zo'n misdadiger die ZOVEEL op zijn geweten heeft is het juist meer dan mooi om te zien wat voor een LAFBEK ie is. Zijn zoons vechten zich dood en meneer wenst zich vanuit zijn laatste residentie 'te onderhandelen met President Bush". Nee, meneer laat zich genoeglijk vlooien en zijn amandelen inspecteren. Geen straf is goed genoeg voor deze etterende stronthoop..
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 17 dec 2003 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 dec 2003 12:54

Dr. Strangelove schreef:
ruben schreef:...waren op zoek naar de boze mannen die 9-11 hadden georganiseerd. Om die reden vielen ze Afghanistan binnen (en lieten dit land achter in een burgeroorlog).
Of dat er zo rechtstreeks mee te maken heeft waag ik toch te betwijfelen.
Dat heeft er zeker mee te maken, ze zeiden immers zelf dat ze Afghanistan binnenvielen omdat het een schuilplaats voor terroristen is.

En natuurlijk is het goed dat Saddam gepakt is maar dat rechtvaardigt de oorlog tegen Irak nog niet. Als de reden om Irak binnen te vallen het bevrijden van het land van zijn dictator zou zijn, dan zijn er nog wel een paar landen die de VS mag binnenvallen. Maar ja, daar ligt natuurlijk geen olie.

Plaats reactie