foto’s van veelplegers verspreiden?

Bespreek het actuele nieuws.

Is het publiceren van foto's van veelplegers een goed idee?

Ja
4
25%
Ja
0
Geen stemmen
Nee
7
44%
Nee
0
Geen stemmen
Moeilijk. Kan ik zo geen antwoord op geven
5
31%

Totaal aantal stemmen: 16

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 14:30

ash_ schreef:
emperor schreef:De hele ophef is in eerste plaats een tekortkoming van de politiek,die deze veelplegers niet aanpakt.
En dus moeten ze maar met hun foto in de krant (of waar dan ook)?
Van mij mag het.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 jan 2004 14:56

emperor schreef:
ash_ schreef:
emperor schreef:De hele ophef is in eerste plaats een tekortkoming van de politiek,die deze veelplegers niet aanpakt.
En dus moeten ze maar met hun foto in de krant (of waar dan ook)?
Van mij mag het.
Ja, dat weet ik. Maar wat zijn je argumenten hiervoor dan?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 15:05

ash_ schreef:
emperor schreef:
ash_ schreef: En dus moeten ze maar met hun foto in de krant (of waar dan ook)?
Van mij mag het.
Ja, dat weet ik. Maar wat zijn je argumenten hiervoor dan?
De winkelmedewerker weet wie hij in de gaten moet houden.
Het is al bewezen dat ze een gevaar zijn, dus zo kunnen mensen uitkijken als ze zo'n crimineel in de buurt zien.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 jan 2004 15:10

Argument 1 kan ik nog bij in komen, maar vergeet niet dat een veelpleger niet perse een winkeldief hoeft te zijn. Bij argument 2 moeten mensen wel verrekte goed weten dat ze ook echt met een crimineel te maken hebben, mensen worden vaker voor iemand anders aangezien. Verder leidt het tot een stigmatisering waar criminelen nooit meer vanaf komen, zelfs als ze met hun criminele gedragingen stoppen. En dan heb je nog het gevaar dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 15:12

Ze gaan zich mischien schamen en zullen dan extra hun best doen om een eventueel negatief imago teniet te doen.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 08 jan 2004 15:29

emperor schreef:Het is al bewezen dat ze een gevaar zijn.
Dat vind ik ver gaan, van iemand die in winkels steelt zie ik niet zo 1 2 3 het gevaar in. Niet dat stelen mag of dat het de winkeliers niet gigantische kopzorgen geeft, maar een gevaar?? Welk gevaar bedoel je precies?

Hoe kijk je trouwens aan tegen mensen die niet betalen voor muziek of software? Die zijn door hun stelen dan toch net zo gevaarlijk voor de samenleving? Moeten die ook met hun foto in de DynaByte hangen?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 15:41

Dat vind ik ver gaan, van iemand die in winkels steelt zie ik niet zo 1 2 3 het gevaar in. Niet dat stelen mag of dat het de winkeliers niet gigantische kopzorgen geeft, maar een gevaar?? Welk gevaar bedoel je precies?
Het gevaar dat de dief weer toeslaat.
Hoe kijk je trouwens aan tegen mensen die niet betalen voor muziek of software? Die zijn door hun stelen dan toch net zo gevaarlijk voor de samenleving? Moeten die ook met hun foto in de DynaByte hangen?
Wel als ze die software regelmatig uit de winkels stelen,de veelpleger dus.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 08 jan 2004 15:44

emperor schreef:
Het gevaar dat de dief weer toeslaat.
waarom alleen uit winkels?

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 08 jan 2004 15:49

emperor schreef:Het gevaar dat de dief weer toeslaat.
Ik heb het idee dat met deze cirkelredenatie elke mogelijke activiteit tot een gevaar bestempeld kan worden.
Maar waar moet jouw foto dan komen te hangen? Je steelt muziek, gaat er maar mee door, weet niet van ophouden, steelt duizenden dollars aan andermans spullen; een publieke foto ergens zou je toch wel moeten kunnen bedaren. Tenminste, dat vond je wel ok bij iemand die in winkels steelt - waarom niet bij software??

(Ik ga er even vanuit dat ook jij niet voor al je software en muziek betaald hebt = mocht dit wel het geval zijn, dan dien ik zelf wel even als voorbeeld hierboven)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 15:54

Ik heb het idee dat met deze cirkelredenatie elke mogelijke activiteit tot een gevaar bestempeld kan worden.
Dat mag je zelf bedenken.
Maar waar moet jouw foto dan komen te hangen? Je steelt muziek, gaat er maar mee door, weet niet van ophouden, steelt duizenden dollars aan andermans spullen; een publieke foto ergens zou je toch wel moeten kunnen bedaren. Tenminste, dat vond je wel ok bij iemand die in winkels steelt - waarom niet bij software??
(Ik ga er even vanuit dat ook jij niet voor al je software en muziek betaald hebt = mocht dit wel het geval zijn, dan dien ik zelf wel even als voorbeeld hierboven)
Het aanbod (op internet)maakt de vraag.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 08 jan 2004 16:00

emperor schreef:Dat mag je zelf bedenken.
Dat vind ik een beetje slap, je vindt dieven een gevaar (bewezen gevaar zelfs), en op de vraag "wat is precies het gevaar?" zeg je:"Het gevaar dat de dief weer toeslaat".
Het aanbod (op internet)maakt de vraag.
Dat snap ik even niet, verklaar je nader. Het gaat over jou (of mij als je dat liever hebt), de veelpleger en dief van duizenden dollars, onrechtmatig verkregen, gestolen van hardwerkende burgers - en volgens bovenstaande uitleg een absoluut gevaar, want niet van plan om met deze criminaliteit te stoppen. Waarom geen foto op een publieke plek?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2004 16:07

Dat vind ik een beetje slap, je vindt dieven een gevaar (bewezen gevaar zelfs), en op de vraag "wat is precies het gevaar?" zeg je:"Het gevaar dat de dief weer toeslaat".
precies!
Dat snap ik even niet, verklaar je nader. Het gaat over jou (of mij als je dat liever hebt), de veelpleger en dief van duizenden dollars, onrechtmatig verkregen, gestolen van hardwerkende burgers - en volgens bovenstaande uitleg een absoluut gevaar, want niet van plan om met deze criminaliteit te stoppen. Waarom geen foto op een publieke plek?
Een veelpleger ben je als je veroordeelt/gepakt bent voor het plegen van steeds gelijkwaardige vergrijpen,en daar gaat deze vraagstelling over,mogen de foto's van veelplegers verspreid worden?,
ja,van mij wel.

[EDIT - aarg, dat was een edit ipv quote, volgens mij klopt het nu weer. Peter)

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 08 jan 2004 16:34

Een veelpleger ben je als je veroordeelt/gepakt bent voor het plegen van steeds gelijkwaardige vergrijpen,en daar gaat deze vraagstelling over,mogen de foto's van veelplegers verspreid worden?,
ja,van mij wel.
het is bekend dat dat van jou mag, maar daar gaat het ook niet over. Er zijn dan ineens meer dingen die gaan spelen, en ik vraag me af wat jij(als pleiter van het foto's-verspreiden-plan) daar dan van denkt.

Ik zie allereerst het grote maatschappelijke (en niet te vergeten: bewezen) gevaar van diefstal niet echt, en vraag me af wat de noodzaak is om dit te doen. En ik vraag me ook af waarom je bij jezelf het niet nodig vindt om foto's te verspreiden met daaronder "Veelpleger", en bij winkeldiefstal wel...

Ik ben er zelf niet 100 procent uit hoor, ik heb hier in de poll ook geen ja of nee gestemd, ik ben niet per definitie voor het tot in den treure beschermen van de rechten mensen die de boel verzieken, maar ik ga niet zonder nadenken zeggen: dit is gevaarlijk dus doe maar. Er zitten meer haken en ogen aan, en eentje daarvan is dat duizenden 'nette' burgers dan eerst maar eens op tv getoond moeten worden, want een versie van Photoshop kost toch al snel het hondervoudige van een blikje bier.....zoals ik al zei, ik zie het gevaar niet echt om over te gaan op dit soort maatregelen.
Laatst gewijzigd door FTer op 08 jan 2004 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 jan 2004 16:37

Volgensmij is er iets fout gegaan, Peter. Moeite met de Edit/Quote knoppen?

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 08 jan 2004 16:41

Colonel_Kurz schreef:Volgensmij is er iets fout gegaan, Peter. Moeite met de Edit/Quote knoppen?
behoorlijk }:

Plaats reactie