foto’s van veelplegers verspreiden?

Bespreek het actuele nieuws.

Is het publiceren van foto's van veelplegers een goed idee?

Ja
4
25%
Ja
0
Geen stemmen
Nee
7
44%
Nee
0
Geen stemmen
Moeilijk. Kan ik zo geen antwoord op geven
5
31%

Totaal aantal stemmen: 16

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: foto’s van veelplegers versprijden?

Bericht door Dr. Strangelove » 07 jan 2004 17:23

Rooster schreef:...leidt het to
+t

________

Zucht ! Het valt niet mee om kwaliteit te bereiken...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 jan 2004 17:34

Bolo schreef:
emperor schreef:
Bolo schreef: Speculaties... alsof dat in de verste verte geen reëele gevaren zijn! Denk nog eens na...
gevaren..voor wie?
Oh, ik bedoelde: lees het topic nog eens door en denk DAN nog eens na.
ja, je kan eindeloos blijven nadenken he..
Maar van mij mogen ze zo de krant in.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 07 jan 2004 17:36

da's altijd de beste oplossing: niet nadenken, maar gewoon doen...:o

d'r zijn tegenwoordig heel wat partijen die zo politiek bedrijven.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 07 jan 2004 19:44

dit is fout, dat is niet goed, daar staat een 't' te veel en daar een 's' te weinig. Nag, nag, nag.
:oops:
Okay ik heb het één en ander aangepast met het bekende resultaat (poll doet mal)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 jan 2004 04:57

100% tegen. Het gevaar van "eigen rechtertje spelen" is levensgroot. Verder komen de veelplegers waarschijnlijk nooit meer van hun stigma af, zelfs als ze stoppen met criminele activiteiten. Verder heb je ook nog kans dat mensen verward worden met de criminelen op de foto, met alle gevolgen van dien. Nee, dit is echt een slecht idee.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 jan 2004 09:32

emperor schreef:
Bolo schreef:
emperor schreef: gevaren..voor wie?
Oh, ik bedoelde: lees het topic nog eens door en denk DAN nog eens na.
Volgens mij kun jij het denken inderdaad beter aan andere mensen overlaten.

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 08 jan 2004 09:58

Bolo schreef:Maar misschien vind ik inderdaad wel dat ik de waarheid in pacht heb. Ik durf mezelf in ieder geval niet vrij te pleiten op dat punt.
Bolo schreef:Oh, ik bedoelde: lees het topic nog eens door en denk DAN nog eens na.
Bolo schreef:Volgens mij kun jij het denken inderdaad beter aan andere mensen overlaten.
Hoe komt het nou toch, Bolo, dat ik je steeds minder sympathiek ga vinden...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 10:04

Bolo schreef:
emperor schreef:
Bolo schreef: Oh, ik bedoelde: lees het topic nog eens door en denk DAN nog eens na.
Volgens mij kun jij het denken inderdaad beter aan andere mensen overlaten.
Volgens mij niet,vervelend mannetje.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 jan 2004 10:24

wab schreef:
Bolo schreef:Maar misschien vind ik inderdaad wel dat ik de waarheid in pacht heb. Ik durf mezelf in ieder geval niet vrij te pleiten op dat punt.
Bolo schreef:Oh, ik bedoelde: lees het topic nog eens door en denk DAN nog eens na.
Bolo schreef:Volgens mij kun jij het denken inderdaad beter aan andere mensen overlaten.
Hoe komt het nou toch, Bolo, dat ik je steeds minder sympathiek ga vinden...
Weet ik niet wab, ik heb niet mijn best gedaan om minder sympathiek te worden, ik zeg gewoon wat ik vind. Maar ik laat 'Algemene Beschouwingen' dan ook meestal links liggen, omdat ik weet dat ik niet genuanceerd kan discussiëren. Ik denk dat ik hier voortaan ook maar wegblijf.
Overigens vermoed ik dat bijna iedereen tot op zekere hoogte vindt dat hij de waarheid in pacht heeft, maar zelfkennis is een schaars goed.

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 08 jan 2004 10:43

Bolo schreef:Weet ik niet wab, ik heb niet mijn best gedaan om minder sympathiek te worden, ik zeg gewoon wat ik vind. Maar ik laat 'Algemene Beschouwingen' dan ook meestal links liggen, omdat ik weet dat ik niet genuanceerd kan discussiëren. Ik denk dat ik hier voortaan ook maar wegblijf.
Het komt gewoon niet zo aardig over als je beweert dat jou mening de enige juiste is, en dat mensen die een andere mening hebben dus niet nadenken.
Overigens meng ik me ook nooit op de discussiefora, simpelweg omdat ik niet van discussiëren hou.
Bolo schreef:Overigens vermoed ik dat bijna iedereen tot op zekere hoogte vindt dat hij de waarheid in pacht heeft, maar zelfkennis is een schaars goed.
Ik denk dat ik best zelfkennis heb, en dit ben ik niet met je eens. Ik probeer over de meeste zaken ook een (doordachte) mening te vormen, maar respecteer ook de mening van anderen. Mensen verschillen nu eenmaal van opvattingen, en de waarheid ligt meestal ergens in het midden (jaja, wat een cliché).

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 08 jan 2004 10:45

dat cliché deel ik niet met je

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 08 jan 2004 10:52

Al die aandacht voor de zgn. veelplegers is niet meer dan een ordinaire politieke truuk, een huichelachtige poging mee te surfen op een groeiend gevoel van onbehagen. Maar dat onbehagen wordt echt niet veroorzaakt door deze veelplegers. We hebben het vooral over het herhaaldelijk plegen van overvallen, diefstallen en berovingen. Kleine vissen dus, vaak verslaafd, niet te helpen door ze voor de zoveelste keer een tijdje op te sluiten.
Bovendien moet er wel plek zijn voor die jongens. En dus mogen echte criminelen maanden eerder op straat. En dat zijn dan de mannen die met een paar containers coke Rotterdam binnen varen en er niet voor terug deinzen om alles wat zich tussen hun en een paar miljoen euro bevindt op te (laten) ruimen. Maar daar heeft de gemeenschap geen last van! Dat leidt niet tot onbehagen. Nee, de politie zet half Amsterdam af om de uitvaart van 'top-crimineel' Klepper in goede banen te leiden.

Pak die grote jongens hun speeltje af; legaliseer en reguleer het gebruik van drugs, zodat gebruikers a) veel goedkoper aan hun spul kunnen komen en niet meer hoeven te gaan jatten of beroven en b) veel beter spul kunnen krijgen, zodat hun gezondheid verbetert en ze zelfs weer aan het werk kunnen.

Veelplegers met hun foto in de krant? Slecht idee. Doe dat maar 's met de grote jongens. Zijn dat soms geen veelplegers dan?

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 08 jan 2004 11:00

ruben schreef:dat cliché deel ik niet met je
Heb je daar wel goed over nagedacht? :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 11:41

De hele ophef is in eerste plaats een tekortkoming van de politiek,die deze veelplegers niet aanpakt.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 jan 2004 14:23

emperor schreef:De hele ophef is in eerste plaats een tekortkoming van de politiek,die deze veelplegers niet aanpakt.
En dus moeten ze maar met hun foto in de krant (of waar dan ook)?

Plaats reactie